Mihin ei käytettäisi veronmaksajien rahoja, jos sinä saisit päättää?
Mihin veronmaksajien rahoja ei käytettäisi tai mihin niitä mielestäsi pitäisi käyttää huomattavasti vähemmän?
Ap
Kommentit (514)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntojen tarjoamiseen pk-seudulta työttömille/m**hanmuuttajille. Jos ei ole varaa asua pk-seudulla eikä töitä täällä, niin voi hyvin muuttaa asumaan vähän kauemmaksi halvemman asunnon perässä.
Juurikin näin. Silloin jäisi työssäkäyville ja opiskelijoille mahdollisuus asua inhimillisen matkan päässä työ- tai opiskelupaikasta. Ehkäpä myös vuokrat putoaisivat kohtuulliselle tasolle. Jos yhteiskunta joutuu maksamaan asumisen ja elämisen kokonaisuudessaan, niin se asuminen pitäisi oikeastaan kilpailuttaa. Silloin kun ei itse elätä itseään, ei pitäisi olla oikeutta valita itse asuinpaikkaakaan. Kyllä niitä muuttotappiokuntia löytyy riittävästi.
Näillä yhteiskunnan elättämillä tarkoitin ihan kaikkia perusterveitä, työikäisiä ja täysin työkykyisiä, joita ei vaan kiinnosta tehdä mitään itsensä elättämisen eteen. M**hanmuuttajista sen verran, että ihmettelen syvästi jos ei pitkän maassa oleskelun aikana edes auttavaa kielitaitoa viitsitä hankkia. Sitten ollaan itkemässä kun rahaa ei ole, töitä ei ole, koska kukaan ei halua ottaa töihin. Työtovereinani on ollut useinkin jotain muuta äidinkielenään puhuvia, alussa kielitaito ei ole ollut välttämättä kummoinen, mutta ihmeen nopeasti he vain ovat oppineet kieltä, kun joutuvat sitä päivittäin työssä käyttämään. Ja ennenkaikkea heiltä on löytynyt sitä aitoa halua opetella kieli ja tehdä töitä elääkseen.
Tässä maassa on kantaväestöäkin satoja tuhansia, jotka osaavat kielen ja haluaisivat tehdä töitä elääkseen, mutta kun töitä ei riitä kaikille. Olisitko itse valmis vähentämään työaikaasi ja tulojasi, että entistä useampi pääsisi tienaamaan itse leipänsä?
Vierailija kirjoitti:
SKP:n, Vihreiden, Vasemmiston ja SDP:n puoluetuet lakkauttaisin. Valtion rahojen väärinkäyttöä.
Sama koskee myös muita puolueita. Varsinainen mafia on kepu, kok ja sdp.
Kulttuuri ja taide. Jos valtio joutuu ottamaan koko ajan lisää velkaa, ei sen pidä tuhlata vähiä rahojaan moiseen.
Oopperaan haluavat maksakoon tiketistään relistisen hinnan. Onko se sitten kuinka moninkertainen nykyiseen verrattuna? Aika näyttää. Ja eliittikin on tyytyväinen, kun tulee vain tuttuja vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SKP:n, Vihreiden, Vasemmiston ja SDP:n puoluetuet lakkauttaisin. Valtion rahojen väärinkäyttöä.
Sama koskee myös muita puolueita. Varsinainen mafia on kepu, kok ja sdp.
Lähde: Harkimo, Youtube: Mitä poliitikot ei haluu sun tietävän.
-sama
Tuolla aikaisemmin mainittiin esimerkiksi että alkoholistien pitäisi itse kustantaa katkaisuhoitonsa kun ovat tilansa itse aiheuttaneet, Samaa mieltä. Sitten myös elintavoilla aiheutetut syövät, esimerkiksi keuhkosyöpä, ovat semmoisia mitä ei pitäisi verorahoilla hoitaa vaan ihan omin varoin yksityisellä.
Vähävaraisille lapsiperheille vaikka ne rahat.
Sukupuolenkorjaus leikkaukset myös omasta pussista.
Vierailija kirjoitti:
Peräkammarin poikien oluen juontiin.
Kerrotko vielä, että missä peräkammarin pojat saa juoda verovaroin kustannettua olutta, niin osaan muuttaa oikeaan paikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Tuolla aikaisemmin mainittiin esimerkiksi että alkoholistien pitäisi itse kustantaa katkaisuhoitonsa kun ovat tilansa itse aiheuttaneet, Samaa mieltä. Sitten myös elintavoilla aiheutetut syövät, esimerkiksi keuhkosyöpä, ovat semmoisia mitä ei pitäisi verorahoilla hoitaa vaan ihan omin varoin yksityisellä.
Vähävaraisille lapsiperheille vaikka ne rahat.
Sukupuolenkorjaus leikkaukset myös omasta pussista.
Vanhempien pitäisi myös maksaa todelliset synnytyskustannukset.
Eihän se nyt sovi, että yhteiskunta joutuu maksamaan tuhansia euroja sen takia, että harkinta ja/tai ehkäisy petti?
Vierailija kirjoitti:
Saan varmaan miljoona alapeukkua, mutta kaikenlaiset suuret urheiluareenat ja hienot konserttisalit, joita ei aidosti ole tarkoitettu kaikkien käyttöön.
Eri asia tilat, joita jokainen voi käyttää yhteiskuntaluokastaan riippumatta.
Tää oli hyvä huomio, nyt vasta itsekin oivalsin asian. Ei tule kyllä itse käytyä tällaisissa, vaikka varaa ja mahdollisuus olisikin, mutta tosiaan eihän ne kaikille ole accesible.
"Kaiken" keskittämistä Helsinkiin/pääkaupunkiseudulle.
"Tuolla aikaisemmin mainittiin esimerkiksi että alkoholistien pitäisi itse kustantaa katkaisuhoitonsa kun ovat tilansa itse aiheuttaneet, Samaa mieltä. Sitten myös elintavoilla aiheutetut syövät, esimerkiksi keuhkosyöpä, ovat semmoisia mitä ei pitäisi verorahoilla hoitaa vaan ihan omin varoin yksityisellä."
Tähän on pakko kommentoida, että keuhkosyöpä voi tulla myös ihmiselle, jolla on täysin terveet elämäntavat, ja joka ei ole koskaan tupakoinut. Yleensäkin elintavoilla voi olla merkitystä ettei sairastu, mutta kuka vaan meistä voi sairastua syöpään vaikka eläisi miten terveellisesti. Asiat eivät ole mustavalkoisia.
-ma mujen elättäminen Suomessa: on paljon halvempaa tukea heitä omille kotiseuduilleen
-taide ja kulttuuri minimiin
-tupakkatuotteet kokonaan pois, ihminen ei tarvitse niitä ja vaarantavat terveyden. Alkoholille ja makeisille kova vero.
Vierailija kirjoitti:
"Kaiken" keskittämistä Helsinkiin/pääkaupunkiseudulle.
Tämä!
Oikeasti turhat yritystuet. Puoluetuet. Näistä kertyy miljardien säästöt. Kukaan ei joudu kärsimään.
Mielestäni kummallisin verovaroin kustannettu kohde on ylisuuret eläkkeet. Esim. vanhempani saa ikänsä puolesta eläkettä, vaikka käy vielä töissä! Tämä eläke on todella suuri (koska palkkatasonsa on ollut korkea) ja tämän lisäksi nostaa vielä päiväpalkkaa töistä. En voi tajuta miten tämä on mahdollista :D
Mielestäni eläke voi olla portautettu, mutta en näe syytä miksi kenenkään pitäisi saada yli 3K eläkettä, oli sitten tienannut miten hyvin vain työelämässään. Omaa eläkettäänhän voi kerryttää myös vapaaehtoisilla eläkerahastoilla tai keräämällä pääomaa nuorempana.
Kommentti vielä aiemmin keskustelluihin puoluetukiin: mikäli puoluetuet lakkautettaisiin täysin, pärjäisivät rikkaat puolueet parhaiten. Käytännössä tämä tarkottaisi että Kokoomus joka kulkee suuryritysten kanssa käsi kädessä, saisi yrityksiltä suoraa tukea toimintaansa, kun taas köyhemmät järjestöt eivät pärjäisi. Alunperin puoluetuet nimenomaan perustettiin jotta koko kansalla olisi mahdollisuudet poliittiseen vaikuttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
"Tuolla aikaisemmin mainittiin esimerkiksi että alkoholistien pitäisi itse kustantaa katkaisuhoitonsa kun ovat tilansa itse aiheuttaneet, Samaa mieltä. Sitten myös elintavoilla aiheutetut syövät, esimerkiksi keuhkosyöpä, ovat semmoisia mitä ei pitäisi verorahoilla hoitaa vaan ihan omin varoin yksityisellä."
Tähän on pakko kommentoida, että keuhkosyöpä voi tulla myös ihmiselle, jolla on täysin terveet elämäntavat, ja joka ei ole koskaan tupakoinut. Yleensäkin elintavoilla voi olla merkitystä ettei sairastu, mutta kuka vaan meistä voi sairastua syöpään vaikka eläisi miten terveellisesti. Asiat eivät ole mustavalkoisia.
Kun keuhkosyöpä todetaan, lääkäri kyllä näkee keuhkokuvista onko potilas tupakoinut vai ei. Isäni kuoli keuhkosyöpään.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti turhat yritystuet. Puoluetuet. Näistä kertyy miljardien säästöt. Kukaan ei joudu kärsimään.
Osakkeenomistajilta jää miljardien osinkotulot saamatta ja luopuvat omistuksistaan. Firmojen hinnat lähtevät alamäkeen ja ulkomaalaiset kilpailijat kaappaavat ne, pistävät lihoiksi ja lakkauttavat. Suomalaisilta menee työpaikat.
Henkilöiden palkkaamiseen korona-hysterian lietsomiseen, ministerien avustajiin, poliitikkojen varhaiseläkkeisiin (myös näihin määräaikaisiin), avustajiin ja työsuhde-etuna tulevaan luottokorttiin, pakko-feminismiin...
Vierailija kirjoitti:
"Itseaiheutettuja" sairauksia olisi myös urheiluvammat ja toisaalta liikkumattomuudesta johtuvat sairaudet. Aika vähän on sairauksia joihin varmuudella ei ole itsellä osaa eikä arpaa. Mitäs pyörit ihmisjoukossa saamassa pöpöjä, ajoit kolarin, et käyttänyt heijastinta ja jäit auton alle, ajoit pyörällä liukkalla teillä ja kaaduit, kompastuit huolimattomuuttasi ja mursit leukasi, et syönyt tarpeeksi kuituja, käyttänyt aurinkovoidetta, syönyt vitamiineja, nukkunut riittävästi jne. jne.
Mutta tuossa vaatimuksessa onkin kyse siitä että halutaan rangaista niitä jotka omasta mielestä elää väärin ja "moraalittomasti", ei suinkaan oikeasti ole kyse siitä onko sairaus itse aiheutettu vai ei, vaikka näin jostain syystä halutaan asia esittää.
Kela:sta.