Miten saada ruokaa ilman rahaa
Eilinen viestini poistettiin kun kyselin neuvoja tähän asiaan. Useampi ehdotti varastamista avuksi. Meinasin toteuttaa sen , mutta en uskaltanut. Metsään en vanhana ja huonojalkaisena oikein pääse. Pihamaan sienet olen jo syönyt. Heinien syönti oli yksi neuvo , ei oikein hyvä minusta. Vanhenpani ovat kuolleet vuosikymmeniä sitten. Ei ole sukylaisia eikä ystäviä. Srk apu jo käytetty. En käytä päihteitä. Takuuvuokran maksoin , siitä tämä ahdinko. Olisiko muita neuvoja. Kaapissa sokeria ja suolaa. Kauraryynit söin eilen ( puurona) viimeiset.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa tää tyyppi yrittää saada vaan pitkän ketjun aikaiseksi, mikään idea kun ei kelpaa
Pitkä ketju ei mahaa täytä. Se ei ollut tarkoitukseni.
Teepä lohenruodoista kalasoppa. Ne ei paljon maksa, mutta miksi eivät antaisi ilmaiseksi, jos jäävät myymättä? Käy ennakkoon katselemassa ja varaa ne ennen kun menee roskiin.
Voisiko ap kertoa missä päin asuu, olisi helpompi neuvoa?
Jos omistat kultakoruja niin vie ne panttilainaamoon, saat samantien rahat käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "srk:n apu on jo haettu"? Minä sain sieltä kyllä todella pitkäkestoista apua, auttoivat järjestelemään laskut ja muut asiat, hakemaan tukia ja antoivat hätäapuna ruokalahjakortteja ja -kasseja.
Mut eikun niin, näähän on niitä jossa apua ei voi hakea kunnalta, sossulta, kelalta, seurakunnalta eikä edes kerätä itse ruokiaan, vaan palstalaisten pitäisi tilata pitsat tai lähettää rahaa tilille.
Tämä. Suomessa ei nälkään kuole, kunhan hakee apua. Onko toimeentulotuki ja täydentävä tt haettu? Ihan sosiaalityöhönkin ottamalla yhteyttä asia voisi selvitä. Ja toki seurakunta auttaa myös monessa tilanteessa. Toki sitten jos ei apua hae tai kerta toisensa jälkeen sössii asiansa (esim. ostaa lahjakortilla eineksiä sen sijaan että ostaisi vaikka puurohiutaleita), niin hyvin vaikeaa on auttaa enempää.
Toimeentulotuen saamiseen voi mennä 2-3 viikkoa.
Kiireellinen hakemus tulee käsitellä seuraavana päivänä sen jättämisestä. Jos sen nyt kipikapi laittaa, voi sillä aikaa syödä niillä sossun tai seurakunnan kauppalahjakorteilla tai hakea ruokakasseja, vaikka päätös myöhästyisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa tää tyyppi yrittää saada vaan pitkän ketjun aikaiseksi, mikään idea kun ei kelpaa
Pitkä ketju ei mahaa täytä. Se ei ollut tarkoitukseni.
Teepä lohenruodoista kalasoppa. Ne ei paljon maksa, mutta miksi eivät antaisi ilmaiseksi, jos jäävät myymättä? Käy ennakkoon katselemassa ja varaa ne ennen kun menee roskiin.
"Perkeistä valmistuu helposti herkullinen liemi kalakeitolle. Kalaliemi valmistetaan laittamalla kalan pää sekä ruodot kattilaan yhdessä pippurin, sipulin ja useimmiten myös juureksien kanssa. Kalaliemi valmistuu nopeasti, noin 10 minuutissa, ja on siivilöintiä vaille valmista käytettäväksi."
No mikä vittusiinä on niin vaikeeta olal elämättä yli varojen? Ensin hoidetaan kiinteät menot asumisesta kuukausituloilla tai tuilla ja sitten ostetaan ruokaa. Sen jälkeen kaikki muu on extraa.
Nuo marjat ja sienet on kyllä huonoin neuvo ikinä..minä haluaisin sieniä, oon yrittänyt tästä lähistöltä katella, mutta ei löydy syötäviä..tulee aika kalliiksi lähtee sokkona auton kanssa niitä tai marjoja etsimään..pitäs tietää paikat
Kyllä mä voisin laittaa tuossa tilanteessa taloyhtiön taululle lapun, että jos sinulta jää ruokaa yli, niin voisin mielelläni ottaa ja huoneiston numero. Monet ihmiset oikein odottavat, että voisiva auttaa jotakuta ja tuskin tarvitsee maksaa takaisin.
Itsekin saisin ison kassillisen kaapeistani ruoka-apua kerättyä nopeasti.
Vaikka trollihan tämä on, sen tietää tuosta valituksesta, kun mikään ehdotus ei kelpaa.
Ei muuta kuin kerjuulle vaan, naapurien ovia kolkuttelemaan ja kysymään, olisiko heillä vaikka ylimääräistä kaurahiutalepakettia jotta saisit jotain syötävää.
Miksi pitäisi saada ruokaa ilman rahaa. Mene töihin niin saat rahaa.
Ap tässä. Sain apua leipäjonosta. Kiitos vielä uudelleen tästä neuvosta. Vaikea kyllä kuvitella itseäni rusakkometsällä tai kalastamassa ilman välineitä. Olen yli 70 vuotias ja eläkkeellä oleva nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Sain apua leipäjonosta. Kiitos vielä uudelleen tästä neuvosta. Vaikea kyllä kuvitella itseäni rusakkometsällä tai kalastamassa ilman välineitä. Olen yli 70 vuotias ja eläkkeellä oleva nainen.
Ala keräämään sateen jälkeen kastematoja ja myy niitä kalastaille. Moni ei tiedä, mistä niitä löytää;:-D
Vierailija kirjoitti:
Jos asuisit lähellä, voisin ostaa sulle kassillisen ruokaa, sovittais vaikka johonkin kauppaan treffit. Missä päin asut?
Itse Etelä-Pohjanmaalla.
Kylläpä kela toimii hyvin, jättää ihmiset tuolla tavoin pulaan. Kelan tulisi auttaa takuuvuokran maksussa, vai oliko kyse liian suuresta takuuvuokrasta? no kela ei kylläkään ihan yleisesti halua ketään auttaa, esim. jos takuuvuokra (tai tilillä "liikaa" rahaa) niin eivät auta ja jättävät ilman ruokarahaa. Valitus kannattaa kuitenkin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Leipäjono!
Jokaisella paikkakunnalla on leipäjono tai joku vastaava toimija.
Ei muuten ole.
riisi on halpaa, itse myös köyhänä mietin että jos söisi "vaan" riisiä sitä saisi noin 1-2e paketin kaupasta riippuen, pieni tomaattikastike pahvipurkissa noin 30-50 senttiä käy riisin kanssa. Kelaan kannattaa tehdä valitus myös jos ei rahat riitä, sieltä tulisi auttaa takuuvuokran kanssa.
Ap vielä. Varani riittävät normaalisti elämiseen. Nyt sen takuuvuokran takia jouduin puille paljaille. Ei ollut kokemusta mistä apua saa , siksi kysyin. Srk ruokakupongin sain ja sanoivat että kuukauden kuluttua voi saada seuraavan. Sitä tuskin tarvitsen kun saan muuton jälkeen tämän asunnon takuuvuokran takaisin. Ilkeitä kommentteja sain osakseni ja myös hyviä neuvoja. Perjantaihin asti nyt pärjään , eläke tulee silloin.
Vierailija kirjoitti:
Ap vielä. Varani riittävät normaalisti elämiseen. Nyt sen takuuvuokran takia jouduin puille paljaille. Ei ollut kokemusta mistä apua saa , siksi kysyin. Srk ruokakupongin sain ja sanoivat että kuukauden kuluttua voi saada seuraavan. Sitä tuskin tarvitsen kun saan muuton jälkeen tämän asunnon takuuvuokran takaisin. Ilkeitä kommentteja sain osakseni ja myös hyviä neuvoja. Perjantaihin asti nyt pärjään , eläke tulee silloin.
Suosittelen myös varastamaan ruokaa kaupasta. Hätä ei lue lakia, hyvä ystävä.
Kaupan ilmoitustaululle: Hei kalastaja jääkö sinulta kalaa yli joskus? ja puh nro. Tulee kalaa.