Miten saada ruokaa ilman rahaa
Eilinen viestini poistettiin kun kyselin neuvoja tähän asiaan. Useampi ehdotti varastamista avuksi. Meinasin toteuttaa sen , mutta en uskaltanut. Metsään en vanhana ja huonojalkaisena oikein pääse. Pihamaan sienet olen jo syönyt. Heinien syönti oli yksi neuvo , ei oikein hyvä minusta. Vanhenpani ovat kuolleet vuosikymmeniä sitten. Ei ole sukylaisia eikä ystäviä. Srk apu jo käytetty. En käytä päihteitä. Takuuvuokran maksoin , siitä tämä ahdinko. Olisiko muita neuvoja. Kaapissa sokeria ja suolaa. Kauraryynit söin eilen ( puurona) viimeiset.
Kommentit (73)
Mene kaupan eteen ja kerjää tai pyydä voiko joku ostaa ruokaa sinulle.
Selitä tilanne, ehkäpä joku auttaa.
Googlaa leipäjono ja esim.täällä kaupungin tarhasta saa nyt hakea omenoita ilmaiseksi😊Lue ilmaisjakelulehdet, itse juuri huomasin, että huomenna lähistöllä Hoddog tarjoilu eli kävelen sinne😊
Diakoniasta saa apua kyllä niin kauan kuin tarvitsee. Keskusteluapua, ohjausta siitä mistä ruoka-apua voi hakea, lahjakortteja ja meillä saa ruokakassejakin. Lisäksi jos näyttää että rahatilanne on pidempään huono, voi saada apua sen järjestelemiseen.
Mustikoita on vielä metsissä, puolukat ovat tuloillaan, on kanttarellejakin. Joku pihapuutarhuri antaa mielellään omenia ja pensasmarjojakin, jos kitket kasvismaan, Sieltä saat myös sipuleita ja porkkanoita, Isoissa marketeissa on usein vkl maistiaisia. Kierrä myös kauppujen synttärikakkukahveilla. Pulloja ja tölkkejä löydät puistoista, roskiksista ja pyydystät keräyssäilöistä pitkän kepin avulla. Kyllä ruokaa ahkeralle löytyy.
Tush kirjoitti:
Suorita tush keissi.
No sitä tushua myymällähän on pärjätty jo vuosisatoja sitten ..
Zinc
Miten niin "srk:n apu on jo haettu"? Minä sain sieltä kyllä todella pitkäkestoista apua, auttoivat järjestelemään laskut ja muut asiat, hakemaan tukia ja antoivat hätäapuna ruokalahjakortteja ja -kasseja.
Mut eikun niin, näähän on niitä jossa apua ei voi hakea kunnalta, sossulta, kelalta, seurakunnalta eikä edes kerätä itse ruokiaan, vaan palstalaisten pitäisi tilata pitsat tai lähettää rahaa tilille.
Tällaisissa aloituksissa olisi hyvä mainita paikkakunta, niin neuvominen olisi helpointa. Jos asut esim. Helsingin Kalliota lähellä, niin siinä tapauksessa saat apua Helsinginkadulta:
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/2222893
Vierailija kirjoitti:
Mustikoita on vielä metsissä, puolukat ovat tuloillaan, on kanttarellejakin. Joku pihapuutarhuri antaa mielellään omenia ja pensasmarjojakin, jos kitket kasvismaan, Sieltä saat myös sipuleita ja porkkanoita, Isoissa marketeissa on usein vkl maistiaisia. Kierrä myös kauppujen synttärikakkukahveilla. Pulloja ja tölkkejä löydät puistoista, roskiksista ja pyydystät keräyssäilöistä pitkän kepin avulla. Kyllä ruokaa ahkeralle löytyy.
Ap. kertoi että terveydentilansa ei anna myöten noita.
Raikasana on naapuriapu. Ap koputa naapurin oveen kun tämä on kotona ja ktsy voisiko hän lainata ruokaa tässäbhankalassa tilanteessa. Tehkää vaikka kirjallinen sopimus että maksat ruuat sitten kun sinulla on taas rahaa. Näin minä sain aikoinaan apua ja lopulta riitti että kuittasin naapurilta saadun hernekeitopurkin ja makaronipussit kolmella kahvipaketilla.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "srk:n apu on jo haettu"? Minä sain sieltä kyllä todella pitkäkestoista apua, auttoivat järjestelemään laskut ja muut asiat, hakemaan tukia ja antoivat hätäapuna ruokalahjakortteja ja -kasseja.
Mut eikun niin, näähän on niitä jossa apua ei voi hakea kunnalta, sossulta, kelalta, seurakunnalta eikä edes kerätä itse ruokiaan, vaan palstalaisten pitäisi tilata pitsat tai lähettää rahaa tilille.
Tämä. Suomessa ei nälkään kuole, kunhan hakee apua. Onko toimeentulotuki ja täydentävä tt haettu? Ihan sosiaalityöhönkin ottamalla yhteyttä asia voisi selvitä. Ja toki seurakunta auttaa myös monessa tilanteessa. Toki sitten jos ei apua hae tai kerta toisensa jälkeen sössii asiansa (esim. ostaa lahjakortilla eineksiä sen sijaan että ostaisi vaikka puurohiutaleita), niin hyvin vaikeaa on auttaa enempää.
Vierailija kirjoitti:
Raikasana on naapuriapu. Ap koputa naapurin oveen kun tämä on kotona ja ktsy voisiko hän lainata ruokaa tässäbhankalassa tilanteessa. Tehkää vaikka kirjallinen sopimus että maksat ruuat sitten kun sinulla on taas rahaa. Näin minä sain aikoinaan apua ja lopulta riitti että kuittasin naapurilta saadun hernekeitopurkin ja makaronipussit kolmella kahvipaketilla.
Aika kovat korot naapuriavussa.
Eikö sos.toimistosta saa mitään ruokakuponkeja tähän tilanteeseen, joka johtuu takuuvuokran maksamisesta? Varaapa aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Suomessa ei nälkään kuole, kunhan hakee apua. Onko toimeentulotuki ja täydentävä tt haettu? Ihan sosiaalityöhönkin ottamalla yhteyttä asia voisi selvitä. Ja toki seurakunta auttaa myös monessa tilanteessa. Toki sitten jos ei apua hae tai kerta toisensa jälkeen sössii asiansa (esim. ostaa lahjakortilla eineksiä sen sijaan että ostaisi vaikka puurohiutaleita), niin hyvin vaikeaa on auttaa enempää.
Toimeentulotuen saamiseen voi mennä 2-3 viikkoa.
Mene Veikko Hurstin ruoka-apuun. Eiköhän ne siellä jaa muutenkin ruokaa ilmaiseksi joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuen saamiseen voi mennä 2-3 viikkoa.
Selityksiä ja selityksiä. Onko pakko keksiä tekosyitä esteeksi että ei voi ottaa tarjottua apua vastaan. Joo minä en auta trolleja yhtään enempää eli se on moikka.
Marjanpoiminta, ansat metsään, leipäjono, kalastus ❤️❤️ Onnea
Jos kehtaa, voi kokeilla kaupan lähellä istumista pärekorin kanssa. Kyltissä voi lukea, että olen nälkäinen mutta kaikkiruokainen.
Metsässä on sieniä ja marjoja ympäri vuoden. Jos on onnea niin voit saada rusakon ja ongella kaloja.
Suorita tush keissi.