Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä vaate-/laukkumerkit ovat in ja mitkä noloja?

Vierailija
17.08.2020 |

Niin. Onko Michael Kors ja Guess jo aivan supernoloja? Mitkä merkit ovat nykyään noloja ja mitkä ei? Mitä pidät keskituloiselle hyvinä merkkeinä, entä hyvätuloiselle?

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pidän laukuissa Guessiä ja Korsia teinimerkkeinä, tai käy ne parikymppisille vielä. Keski-ikäisellä etenkin Guess on vähän jo nolo.

Itseasiassa Jenkeissä bisnesnaiset suosii M.Korsia. Jet Set toteja näkyy Nykin Wall Streetin siisteillä jakkupukunaisilla. Useimmilla mustaa, harmaata ja ruskeaa, mutta muutama oranssi bongattu myös :)

Jenkit ovat alkaneet suosia oman maansa suunnittelijoita ja merkkejä, kohottaakseen talouttaan. Kokevat että monissa eurooppalaisissa merkeissä on nykyään huonot hintalaatusuhteet.

Vierailija
42/108 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin henk.koht. mielipiteeni on, että Michael Kors ja Guess ovat vähän noloja, niissä on vähän teinifiilis. Mutta ylipäätään kaikki laukut, joissa merkki loistaa kauas, ovat noloja, vaikka olisivat kuinka kalliita tahansa. Tästä syystä en myöskään hankkisi Louis Vuittonin laukkua (ovat ne kyllä minusta rumiakin, ei sen puoleen), vaikka olisi niin paljon laittaa laukkuun. Vuittonin huono puoli on sekin, että niistä on niin paljon feikkejä liikkeellä. Chanel voisi olla tyylikäs imagoltaan, jos logot eivät olisi niin näkyviä. Monet muutkin hyvin kalliit merkit kärsivät tästä ongelmasta. Tosin niillä on joitain sellaisiakin malleja, joissa merkki on hyvin hienovarainen. 

En ole mikään superasiantuntija laukuissa, mutta muistaakseni esim. Lanvinilla ja Lancelilla on paljon malleja, joissa logo ei loista kovin kauas mutta joilla on laadukas ja tyylikäs imago. 

Itselläni on tällä hetkellä Furlan veska, johon olen tyytyväinen. Vaikka olisi loputtomasti rahaa, tuskin haluaisin laukkua, joka voisi hintansa takia houkutella varkaita. Siksi en haluaisi kanniskella kaupungilla monen tonnin laukkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ostaisit sellaisia juttuja jotka miellyttävät omaa silmääsi, liekö sillä niin väliä mitä joku random ohikulkija ajattelee?

Hahaa, av:lla vasta olen oppinut, mitä kaikkea ohikulkijat voivatkaan ajatella! Tämä kommentti on taattua av:ta, mutta sitten jos henkilö tekee näin, niin se on jonkun mielestä niin noloa, että sen näkemisestä tullaan avautumaan av:lle.

Kirjoitin tuon oikeastaan siksi että niin mä itse teen. Ostan juttuja jotka syystä tai toisesta kolahtavat muhun. Esim vaikka LV ei ole koskaan kolahtanut, joten ne laukut ovat jääneet väliin. Chanelilla sen sijaan on ollut oman maun mukaisia. Minulla on pari MK:n takkia ja niissä on kyllä tosi kiva leikkaus, sopii meikäläisen kropalle tosi hyvin.

Vierailija
44/108 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chanel on aina in

No enpä tiedä.

Ulkomailla taloustieteilijät olivat laskeskelleet että nykyään yhden Chanel 2.55 classic-laukun massatuotanto maksaa materiaaleineen noin 100 euroa. Myyvät sen liikkeessä 5000 eurolla ja nauravat matkalla pankkiin.

Jos löydät jostain vintage-Chanelin joka valmistettu ennen 2008, niin kannattaa ostaa, koska ne oli vielä laadukkaita; laadukkaat nahat ja kestävät metalliosat.

Vierailija
45/108 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin kai teineillä on varaa Korsin vaatteisiin?

Neuleet 250 euroa, Takit 400-600 euroa jne.

Vierailija
46/108 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin kai teineillä on varaa Korsin vaatteisiin?

Neuleet 250 euroa, Takit 400-600 euroa jne.

Merkkivaatekirppiskellä edullisia, meillä teineillä käytössä.

Vierailija
47/108 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan sieltä tuli voimaantuneita hyökkäyksiä.

Ei mun arvo ole mitattavissa sillä että kelpaan miehille.

Toin vaan esiin sen että näytän hyvältä noissakin merkeissä. Sillähän sitä pystyy mitata aika pitkälti, katsooko miehet perään.

Mä kerroin myös sen että muillekin kelpaan noissa vaatteissa.

Kuvittelin että muiden ihmisten vuoksi te käytätte niitä merkkejä, että haluatte sen merkin avulla näyttää hyvältä, koska kerran kysytään onko noloa.

Toki mun kommentit saattaa olla tyhmiä ja ihan ohi aiheen koska en yksinkertaisena ihmisenä vaan ymmärrä miksi kukaan on merkkien orja eikä uskalla olla oma itsensä.

Vierailija
48/108 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chanel on aina in

No enpä tiedä.

Ulkomailla taloustieteilijät olivat laskeskelleet että nykyään yhden Chanel 2.55 classic-laukun massatuotanto maksaa materiaaleineen noin 100 euroa. Myyvät sen liikkeessä 5000 eurolla ja nauravat matkalla pankkiin.

Jos löydät jostain vintage-Chanelin joka valmistettu ennen 2008, niin kannattaa ostaa, koska ne oli vielä laadukkaita; laadukkaat nahat ja kestävät metalliosat.

Chanelissa ja Vuittonissa on usein aavistuksen liian elististinen tuulahdus. Samoin Pradassa. Kun taas Marc Jacobs ja Furla ovat ”mukavia” käyttää.

Vierailija
49/108 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toin vaan esiin sen että näytän hyvältä noissakin merkeissä. Sillähän sitä pystyy mitata aika pitkälti, katsooko miehet perään.

Kuvittelin että muiden ihmisten vuoksi te käytätte niitä merkkejä, että haluatte sen merkin avulla näyttää hyvältä, koska kerran kysytään onko noloa.

Toki mun kommentit saattaa olla tyhmiä ja ihan ohi aiheen koska en yksinkertaisena ihmisenä vaan ymmärrä miksi kukaan on merkkien orja eikä uskalla olla oma itsensä.

Ei. Käytän niitä siksi, että ne ovat _minun_ makuuni, laadukkaita ja ihania _minun_ mielestäni. Ajatella, tällaisiakin ihmisiä on - kallis maku ihan itsensä vuoksi 😁

Vierailija
50/108 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kertokaa sitten miksi ette uskalla laittaa päällenne sitä mistä itse tykkäätte?

Ihan rehellisesti.

Vierailija
51/108 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Käytän niitä siksi, että ne ovat _minun_ makuuni, laadukkaita ja ihania _minun_ mielestäni. Ajatella, tällaisiakin ihmisiä on - kallis maku ihan itsensä vuoksi 😁

No ethän sä sitten varmaan kysykään keneltäkään että onko joku tietty merkki nolo tai liian teini?

Turhaa loukkaannut jos mun kritiikki ei koske sua.

Vierailija
52/108 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää ostaa logo laukku, siksikö että voi makeilla muille, katso minulla on varaa Pradaan,köyhä.Olen lomaillut usein Roomassa, roomattaret eivät kulje logo laukuissa,heillä on kivoja laukkuja ilman logoja sama koskee pariisittaria, onko Suomen naisilla huono itsetunto kun pitää yrittää nostattaa sitä logo laukuilla. Asuin Saksassa Dusseldorfissa Saksan muotipääkaupungissa, menin pieneen laukkukauppaan ja huomasin kivan laukun, huomasin myös, että se oli samaa materiaalia kuin Pradan liikkeessä,sanoin tästä myyjälle, myyjä kertoi että laukku on tehty samalla tehtaalla kuin Pradan laukut, näin meitä naisia yritetään kuzettaa. Sama tehdas, Pradaan lyödään sen merkki ja hinta kohoaa pilviin, ostamassani laukussa oli sama laatu kuin Pradassa mutta hinta tietenkin paljon edullisempi kun ei tarvinnut maksaa Pradan logosta.

Vierailija
53/108 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Guessin laukuissa minusta ole mitään noloa, pääasia että käyttäjä itse tykkää. Minua häiritsee se, että ne ovat mitä lie polyuretaania. Ja ne näkyvät logot, mutta niin häiritsee kalliimmissakin merkeissä.

Michael Korsin laukut ovat sentään nahkaa eikä kaikissa ole näkyviä logoja. Itselläni on yksi pieni mercer gallery, jossa on ihan pienet MK:n kirjaimet. Oli pakko ostaa, kun se oli niin söpö ja alessa :D On kätevän kokoinen silloin, kun ei tarvi kuljettaa paljon tavaraa mukana.

Muuten suosin esim.jo mainittua Rebecca Minkoffia ja Coachia, joilla on hyvät hinta/laatu-suhteet ja laajat valikoimat molemmilla.

Vierailija
54/108 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällasia ääliöitä oikeasti olemassa?

Vierailija
55/108 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole aika kamalaa ettei uskalla olla oma itsensä?

Näkee kaupassa ihanan "pakko saada"- laukun ja sitten huomaakin että "ei hitto toi on toi halpa merkki, en voi ostaa koska noloa".

Ostin Guessin pikkurepun koska se oli kivan näköinen. Noloa tai ei.

Mäkin ostin pienen Guessin iltalaukun, kivan näköinen.

Enkä usko että teineillä on varaa Guessin 200+ EUR nahkakenkiin.

Vierailija
56/108 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkilaukut ovat ilmeisesti vielä niin uus juttu Suomessa että niitä pitää esitellä sama missä? 

Täällä naiset kulkee käsi ojossa niin että laukun logot varmasti näkyvät. Kantavat niitä kuin palvottavia esineitä. Kotonaan lienee palvonta-alttarit niille?

Olen käynyt todella monilla työmatkoilla ja olen asunut lyhyitä aikoja muualla Euroopan kaupungeissa ja USA:ssa, ja siellä naiset pitää sitä laukkua ihan kuin se olisi mikä tahansa asuste ja joka kulkee muun asukkokonaisuuden mukana. Ei siitä tehdä läheskään yhtä kauheaa numeroa kuin Suomessa.

Ulkomainen kaveri naureskeli sitä että aina kun käy Suomessa ja pääsee Hki-Vantaan lentoasemalle niin monet suomea puhuvat naiset kulkee logolaukut pitkällä sen näköisinä että "katsokaa minua ja kadehtikaa". Häntä hymyilyttää lähinnä :)

Vierailija
57/108 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vinkkinä että Korsin nettikaupassa on välillä tosi hyviä tarjouksia, ostin itse sieltä yhdet kivat kengät

alle satasen. Ei mikään paha hinta nahkaisista kengistä etenkin kun tyyli on sellainen että kestää aikaa.

Vierailija
58/108 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logotuotteet ovat noloja. Olen oppinut, että hieno nainen näyttää vain omia nimikirjaimiaan, jos mitään.

Nykyäänhän monet ennen hienoston suosimat merkit, kuten Chanel, ovat alkaneet tehdä logotuotteita joissa on suolaiset hinnat mutta jotka on kuitenkin tarkoitettu massoille, tehdään massatuotantona ja laatu on laskenut.

Logotuotteiden lisäksi lasken samaan sarjaan tuotteet jotka ovat muuten vaan malliltaan hyvin tunnistettavissa tietyn firman tekeleiksi, esim. Miss Dior-laukut tai Burberry-ruudut.

Joten sanon että noloa on, jos tuote on tunnistettavissa jonkun kalliimman merkin massatuotannon edustajaksi. Logo on melko säälittävä "statussymboli", todella varakkaat ihmiset eivät todellakaan upota rahojaan johonkin laukkuihin vaan asuntoihin ja autoihin joita ei niin vaan osteta pikavipeillä. Vaatteiden ja asusteiden laadun näkee myös materiaalista, leikkauksista ja viimeistelystä jos osaa katsoa. Hyvän maun tai sen puutteen näkee myös helposti. Joten logon huomaamattomuus on must kaikissa hintaluokissa, parasta on jos sitä ei näy ollenkaan vaan tuotteesta erottuu vain erinomainen laatu.

Vierailija
59/108 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkkilaukut ovat ilmeisesti vielä niin uus juttu Suomessa että niitä pitää esitellä sama missä? 

Täällä naiset kulkee käsi ojossa niin että laukun logot varmasti näkyvät. Kantavat niitä kuin palvottavia esineitä. Kotonaan lienee palvonta-alttarit niille?

Olen käynyt todella monilla työmatkoilla ja olen asunut lyhyitä aikoja muualla Euroopan kaupungeissa ja USA:ssa, ja siellä naiset pitää sitä laukkua ihan kuin se olisi mikä tahansa asuste ja joka kulkee muun asukkokonaisuuden mukana. Ei siitä tehdä läheskään yhtä kauheaa numeroa kuin Suomessa.

Ulkomainen kaveri naureskeli sitä että aina kun käy Suomessa ja pääsee Hki-Vantaan lentoasemalle niin monet suomea puhuvat naiset kulkee logolaukut pitkällä sen näköisinä että "katsokaa minua ja kadehtikaa". Häntä hymyilyttää lähinnä :)

No siis nimenomaan laukkuhan se on eikä siinä mitään sen kummempaa ole. En oikein tajua tuota kadehtimisjuttua, itse saatan korkeintaan pistää merkille jonkun kivan jutun jollaisen itse haluaisin. Enkä pukeudu siksi että joku kadehtisi vaan siksi että peilikuva miellyttäisi omaa silmää.

Vierailija
60/108 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tokmannin ivanat on kauheita kaapuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän