Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkosta eronneet luulevat yhä olevansa lapsen kummeja - näin ei TODELLAKAAN ole

Vierailija
17.08.2020 |

Se loppui siihen. Kutsuja juhliin ei tule.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6/5 eivät tietenkään.

Vierailija
2/49 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli veroja kiertävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummius on ikuinen, eikä siitä voi irtisanoutua tai peruuttaa, kun sen on kerran saanut.

Vierailija
4/49 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsutaanko teillä juhliin vain uskovaisia jotka kuuluvat kirkkoon? Mahtaa olla hyvät juhlat tiedossa! Ovat varmaan tyytyväisiä ettei kutsua tule.

Vierailija
5/49 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli veroja kiertävät.

Eli eivät maksa turhaa pa****. :D

Vierailija
6/49 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin koen olevani kummilapseni kummi, vaikka olen eronnut kirkosta kummiksi tulon jälkeen. Mikäs sen muka muuttaisi?

Vierailija
7/49 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mäkään en enää ole kummi, kun en kuulu kirkkoon? Itseasiassa en ole enää varma kuuluuko kummilapseni perhekään. Voiko kummiuden siis nyt perua?

Vierailija
8/49 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummius on ikuinen, eikä siitä voi irtisanoutua tai peruuttaa, kun sen on kerran saanut.

Juuri näin. Kummi voi syyllistyä vaikka siihen kauheimpaan tekoon kummilastaan kohtaan, eikä tältä kummiutta pois oteta.

Vierailija
9/49 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli kai suunnitelmia, että jos lapsella on kaksi kirkkoon kuuluvaa kummia, niin "ylimääräisenä" kummina voisi olla myös kirkkoon kuulumaton. En ole seuraillut, toteutuiko tämä suunnitelma. Nythän varsinkin isoissa kaupungeissa alkaa olla ongelmallista löytää kahta kirkkoon kuuluvaa kummia.

Vierailija
10/49 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kummi voi syyllistyä vaikka siihen kauheimpaan tekoon kummilastaan kohtaan, eikä tältä kummiutta pois oteta.

Jättää lahjat ostamatta?

Vierailija
11/49 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkkoon kuulumaton kummi ei tule lapsen konfirmaatioon.

Tämä on tieto ja fakta.

Ja te jotka ette maksa kirkollisveroa, ette toivottavasti koskaan nautin Suomen kauniista kirkoista edes ulkoa päin.

Valtio tukee kirkkojen ylläpitoa verovaroin, joten minä tuijotan vaikka reiän alttaritauluun.

Vierailija
12/49 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koomista, miten ap pullistelee aivan kuin jotakuta kummia tuo haittaisi jollain tavalla.

Vierailija
13/49 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valitsit lapsellesi kummit, jotka eivät täytä kummin velvollisuutta eli kristillistä kasvatusta?

Vierailija
14/49 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi valitsit lapsellesi kummit, jotka eivät täytä kummin velvollisuutta eli kristillistä kasvatusta?

Uskoisin, että jos laskettaisiin kaikki Suomen kummit, jotka oikeasti antavat kummilapselleen kristillistä kasvatusta, heidän lukumääränsä mahtuisi yhden käden sormiin.

Vierailija
15/49 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kummein haalimiseen ole kaksi syytä:

1. Tapa

2. Lahjat

Vierailija
16/49 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tullut kummiksi kirkosta eroamisen jälkeen. Ei kuulemma haittaa, että ole pakana.

Vierailija
17/49 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan siinä tulisi vanhemmilta kuonoon, jos kummi alkaisi antaa kristillistä kasvatusta!

Vierailija
18/49 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tullut kummiksi kirkosta eroamisen jälkeen. Ei kuulemma haittaa, että ole pakana.

Kirkon nimittämäksi viralliseksi kummiksi et ole voinut kirkkolain mukaan tulla. Toki kummiutta on muutakin kuin kirkkokummius.

Vierailija
19/49 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkkoon kuulumaton kummi ei tule lapsen konfirmaatioon.

Tämä on tieto ja fakta.

Ja te jotka ette maksa kirkollisveroa, ette toivottavasti koskaan nautin Suomen kauniista kirkoista edes ulkoa päin.

Onpas kumma juttu, en kuulu kirkkoon ja olen kummi. Olen ollut tytön kasteessa alttarilla, rippi tilaisuudessa ja kirkkohäissä.

Eipä alkanut pappi hangolla pois ajamaan, eikä ihoon alkanut rakkuloita nousemaan.

Vierailija
20/49 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkon nimittämäksi viralliseksi kummiksi et ole voinut kirkkolain mukaan tulla. Toki kummiutta on muutakin kuin kirkkokummius.

Silti vaan tulin. Luulin jo pääseväni luistamaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän