Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, voisitko hankkia lapsen kolmekymppisen, muuten täysin normaalin, mutta elämäntapatyöttömän miehen kanssa?

Vierailija
17.08.2020 |

Mies ei tosiaan makaisi sohvalla, vaan nauttisi ulkona liikkumisesta ja kesäisin hankkisi lisätuloja tukien päälle keräämällä marjoja, ja muuten ihan vaikka pulloja keräämällä...Tai mitä vain missä olisi oma vapaus tehdä asioita. Hän ei halua olla kenenkään kapitalistin pääomaa tuottava orja.
Ulkoisesti häntä ei erota "tavallisesta" kansalaisesta

Olisiko tällainen mies sopiva isäksi tuleville lapsillesi?

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Huono roolimalli lapselle. Tuloni tippuvat jäädessäni äitiyslomalle, joten puolison on silloin otettava enemmän vastuuta taloudellisesti. Haluan myös jäädä hoitovapaalle ainakin siihen asti kunnes lapsi kävelee ja puhuu hieman, eli tuloni olisivat hoitovapaalla ollessa vähemmän kuin työmarkkina tuki. Millä eläisimme? Ja kun palaan työelämään takaisin, ärsyttää nähdä ap sohvalla makoilemassa päivät pitkät ja minä elätän käytännössä kahta lasta. Ei kiitos ikinä.

Tän vuoksi osa nähtävästi harkitsee kotirouvan elämää ulkomailla. Oon viimeaikoina nähnyt keskusteluita aiheesta ja alan käsittämään syitä moiselle. Työssäkäyvä voi pihistellä ja työtön ei osallistu mihinkään.

Tinderissä tulee vastaan sekä työläisiä että duunareita eikä juuri kellään tuntunut olevan käsitystä mitä vanhempainvapaalla oleminen tarkoittaa. Ei, en aio ottaa lainaa ja antaa miehen jatkaa elämäänsä kuten ennenkin. Vieläkin jaksetaan olettaa lasten olevan pelkästään äidin kontolla miehen antaessa EHKÄ jotain hiluja.

Jätän lisääntymättä asenneilmapiirin ollessa tällä tasolla.

Vierailija
142/152 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Miehen kuuluu elättää perhe että saan itse tehdä mitä lystää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan! Ja mikä normaali se elämäntapatyötön on?

Vierailija
144/152 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eugeniikka löyhkää vahvasti tässä ketjussa.

Mitä eugeniikkaa se on jos ei halua lisääntyä tukihuijarin ja rikollisen kanssa? 

Vierailija
145/152 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katella ulkomailta vaimoa. Itse otin 10 vuotta nuoremman aasialaisen vaimon ja nyt on 2 lasta. Siinä missä suomalaisille ei kelvannut.

Eikö nuo aasiattaret halua yleensä että mies käy töissä ja elättää perheen?

Vierailija
146/152 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katella ulkomailta vaimoa. Itse otin 10 vuotta nuoremman aasialaisen vaimon ja nyt on 2 lasta. Siinä missä suomalaisille ei kelvannut.

Niin kannattaa. Kannattaa ostaa menolippu thaimaseen pullonkeräysrahoilla ja voi sitten vaikka liftata takaisin sen uuden herkkuvaimon kanssa. Se voi matkan varrella kerätä pulloja.

Pullojen keruu oli vain esimerkki, ja homma josta aloituksessa puhuin on hieman samantyyppistä, mutta 20-kertaisella nopeudella ja 20-kertaaa paremmin tuottavaa.

Kyseessä on hyvin kapea ala, enkä kaipaa sinne kilpailijoita yhtään enempää. Siksi en halua kertoa tarkemmin täällä että mikä se on.

Kuitenkin itse menen ja kerään asioita, joita sitten myyn

AP

Kuukausittain on mahdollista hankkia helpohkosti 1000e lisätulot tukien päälle tällä

AP

Mihin tukiin olet oikeutettu, jos tienaat kuussa tuolla tavalla 1000€?

Vierailija
147/152 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ei arvot ja elämäntyyli sopisi yhteen. Toisaalta voisin itse tehdä uraa ja antaa miehen hoitaa lapsen, mutta en ehkä usko että mies jaksaisi lapsen hoitamista jos ei normaalia työtä jaksa.

Vierailija
148/152 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kannattaa. Kannattaa ostaa menolippu thaimaseen pullonkeräysrahoilla ja voi sitten vaikka liftata takaisin sen uuden herkkuvaimon kanssa. Se voi matkan varrella kerätä pulloja.

Pullojen keruu oli vain esimerkki, ja homma josta aloituksessa puhuin on hieman samantyyppistä, mutta 20-kertaisella nopeudella ja 20-kertaaa paremmin tuottavaa.

Kyseessä on hyvin kapea ala, enkä kaipaa sinne kilpailijoita yhtään enempää. Siksi en halua kertoa tarkemmin täällä että mikä se on.

Kuitenkin itse menen ja kerään asioita, joita sitten myyn

AP

Kuukausittain on mahdollista hankkia helpohkosti 1000e lisätulot tukien päälle tällä

AP

Lapsiperheen pelkät asumiskulut vuokralla ovat pääkaupunkiseudulla yli 1000 euroa. Jos sinulla on työssäkäyvä puoliso, käy helposti niin, ettei mitään asumistukia tipu. Esim pelkkä päivähoitomaksu voi kahdesta lapsesta olla yli 400 euroa.

Lasten vaatteisiin, ruokaan, harrastuvälineisiin ja harrastuksiin kuluttajaa.

Eli vapaaehtoisesti työhön ei kykenisi tarjoamaan lapsilleni sellaista elintasoa, jota lapsilleni haluaisin tarjota, jos hän ei kykene maksamaan omaa osuuttaan lasten ja perheen menoista.

Käytännössä itse päätyisin elättämään miestä.

Oma mieheni on ollut työtön , kun tapasimme. Hänellä oli kuitenkin halu työllistyä. Peheen menoista minä äiti maksan suurempituloisena enemmän. Tämä on mulle kuitenkin ok, kun mies osallistuu. Mutta työttömyystuilla eikä edes tonnin lisärahoilla makseta niitä kuluja, mitä perheestä syntyy.

Ei pystyisi myöskään pienituloisessa työssä oleva mies. Eli turha selittää, että työssäkäynti on se mikä ratkaisee. Kyllä se on rahan määrä.

Vierailija
149/152 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sytyttäisi. Olen itse tosi uraorientoitunut ja minusta on tärkeää että myös miehelläni on kunnianhimoa ja ajatus siitä, että menee ammatillisesti elämässä eteenpäin. Tykkään siitä että mieheni on ns ”samassa maailmassa”.

En itse tykkää marjojen poimimisesta ja eräjormailusta, joten tällaisia asioita fanittava mies ei ole makuuni.

Entä jos mies olisi perintömiljonääri?

Harvemmin ovat elämäntapatyöttömiä nuo miljoonaperijät, että aika epätodennäköistä. 

Vierailija
150/152 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelpaisi. Ensinnäkään en todellakaan luota siihen, että mies muka hoitaa kodin, lapset ja mulla on lämmin ruoka odottamassa kun tuun töistä. Tai sitten hoitaa ne "miehiseen tyyliin" eli vähän sinne päin ja lopulta nainen joutuu kuitenkin tekemään kaiken itse.

Miehillä tuollainen ovela sluibailu on muutenkin tyypillistä ja mun pitäis uskoa, että elämäntapatyötön olisi normaaleita miehiä rehellisempi? Joo ei.

Toinen asia on ne arvot mitä mies opettaa lapsillemme. Että työssäkäyvät on pahoja ihmisiä. Myös minä siis.

On siinä sitten pinna kireänä kun lapsille tulee kyselyikä.

Tavallaan tässä vaaditaan elämään kuin m u s t a l a i s e t. Hehän pilkkaa työssäkäyviä ja jättää usein koulutkin kesken, koska vain tyhmät opiskelee. Sitten luulevat olevansa parempia ihmisiä prinsessa/gentleman vaatteissaan ja varastelevat rehellisiltä ihmisiltä. En arvosta sellaista meininkiä. Sori vaan. Etsikää samanhenkinen nainen.

Vierailija
151/152 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa, ja toivon, että kukaan muukaan ei tämmöiseen idiotismiin lähde. Sitä paitsi kirjoittaja on todennäköisesti sama tapaus, joka on ennenkin täällä jankannut lompakkoloisista ja miten naiset arvostavat vain rahaa, katkeroituneena. Kasvaisit aikuiseksi. Tunnistan tuon ajattelutavan, kun olen itsekin nuorena ollut varsin vasemmistolainen ja voi myös sanoa, että jotenkin yhteiskuntavastainen. Ja kuitenkin tarvinnut opinto- ja asumistukea silloin samaan aikaan. Myöhemmin sitten valmistuin, menin töihin ja hommasin asuntolainan. Jotenkin tajuan, miten lapsellinen monen nuoren vasemmistohipin ajatusmaailma on. Olen myöhemmin tarvinnut joitain muitakin tukia. Niin äitiys- kuin sairauspäivärahaakin. Olen niistä kiitollinen. Mutta eivät ne tule tyhjästä nuo tukirahat. Siksi en voi sietää aikuista fyysisesti tervettä miestä, joka julistautuu elämänkatsomuksellisesti työttömäksi. Kunpa voisi sanoa, että OK, olet työtön mutta sydän kultaa, mutta ei ole niinkään, vaan olet myös ajatusmaailmaltasi paha.

Vierailija
152/152 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sytyttäisi. Olen itse tosi uraorientoitunut ja minusta on tärkeää että myös miehelläni on kunnianhimoa ja ajatus siitä, että menee ammatillisesti elämässä eteenpäin. Tykkään siitä että mieheni on ns ”samassa maailmassa”.

En itse tykkää marjojen poimimisesta ja eräjormailusta, joten tällaisia asioita fanittava mies ei ole makuuni.

Entä jos mies olisi perintömiljonääri?

Harvemmin ovat elämäntapatyöttömiä nuo miljoonaperijät, että aika epätodennäköistä. 

Itse en ole miljoonaperijä, mutta perin n. 600k asunnon Helsingistä ja osakkeita jne. noin parisataa tonnia.

Ikinä ei ole naisista ollut pulaa vaikken ole töitä tehnyt.

Voi olla että olisi ollut jos tätä ilmaiseksi saatua omaisuutta ei olisi, mutta en jossittele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän