Antaisitko 4v pojan pukeutua mekkoon kauppareissua varten?
Kaksoissiskonsa käyttää mekkoja, ja poika on kotioloissa saanut leikkiä ne yllään. Julkisille paikoille kun mennään niin ollaan puettu kuitenkin pojan omat vaatteet hänelle.
Nyt poika on ruvennut haluamaan mekkoa ylleen myös silloin, kun olemme menossa esim. kauppaan tai leikkipuistoon. Mieheni on sitä mieltä että ei missään tapauksessa, enkä oikein itsekään pidä ajatuksesta. Ei poika siitä rikki mene jos hänellä on tuntemattomien nähden mekko yllään, mutta en haluaisi että häntä alettaisiin luulla tytöksi.
Mitä mieltä te muut olette?
Kommentit (205)
En antaisi.
Lapsille pitää kasvattaa selkeä sukupuoli-identiteetti.
Suurinta osaa naisten kommentteja lukiessa täytyy todeta fakta että islam on oikeassa naisista.
On väkivaltaa antaa pojan pukeutua mekkoon, kannattaa katsoa haastattelu miehestä jolle tehtiin niin lapsena
Antaa poikien olla poikia ja tyttöjen tyttöjä niin vältytään suurimmilta ongelmilta ja häiriöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En antaisi. Sanoisin pojalle, että pojat pitävät housuja. Mekko on tyttöjen vaate.
Emätintä ei peitetä housuilla eikä pippeliä hameella. Piste.
Meillä anoppi vouhottaa tästä minulle. SE EI HÄNELLE KUULU MITÄ MINULLA ON PÄÄLLÄ! Vaikka olisi hänen poikansa.
Vierailija kirjoitti:
16 muisti juuri että kerran junassa joku nainen puhutteli lapsiani ja kutsui heitä "tytöiksi". Silloin poikani itse kertoi että hän on kyllä poika ja sisko on tyttö. Nainen sanoi että ai, hän erehtyi, eikä siinä sen kummempaa.
Ei meilläkään lapsilla (2 tyttöä ja poika) ole koskaan ollut epäselvää, mitä sukupuolta he ovat. Vaikka kaikki ovat käyttäneet mekkoja ja koruja jossain vaiheessa.
En ymmärrä näitä, joiden mielestä mekko pojan päällä jotenkin automaattisesti hämmentää lapsen kuvaa omasta sukupuolesta tai sukupuolista yleensä.
Meillä kyllä puhutaan sukupuolista, ja lapset tietävät kuka sukulaisista ja kaverista on tyttö, nainen, poika, mies. Mutta ei sukupuolia ole koskaan pelkästään vaatteiden tai kampausten perusteella määritelty.
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan nuorison mielestä aivan kalkkis, mutta mielestäni siinä ei ole mitään pahaa tai epätasa-arvoista että molemmille sukupuolille on omat vaatteensa ja että ihmiset ostavat vaatteet sukupuolensa mukaan (naiset naistenosastolta ja miehet miestenosastolta).
En antaisi pojan käyttää mekkoa tai muitakaan tyttöjen vaatteita. Vastaavasti en pukisi tyttöä mihinkään poikien vaatteisiin.
Eli tyttö ei saisi ikinä käyttää housuja? :)
Käyttäähän niitä nykyään aikuiset miehetkin joten miksei lapsi voisi mekkoa laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan nuorison mielestä aivan kalkkis, mutta mielestäni siinä ei ole mitään pahaa tai epätasa-arvoista että molemmille sukupuolille on omat vaatteensa ja että ihmiset ostavat vaatteet sukupuolensa mukaan (naiset naistenosastolta ja miehet miestenosastolta).
En antaisi pojan käyttää mekkoa tai muitakaan tyttöjen vaatteita. Vastaavasti en pukisi tyttöä mihinkään poikien vaatteisiin.Eli tyttö ei saisi ikinä käyttää housuja? :)
Totta kai saa, eivät housut ole mikään sukupuolitettu vaate sen enempää kuin paidat tai takitkaan. Mutta esim. poikien pukua ja solmiota en antaisi tytön laittaa ylleen, ne ivat selkeästi vain pojille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En antaisi pojan käyttää mekkoa tai muitakaan tyttöjen vaatteita. Vastaavasti en pukisi tyttöä mihinkään poikien vaatteisiin.Eli tyttö ei saisi ikinä käyttää housuja? :)
Totta kai saa, eivät housut ole mikään sukupuolitettu vaate sen enempää kuin paidat tai takitkaan. Mutta esim. poikien pukua ja solmiota en antaisi tytön laittaa ylleen, ne ivat selkeästi vain pojille.
No mites sitten sekä kravatti, kauluspaita ,että klubitakki kuuluvat (hameeseen kyllä yhdistettyinä) esim. monen brittiläisen ns. sisäoppilaitoksen koulu-uniformuun.
Samoin on kauluspaita +kravatti osana naisten sotilasuniformua kaikissa niissä maissa ,missä naissotilaita on.
Kabareen, tai näyttämön lavan parrasvaloissa 'nainen miehen puvussa' toimi yleisön viihteenä ja hauskana joskus +120 vuotta sitten (esim. British Music-hall, its famous male impersonators ) mutta ei enää.
Nyt jos naisella on kravatti, ajatellaan vain että,'kas, hänellä on nyt tuollainen asu yllään itselleen valittuna. Kravatti on itse asiassa asusteena melkoinen turhake.
Uskoisin muuten , että aika monikin mies nykyään olisi valmis (jopa aivan ilomielin) luopumaan ja luovuttamaan sen käytön , vaikka lopullisen eksklusiivisesti yksinomaan ja nimenomaan ainoastaan naisten oikeudeksi ja haltuun.
En antaisi. Kyllä vanhemman tehtävä on opettaa lasta mitkä on poikien vaatteet ja mitkä tyttöjen. Oudoksi menee nykymaailma.
Vierailija kirjoitti:
En antaisi. Kyllä vanhemman tehtävä on opettaa lasta mitkä on poikien vaatteet ja mitkä tyttöjen. Oudoksi menee nykymaailma.
No hui kauheaa sentään...
Lasta ei saa pakottaa tiettyyn " muottiin ja pukeutumismalliin" . Pitää antaa tuossa asiassa lapsen valita ja mennään lapsen ehdoilla. Ja olen yli 70v nainen ja monen lapsen mummi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne olivat, kun kaltaisesi miehet - valitettavasti - hallitsivat maailmaa historian hämärissä.
Tuleepa surullinen olo joistain kommenteista. Muistin juuri miksi käyn täällä nykyään niin harvoin.
Ja tottakai antaisin pojan pukeutua mekkoon. Joo, jotkut saattavat luulla tytöksi, mutta mitä sitten? Onko tytöt jotenkin huonompia kuin pojat? Mitä jonkun vieraan lapsen sukupuoli kaupassa kenellekään edes kuuluu? Aikuiset on tässäkin se suurin ongelma. Lapset kyllä ymmärtää kun kertoo että meitä ihmisiä on monenlaisia ja antaa kaikkien olla sellaisia kuin on, paitsi jos vanhemmat tuputtavat kivikautisia ja ahtaita ajatusmallejaan.
Itse olen huolestunut enemmän, että yhä useammat naiset (ja tytötkin!!)! käyttä housuja! esim. leggingsejä!!! Housut kuuluu pojille, mekot tytöille!!!
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huolestunut enemmän, että yhä useammat naiset (ja tytötkin!!)! käyttä housuja! esim. leggingsejä!!! Housut kuuluu pojille, mekot tytöille!!!
AInoat housut , jotka tytöllä on ok, on sukkahousut (ja niiden on oltava läpinäkyvät).
Menkööt tuonikäisenä, ei kukaan kiinnnitä huomiota. Toisaalta pojille voisi olla hellevaatteena jokin yksinkertainen mekko ihan käytännöllinen, tai hame, joku A-linjainen hillityn värinen.
Isä
Välittömästi pitäisi ajaa tuollainen perversiohenki ulos pojasta. Jos sielunvihollinen riivaa jo tuossa iässä niin ei elämä myöhemmin helpommaksi ainakaan pojalle käy. Ev. lut. kirkko ei valitettavasti auta mutta joku lähialueen baptistikirkko tai joissain tapauksissa ihan helluntaiseurakuntakin voi järjestää pastorin, jonka avulla tuollainen henki saadaan pojasta ulos ja poika vapaaksi.
Koska naiset haluavat sen kotileikin ja miehet kehittää itseään ja työn jolla elättää perheen, niin näin on myös leikittävä?