Antaisitko 4v pojan pukeutua mekkoon kauppareissua varten?
Kaksoissiskonsa käyttää mekkoja, ja poika on kotioloissa saanut leikkiä ne yllään. Julkisille paikoille kun mennään niin ollaan puettu kuitenkin pojan omat vaatteet hänelle.
Nyt poika on ruvennut haluamaan mekkoa ylleen myös silloin, kun olemme menossa esim. kauppaan tai leikkipuistoon. Mieheni on sitä mieltä että ei missään tapauksessa, enkä oikein itsekään pidä ajatuksesta. Ei poika siitä rikki mene jos hänellä on tuntemattomien nähden mekko yllään, mutta en haluaisi että häntä alettaisiin luulla tytöksi.
Mitä mieltä te muut olette?
Kommentit (205)
Mä en tajuu miks monen mielestä on hyväksyttävämpää jos tytöllä olis "poikien" vaatteet päällään. Mulla oli lapsena todella lyhyet hiukset ja pukeuduin melko poikamaisesti. Mulla oli 2 isoveljeä ja otin heistä mallia hiustyyliä myöten. Mä myös leikin veljien vanhoilla leluilla ja käytin heidän vanhoja polkupyöriä, mopoja, joitakin vaatteita jne. Kukaan ei ihmetellyt ku leikin katuhailla ja pikkuautoilla. Kummitädiltä sain barbien lahjaksi ja leikkasin siltä hiukset pois eikä kiinnostanut leikkiä sillä. Nyt aikuisena oon naisellinen nainen, mut tekninen osaaminen on hyvä ja mielenkiinnonkohteet on pitkälti "poikien" juttuja esim. videopelit, elektroniikka ja tietokoneet. Joskus aikasemmin moottoripyörät kiinnosti aika kovasti. Etenkin mopo-/kevari-iässä. Korjailin omaa kevariani, vaihdoin siihen katteita ym. Yläasteikäisenä aloin korjaamaan sähköjohtoja, ku mun kani puri niitä poikki. 17-vuotiaana aloin työkseni korjaamaan tietokoneita ja pelikonsoleita. Tekninen ala on mulle kuitenkin lähinnä harrastus. Mulla alkaa sosiaalialan opinnot nyt.
N28
Antaisin tottakai. Mitä sitten jos joku luulee tytöksi? Kertoisin kyllä lapselle, että jotkut ihmiset pitää mekkoja tyttöjen vaatteena, ja siksi saattavat kuvitella mekkoja käyttävää lasta tytöksi. Ja korjaisin kyllä ihmisille, että kyseessä on kyllä poika.
Miksi poikamaisia tyttöjä ei pidetä ollenkaan niin pahana kuin tyttömäisiä poikia? Tytöllehän voi hyvin pukea dinosauruspaidan ja siniset collegehousut, eikä kukaan ihmettele. Mutta annas jos pojalla on pinkki kimalleröyhelöpaita niin munat surkastuu tai vähintäänkin siitä tulee homo (mikä nyt ei tietysti ole sekään paha asia, mutta lapsuuden vaatevalinnat ei siihen vaikuta).
Ap ei vissiin ole miehensä kanssa nykyajan kasvatusoppaita lukenut. Lastahan ei saa mihinkään sukupuoli muottiin pakottaa .On sitten kyse vaatteista tai leluista / leikeistä, lapsen täytyy saada toteuttaa itseään ollakseen onnellinen.
Miksi pojat eivät saisi käyttää mekkoja? ja miksi pelkäät sitä mitä tuntemattomat ihmiset ajattelee pojastasi?