Antaisitko 4v pojan pukeutua mekkoon kauppareissua varten?
Kaksoissiskonsa käyttää mekkoja, ja poika on kotioloissa saanut leikkiä ne yllään. Julkisille paikoille kun mennään niin ollaan puettu kuitenkin pojan omat vaatteet hänelle.
Nyt poika on ruvennut haluamaan mekkoa ylleen myös silloin, kun olemme menossa esim. kauppaan tai leikkipuistoon. Mieheni on sitä mieltä että ei missään tapauksessa, enkä oikein itsekään pidä ajatuksesta. Ei poika siitä rikki mene jos hänellä on tuntemattomien nähden mekko yllään, mutta en haluaisi että häntä alettaisiin luulla tytöksi.
Mitä mieltä te muut olette?
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kaikilla pojilla pienenä kausi että halusivat pitää mekkoja. Yleensä se oli joku minun paita tms., ja kaverin luona olevat prinsessamekot olivat kuumaa kamaa. Ohi se sitten meni eikä kukaan nykyään halua pitää mekkoa.
Miksi meni ohi ja oletko siitä helpottunut? Ovatko myös oppineet koulussa että punainen on tyttöjen väri ja muijien on mentävä matalapalkka-alalle tai humanistiksi?
Ai miksi meni ohi? No en tiedä, tuli kai joku muu vaihe. Ainakin ne kaverin mekot kävi pieniksi eikä niille ostettu uusia. Punaisia vaatteita käyttävät kyllä, jos se nyt on joku issue.
Vierailija kirjoitti:
Vain homot käyttää housuja emättimen piilottamiseen.
Ftm:t ovat kuitenkin vähemmistö homoissa.
Vierailija kirjoitti:
David Beckhamilla oli kerran haastattelussa hame päällä.
Kyseinen henkilö nyt ei ehkä ole mikään malliesimerkki cisheteromiehestä. Itse myöntänyt, että isänsä huusi hänelle, kun hän nautti lapsena ylikireistä naismaisista housuista ym.
Omat nuoremmat sisarukseni ovat tyttö ja poika-kaksoset, ja voin sanoa että alle kouluiässä oli hyvin tyypillistä tuon tyyppiset asiat, selkeästi liittyivät kaksosuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäinen ei itse valitse vaatteitaan. Vanhemmat määräävät, ja tietenkin pojalle pojan vaatteet. Yläasteella lapsi voi itse alkaa vähän sanomaan siitä, mitä panee päälle.
Et ole kohdannut sitä lasta, joka itkee ja ahdistuu syvästi vaatteistaan.
Mitään kieroutuneisuutta ei pidä ruokkia.
Vain homot käyttää housuja emättimen piilottamiseen
Meillä 3v poika suuri Elsa fani. Tulkaakin halusi kasvatella että saa pinnalle. Meni siis sellasia 1cm paksuus tupsuksi keskelle päälakea ja Elsamekko oli päällä koko kevään sisällä ja ulkona. Kiinnostus kesti sen 6kk ja nyt jo ryhmähau Rolle uusi esikuva. Nämä vaiheet tulee ja menee. Lapsi on pieni eikä tule tätä vaihetta muistamaan eikä siis tule kiusatuksi. Päiväkodissakaan ei kukaan sanonut mitään sillä muutkin ovat pieniä. Ei ne lapset tuomitse jos ei aikuiset ensin.
En antaisi. Jotain rajaa tämän sukupuolineutraaliusvouhkaamisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ja se raja on haarasauma?
Huolestuneempi olen niistä vouhottajista, joiden mielestä vaatekappale uhkaa sukupuolta. Miten hauraaksi ja epämääräiseksi nämä ihmiset sukupuolen kokevat, jos vaate sitä rikkoo? Poikani on poika eikä muutu neutraaliksi sillä että kiinnostuu asioista joita muilla ihmisillä ympärillään näkee. Enkä väitä hänelle että hänen sukupuolensa siitä muuttuisi tai vaarantuisi tai tulisi kyseenalaistetuksi. Kokeilla saa niitä mistä ei ole haittaa tai vaaraa, mekko/hame kuuluu näihin.
En antaisi. Sanoisin pojalle, että pojat pitävät housuja. Mekko on tyttöjen vaate.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset miehetkin käyttävät mekkoja/hameita (vaikka eivät olisi transuja), joten mikä ongelma tässä nyt on?
Missä? En ole nähnyt ukoilla mekkoja, hameita sentäs Skotlannissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se raja on haarasauma?
Huolestuneempi olen niistä vouhottajista, joiden mielestä vaatekappale uhkaa sukupuolta. Miten hauraaksi ja epämääräiseksi nämä ihmiset sukupuolen kokevat, jos vaate sitä rikkoo? Poikani on poika eikä muutu neutraaliksi sillä että kiinnostuu asioista joita muilla ihmisillä ympärillään näkee. Enkä väitä hänelle että hänen sukupuolensa siitä muuttuisi tai vaarantuisi tai tulisi kyseenalaistetuksi. Kokeilla saa niitä mistä ei ole haittaa tai vaaraa, mekko/hame kuuluu näihin.
Tilastollisesti eniten lisääntyvät vähänkoulutetut.
Älä luule että täällä sinua ymmärretään :D
Ihan jo pelkästään pojan tulevan siittämiskyvyn takia antaisin. Sperman laatu on koko ajan huonompi, mitä nuoremmasta sukupolvesta on kyse. Hameessa ainakin siittiöt ovat viileässä, joten lämpötila ei huononna siittiöiden laatua.
Kyllä, toivon lapsenlapsia aikanaan.
70-luvulla oli sukupuolineutraalit vaatteet: kakanruskeaa, myrkynvihreää ja sinapinkeltaista jokaisella lapsella sukupuoleen katsomatta. Silti meistä tuli suurimmasta osasta heteroita, jotka osallistuimme maan kansoittamiseen. (Itselle oon sama onko lapsi homo, bi tai hetero, mutta monille tuntui olevan tässäkin ketjussa tärkeää, että lapsesta tulisi hetero.) 80-90 -luvuilla lasten vaatteet sukupuolittuivat: tytöille pinkkiä ja hörsellystä, pojille mustaa ja pääkalloa. 70-lukulaiset ovat tehneet enemmän lapsia suhteessa 80-90-luvuilla syntyneisiin. Kannattaa jo siis vauvapulan takia pukea ne lapset sukupuolineutraalisti, jotta saadaan vauvoja tähän maahan.
Vierailija kirjoitti:
En antaisi. Sanoisin pojalle, että pojat pitävät housuja. Mekko on tyttöjen vaate.
Emätintä ei peitetä housuilla eikä pippeliä hameella. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emätintä ei peitetä housuilla eikä pippeliä hameella. Piste.
Meillä anoppi vouhottaa tästä minulle. SE EI HÄNELLE KUULU MITÄ MINULLA ON PÄÄLLÄ! Vaikka olisi hänen poikansa.
Kertoisin, että voi kokeilla mekkoa kauppareissun jälkeen kotona ja voidaan laittaa vaikka kynsilakkaa, jos haluaa.
Meidän 3-vuotias käyttää mekkoja kaikkialla. Ollaan ostettu sekä arki- että juhlamekkoja, välillä haluaa mekon, välillä housut. Päiväkodissa ei ole kiusattu ja kavereita löytyy. Kun päikyn aikuiset ovat selkeästi sanoneet, että jokainen saa olla sellainen poika tai tyttö kuin haluaa ja pukeutua kuten haluaa, ei asia ole ollut lapsille ongelma. Julkisilla paikoilla ei ole koskaan tullut kukaan sanomaan mitään. Olen itse aika ärhäkkä suustani, joten ei kannata tullakaan. Ajattelimme mieheni kanssa asian niin, että vaikka loukkaavia kommentteja joskus tulisikin, niin paljon pahempaa olisi se, jos me lapsen vanhempina sanoisimme, ettei hän saa olla sellainen kuin on. Juhlissa poika pitää juhlamekkoja, joita rakastaa, mutta hautajaisiin ostimme puvun.
Samanikäiset kaksoset, tyttö ja poika itsellänikin. Kummatkin haluavat, että esim. kynnet lakataan. Poika rakastaa pinkkiä. Leikkivät pääasiassa äiti ja isä-leikkiä, jossa hoitavat yhdessä vauvoja. Joku varmaan tästäkin voisi keksiä huolenaihetta?
David Beckhamilla oli kerran haastattelussa hame päällä.