Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silloin ymmärsin olevani ruma

Vierailija
16.08.2020 |

Laitetaan siis omia kokemuksia tähän ketjuun.
Oma tarina:

Pelasin blackjackia laivalla, ja pöytään tuli pari miestä (25-30v). Alkuun ihan mukavia tyyppejä, joiden kanssa juttelimme siinä pelin lomassa. Sitten toinen niistä sanoi kaverilleen, että tämä näyttää aivan minulta ja pohdiskeli (ivallisesti) ääneen, että olemmekohan veljiä. Kaveri loukkaantui siitä ja huomautti, että emme näytä samalta ollenkaan ja mainitsi muutaman ulkonäkövirheeni, kun taas se vittuillut tyyppi hihitteli omalle jutulleen ja töni kaverinsa olkapäätä. Tiesin kyllä jo ennen tuota olevani ruma, mutta en niin ruma, että joku aikuinen mies loukkaantuisi verisesti, jos hänen vitsailtaisiin olevan veljeni. Varsinkaan kun olin laivalla, joten huoliteltu ja ok-pukeutunut. Jakajan ilme oli vaivaantunut, joten hän taisi kokea myötätuntoa minua kohtaan.

Kommentit (394)

Vierailija
121/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 12-13-vuotias, kun vartaloon tuli muodot: lantio leveni ja rinnat alkoivat kasvaa. Ilmeisesti minulla on heikko ihon sidekudos, koska sain todella paljon raskausarpia sen seurauksena. Jos olisin ollut lihava, olisin voinut laihduttaa mutta olin normaalipainoinen ja täynnä arpia. Kyllähän sen tajusi, että se oli siinä sitten, enää ikinä en saisi kaunista vartaloa. :(

En tiedä oleko tosissasi vai onko humble brag.

Mutta mulla taas toisinpäin, ihmettelin missä muodot viipyy. Oppikirjoissa luvattiin että tytöille tulee kurveja ja pojilla levenee hartiat ja tulee paljon karvoja. Mulla leveni hartiat ja tuli paljon karvoja. Aataminomenakin ilmestyi, mutta nyt painon lisäännyttyä ei näy niin selkeästi. Ihmettelin jo ala-asteella miksi housut näyttää muilla tytöillä niin kivoilta ja mulla jotenkin väärältä. Tajusin että muilla on leveät pyöreät takamukset ja mulla kapeat joissa menee sisäänpäin kuopat ja lantion kapeutta pahensi vielä VALTAVAT hipdipsit (ei sellaiset söpöt kuten kurvikkailla). Naamastani en edes jaksa puhua.

Aluksi en ollut niin harmissani näistä kaikista, koska totuutta oli vaikea hyväksyä, mutta sitten sain kuulla muilta että näytän mieheltä. Se oli kivuliasta siksi, että olin aiemmin pitänyt tyttöyttäni itsestään selvänä. Sitten vietiin matto jalkojen alta. Minusta tuli katkera, kun muut saivat näyttää sukupuoleltaan normaalisti, mutta mun sukupuolta kyseenalaistettiin ulkonäön takia enkä voinut sille yhtään mitään.

Aloin vältellä ihmisiä, ajattelin koko ajan rumuutta, tuli mt-ongelmia. Asiat ovat kyllä vähän helpottaneet ja muiden käytöksen perusteella en näytä enää yhtä miehiseltä kuin nuorempana. En edelleenkään tiedä mistä tässä kaikessa oli kyse. Silloin näytin mieheltä mutta nyt muka en. Mutta en enää hahmota yhtään miltä oikeasti näytän ja koen yhä paljon epävarmuutta.

Vierailija
122/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vastaukseni miehenä olisi se, että kun yrität pariutua niin naiset haluavat aina olla maksimissaan vain kavereita ellei naisella itsellään ole 5/10 ulkonäkö.

5/10 ulkonäköhän on keskimääräinen eli tavallinen ulkonäkö jos asteikko 1-10. Oletko itse siis tavallista paremman näköinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baarissa juttelin miehen kanssa joka mietti että haluaisi lähestyä yhtä hoikkaa pitkätukkaista blondia mutta "ei ole mahiksia". Minä taas olisin sitten kelvannut matkaan...

Eihän tuo välttämättä tarkoita että olisit ruma, vaan että se toinen oli huomattavasti keskivertoa kauniimpi ainakin jollain mittarilla. Sinun ulkonäöstä ei tuosta voi päätellä oikein mitään, vaan se voi olla kaikkea viehättävän ja epäviehättävän väliltä.

Ruma on täysin eri asia kuin ei-superkaunis!

Vierailija
124/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarissa juttelin miehen kanssa joka mietti että haluaisi lähestyä yhtä hoikkaa pitkätukkaista blondia mutta "ei ole mahiksia". Minä taas olisin sitten kelvannut matkaan...

Eihän tuo välttämättä tarkoita että olisit ruma, vaan että se toinen oli huomattavasti keskivertoa kauniimpi ainakin jollain mittarilla. Sinun ulkonäöstä ei tuosta voi päätellä oikein mitään, vaan se voi olla kaikkea viehättävän ja epäviehättävän väliltä.

Jaa-a, toinen mies (minua 20 v vanhempi) taas sanoi että et sinäkään ilman meikkiä mikään kaunotar ole (olin ilman meikkiä siis).

Vierailija
125/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, toinen mies (minua 20 v vanhempi) taas sanoi että et sinäkään ilman meikkiä mikään kaunotar ole (olin ilman meikkiä siis).

Ja en nyt tiedä mitä kukakin pitää rumana jne mutta oma ulkonäköni on siis sellainen ettei miehet todellakaan lähesty tahi pyöri jaloissa ja minulla ei ole mitään yhteistä naisten kanssa jotka esim valittaa kuinka baarissa saa häätää miehiä pois ja työpaikan Teppo tuijottaa palavien sydämin jne tai joilla säännöllisesti jotain säpinää ja on varaa mietiskellä että pitäisikö erota kun olis kiva vähän romanttisempi mies jne

Vierailija
126/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeriä juttuja. Itsesäälin kasvatusta ja nostatusta. Onneks olkoon! Sinä olette onnistuneet!

Jonkun keskenkasvuisen hölmöjä höpinöitä otatte / otamme tosissaan ja totuutena. Ennemmin käytöstapoja peräänkuulutan niille hölmöilijöille..

Mikä on kaunis? Leikataan paperinukkeja. Siinähän se optimi.

Me ollaan kaikki IHMISIÄ. Mitä on kauneus? Se on monikäsitteinen asia. Antakaa itsenne olla kauniita. Sallikaa se itse itsellenne.

Aapee ja me kaikki muut: Sallimisesta se on kiinni. Sallitko itsesi olla ruma vai sallitko itsesi olla kaunis?

Ole sellainen kuin olet. Olet kaunis sinuna.

Mä ainaki just nyt päätän olla KAUNIS ja oma itteni.

Vierailija
127/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja sallitaan se inhimillinen kauneus myös toisille.

Vierailija
128/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typeriä juttuja. Itsesäälin kasvatusta ja nostatusta. Onneks olkoon! Sinä olette onnistuneet!

Jonkun keskenkasvuisen hölmöjä höpinöitä otatte / otamme tosissaan ja totuutena. Ennemmin käytöstapoja peräänkuulutan niille hölmöilijöille..

Me ollaan kaikki IHMISIÄ. Mitä on kauneus? Se on monikäsitteinen asia. Antakaa itsenne olla kauniita. Sallikaa se itse itsellenne.

Aapee ja me kaikki muut: Sallimisesta se on kiinni. Sallitko itsesi olla ruma vai sallitko itsesi olla kaunis?

Ymmärrän pointin, mutta minusta olisi kiva kun ei tarvitsisi olla kaunis vaan tämä omakin ulkonäkö riittäisi vaikka siihen että saisi parisuhteen. Ja ettei maailma palkitsisi kaunista ulkonäköä paremmalla kohtelulla ja helpommalla elämällä ja päinvastoin. Miksi se kauneus on ylipäänsä niin tärkeää?

Vierailija
129/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän pointin, mutta minusta olisi kiva kun ei tarvitsisi olla kaunis vaan tämä omakin ulkonäkö riittäisi vaikka siihen että saisi parisuhteen. Ja ettei maailma palkitsisi kaunista ulkonäköä paremmalla kohtelulla ja helpommalla elämällä ja päinvastoin. Miksi se kauneus on ylipäänsä niin tärkeää?

Oletpa ulkokultainen. Etkö tuosta käsitä kauneuden moninaisuutta? Tuijotat itse vain ulkokuorta - tai

Iten on?

Mene syvemmälle. Löydät sielun kumppaneita. Kaunis sieluisia, kuten sinäkin.

Vierailija
130/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep. Vaikka suomalaisilla naisilla on itsetunto pohjamudissa niin ei kuitenkaan kelpaa kunnollinen perushyvännäköinen mies.

Vierailija
131/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena, muistaakseni 8-vuotiaana (minkä ikäisiä ollaan toisella luokalla?) lääkärissä keskustelemassa kasvoissani olevan luomen mahdollisesta poistosta. Äitini kysyi, mikä riski on, että leikkauksesta jää kovin näkyvä arpi. Lääkäri katsoi minua päästä varpaisiin (olin lihava ja kasvoiltani kulmikas, pienisilmäinen lapsi) ja tokaisi "No onko sillä tuossa tapauksessa mitään merkitystä" Tunsin sillä hetkellä olevani maailman mitättömin olento ja siitä saakka häpesin itseäni aina parikymppiseksi asti.

Vierailija
132/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta et ymmärrä sitä kauneutta, jonka minä näen. Se on paljon enemmän kuin se pinta. Se on esimerkiksi sinun kysymyksesi kauneudesta. Mene johonkin keskustelupiirin.

Kaikennäköisiä on mahdollisuus parisuhteeseen, kunhan ITSE antaa siihen luvan. Sallii ihan itse. Antaa jonkun löytää itsensä. Uskaltaa olka silleen auki. Joku löytää sut, kun sä annat siihen mahdollisuuden.

Useimmiten ihminen on itse se suurin este parisuhteen muodostumatyomuudelle. Ihan just niin iso este kuin tuo aloitusteksti tässä ketjusss on.

Ihan hirmu suuri este.

Voi olla se salliva, kun antaa itselleen mahdollisuuden olla ja onnistua. Saa olla kaunis oma itsensä. Kun ihminen on aito oma, niin hän on kaunis.

Vierailija
133/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja en nyt tiedä mitä kukakin pitää rumana jne mutta oma ulkonäköni on siis sellainen ettei miehet todellakaan lähesty tahi pyöri jaloissa ja minulla ei ole mitään yhteistä naisten kanssa jotka esim valittaa kuinka baarissa saa häätää miehiä pois ja työpaikan Teppo tuijottaa palavien sydämin jne tai joilla säännöllisesti jotain säpinää ja on varaa mietiskellä että pitäisikö erota kun olis kiva vähän romanttisempi mies jne

Jep. Kun itsellä ei koskaan ole ollut ketään ja toiset huokailevat kuinka ei saa hetken rauhaa. Täälläkin kirjoitellaan kuinka "olen 45v ylipainoinen ja naimisissa oleva 5 lapsen äiti mutta miehet pommittavat yötä päivää viesteillä". Aha. Mua ei ole koskaan pyydetty ulos ja omat kutsut on torjuttu. Yksi mies jopa loukkaantui että pyysin kahville. Ajatteli varmaan että miten tuo kehtaa pyytää minua!

Kyllä koko elämäni kokemukset viittaavat hyvin vahvasti siihen että olen miehille todella ruma. Ei se ole elämän tärkein asia mutta harmittaahan se että perhe, parisuhde jne jää kokematta. Yleensä nämä jotka lohduttavat että jokaisessa on jotain kaunista ovat kokeneet edes kerran hyväksyntää toisilta. Minä en ole.

Vierailija
134/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep jep. Vaikka suomalaisilla naisilla on itsetunto pohjamudissa niin ei kuitenkaan kelpaa kunnollinen perushyvännäköinen mies.

Eli sinut voi tulla vaan ottamaan mukaan, niinkuin maitopurkin kaupan hyllyltä? Sinä itse et omaa mitään intressiä siihen, kuka sinut vain poimii ja vie kotiinsa niinkuin tahdottoman esineen? Itse en ole tälläisiin miehiin törmännyt, joten en osaa edes asettaa itseäni tilanteeseen, että parisuhteen muodostuminen ei olisi kiinni molemminpuolisesta kemiasta. Itse olen tähän asti ollut se, josta kukaan ei ole kiinnostunut.

Vierailija
135/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä ulkonäköä nyt vain tarvii saadakseen itseään miellyttävän kumppanin. Ulkonäkö on yhtä tärkeää kuin luonne eikä ulkonäkö ole mielipideasia..

Vierailija
136/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta et ymmärrä sitä kauneutta, jonka minä näen. Se on paljon enemmän kuin se pinta. Se on esimerkiksi sinun kysymyksesi kauneudesta. Mene johonkin keskustelupiirin.

Kaikennäköisiä on mahdollisuus parisuhteeseen, kunhan ITSE antaa siihen luvan. Sallii ihan itse. Antaa jonkun löytää itsensä. Uskaltaa olka silleen auki. Joku löytää sut, kun sä annat siihen mahdollisuuden.

Useimmiten ihminen on itse se suurin este parisuhteen muodostumatyomuudelle. Ihan just niin iso este kuin tuo aloitusteksti tässä ketjusss on.

Ihan hirmu suuri este.

Voi olla se salliva, kun antaa itselleen mahdollisuuden olla ja onnistua. Saa olla kaunis oma itsensä. Kun ihminen on aito oma, niin hän on kaunis.

MISSÄ maailmassa sä oikein elät? Voin kertoa, että tää sun fantasia ei toimi reaalimaailmassa. Olen ollut ihan avoin oma itseni, mutta maailma ei vain pyöri niinkuin sun haaveet.

Vierailija
137/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 12-13-vuotias, kun vartaloon tuli muodot: lantio leveni ja rinnat alkoivat kasvaa. Ilmeisesti minulla on heikko ihon sidekudos, koska sain todella paljon raskausarpia sen seurauksena. Jos olisin ollut lihava, olisin voinut laihduttaa mutta olin normaalipainoinen ja täynnä arpia. Kyllähän sen tajusi, että se oli siinä sitten, enää ikinä en saisi kaunista vartaloa. :(

En tiedä oleko tosissasi vai onko humble brag.

Mutta mulla taas toisinpäin, ihmettelin missä muodot viipyy. Oppikirjoissa luvattiin että tytöille tulee kurveja ja pojilla levenee hartiat ja tulee paljon karvoja. Mulla leveni hartiat ja tuli paljon karvoja. Aataminomenakin ilmestyi, mutta nyt painon lisäännyttyä ei näy niin selkeästi. Ihmettelin jo ala-asteella miksi housut näyttää muilla tytöillä niin kivoilta ja mulla jotenkin väärältä. Tajusin että muilla on leveät pyöreät takamukset ja mulla kapeat joissa menee sisäänpäin kuopat ja lantion kapeutta pahensi vielä VALTAVAT hipdipsit (ei sellaiset söpöt kuten kurvikkailla). Naamastani en edes jaksa puhua.

Aluksi en ollut niin harmissani näistä kaikista, koska totuutta oli vaikea hyväksyä, mutta sitten sain kuulla muilta että näytän mieheltä. Se oli kivuliasta siksi, että olin aiemmin pitänyt tyttöyttäni itsestään selvänä. Sitten vietiin matto jalkojen alta. Minusta tuli katkera, kun muut saivat näyttää sukupuoleltaan normaalisti, mutta mun sukupuolta kyseenalaistettiin ulkonäön takia enkä voinut sille yhtään mitään.

Aloin vältellä ihmisiä, ajattelin koko ajan rumuutta, tuli mt-ongelmia. Asiat ovat kyllä vähän helpottaneet ja muiden käytöksen perusteella en näytä enää yhtä miehiseltä kuin nuorempana. En edelleenkään tiedä mistä tässä kaikessa oli kyse. Silloin näytin mieheltä mutta nyt muka en. Mutta en enää hahmota yhtään miltä oikeasti näytän ja koen yhä paljon epävarmuutta.

Olen pahoillani sun puolesta, mutta täytyy kyllä sanoa, että miehet haukkuu kaikkia niitä miehiksi, joista eivät ulkonäöllisesti pidä, koska se on pahin tapa loukata naiseutta. Minä olen valtavan leveälanteinen ja omaan lisäksi paksut reidet ja valtavat rinnat ja yleensä ihmiset pitää sitä naisellisena, mutta kyllä esim. mun oma isä on haukkunut mua mieheksi. Tiedä sitten, että miksi.

N21

Vierailija
138/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein ainakin tällä palstalla nainen= max 30 v hoikka nätti nainen. Mieluiten nuorempi. Eli kelpaako sinulle itsellesi itsesi ikäinen (jos olet vaikka 40 v) normaalipainoinen (ei huomattavan hoikka) ihan tavallisen näköinen nainen jota ei kauniiksi kehuta eikä kadulla kiinnitetä huomiota?

Vierailija
139/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirmu suuri este.

Voi luoja mitä paskaa. Olen mielestäni ihan nätti nainen ja viimeiset 20v "ollut avoin" ja "antanut jonkun löytää". Olen ikisinkku. Kukaan mies ei ole ollut kiinnostunut. En edelleenkään ole sulkeutunut enkä katkera vaan positiivinen ja hauska tyyppi. Sillä ei ole mitään merkitystä jos joku ei ihastu ulkomuotoon ensin! Olen siis totaalisen yksin, edes treffeille en ole päässyt. Kaikki eivät todellakaan löydä puolisoa vaikka miten uskoisivat johonkin sisäiseen kauneuteen.

Vierailija
140/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on kyllä surullinen heijastus suomalaisten naisten todella huonosta itsensä kohtelusta.

Miten sieltä noustaan?

Miettikää sitä.

Ei sille mahda mitään, jos on saanut paskamaista kohtelua. Moni on. Surullisen moni meistä kaikista.

Nykyhetkeen kuitenkin voi vaikuttaa. Nyt on nyt. Nyt voi aloittaa itsensä hyvän kohtelun. Jostain se on aloitettava, jos haluaa olla kaunis tai tuntea itsensä kauniiksi.

Se lähin mihin voi itse vaikuttaa... on se ihan oma itse.

Ei omaa tulevaisuutta pidä kahlita jollakin kaunis-ruma asettelulla. Ihan kaistapäistä se on, kun ei elämä on noin mustavalkoinen.

Ylös sieltä kurasta. Niin ne kukatkin nousee, kun ne saa ravintoa ja valoa.

Antakaa itsellenne hyvää ja mahdollista ja kaunista. Kohdelkaa itse itseänne hyvin.

... tiedän olevan, hyvää ja kaunista, enemmän kuin unelma onnesta.... niinhän sitä lauletaan viisaita ❤️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän