Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Silloin ymmärsin olevani ruma

Vierailija
16.08.2020 |

Laitetaan siis omia kokemuksia tähän ketjuun.
Oma tarina:

Pelasin blackjackia laivalla, ja pöytään tuli pari miestä (25-30v). Alkuun ihan mukavia tyyppejä, joiden kanssa juttelimme siinä pelin lomassa. Sitten toinen niistä sanoi kaverilleen, että tämä näyttää aivan minulta ja pohdiskeli (ivallisesti) ääneen, että olemmekohan veljiä. Kaveri loukkaantui siitä ja huomautti, että emme näytä samalta ollenkaan ja mainitsi muutaman ulkonäkövirheeni, kun taas se vittuillut tyyppi hihitteli omalle jutulleen ja töni kaverinsa olkapäätä. Tiesin kyllä jo ennen tuota olevani ruma, mutta en niin ruma, että joku aikuinen mies loukkaantuisi verisesti, jos hänen vitsailtaisiin olevan veljeni. Varsinkaan kun olin laivalla, joten huoliteltu ja ok-pukeutunut. Jakajan ilme oli vaivaantunut, joten hän taisi kokea myötätuntoa minua kohtaan.

Kommentit (394)

Vierailija
241/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin luulin olevani ruma mutta en ollutkaan.

Vierailija
242/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki teille kaikille: yksikään hyvännäköinen mies ei ole koskaan kritisoinut ulkonäköäni.

Useampi ulkonäkörajoitteinen mies on. Kyse on heistä - EI teistä. 

Nyt kun mietin, jaan tämän kokemuksen. Kyllä ne ovat aina olleet objektiivisesti ajateltuna ei-hyvännäköisiä miehiä, jotka ovat kommentoineet ikävästi (näitäkään ei montaa, onneksi). Oikeasti komeilta en ole koskaan kuullut minkäänlaista krittiikkiä.

Sama täällä. Yksi mies kommentoi minua ja ystävääni "tähteiksi", eli jätteeksi. Nyt on itse naimisissa thai-naisen kanssa, että ilmeisesti hänelle ei löytynyt edes kotimaisia tähteitä. Toinen ilkeästi kommentoinut mies oli itse vastenmielinen sekä ulkonäöltään että käytökseltään.

Loput tapaamistani ja kohtaamistani miehistä on osanneet käyttäytyä, eli ainakin olla hiljaa jos jokin minussa ei ole heitä miellyttänyt. 

Täällä on jo kertaalleen kerrottu syy, miksi hyvännäköiset miehet eivät hauku (siis jos asia nyt yleensäkään näin on, saattaisinpa hiukan kritisoida tätä, mutta lähdetään nyt siitä että se on totta).

Hyvännäköiset miehet eivät hauku teitä rumia naisia, koska ne on panneet kymmeniä kauniita naisia, ja ottavat ruman naisen vaihtelun vuoksi. He eivät myöskään hetkeäkään suhtaudu teihin loppuelämän suurena rakkautena ja vaimona, joten sillä ei ole loppujen lopuksi mitään väliä miltä näytätte. Se, että hyvännäköiset miehet eivät hauku teitä, johtuu siitä etteivät he ota teitä tosissaan, kokonaisina ja täysivaltaisina naisina.

M/40 semiruma mies, joka ei ole ketään tyttöystävää haukkunut ulkonäöllisesti, ja johon syy on ennemminkin kiltteys ja huomaavaisuus kuin se, etten olisi ottanut näitä naisia tosissaan

"Se, että hyvännäköiset miehet eivät hauku teitä, johtuu siitä etteivät he ota teitä tosissaan, kokonaisina ja täysivaltaisina naisina."

Ja sä luulet, ettei me tajuta tätä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki teille kaikille: yksikään hyvännäköinen mies ei ole koskaan kritisoinut ulkonäköäni.

Nyt kun mietin, jaan tämän kokemuksen. Kyllä ne ovat aina olleet objektiivisesti ajateltuna ei-hyvännäköisiä miehiä, jotka ovat kommentoineet ikävästi (näitäkään ei montaa, onneksi). Oikeasti komeilta en ole koskaan kuullut minkäänlaista krittiikkiä.

Sama täällä. Yksi mies kommentoi minua ja ystävääni "tähteiksi", eli jätteeksi. Nyt on itse naimisissa thai-naisen kanssa, että ilmeisesti hänelle ei löytynyt edes kotimaisia tähteitä. Toinen ilkeästi kommentoinut mies oli itse vastenmielinen sekä ulkonäöltään että käytökseltään.

Loput tapaamistani ja kohtaamistani miehistä on osanneet käyttäytyä, eli ainakin olla hiljaa jos jokin minussa ei ole heitä miellyttänyt. 

Täällä on jo kertaalleen kerrottu syy, miksi hyvännäköiset miehet eivät hauku (siis jos asia nyt yleensäkään näin on, saattaisinpa hiukan kritisoida tätä, mutta lähdetään nyt siitä että se on totta).

Hyvännäköiset miehet eivät hauku teitä rumia naisia, koska ne on panneet kymmeniä kauniita naisia, ja ottavat ruman naisen vaihtelun vuoksi. He eivät myöskään hetkeäkään suhtaudu teihin loppuelämän suurena rakkautena ja vaimona, joten sillä ei ole loppujen lopuksi mitään väliä miltä näytätte. Se, että hyvännäköiset miehet eivät hauku teitä, johtuu siitä etteivät he ota teitä tosissaan, kokonaisina ja täysivaltaisina naisina.

M/40 semiruma mies, joka ei ole ketään tyttöystävää haukkunut ulkonäöllisesti, ja johon syy on ennemminkin kiltteys ja huomaavaisuus kuin se, etten olisi ottanut näitä naisia tosissaan

Onpa kivat vaihtoehdot. Olla hyvännäköisen leikkikaluna ilman mitään mahdollisuutta johonkin oikeaan, tai olla samantasoisten miesten kanssa jotka auliisti muistuttavat että mieluummin olisivat jonkun kauniimman kanssa, että älä nyt itsestäsi liikoja luule.

Vierailija
244/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kolmekymppisille oli kutsuttu myös kouluaikaisia kavereita. Yksi heistä oli sitten tuhannen päissään ja alkoi tivata multa, missä tapasimme ja miksi olemme yhdessä, kun olemme niin eri tasoisia ulkonäön puolesta. Hän siis kaikilla mahdollisilla tavoilla ilmaisi, että mieheni on komea ja minä olen varsin mitättömän näköinen. Olin ihan että mitä tässä tapahtuu. Tiedän etten ole mikään klassinen kaunotar, mutten ollut ajatellut olevani niin ruma, kuin mitä tämä henkilö kertoi minun olevan. Ja vaikka olinkin hänen mielestään ruma, niin jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, olisi parempi olla hiljaa.

En halunnut pilata mieheni juhlia, joten kerroin hänelle jälkikäteen. Mieheni oli järkyttynyt ja pöyristynyt, eikä halua enää tavata tätä vuosientakaista ystäväänsä.

Vierailija
245/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin jo aiemmin oman kokemukseni, mutta muistui mieleen tuorein naula arkkuun.

Kun kerron, mitä kumppanini tekee työkseen, reaktio on a) valehteletko sinä b) kumppanisi valehtelee c) kumppanisi varmaan pettää.

Voiko sen selvemmin sanoa, että en ole kovin tasokas heidän mielestä? Eivät he edes tiedä kumppanistani muuta kuin yhden asian.

Vierailija
246/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silki kirjoitti:

Miehen kolmekymppisille oli kutsuttu myös kouluaikaisia kavereita. Yksi heistä oli sitten tuhannen päissään ja alkoi tivata multa, missä tapasimme ja miksi olemme yhdessä, kun olemme niin eri tasoisia ulkonäön puolesta. Hän siis kaikilla mahdollisilla tavoilla ilmaisi, että mieheni on komea ja minä olen varsin mitättömän näköinen. Olin ihan että mitä tässä tapahtuu. Tiedän etten ole mikään klassinen kaunotar, mutten ollut ajatellut olevani niin ruma, kuin mitä tämä henkilö kertoi minun olevan. Ja vaikka olinkin hänen mielestään ruma, niin jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, olisi parempi olla hiljaa.

En halunnut pilata mieheni juhlia, joten kerroin hänelle jälkikäteen. Mieheni oli järkyttynyt ja pöyristynyt, eikä halua enää tavata tätä vuosientakaista ystäväänsä.

Olisin jäisesti pyytänyt hemmoa poistumaan heti. Minua ei kukaan satunnainen vieras loukkaa omassa kodissani,  ja tuhannen känni ei ole lieventävä asianhaara, päinvastoin. Jos ei olisi suosiolla poistunut, olisin etsinyt mieheni ja kertonut hiljaa että hänen kaverinsa on loukannut minua ja hänen on poistuttava. Yksityiskohdat kertoisin miehelle vasta myöhemmin.

Sentään miehesi ymmärsi katkaista välit moiseen moukkaan.

Vierailija
247/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan on myös niin, että vaikka ei olisikaan erityisen komea/kaunis, mutta on mielettömän itsevarma, niin vaikuttaa paljon viehättävämmältä kuin joku toinen ulkoisesti upea. Esim miespuolinen tuttavani, ei mitenkään komea, vähän vatsaa ja hiusraja karannut, mutta on tosi supliikki huumorimies ja vetää naisia puoleensa.

Vierailija
248/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia täällä sitten jatkuvalla syötöllä ulistaan siitä, että hyvännäköisillä miehillä on aina ruma nainen?

Kyllä se aika vakavalta yhdessäolemiselta vaikuttaa, jos se ruma nainen otetaan puolisoksi ja sen kanssa tehdään lapsiakin.

Vierailija
249/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoin aika pienellä paikkakunnalla, jossa ns. kaikki tunsi kaikki. Olin ja tiesin olevani paljon keskivertoa pidempi ja laihempi aina, mutten pitänyt itseäni erityisen rumana jos en kyllä kauniinakaan. En myöskään saanut ikinä mitään ulkonäköön liittyvää kommenttia koulussa tai sukulaisilta, äiti kehui joskus nätiksi. Kaikki varmaan tiesivät, että tuollainen se on ollut aina eivätkä ajatelleet sen kummempaa.

Yliopistoaikaan ja sitten valmistumisen jälkeen olen muuttanut useampaan kertaan työn perässä ja lause "olisit kaunis JOS saisit vähän lisää painoa" on tullut erittäin tutuksi. Ärsyttää. Syy alhaiseen painoon on ihan lääkärissä selvitetty ja ylös, edes normaalirajoihin, en sitä tule saamaan. Nämä kommentit sen sijaan ovat aiheuttaneet sen, että olen koko ajan tietoinen painoni aiheuttamasta rumuudesta ja esimerkiksi juhliin laittautuessa saatan ensin katsella itseäni tyytyväisenä juhla-lookkiin, kunnes se vaihtuu pettymykseen. TIedän, että suurin osa ihmisistä näkee vain painoni, ei kivaa mekkoa tai tukkaa.

Vierailija
250/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia täällä sitten jatkuvalla syötöllä ulistaan siitä, että hyvännäköisillä miehillä on aina ruma nainen?

Kyllä se aika vakavalta yhdessäolemiselta vaikuttaa, jos se ruma nainen otetaan puolisoksi ja sen kanssa tehdään lapsiakin.

Hyvännäköisillä miehillä on ruma nainen väliaikaisesti. Viikon-kaksi, kuukauden-kaksi, joskus vuoden-pari-kolmekin. Käytännössä ei ikinä kuitenkaan oikeasti pysyvästi, kymmeniä vuosia.

M/40

Vierailija
251/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihastukseni pussaili kanssani vain piilossa, etteivät hänen kaverinsa näe. Mutta oikeasti tajusin, millaisia ne kaverit on. Olin jonkin aikaa epävarma ulkonäöstäni, mutta en kyllä ole ruma. Enkä usko että muutkaan tähän ketjuun vastanneista ovat. Rumuus tai kauneus ei ole objektiivista. Se on vain sopimus.

Vierailija
252/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aloin kadehtia eläkeläisten vaurautta ja syytin epäonnistumisistani vanhempia ikäluokkia :(

Vierailija
253/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni sanoi 14- vuotiaalle minulle " miksi ystäväsi ovat niin kauniita ja sinä olet noin ruma". Silloin tiesin, että en ulkonäköni ei hänen mielestään ollut hyvä. Vaikka todellisuudessa olin ihan riittävän hyvä, eikä muut ole asiasta huomauttaneet. Vieläkin aikuisena häpeän ulkonäköni, vaikka ei olisi mitään syytä. Ajatelkaa isät ja äidit mitä sanotte lapsillenne. Tämä isäni heittämä kommentti(+muut vastaavat kommentit) ovat pilanneet ihmis-suhteitanu, koska olen niin estoinen omasta ulkonäöstäni.

Vierailija
254/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useinhan on myös niin, että vaikka ei olisikaan erityisen komea/kaunis, mutta on mielettömän itsevarma, niin vaikuttaa paljon viehättävämmältä kuin joku toinen ulkoisesti upea. Esim miespuolinen tuttavani, ei mitenkään komea, vähän vatsaa ja hiusraja karannut, mutta on tosi supliikki huumorimies ja vetää naisia puoleensa.

No itsevarmuus onkin sitten ihan oma lukunsa. Sekä naiset että miehet saavat helposti kumppaneita vain olemalla itsevarmoja.

Koska itsevarmuus viehättää kaikkia, johtaa tilanteesta toiseen (saa esimerkiksi helposti ystäviä mikä vain lisää itsevarmuutta) ja saa myös yrittämään uudelleen ja uudelleen vastoinkäymisistä huolimatta. Kun taas epävarmat ja yksinäiset luovuttaa jo muutaman yrityksen jälkeen.

Katkeruus vie kalatkin vedestä.

Vierailija
255/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni sanoi 14- vuotiaalle minulle " miksi ystäväsi ovat niin kauniita ja sinä olet noin ruma". Silloin tiesin, että en ulkonäköni ei hänen mielestään ollut hyvä. Vaikka todellisuudessa olin ihan riittävän hyvä, eikä muut ole asiasta huomauttaneet. Vieläkin aikuisena häpeän ulkonäköni, vaikka ei olisi mitään syytä. Ajatelkaa isät ja äidit mitä sanotte lapsillenne. Tämä isäni heittämä kommentti(+muut vastaavat kommentit) ovat pilanneet ihmis-suhteitanu, koska olen niin estoinen omasta ulkonäöstäni.

Niinpä. Nuo on ikäviä vaikuttajia.

Mutta.

Sinä tiedät nyt syyn estoisuuteesi. Sinulla on mahdollisuus alkaa tsemppaamaan ja katsomaan itseäsi uusin silmin.

Mahdollisuus.

Vierailija
256/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvännäköisillä miehillä on ruma nainen väliaikaisesti. Viikon-kaksi, kuukauden-kaksi, joskus vuoden-pari-kolmekin. Käytännössä ei ikinä kuitenkaan oikeasti pysyvästi, kymmeniä vuosia.

M/40

No ei kai voi ollakaan kymmeniä vuosia, jos jokainen nainen on biojätettä viimeistään kolmekymppisenä XD.

Ne kauniitkin.

Vierailija
257/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itsevarmuus onkin sitten ihan oma lukunsa. Sekä naiset että miehet saavat helposti kumppaneita vain olemalla itsevarmoja.

Koska itsevarmuus viehättää kaikkia, johtaa tilanteesta toiseen (saa esimerkiksi helposti ystäviä mikä vain lisää itsevarmuutta) ja saa myös yrittämään uudelleen ja uudelleen vastoinkäymisistä huolimatta. Kun taas epävarmat ja yksinäiset luovuttaa jo muutaman yrityksen jälkeen.

Onko sinulla tarkoitus lytätä vai miksi yhdistät katkeruuden epävarmuuteen ja yksinäisyyteen? Itse peruskouluajan kiusaamisen jälkeen olin arka, yksinäinen ja epävarma mutta en taatusti katkera mennessäni opiskelemaan. Minulla ei ollut mitään mahdollisuutta taikoa itselleni itsevarmuutta. Nyt paljon myöhemmin olen kyllä kovempi luu, mutta nyt löytyy sitä kyynisyyttäkin.

Vierailija
258/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin olevani ihan normaalinnäköinen ennen koulua. No, aika pian opin että olen liian lyhyt ja liian laiha. Ala-asteella haukuttiin maantienvärisiä hiuksia, vääränlaista nenää jne. Yläasteella haukuttiin laihduuden vuoksi. Lukiossa opin vihdoin pukeutumaan itselleni sopivalla tavalla, opin meikkaamaan, värjäsin hiukset ja sain vähän muotojakin. Käytin korkokenkiä (vaikka nekin jalassa olen huomattavasti normaalia lyhyempi). Sain ensimmäistä kertaa yököttelyjen lisäksi myöskin jotain positiivista kommenttia vastakkaiselta sukupuolelta. Samaan aikaan se tuntui jotenkin yököttävälle, sillä pari vuotta sitten ne samat nuoret miehenalut olisivat pitäneet minua vastenmielisen näköisenä. 

No, nyt kolmekymppisenä lenkkimuijana olen kyllä pari kertaa saanut seurustella siinä parin kympin kieppeillä, sen jälkeen taas hiljaista ollut. Ehkä se nuoruuden hehku katosi. Olen normaalipainoinen ja pidän kunnostani huolta, en jaksa meikata lenkkipoluille ja jalkaan paljon useammin sattuu tennarit kuin korkokengät. Ihan keskenäni saan tällä pallolla tallustella, miehille olen näkymätön tai joku yökötys. Ja tässä iässä vaikka kuinka laittaudun ja meikkaan, saatan saada silti todella tylyä kohtelua esimerkiksi tinderdeiteillä. Ulkonäköni on ruodittu päin naamaa tai kerrottu jostain kauniista eksästä. Kiva homma. Kyllä suomalaiset miehet osaakin sitten olla kohteliaita ja mukavia. Pitäisi varmasti katsella ulkomaalaisia miehiä, mutta en jaksa myöskään kielimuurin kanssa säätää. Harkitsen lapsen hankkimista hedelmöityshoidoilla, mutta kun silloinkin hirvittää että lapsi joutuisi kärsimään samoista ulkonäköongelmista mistä itse olen kärsinyt koko ikäni. 

Vierailija
259/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla tarkoitus lytätä vai miksi yhdistät katkeruuden epävarmuuteen ja yksinäisyyteen? Itse peruskouluajan kiusaamisen jälkeen olin arka, yksinäinen ja epävarma mutta en taatusti katkera mennessäni opiskelemaan. Minulla ei ollut mitään mahdollisuutta taikoa itselleni itsevarmuutta. Nyt paljon myöhemmin olen kyllä kovempi luu, mutta nyt löytyy sitä kyynisyyttäkin.

Ei ole tarkoitus lytätä, lähinnä puhun kokemuksesta. Ja olen itsekin nykyään aika kyyninen.

Vierailija
260/394 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen, että olen täysin mitäänsanomattoman näköinen.  En herätä mitään tunteita/kommentteja/ajatuksia kenessäkään. Kukaan ei ole koskaan suoraan kutsunut rumaksi, muttei ole kutsunut miksikään muuksikaan tai huomannut olemassaoloani.  

Esimerkiksi lukiossa eräs poika päätyi parikseni ja kysyi "Kukas sinä olet? Olet varmaan uusi täällä?" Oltiin oltu samalla luokalla 2 vuotta.  Ei mikään kovin iso juttu, mutta itse kyllä tiesin kaikki luokallani olevat ja olin myös esittäytynyt tyypille aiemminkin. En varmaan ollut tehnyt suurta vaikutusta. 

Itse olen kyllä aika tyytyväinen ulkonäkööni, enkä haluaisi muuttaa sitä, joten toisaalta ihan sama. 

Heh, tuohan on sama juttu kun menee johonkin isompaan työpaikkaan töihin. Jos sinne tulee joku tuunattu mimmi, firman kaikki miehet takuulla tietää ja muistaa hänen nimensä heti. Mutta mun nimi unohtuu monelta yhä, vaikka olen ollut jo lähes 10 vuotta talossa. Moni mies ei myöskään tervehdi minua, mutta sitä naista kyllä ja hänen kanssaan jäädään myös juttelemaan.

Toisaalta tässä näkymättömänä elämisessä on paljon hyviäkin puolia. Olen ikäänkuin sellainen sivusta tarkkailija, vähän kuin joku luontokuvaaja joka observoi eläinten käyttäytymistä.

Jotenkin tykkään tästä. Periaatteessa voisin tehdä jotain jäynää eikä kukaan osaisi edes epäillä mua, koska eihän mua edes ole olemassa. Tai jos joku muistaakin mun olemassaolon, ei kukaan osaisi epäillä tällaista mitäänsanomatonta nyhveröä mistään ilkikurisesta.

Olen ajatellut ihan samaa! Vakoojiksi ja salapoliiseiksi kannattaisi palkata nimenomaan keski-ikäisiä mitäänsanomattoman näköisiä naisia, siis sellaisia täysin huomiota herättämättömän näköisiä. Itse voisin esimerkiksi varjostaa samaa miestä ympäri kaupunkia vaikka koko päivän ja vielä illankin baarissa, eikä miekkonen tietäisi minun olevan olemassakaan. Näkymättömämmäksi voisi muuttua vain Harry Potterin taikaviitalla.