Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveydenhoitaja on huolissaan kun teini kertoi ettei syö aamupalaa

Vierailija
15.08.2020 |

Oli kysellyt, eikö kotona ole syötävää, mutta kun teini oli sanonut ettei tiedä kun ei ole aamuisin katsonut jääkaappiin , todennäköisesti on, kun äiti syö. Teini kertoi että ei ole nälkäinen aamuisin, mutta th oli sanonut että ei se haittaa, voit silti syödä.
Onkohan lasu tulossa? Pitääkö nyt pakottaa vastentahtoinen teini aamupalapöytään närppimään?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala on sairaille, pikkulapsille ja vanhuksille.

Vierailija
2/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Kehoaan kannattaa kuunnella. Jos se ei halua ruokaa, ei sitä pidä väkisin tunkea! Typerä terkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut juovat puoli lasia appelsiinimehua aamupalaksi.

Toiset vetävät supertäytetyn sämpylän, puoli pannua kahvia ja hedelmäsmoothien ja näkevät silti nälkää ennen lounastaukoa.

Itse kuulun jälkimmäisiin.

Vierailija
4/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista ei pidä kertoa ennen 18v.

Vierailija
5/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusisko taas ei syö iltapalaa kuin todella harvoin. Onko sekin lasun paikka?

Vierailija
6/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini ei syö aamupalaa ja sanoi sen terkkarille. Ei siitä lasua tullut , mutta wilma viesti tuli. Pitäisi ohjata teini terveelliseen ruokailuun. Aamupala kuuluu syödä .

Vierailija
7/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö juuri koskaan aamupalaa. Opeta lapsellesi, että terveydenhoitajille kannattaa aina kertoa ravitsemussuositusten mukaiset stoorit.

Vierailija
8/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit ihmetellään kun väestö lihoo kun pitäisi muka syödä kun ei ole nälkä. 

Vierailija
9/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tulee lasu. Ihmisillä on oma rytmi. Voihan olla et nälkä tulee vasta myöhemmin ja teini söisi aamupalan vasta parin tunnin päästäZ vatsan voi myös totuttaa aamupalaan, mutta ei se mikään pakko ole. Tosin liian pitkät ateriavälit eivät ole kellekään hyväksi.

T. Terveydenhoitaja

Vierailija
10/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sit ihmetellään kun väestö lihoo kun pitäisi muka syödä kun ei ole nälkä. 

Mä olen normaalipainoinen 37v. Varmaan juuri siksi, että en juuri koskaan syö aamupalaa. Lapsena join lasin maitoa ja juoksin kouluun.

Vierailija
11/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö juuri koskaan aamupalaa. Opeta lapsellesi, että terveydenhoitajille kannattaa aina kertoa ravitsemussuositusten mukaiset stoorit.

Valitettavasti fiksu vanhempi tekee nykyään näin. Se on tapa suojella lapsiaan. Kannattaa sanoa, että sitten jos oikeasti hätä eikä muita, kenen puoleen kääntyä, sitten voi kertoa huolistaan, mutta että joutavanpäiväisiin uteluihin kannattaa vastata tietyllä tavalla. Itse en syö aamupalaa, en ole syönyt 25 vuoteen, ei vain ole silloin vielä nälkä. Menee muutama tunti heräämisestä, ennen kuin vähän on. Syön iltapainotteisesti. Olen 59/169.

Vierailija
12/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syönyt koskaan ennen kouluun lähtöä. Ihan järjetöntä, että pitäisi heti aamusta syödä itsensä ähkyyn ja uniseksi uudestaan.

Vierailija
13/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tulee lasu. Ihmisillä on oma rytmi. Voihan olla et nälkä tulee vasta myöhemmin ja teini söisi aamupalan vasta parin tunnin päästäZ vatsan voi myös totuttaa aamupalaan, mutta ei se mikään pakko ole. Tosin liian pitkät ateriavälit eivät ole kellekään hyväksi.

T. Terveydenhoitaja

Pitkiä ateriavälejä kutsutaan paastoksi, ja sillä on tutkitusti useita positiivisia terveysvaikutuksia.

Vierailija
14/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Terveydenhoitaja

Pitkiä ateriavälejä kutsutaan paastoksi, ja sillä on tutkitusti useita positiivisia terveysvaikutuksia.

En usko.

Vierailija
15/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Terveydenhoitaja

En usko.

Googlaapa intermittent fasting, ja tutustu aiheeseen. Minulla koko elämä muuttui kun aloin kuunnella kehoani ja syödä vain silloin kun on nälkä. Harmittaa ikuisesti että olen kymmenet vuodet syönyt väärin, kun Suomen viranomaiset opettavat että olisi syötävä 5-6 kertaa päivässä. Se on ihan roskaa oikeasti! Ajatus on alun perin USA:ssa ruoantuottajien lobbaama viranomaisille, ja sieltä levinnyt tänne, eikä kukaan ole kyseenalaistanut sitä ennen kuin sitä on alettu toitottaa totuutena.

t. Ohis

Vierailija
16/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse huolissani teinin syömisistä. Kirjoitin lomakkeeseen ja sanoin, ettei syö aamupalaa eikä kotiruoka kelpaa, vaan asuu pikaruokaloissa ja mättää sipsiä ja karkkia. Th:n vastaus oli "ihan normaalia teinille, ei mitään huolta" vaikka verikokeissakin löytyi anemia ja lapsi on jatkuvasti väsynyt! Vastuutonta.

Vierailija
17/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Terveydenhoitaja

En usko.

Ei se uskon asia olekaan.

Vierailija
18/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syö teini täälläkään aamupalaa. Ei syö myöskään koulussa. Ensimmäinen ruoka on se minkä syö kun pääsee koulusta kotiin. Aamulla ei ole nälkä ja kouluruoka on pahaa. Etäkoulu aikana kun oli kotona söi lounaankin. Pitäisikö minun tehdä lasu kun koulussa eivät osaa laittaa syötäväksi kelpaavaa ravintoa lapsille?

Vierailija
19/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön ”aamupalan” klo 16. Se on ensimmäinen aika päivästä kun tulee nälkä. Töissä/koulussa en syö. En pakottaisi syömään, jos nyt muuten syö ja on normaalipainoinen.

Olen itse 165cm/59kg ja jos joskus on ollut ”pakko” syödä aamulla olen todella väsynyt sen jälkeen ja nälkäkin tulee samantien. Outo juttu.

Vierailija
20/77 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön ”aamupalan” klo 16. Se on ensimmäinen aika päivästä kun tulee nälkä. Töissä/koulussa en syö. En pakottaisi syömään, jos nyt muuten syö ja on normaalipainoinen.

Olen itse 165cm/59kg ja jos joskus on ollut ”pakko” syödä aamulla olen todella väsynyt sen jälkeen ja nälkäkin tulee samantien. Outo juttu.

Ei se ole mikään outo juttu, vaan ihan normaalia kehon toimintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi