Miksi joidenkin päähän ei mene, että TÖITÄ EI OLE VAIN KAIKILLE! Ja nyt on ollut vielä korona-aika, mutta ei, silti syyllistetään, kuinka työttömyys on niiden oma vika ja paikat kiven alla!
Voisiko joku kertoa, että millä yhtälöllä saadaan kaikki työttömät töihin, kun työpaikat ovat nyt vielä korona-aikana vähentyneet entisestään? Millään matematiikalla ei kaikille riitä töitä, vaikka kuinka mä yrittäisin saada kaikki työttömät noihin mahtumaan.. Milloin työnantajia aletaan myös velvoittamaan pitämään haastatteluita ja avaamaan työpaikkoja?
"Työttömiä oli Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan vuoden 2020 kesäkuussa 223 000 (virhemarginaali ±22 000), mikä oli 47 000 enemmän kuin vuotta aiemmin. Työttömiä miehiä oli 112 000 ja naisia 111 000."
ja
"Avoimia työpaikkoja oli vuoden 2020 ensimmäisellä neljänneksellä 63 300, kun vuotta aiemmin määrä oli 63 100. Tiedot käyvät ilmi Tilastokeskuksen avoimet työpaikat -tilastosta ja kuvaavat maaliskuun ensimmäisen päivän tilannetta, joten koronaviruspandemiasta johtuvan poikkeustilanteen vaikutukset eivät vielä ole havaittavissa avoimien työpaikkojen määrässä.
Seuraava julkistus:
18.8.2020"
https://findikaattori.fi/fi/34
Kommentit (51)
Mun äiti on yksi näistä. Jäin toukokuussa työttömäksi, koska ei multa kysytty haluanko työttömäksi. Ilmoitettiin, että firma meni nurin nyt ja so long and thanks for all the fish. Samoin kävi monelle muulle firmalle ja osa firmoista ei palkkaa uusia, koska ei ole varmuutta jatkuuko toiminta ja entisiäkin laitetaan pihalle. Siitä paikasta s-kaupan kassana tappelee taas monta ihmistä lisää, kun omalla alalla ei ole töitä just nyt. Äiti laittoi viimeksi eilen viestiä että joko on työpaikka saatu ja miksi ei, kun vastasin, että no ei vit tu ole.
Meille ei tänä kesänä otettu kesätyöntekijöitäkään koronan takia. Sen takia jouduttiin pitämään kesälomatkin pienissä pätkissä. Joten uskon kyllä, että on vaikea löytää työpaikka. Myös ikä vaikuttaa, moni joutuu kilometritehtaalle sen ikäisenä, ettei enää uutta työpaikkaa saa helposti. Ja nuorilla sitten taas on haittana se, ettei ole tarpeeksi kokemusta. Ja jos kokemusta ei saa, he luovuttavat. Mikä on mielestäni ymmärrettävää, koska itsellänikin kävi niin nuorena. Sain onneksi töitä erään sukulaiseni avulla. Olisin varmasti syrjäytynyt muuten, koska aloin jo passivoitua.
No höpö höpö, ulkkikssii pittää tuua ku työvoemapula on meillä kova! Nii.
Vierailija kirjoitti:
Rupee tekeen netissä jotain siistii, vaikka youtube -videoita. Siihen ei välttämättä tartte rahaa yhtään jos sulla on kännykässä kamera. Sillä vaan rupeet filmaan ja kohta sulla on miljoona seuraajaa ja rahaa tulee sisään ovista ja ikkunoista. Helppoo, sitäpaitsi näin ne muutkin tekee.
Olen 35v, ruma, sosiaalisilta taidoiltani ja etenkin puhelahjoiltani todella surkea nainen, millaisia youtube-videoita ehdotat minulle että saisin miljoona seuraajaa? Kenties jonkinlainen sketsihahmo sosiaalisesti kömpelöstä ihmisestä? Toimisikohan, jos videoista paistaisi että kyseessä ei oikeasti ole "hahmo" vaan ihan oikea minä ja videot herättäisivät vain valtavaa myötähäpeää...
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla totta.
Juurihan Vihreät esittivät 80 000 mamukin tuomista koska on jäätävä työvoimapula.
Mikä tässä yhtälössä nyt ei täsmää?
Tätä jaksan ihmetellä, kun jo täällä olevat maamuutkin ilman töitä, yhteiskunnan tukien varassa lopun elämäänsä. Mikä on, ettei heitä saada työllistettyä ensin?
Toimittajat huomio! Miksi ette koskaan kyseenalaista yhtään mitään, kirjoittelette vain, mitä kukakin sanoi.
Vierailija kirjoitti:
Avoimet työpaikat ei ole sama asia kuin työpaikat, joihin etsitään tekijää.
Tästä pitäisi kyllä jakaa Vuoden Pölhö-palkinto.
Näistä vihreiden heitoista näkee miten sekavassa tilassa hallitus on. Yksi sanoo yhtä, toinen kumoaa. Sairas sakki.
Ne on lähinnä nuo palstatrollit, jotka päivästä toiseen tuota pas*aa tänne suoltavat. Ei niistä kannata provosoitua. Nämä "mene töihin sossuelätti"-huutelijat ei itse ole missään töissä, eikä koskaan tule menemään mihinkään töihin. Tämä Zinccis, vai mikä lie, etunenässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, mutta mistä sä löydät ne piilotyöpaikat ilman suhteita, jos niistä ei ilmoiteta missään? Itsekin tiesin muutaman piilotyöpaikan kontaktieni kautta, mutta miten hän, jolla ei niitä suhteita ole? Täytyisi vaan tietää, että just tuonne tarvitaan tekijää? Moni ei myöskään tykkää, että soitellaan työpaikoille. S-postia toki voi lähettää. -ap
Kyllä ne kovasti haluaa että löydät sen paikan mutkun ne on ovelasti tehneet sen vähän kuin aarteenetsinnäksi tai geokätköilyksi;). Sehän on liikaa vaadittu että ilmoitettaisiin työntekijän tarpeesta...
PITÄÄ TEHDÄ LISÄÄ VERONMASAJIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
On, niitä töitä jos todella haluaa tehdä. Osa on laiskoja tai kieltäytyy töistä kokonaan, vaikka on hyvä koulutus. Osa ei halua tehdä töitä ja osa on laiskoja. Helppoa rahaa tulee. Niin se vain on.
Kaikillle hyvinvointivaltion kasvattamille jotka jaksaa painaa sinne 30 ikävuoteeen saakka kunnes testosteroni alkaa laskea, lapsia alkaa tulla kuvioihin, alkaa olla syän ja verisuonitauteja, liiikuntaelinsairauksia, mutta hyvinvointivaltio takaaa kaikiööe turvan eikä ihminen tarvitse muuuta kuin sen mikä on tarpeeellista siihen on tyytyminen. Raha vaan kun ei kasva puuussa.
Ei vitt* tätä loisten sössötystä sellaista utopiaa ei ole olemassakaan missä on töitä kaikille. Tavaa nyt perke*een elämän kolu tarkkaa sel- lais-ta maa-ta ei o-le o- le-mas- sa-kaan. Ei sun tartte loinen huolehtia siitä mitä ne toiset tekee keskityt siihen omaan elämääsi ja itaesi elättämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikillle hyvinvointivaltion kasvattamille jotka jaksaa painaa sinne 30 ikävuoteeen saakka kunnes testosteroni alkaa laskea, lapsia alkaa tulla kuvioihin, alkaa olla syän ja verisuonitauteja, liiikuntaelinsairauksia, mutta hyvinvointivaltio takaaa kaikiööe turvan eikä ihminen tarvitse muuuta kuin sen mikä on tarpeeellista siihen on tyytyminen. Raha vaan kun ei kasva puuussa.
Huipppuunsa koulutetut pakenee ulkomaille jossa verotus on pienempi eikä tarvitse elätttää syöttiläitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, mutta mistä sä löydät ne piilotyöpaikat ilman suhteita, jos niistä ei ilmoiteta missään? Itsekin tiesin muutaman piilotyöpaikan kontaktieni kautta, mutta miten hän, jolla ei niitä suhteita ole? Täytyisi vaan tietää, että just tuonne tarvitaan tekijää? Moni ei myöskään tykkää, että soitellaan työpaikoille. S-postia toki voi lähettää. -ap
Tämä. Itsekin olen saanut monta työpaikkaa suhteilla. Ja myös järjestänyt itse työpaikkoja tutuilleni. Mutta kaikilla ei ole suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vttu mä haluan se aseen nyt heti että voin ampua itseni.
Miksi lähtisit yksin? Ota joku asiain tilaan syyllinen mukaan.
töitä ei ehkä ole juuri tällä hetkellä kaikille mutta se ei oikeuta alkaa lepäämään laakereilla ja mussuttaan että "ei kaikille riitä töitä niin minä kyllä saan vapaasti lorvia". työpaikkojen määrä ei ole mikään vakio vaan uutta työtä syntyy ihan koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
töitä ei ehkä ole juuri tällä hetkellä kaikille mutta se ei oikeuta alkaa lepäämään laakereilla ja mussuttaan että "ei kaikille riitä töitä niin minä kyllä saan vapaasti lorvia". työpaikkojen määrä ei ole mikään vakio vaan uutta työtä syntyy ihan koko ajan.
Aivan, mutta työpaikkoja katoaa enemmän. Jos osaa edes välttävästi matematiikkaa, huomaa, ettei kaikille riitä työpaikkoja. Jos elää jossain uusliberaalissa mielikuvitustodellisuudessa tämä asia ei kenties valkene. Uskovaisille järjen puhuminen kun on yleensä turhaa.
Työstä mussuttajat ovat vailla rakkautta.