Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joidenkin päähän ei mene, että TÖITÄ EI OLE VAIN KAIKILLE! Ja nyt on ollut vielä korona-aika, mutta ei, silti syyllistetään, kuinka työttömyys on niiden oma vika ja paikat kiven alla!

Vierailija
15.08.2020 |

Voisiko joku kertoa, että millä yhtälöllä saadaan kaikki työttömät töihin, kun työpaikat ovat nyt vielä korona-aikana vähentyneet entisestään? Millään matematiikalla ei kaikille riitä töitä, vaikka kuinka mä yrittäisin saada kaikki työttömät noihin mahtumaan.. Milloin työnantajia aletaan myös velvoittamaan pitämään haastatteluita ja avaamaan työpaikkoja?

"Työttömiä oli Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan vuoden 2020 kesäkuussa 223 000 (virhemarginaali ±22 000), mikä oli 47 000 enemmän kuin vuotta aiemmin. Työttömiä miehiä oli 112 000 ja naisia 111 000."

ja

"Avoimia työpaikkoja oli vuoden 2020 ensimmäisellä neljänneksellä 63 300, kun vuotta aiemmin määrä oli 63 100. Tiedot käyvät ilmi Tilastokeskuksen avoimet työpaikat -tilastosta ja kuvaavat maaliskuun ensimmäisen päivän tilannetta, joten koronaviruspandemiasta johtuvan poikkeustilanteen vaikutukset eivät vielä ole havaittavissa avoimien työpaikkojen määrässä.

Seuraava julkistus:
18.8.2020"
https://findikaattori.fi/fi/34

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osittain totta, osittain ei. Esim minun työni ei ole koskaan ollut haussa missään. Keksin vaan, että tälläistä palvelua tarvitaan ja aloin tekemään. Kyllä itsensä voi työllistää ilman molliakin.

Minulla ei ole tarjota mitään palvelua josta maksettaisi.

Vierailija
2/51 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi pitää kieltää Suomeen tulevat reppumiehet muista maista.

Sitten palkat alkavat asettua sellaiselle tasolle, että työntekijöitä saadaan kaikkiin töihin. Suomalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

420 000 oli työttömiä oikeasti kesäkuussa 2020. Tilastokeskuksen määritelmä työttömästä on täysin virheellinen.

Vierailija
4/51 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osittain totta, osittain ei. Esim minun työni ei ole koskaan ollut haussa missään. Keksin vaan, että tälläistä palvelua tarvitaan ja aloin tekemään. Kyllä itsensä voi työllistää ilman molliakin.

Mitä sitten teet?

Vierailija
5/51 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttu mä haluan se aseen nyt heti että voin ampua itseni.

Vierailija
6/51 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoimet työpaikat ei ole sama asia kuin työpaikat, joihin etsitään tekijää.

Jep, mutta mistä sä löydät ne piilotyöpaikat ilman suhteita, jos niistä ei ilmoiteta missään? Itsekin tiesin muutaman piilotyöpaikan kontaktieni kautta, mutta miten hän, jolla ei niitä suhteita ole? Täytyisi vaan tietää, että just tuonne tarvitaan tekijää? Moni ei myöskään tykkää, että soitellaan työpaikoille. S-postia toki voi lähettää. -ap

Vierailija
7/51 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kenenkään ei tarvitsisit tehdä yhtään mitään työllistymisensä eteen, olla vaan ja nostaa tukia.

Vierailija
8/51 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole tarjota mitään palvelua josta maksettaisi.

Ja siis, siihen aikaan kun ylioppilas oli jotain ja maisteri saattoi vain valita parhaan työpaikan päältä niin olisin saanut töitä, mutta nyt pitäisi osata niin paljon kaikkea että en vain osaa. Jossain vaiheessa jos robotit tekee kaiken nopeammin ja tehokkaammin kuin älykkäinkään ihminen niin työllä ei elätä itseään kukaan.

Vierailija
9/51 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä töitä täytyy olla, koska osaajia tuodaan koko ajan lisää muualta.

Zinc

Laiskuus. Siinä se suurin syy on.

Vierailija
10/51 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadin rakennustyömailla virolaiset yms. saavat ihan TES:n mukaista palkkaa. Se ei vain riitä kotimaisille vetelyksille.

Vierailija
11/51 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai oma vikaa. Kun opin puhumaan ja kävelemäään ja tajuamaan maailmaa niin pelkkää vanhempien riitelyä. Siiitä suoraan koulukiusaaamisen syliin. Vttu mun olisi pitäny leipoa niin kovaa lättyyn kaikkia kiusaaajia.

Vierailija
12/51 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helppo syytellä muita, kun itsellä on asiat hyvin.  Tuossa työttömien joukossa ei edes ole ne tuulen tuomat elätit, joille maksetaan kaikki. Elämä on epäoikeudenmukaista. 

Vierailija
13/51 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki voi eli tässä vissiin puhutaan yrittjäyydestä. Yrittäjäksi ryhtyminen vaatii monesti pääomaa ja tarpeeksi hyvää liikeideaa, että sillä maksaa vuokrat. Silloin putoaa täysin tukien ulkopuolelle. Ja myös alalle sopivaa koulutusta. Ei esim. hierojaksi voi alkaa niin, että mä nyt päätän, et hierojia tarvitaan ja alan tekemään sitä. Kyllä siinä pitää olla osaamista ja koulutusta. Korona-aikana asiakkaiden saaminen on ollut hankalaa ja moni onkin mennyt konkkaan ellei pysty tarjoamaan palveluaan tai tuotteitaan netin kautta. -ap

Vierailija
14/51 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä töitä kaikille tarvitse ollakaan, kunhan itse löytää työpaikan.

Vierailija
15/51 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kaikki mollin työpaikat eivät ole oikeita.

Moneen esim. julkisen puolen virkaan on jo ihminen katsottuna, paikka laitetaan hakuun vain koska lain mukaan niin pitää tehdä.

Moni työ on provisiopalkattua, hämäräfirmassa tai niin huonoilla ehdoilla ettei se elätä. 

Ja  sitten ovat ne firmat jotka ilmoittelevat työpaikoista joita ei ole olemassakaan, vai luodakseen sidosryhmiensä suuntaan pöhinää ja tunnetta siitä että kovasti kasvetaan ja ollaan dynaamisia.

Pelkkä työttömien patistelu ei poista työttömyyttä niin kauan kuin töiden ja työnhakijoiden epäsuhta on näin suuri. Jos töitä olisi tarjolla runsaasti, alkaisivat työnantajille taatusti kelvata myös esim. iäkkäämmät tai ulkomaalaistaustaiset hakijat joita nyt on varaa syrjiä.

Vierailija
16/51 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai oma vikaa. Kun opin puhumaan ja kävelemäään ja tajuamaan maailmaa niin pelkkää vanhempien riitelyä. Siiitä suoraan koulukiusaaamisen syliin. Vttu mun olisi pitäny leipoa niin kovaa lättyyn kaikkia kiusaaajia.

Joss mä en asetta saa ja pysty tapppaa itseäni niin se on varmaan se rikosksen polku sitten.

Kuule, hamppuköyttä ja vaseliinia saa ihan lähimmästä rautakaupasta, turha itkeä sen aseen perään.

Vierailija
17/51 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki voi eli tässä vissiin puhutaan yrittjäyydestä. Yrittäjäksi ryhtyminen vaatii monesti pääomaa ja tarpeeksi hyvää liikeideaa, että sillä maksaa vuokrat. Silloin putoaa täysin tukien ulkopuolelle. Ja myös alalle sopivaa koulutusta. Ei esim. hierojaksi voi alkaa niin, että mä nyt päätän, et hierojia tarvitaan ja alan tekemään sitä. Kyllä siinä pitää olla osaamista ja koulutusta. Korona-aikana asiakkaiden saaminen on ollut hankalaa ja moni onkin mennyt konkkaan ellei pysty tarjoamaan palveluaan tai tuotteitaan netin kautta. -ap

Rupee tekeen netissä jotain siistii, vaikka youtube -videoita. Siihen ei välttämättä tartte rahaa yhtään jos sulla on kännykässä kamera. Sillä vaan rupeet filmaan ja kohta sulla on miljoona seuraajaa ja rahaa tulee sisään ovista ja ikkunoista. Helppoo, sitäpaitsi näin ne muutkin tekee.

Vierailija
18/51 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta.

Juurihan Vihreät esittivät 80 000 mamukin tuomista koska on jäätävä työvoimapula.

Mikä tässä yhtälössä nyt ei täsmää?

Vierailija
19/51 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä töitä täytyy olla, koska osaajia tuodaan koko ajan lisää muualta.

Zinc

Laiskuus. Siinä se suurin syy on.

SINÄ loinen voit olla hiljaa. Joka ketjuun lässyttämässä aivotonta sontaasi. Sinä et ole töitä nähnytkään, olet sen verran hullu, että sinua ei kukaan palkkaisi. Psykiatrian avohoitopotilas.

Vierailija
20/51 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lässytä. Mene töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan