Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmaston lämpeneminen on satujen satujen, suuri illuusio!

Vierailija
19.08.2013 |

Viherpiipertäjien fanaattisesti kannattama ilmastonlämpenemisteoria on vain epätieteellistä hömppää, lasten satua.

Asiahan on nyt niin, että maapallo on parhaiden arvoiden mukaan n. 5 mrd vuotta vanha ja jotta voisimme tarkastella ilmaston kehittymistä ajassa, meillä tulisi olla luotettavat mittaustulokset säästä ko. KOKO ajanjaksolta. 

Onko meillä? No ei tietenkään, vaan n. 150 vuoden ajalta systemaattisia mittauksia, jotka pitkässä juoksussa kuvaavat vain ilmaston satunnaisvaihtelua ajassa. 

Siis ilmastonmuutosväite on tieteellistä höpsismiä, koska se ei EDES ole testattavissa, koska mittaukset, joilla testiä voisi tehdä, puuttuvat. Ilmastonmuutosväite on siis suurta satua ja kuuluu samaan kategoriaan kosmologian suuren alkupamausväitteen kanssa. 

Kommentit (162)

Vierailija
61/162 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule nyt empiirisen evidenssin hokija. Ihan oikeasti typerät maallikot tuhlaa sataprosenttisesti aikaansa makustellessaan tätä kysymystä herneenkokoisilla aivoillaan ja linkitelleessään graafeja siitä kuinka - hirmuylläri - ilmasto on joskus muuttunut. Arvaa mitä, me muut kuunneltiin tunneilla ja luettiin koulussa läksyt ja herättiin tähän ravisuttavaan tosiasiaan jo silloin.

Vierailija
62/162 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä NASAn sivustot ja tilastoja, joita on myös selitetty.

http://climate.nasa.gov/key_indicators

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/162 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 09:51"]

Kuule nyt empiirisen evidenssin hokija. Ihan oikeasti typerät maallikot tuhlaa sataprosenttisesti aikaansa makustellessaan tätä kysymystä herneenkokoisilla aivoillaan ja linkitelleessään graafeja siitä kuinka - hirmuylläri - ilmasto on joskus muuttunut. Arvaa mitä, me muut kuunneltiin tunneilla ja luettiin koulussa läksyt ja herättiin tähän ravisuttavaan tosiasiaan jo silloin.

[/quote]

Tieteessä vaaditaan riittävä empiirinen evidenssi? Mitä vikaa tässä perusprinsiipissä muka on?

Vierailija
64/162 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 09:53"]

[/quote]

Et vastaa peruskysymykseeni: Mistä on saatu todiste riittävästä empiirisestä selitys- ja ennustusvoimasta ilmastonlämpenemisteoreemalle?

Olen valmis muuttamaan mielen heti, kun perustelut ovat OK. Kysymys ei ole minulle ideologinen.

Vierailija
65/162 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 09:56"]

[/quote]

Et vastaa peruskysymykseeni: Mistä on saatu todiste riittävästä empiirisestä selitys- ja ennustusvoimasta ilmastonlämpenemisteoreemalle?

Olen valmis muuttamaan mielen heti, kun perustelut ovat OK. Kysymys ei ole minulle ideologinen.

[/quote]

Jos sun mielestä ilmastonmuutoksesta voi sanoa jotain vain jos on käytössä säätiedot viideltä miljardilta vuodelta niin mä sanon tähän että buahahahaha ja voi jeesus mihin kaikkeen netissä törmää.

Vierailija
66/162 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aurinkokuntamme muidenkin planeettojen lämpötilat nousee? Ettei vaan auringon takia...

Vierailija
67/162 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Jäänäytteiden co2 tasot? Perehdy niihin. 

Tässä vielä tieteellisestä konsensuksesta. Mä luulisin, että alan asiantuntijoilla täytyy olla tuolle konsensukselle pikkasen paremmat perusteet, kuin mitä meistä kukaan pystyy löytämään sulle.

http://climate.nasa.gov/scientific-consensus

Mutta ainahan uuden tiedon omaksuminen on joillekin ihmisille vaikeaa ja muutosvastarinta on kova. 

Vierailija
68/162 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 10:10"]

Miksi aurinkokuntamme muidenkin planeettojen lämpötilat nousee? Ettei vaan auringon takia...

[/quote]'

Huokaus. Linkkiä, kiitos.

Vierailija
69/162 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa on miettiä jotain lämpötiloja miljardin vuoden takaa.  Silloin ei ihminen saastuttanut mitään.  Tärkeämpää on tutkia viimeistä 200 vuotta, että miten ihmisen tekemät päästöt ovat ilmakehään ja lämpötiloihin vaikuttanut. 

Ja niin kuin tiedämme, se on ikävää luettavaa.  Tosin ap:n kaltaisia ihmisiä on vielä olemassa, heillehän aurinko paistaa aina ja kaikki on hyvin.

Vierailija
70/162 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 09:28"]

Pitää olla dataa 5 mrd vuoden ajalta ja mikrodataa, ei aggregoitua tietoa, 

[/quote]

Jaa pitää? Millä perusteella, siksikö kun sinä nyt keksit sitä vaatia? Kukahan sitä dataa olisi tuohon aikaan kerännyt, kun monisoluiset elämänmuodotkaan eivät olleet kehittyneet ennen kuin siinä puoli miljardia vuotta sitten?

Loppujen lopuksi on aivan yksi hailea mitä mieltä sinä asiasta olet.

Vierailija
71/162 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 10:03"]

[/quote]

[/quote]

Jos sun mielestä ilmastonmuutoksesta voi sanoa jotain vain jos on käytössä säätiedot viideltä miljardilta vuodelta niin mä sanon tähän että buahahahaha ja voi jeesus mihin kaikkeen netissä törmää.

[/quote]

Oletko "vähän" idiootti? Täytyy sanoa jotain "viisasta" kuten buah, vaikka ei tiedä asiasta mitään. Takaisin peruskouluun koulunpenkille, heti, mars, mars - tai saat piiskaa pyllyllesi!

Vierailija
72/162 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 10:16"]

[/quote]

Jaa pitää? Millä perusteella, siksikö kun sinä nyt keksit sitä vaatia? Kukahan sitä dataa olisi tuohon aikaan kerännyt, kun monisoluiset elämänmuodotkaan eivät olleet kehittyneet ennen kuin siinä puoli miljardia vuotta sitten?

[/quote]

Juuri näin.

Vierailija
73/162 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Tässä vielä tieteellisestä konsensuksesta. Mä luulisin, että alan asiantuntijoilla täytyy olla tuolle konsensukselle pikkasen paremmat perusteet, kuin mitä meistä kukaan pystyy löytämään sulle.

Mutta ainahan uuden tiedon omaksuminen on joillekin ihmisille vaikeaa ja muutosvastarinta on kova. 

[/quote]

Tiedeyhteisön pitää esittää riittävät tieteelliset näytöt väitteistään. 

Näin ei ole po. asiassa tapahtunut, eikä tule tapahtumaankaan, ennen kuin tarpeellinen mittausdata saadaan. 

Tiede on empiiristä ja kaikki mallit ovat vääriä ja niitä tulee koetella vain empiirisesti. Kaikki muu rationalisointi on irrelevanttia.

Vierailija
74/162 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 10:11"]

[/quote]'

[/quote]

Kysy ilmastouskovaisilta. Ai jaa, eihän ne sellaista julkaisisi, koska oma uskonto joutuisi ikävästi koetukselle.

Meillä Suomessa on tosin paskan hailea mitä teemme, koska ilmastoon sillä on n. 0,2% vaikutus. Vaikka ajaisimme koko porukka V8-autoilla niin vaikutus on +-0

Vierailija
75/162 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeista tutkijoista noin 99% on sitä mieltä, että ilmastonmuutos on todellisuutta. Heidän lisäkseen on olemassa se noin 1% joukko, joka on eri mieltä asiasta. Vastustajien takana on yleensä aina rahoittajia, joiden edun mukaista on jarruttaa päästörajoituksia yms. Nämä ilmastonmuutoskriittiset vain saavat todellisuutta suuremman painoarvon sillä, että uutisoinnissa pyritään ottamaan myös vastakkaiset mielipiteet huomioon ja siitä taas seuraa, että ap:n kaltaiset palstahuutelijat ottavat nämä propagandapuheet tosisaan. 

Vierailija
76/162 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 10:21"]

[/quote]'

[/quote]

Kysy ilmastouskovaisilta. Ai jaa, eihän ne sellaista julkaisisi, koska oma uskonto joutuisi ikävästi koetukselle.

[/quote]

Yllätys yllätys linkkiä ei tule.

Vierailija
77/162 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 10:16"]

[/quote]

[/quote]

Juuri näin.

[/quote]

Kuten todettiin, ilmastonlämpenemisväite on huuhaata, koska ei toteuta tieteellistä falsifiointikriteeriä ala Popper ja täten on vain poliittista utopiaa. 

Miksi näin on päässyt käymään, on jo paljon mielenkiintoisempi kysymys.

Vierailija
78/162 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 10:20"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tiedeyhteisön pitää esittää riittävät tieteelliset näytöt väitteistään. 

Näin ei ole po. asiassa tapahtunut, eikä tule tapahtumaankaan, ennen kuin tarpeellinen mittausdata saadaan. 

Tiede on empiiristä ja kaikki mallit ovat vääriä ja niitä tulee koetella vain empiirisesti. Kaikki muu rationalisointi on irrelevanttia.

[/quote]

Ilmastouskovaisporukka on samanlaista höppänäporukkaa kuin aikanaan ne tiedemiehet, jotka väitti maata litteäksi. Ja dataakin on miniosa vaadittavasta, mutta senkin peruisteella lauotaan jo näsäviisasta faktaa.

Vierailija
79/162 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin ihailla niitten ihmisten itsetuntoa jotka lähtee ilmastonmuutoskeskusteluun siltä pohjalta että hei, mä tajusin just että ilmasto on aikaisemmin muuttunut!!!!1 Nyt mä lähden haastamaan tuhansia ihmisiä jotka tutkii näitä asioita työkseen 8+ tuntia joka päivä.ja joilla on 99% konsensus asiasta.

Vierailija
80/162 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 10:21"]

[/quote]'

[/quote]

[/quote]

Yllätys yllätys linkkiä ei tule.

[/quote]

Ei tule, koska ei ole aikaa nyt siihen. Netissä on erilaisia luentoja asiasta. Koeta etsiä itse.

Missä viipyy sinun linkkisi mittaustuloksista 5 mrd vuoden ajalta? Yllätys, yllätys, mittauksia ei tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan