Paljonko painosi noussut raskauden aikana?
Rv 17 alkoi ja painoa tullut noin 5,5 - 6 kg.
Hieman hämmästyttää, koska tuntuu, että syön vähemmin kuin ennen; aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala.
Aamupala; 10 g Bran flakes, 20 g Mysli + noin 2 dl jogurttia, kaakao veteen (kahvi ja tee ei maistu)
Lounas; keitto + 3-4 rkl raejuustoa, ehkä leipä + juustoa
Päivällinen; peruskotiruoka, useinmiten kanaa tai kalaa + salaattia
Iltapala; rahka ja hedelmäpiltti
Pullaa , keksejä tms en syö oikeastaan ollenkaan, karkkipäivä kerran tai kaksi viikossa.
Liikun samoin kuin ennenkin eli oikeastaan joka päivä tunnin verran.
Kommentit (45)
Mielestäni ap sinä syöt aika vähän, kun liikutkin noin paljon (jos siis tarkoitat ihan hikiliikuntaa arkiliikunnan lisäksi). Ehkä kehosi kerää nesteitä.
12kg, ja loppuajasta sain kuulla napinaa terkkarissa. Normaalipainoinen olen normaalisti....
Mulla samat viikot ja painoa tullut 0 kg. Syön enemmän kuin sinä.
Syöt kyllä tosi vähän. Onko lähtöpainosi alhainen ja siksi kroppasi kerää vararavintoa raskausaikana?
Mulle tuli yhteensä 6kg. Söin kyllä huomattavasti enemmän kuin ap. Paino nousi eniten viikoilla 20-34.
17kg, 22kg ja 12kg. Kahdessa ekassa söin tiukasti R-diabetesdieetin mukaan, kiloja vaan tuli ja tuli.. Kolmannessa alakarppasin ja vasta ihan lopussa pullahti reilummin kiloja. Lähtöbmi oli 36-39 joka kerralla. Joillekin vaan tulee painoa, sitä ei kukaan 0kg-tyyppi voi käsittää.
Pituutta 168 cm ja lähtöpainoi 66-67 kg ja nyt painoa 72,4 kg.
En pysty syömään enempää, koska olen aivan täynnä noista ruuista eikä nälkä ole koskaan.
Liikunnasta tulee kyllä hiki ja olen aina ollut erittäin aktiivinen liikkuja.
ap
Molemmissa n. 17-18kg. Kuusi kuukautta synnytysten jälkeen olin molemmista alle raskauden alun lähtöpainon.
5 kg tuli. Oli raskausdiabetes joten söin järkevästi.
Tuolla syömisellä ei läskiä kerää. Paino nousee yksilöllisesti, hieman eri aikoihin ja erilaisia määriä. Tärkeää on syödä terveellisesti ja jättää painon kyttääminen neuvolatädille, itse siitä ei kannata murhetta kantaa jos tiedät syöväsi ihan hyvin
vielä olisi muutama viikko täällä aikaa kasvaa. kaksosia odotan ja paino on noussut jo n.17kg. Olen siitä suoraan sanottuna järkyttynyt, mutta koen että olen itse elänyt suht järjen kanssa koko raskauden, joten ei kai auta kuin hyväksyä totuus. Painoindeksi normaalin ylärajoilla jo ennen raskauttakin. Kivaa. Not.
Kaikissa raskauksissa paino on noussut suunnilleen samaan lukemaan, mutta lähtöpaino on vaihdellut. Painoa on siis tullut 9-14kg.
Eka raskaudessa lähtöpaino oli juuri normaalin puolella, mulla kerroilla bmi ollut n. 16 tai vähän yli. Sitten painoa on tullutkin enemmän.
Noin 20kg on tullut. Lähtöpaino on ollut 64-60kg ja loppupaino 80kg kieppeillä. Kaikki kilot on muutamassa kuussa lähteneet. Nyt 1 vuosi kolmannen synnytyksestä painan 57kg.
Raskausaikoina olen syönyt kuten normaalisti (syön aina terveellisesti), mutta liikkunut vähemmän. Mulla on ollut vaivoja, jotka on estäneet hikiliikunnan.
12kg, 15 kg ja 7 kg. Ihan normaalisti olen syönyt kaikki raskaudet, mitään pahoinvointeja ei ole ollut kertaakaan. 2. ja 3. raskaudessa kova närästys loppuvaiheessa.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 22:56"]
17kg, 22kg ja 12kg. Kahdessa ekassa söin tiukasti R-diabetesdieetin mukaan, kiloja vaan tuli ja tuli.. Kolmannessa alakarppasin ja vasta ihan lopussa pullahti reilummin kiloja. Lähtöbmi oli 36-39 joka kerralla. Joillekin vaan tulee painoa, sitä ei kukaan 0kg-tyyppi voi käsittää.
[/quote]
Olin se jo joka sanoi että samat viikot ja enemmän ruokaa ja 0kg. Sitä juurikin tarkoitin, että jos ap:lle on tullut kuusi kiloa noilla syömisillä, niin ei ainakaan kannata syömisiä alkaa vähennellä painon kertymisen vuoksi. Paino kertyy nyt jostain muusta syystä, hormonit kai lähinnä jos ei ole selvää nesteen kertymistä. Vaikka tietysti tuo ruokalistaus on epämääräinen eikä sisällä määriä tai laatuja juurikaan, mutta ei näytä siltä että hän mättäisi liikaa ruokaa. Toisille kertyy raskausaikana enemmän.
Ap, jos olet huolissasi ja jos neuvolassa tai lääkärillä otat asian puheeksi, niin ota ruokapäiväkirja mukaan.
Mulla tuli 8 kg molemmilla kerroilla. Eka kerralla söin vähän terveellisemmin kuin normaalisti, toka kerralla samaan tapaan kuin aiemminkin. Liikunta pysyi samana kuin aiemmin, paitsi ihan vikoilla viikoilla väheni.
Mulla tuli:
1. 23kg
2. 19kg
3. 15kg
Jokaisella kerralla tosin alkupaino edellistä korkeampi. rv20 mennessä ekasta oli tullut jo saman verran kuin ap:lla. Tokassa ja kolmannessa paino alkoi nousta vasta siinä rv20 (alkuun pari kiloa pudotusta etomisen takia, vaikken oksentanut kuitenkaan).
Molemmilla kerroilla n. 30 kg.