Naiset, saatteko erilaista kohtelua laittautuneena ja laittamattomana?
mä näytän kahdelta ihan eri ihmiseltä sen mukaan onko ehtinyt laittaa vaiko eikö, ja ärsyttää kun vauvanhoidon tuoman väsymyksen myötä ei useinkaan vaan pysty eikä ehdi laittaa ennen kuin on pakko painua ulos harakan näköisenä... Ilman ehostusta itsetunto on aika nollissa.. välttelee katsekontaktia muihin varsinkin nuoriin komeisiin miehiin, jos on ehtinyt laittautua mihin käännän jopa jonkun verran katseita (vaikka ihan tavis oon)
Kommentit (77)
Todellakin.
Kun olen laittautunut, miehet availevat ovia ja päästävät bussiin ensin yms. ja hyvin usein saan parempaa palvelua kun käyn syömässä tai poikkean johonkin liikkeeseen.
Nuorempana asuin Helsingissä. Olin aina siististi pukeutunut ja sain hyvää palvelua esim. Stockmannilla.
Kerran olin kuitenkin menossa oopperaan ja olin tälläytynyt, korkosaappaat ym. Minulla oli aikaa, joten kävin Stockmannin kosmetiikkaosastolla. Se palvelun taso oli jotain aivan käsittämätöntä. Myyjä söi kädestäni ja kääntyi kaksinkerroin, jotta olisin tyytyväinen. Kyllä se tälläytyminen vain vaikuttaa, ainakin Stockmannilla.
Laittautuneena saan miehiltä huomiota mutta naiset ovat töykeitä. Laittautumattomana taas toisinpäin, naiset on mukavia mutta miehet ignooraavat.
Laittaudun yleensä joka päivä. Nyt korona-aikana olen ensimmäistä kertaa kehdannut kulkea ilman meikkiä. Aikaisemmin kukaan ei tullut juttelemaan, kun kävin koiran kanssa ulkona. Nyt miehet ja naiset uskaltavat lähestyä juttusille, kun olen koiran kanssa ulkona.
Mul päinvastoin. Lenkillä saan meikittä ja hiukset ponnarilla eniten huomiota. Pukeudun ja meikkaan itseäni varten ja ei vissin tarpeeksi seksikkäästi 🤣
Vierailija kirjoitti:
Todellakin.
Kun olen laittautunut, miehet availevat ovia ja päästävät bussiin ensin yms. ja hyvin usein saan parempaa palvelua kun käyn syömässä tai poikkean johonkin liikkeeseen.
Unohdin lisätä, että laittautuneena autot pysähtyvät aina ja antavat minun kulkea ensin. On ollut hauskaa huomata tuo. Kun olen meikittömänä hiukset nutturalla niin todella usein autoilijat eivät anna tietä.
(Tarkoitan siis sellaisia suojateitä, joilla ei ole liikennevaloja!)
Myönnän katsovani tarkemmin, mitä puen päälleni ja miten kampaan hiukseni, kun olen menossa ostamaan jotain kalliimpaa, kuten kameraa tai tietokonetta. Saatan jopa meikata, jos olen vähänkään sillä tuulella.
Huoliteltuna saa parempaa palvelua. Oli se sitten väärin tai ei, mutta ulkoinen olemus vaikuttaa toisiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Laittautuneena saan miehiltä huomiota mutta naiset ovat töykeitä. Laittautumattomana taas toisinpäin, naiset on mukavia mutta miehet ignooraavat.
Aika mystillistä.
En. :( Laittaudun joka päivä, olen hoikka, nuori enkä silti saa mitään erityiskohtelua. Miehetkin katsovat vihaisesti.
Vierailija kirjoitti:
En. :( Laittaudun joka päivä, olen hoikka, nuori enkä silti saa mitään erityiskohtelua. Miehetkin katsovat vihaisesti.
Katsot varmasti itse vihaisesti.
Varmaan positiivisempaa vähemmän laittautuneena? :D Ei uskois mutta näin se on omalla kohallani.
Itselläni on kummasti niin, että laittautumattomana tunnun saavan enemmän huomiota? Vielä erityisesti silloin, kun tunnen olevani ihan huonoimmillani, esim sateisena ja tuulisena päivänä tukka sotkussa.
Enkä laittautuessani todellakaan tälläydy liikaa, vaikka ero meikittömään naamaan onkin iso. Meikkaan kuitenkin aika harvoin, joten kyse voi olla vain prosentuaalisesta erosta; iskuyrityksiä tulee enemmän laittautumattomana, koska olen enemmän ulkona sellaisenaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsot varmasti itse vihaisesti.
En katso ketään päin. Joskus huomaan, että joku katsoo minuun päin, jolloin katson, että katsovatko he minuun päin. Kun katseeni kohtaa, katsovat vihaisesti jo siinä vaiheessa. o.O
Todellakin. Aivan selvä ero. Olen laittautumattomana hyvin taviksen näköinen, väritön. Jos menen näin ihmisten ilmoille, asiakaspalvelijat palvelee juuri sen välttämättömän, kukaan ei katso päin/tule jutulle, miehille olen kuin näkymätön. Sen sijaan kun meikkaan, laitan vaaleat hiukseni laineille ja pukeudun vaikka hameeseen, on kohtelu ihan kuin toisesta maailmasta! Saan tosi hyvää asiakaspalvelua, hymyjä, bussipysäkillä saattaa vierustoveri jutustella, miehet katsovat pitkään ja avaavat ovea. Ihan kuin yö ja päivä.
Tuossa joku kommentoi yllä, että muut naiset ovat laittautuneelle ilkeämpiä, mutta itselläni on kyllä päivastainen kokemus. Minulle ovat sekä miehet että naiset mukavampia ja hymyileväisempiä, kun olen laittautunut. On sillä ulkonäöllä vaan iso painoarvo...
Tossa on myös kyse siitä, miten ITSE suhtautuu. Esim moni on positiivisempia ja itsevarmempia laittautuneena. Toki joillain ihmisillä on niin että ei oo luonnonkaunis, tai sitten saa meikillä itsensä todella nätiks yms, mutta yhtä paljon vaikuttaa se miten itse on..
Tästähän oli ihan joku tutkimus ja video Youtubessa. Tutkittiin, vaikuttaako jalankulkijan ulkonökö siihen, antavatko autoilijat hänelle suojatiellä tietä. Tulos oli: verkkareissa kulkeneelle laittaitumattomalle naiselle pysähtyi antamaan tietä tyyliin alle 10% autoilijoista. Sen sijaan mekossa ja korkokengissä olevalle meikatulle naiselle antoi tietä reilusti yli puolet autoilijoista.
Vierailija kirjoitti:
Tästähän oli ihan joku tutkimus ja video Youtubessa. Tutkittiin, vaikuttaako jalankulkijan ulkonökö siihen, antavatko autoilijat hänelle suojatiellä tietä. Tulos oli: verkkareissa kulkeneelle laittaitumattomalle naiselle pysähtyi antamaan tietä tyyliin alle 10% autoilijoista. Sen sijaan mekossa ja korkokengissä olevalle meikatulle naiselle antoi tietä reilusti yli puolet autoilijoista.
Kiinnostavaa! Miksiköhän autoilijat ajattelevat noin?
No esim itse oon niin pieni, että kukaan ei varmasti edes kauas mua nää, saati että näkis millainen meikki on. :D
Tossa autoilu-esimerkissä se esimerkin nainen oli varmaan joku 200 cm pitkä amazoni, sellaset näkyy autoilijoille. :D
No joo.
Kassat ei kysy papereita jos ilman meikkiä kulkee, muuten aina :D
En ollut vielä kolmekymppisenä valmistautunut tähän.
... siis jos oon ehtinyt laittautua, NIIN käännän jopa katseita.. (vähän..) ap