Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, saatteko erilaista kohtelua laittautuneena ja laittamattomana?

Vierailija
15.08.2020 |

mä näytän kahdelta ihan eri ihmiseltä sen mukaan onko ehtinyt laittaa vaiko eikö, ja ärsyttää kun vauvanhoidon tuoman väsymyksen myötä ei useinkaan vaan pysty eikä ehdi laittaa ennen kuin on pakko painua ulos harakan näköisenä... Ilman ehostusta itsetunto on aika nollissa.. välttelee katsekontaktia muihin varsinkin nuoriin komeisiin miehiin, jos on ehtinyt laittautua mihin käännän jopa jonkun verran katseita (vaikka ihan tavis oon)

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim itse oon niin pieni, että kukaan ei varmasti edes kauas mua nää, saati että näkis millainen meikki on. :D

Tossa autoilu-esimerkissä se esimerkin nainen oli varmaan joku 200 cm pitkä amazoni, sellaset näkyy autoilijoille. :D

Oho, atomin kokoinen nainen.

Vierailija
22/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim mulla ei vaikuta mun jättikokoset aurinkolasitkaan siihen, kysytäänkö papereita vai ei. kukaan ei pyydä niitä ottamaan poiskaan laseja, vaikka tosiaan lasit päässä mun ulkonäköä ei edes näe. :DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä kohtelussa ihan selkeä ero. Siinä mielessä jos haluaa muuttua näkymättömäksi, se on todella helppo tehdä. Et vain tee mitään itsellesi. Nykyään masentuneena en jaksa meikata enkä muutenkaan piitata ulkonäöstäni niin kyllähän se heti tarkoittaa näkymättömyyttä. Ei uskoisi, että minä olen ollut joskus oikea kaunotar ja sain ihailua ja hyvää kohtelua miehiltä, kun nyt mua ei edes huomata.

Tosin en nyt jaksaisikaan ottaa ketään tähän hääräämään, että todennäköisesti torjuisin kaikki yrittäjät. Mutta kuitenkin se, että sama nainen voi saada täysin eri kohtelua pelkän ulkonäön perusteella, on todella avaavaa.

Vierailija
24/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se nyt näkee matkan päähän, miltä ihminen noin kokonaisuudessaan näyttää. Onko verkkarit, lenkkarit ja tukka sotkuponnarilla. Vai mekko, korkokengät ja hiukset kiharrettu. Muistan itsekin nähneeni tuon videon missä autoilijoiden toimintaa seurattiin. Eli johtopäätös oli: autoilijat olivat huomaavaisempia ja halusivat olla kohteliaita kauniille naiselle, taviksella/vähän räjähtäneellä ei ollut väliä.

Vierailija
25/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hirveästi meikkaa, mutta se kyllä vaikuttaa kun peitän mustat silmänaluset. Mua on sanottu jopa narkkariksi ilman meikkiä, meikattuna saa positiivisia katseita.

Vierailija
26/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mä oon kuulemma kaunotar, etenkin varmasti ennen ollut, mutta mua ei koskaan olla kuitenkaan mienkään kamalasti katsottu. Johtuu varmaan siitä, etten ole "näyttävä", tykkään kulkea niin ettei kaikki katso, sekä olen hento ja pieni nainen. Ei semmosta näe, vaikka kaunotar olisikin. :) Ett äse siitä ett kaikkia kauniita muka katsotaan aina. :))) Eri asia sitten ehk' joku luokka, tms, työ, mutta kaupungilla aika harva tuijottelee tai on tuijotellu. :) Ja lisäks näytän paremmalta alasti, eli kroppakaan ei ole juuri esillä ollut :)

Vierailija
27/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomsnnut myös semmoisia eroja, että pitkätukkaisena saan enemmän pos. huomiota kuin lyhyttukkaisena ja vaaleatukkaisena niin ikään enemmän huomiota kuin tummatukkaisena. Mulla on ollut vuosien varrella varmaan kaikki mahdolliset hiustyylit ja tietysti nämä on makuasioita, mutta noin isossa kuvassa huomaa kyllä eroja. Pitkä vaalea tukka oli kuumaa kamaa miesten silmissä. On vain niin hankala ylläpitää, että nykyään on oma tummempi sävy.

Vierailija
28/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kohtelusta, mutta katseita saan enemmän laitettuna, laittamattomana en niin paljoa. 

Vierailija
29/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan kohtelussa muutoksen, ennen olin aika kamalan näköinen, mutta nykyään olen ihan kivan näköinen, varsinkin laitettuna ja nykyään saan paljon ystävällisempää palvelua joka paikassa. Toki omakin itsetunto on tässä vuosien varrella karttunut enkä ole enää niin hissukka.

Vierailija
30/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut mitään eroa, toisin sanoen minut ignoorataan tehokkaasti näytin miltä tahansa. Käytän kukkamekkoja, hiukset laineilla, hillitysti meikattu, kynnet lakattu jne. Ei mitään vaikutusta. Miehet ajavat suojatiellä päälle, kukaan ei avaa ovia tai katso pitempään. Minuun on jopa mies törmännyt keskellä kävelytietä ja sitten ollut vihainen kun minä olin tiellä. Hän ei siis nähnyt minua lainkaan. Ei siis puhettakaan mistään hymyistä tai erityiskohtelusta :D.

Vierailija
31/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut mitään eroa, toisin sanoen minut ignoorataan tehokkaasti näytin miltä tahansa. Käytän kukkamekkoja, hiukset laineilla, hillitysti meikattu, kynnet lakattu jne. Ei mitään vaikutusta. Miehet ajavat suojatiellä päälle, kukaan ei avaa ovia tai katso pitempään. Minuun on jopa mies törmännyt keskellä kävelytietä ja sitten ollut vihainen kun minä olin tiellä. Hän ei siis nähnyt minua lainkaan. Ei siis puhettakaan mistään hymyistä tai erityiskohtelusta :D.

Oletko lihava?

Vierailija
32/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko lihava?

En ole, bmi 22.

Vierailija
33/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko lyhyt?

Vierailija
34/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en laittaudu, kysytään aina henkkareita vaikka ostaisi yhden tölkin kaljaa tai kalleinta viiniä. Jos laittaudun, henkkareita ei kysytä.

Vierailija
35/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lyhytkin oikeasti kaunis nainen huomataan. Tulee heti mieleen esim. jyväskyläläinen somejulkkis Jaana Malycheva, jonka myös livenä tunnen. Aivan upea kaunotar jolla ei pituutta ole varmaan paljoa yli 150 cm, ja kyllä todellakin kääntyy miesten päät.

Vierailija
36/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, mä oon kuulemma kaunotar, etenkin varmasti ennen ollut, mutta mua ei koskaan olla kuitenkaan mienkään kamalasti katsottu. Johtuu varmaan siitä, etten ole "näyttävä", tykkään kulkea niin ettei kaikki katso, sekä olen hento ja pieni nainen. Ei semmosta näe, vaikka kaunotar olisikin. :) Ett äse siitä ett kaikkia kauniita muka katsotaan aina. :))) Eri asia sitten ehk' joku luokka, tms, työ, mutta kaupungilla aika harva tuijottelee tai on tuijotellu. :) Ja lisäks näytän paremmalta alasti, eli kroppakaan ei ole juuri esillä ollut :)

Lääkkeet!

Vierailija
37/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tuo kaksinaiskohtelun ongelma jäi nuoruuteen. Nyt 40+ -ikäisenä saan tasaisen hyvää kohtelua, olin sitten laitettu tai laittamaton, ja asiakaspalvelun laatu on raketoinut verrattuna nuoruusvuosiin. Minkä ulkonäössä menettää, sen uskottavuudessa voittaa.

Vierailija
38/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin! On järkyttävää huomata, miten erilaista kohtelua saa esim. kaupoissa riippuen ulkonäöstä. Olen keski-ikäinen väritön nainen, mutta meikillä, vaatteilla ja koruilla minusta saa varakkaan ja tyylikkään näköisen. Ilman meikkiä pihavaatteissa saan "spurgukohtelua".

Vierailija
39/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Aivan selvä ero. Olen laittautumattomana hyvin taviksen näköinen, väritön. Jos menen näin ihmisten ilmoille, asiakaspalvelijat palvelee juuri sen välttämättömän, kukaan ei katso päin/tule jutulle, miehille olen kuin näkymätön. Sen sijaan kun meikkaan, laitan vaaleat hiukseni laineille ja pukeudun vaikka hameeseen, on kohtelu ihan kuin toisesta maailmasta! Saan tosi hyvää asiakaspalvelua, hymyjä, bussipysäkillä saattaa vierustoveri jutustella, miehet katsovat pitkään ja avaavat ovea. Ihan kuin yö ja päivä.

Tuossa joku kommentoi yllä, että muut naiset ovat laittautuneelle ilkeämpiä, mutta itselläni on kyllä päivastainen kokemus. Minulle ovat sekä miehet että naiset mukavampia ja hymyileväisempiä, kun olen laittautunut. On sillä ulkonäöllä vaan iso painoarvo...

Laittautunutta pidetään varakkaampana, menestyneempänä jne. - tietysti kauneutta tai tyylikkyyttäkin saatetaan ihailla. Saa ehdottomasti parempaa palvelua monissa paikoissa. Ja jos vielä käyttäytyy hyvin.

Miehet eivät kuitenkaan välttämättä uskalla lähestyä laittautunutta naista, siis suomalaiset miehet - vaikka moni nainen on laittautunut sitäkin varten, etä näyttäisi hyvältä myös miesten silmissä, itsensä lisäksi siis.

Vierailija
40/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa pilkun jälkeen poke tuli koko ajan muistuttamaan, että pitäisi jo lähteä kun juomia oli kesken. Eipä muille mennyt niin sanomaan. Olin liikkeellä hieman turvonneena ja ilman meikkiä. Meikattuna ja hoikkana kohtelu on aivan toista.

Onpa mennyt maku 99% miehistä käytökseen jo 20 vuotta sitten juuri tämän takia. Aivan kuin "rumalle" naiselle pitäisi oikein osoittaa ettei ole mitään! Ja vielä ihmetellään miksi ulkonäkö on naisille niin tärkeä asia! Rumaksi haukkumista ei sentään niin suoraan enää tule näinä ruma-päivinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä