Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotityöt väheni yli puoleen, kun menin töihin!

Vierailija
18.08.2013 |

Naureskelin täällä vielä keväällä ketjuille, joissa työssäkäyvät väittivät tekevänsä täsmälleen sen saman mitä kotiäidit tekee kotitöitä. No, pääsinpähän itse toteamaan, että oikeassa olin: edelleen kone pesee pyykit, kuivuri kuivaa ne jne. Astianpesukone ei pyöri edes joka päivä, koska lapset syö aamupalan, lounaan ja välipalan päiväkodissa. Kukaan ei ole päivällä sotkenut täällä - siivottavaa on vähemmän.

Elämä on aika leppoisaa, kun 2- ja 4-vuotiaden kanssa ei käydä läpi mitään harrastusrumbaa eikä muuta ja itse saan olla päivät taas aikuisten kanssa oman työn parissa. Ei todellakaan ole ollut mikään stressi mistään :)

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 14:33"]

Apua, aiheuttavatko lapset todella noin suuren osan sotkusta? Olemme lapseton pariskunta, ja meillä menee siivoamiseen ja muihin kotitöiden hoitoon ehkä 15-30 min päivässä. Olemme siistejä ihmisiä, jotka palauttavat tavarat paikoilleen ja laittavat likapyykitkin aina suoraan koneeseen. Kamala ajatuskin käyttää vähää vapaa-aikaa muiden sotkujen siivoamiseen.

[/quote]

Aiheuttaa, mutta siihen pitää vaan sopeutua.

[/quote]

Auts. Tsemppiä sopeutumiseen. Toivottavasti toisten sotkujen siivoaminen antaa edes jonkinlaista mielihyvää tai merkitystä, ettei työn alle aivan muserru. Itse olemme valinneet lapsettoman elämän. -48

Vierailija
82/84 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 14:33"]

Apua, aiheuttavatko lapset todella noin suuren osan sotkusta? Olemme lapseton pariskunta, ja meillä menee siivoamiseen ja muihin kotitöiden hoitoon ehkä 15-30 min päivässä. Olemme siistejä ihmisiä, jotka palauttavat tavarat paikoilleen ja laittavat likapyykitkin aina suoraan koneeseen. Kamala ajatuskin käyttää vähää vapaa-aikaa muiden sotkujen siivoamiseen.

[/quote]

Aiheuttaa, mutta siihen pitää vaan sopeutua.

[/quote]

Auts. Tsemppiä sopeutumiseen. Toivottavasti toisten sotkujen siivoaminen antaa edes jonkinlaista mielihyvää tai merkitystä, ettei työn alle aivan muserru. Itse olemme valinneet lapsettoman elämän. -48

[/quote]

Kyllä sen jokainen tietää, että vaiva on sen arvoista. Sen takia mullakin on noita ihanuuksia neljä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 14:47"]

Lapset opetetaan keräämään lelut itse. Astiat osaa jokainen laittaa, pienkin lapsi pesukoneeseen itse ja biojätteisiinkiin osaa tähteet tyhjentää jo viisivuotiaskin. Eväät tekee meilläkin mies itse. Jos olis minun pitänyt tehdä, niin olis saanut olla syömättä. Meillä kyllä mies on pääasiallinen ruuanlaittaja ja kuopus kotona olessa, nämä kun tykkäävät siitä. Kumpikin pitää itsestään selvänä siivota ruuanlaiton jälkiä sitä mukaa kun niitä tulee. Roiskeet pyyhitään sitä mukaa kuin niitä tulee ja astiat, joita ei enää tarvita, laitetaan heti koneeseen tai pestään, jos ei ole konepestäviä, esim. puukauhat. Pieni vaiva tehdä se siinä samalla. Eihän sitä kiehuvaa ruokaa tarvitse koko aikaa tuijottaa. 

[/quote]

Niin ja noiko asiat tekee sitten äiti kun on kotona? Vai mikä on pointtisi?

Vierailija
84/84 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoi että kotityöt väheni puoleen kun palasi töihin. Ei ole kovin selvästi ilmennyt mitkä ne kotityöt olivat jotka hävisivät taikana ilmaan töihin paluun johdosta? Hän kai selitti jotain että lapset sotkee ja syövät päivällä hirveästi.

Paljon oikeasti tulee yhdestä lounaasta lisää töitä tai tiskiä jos se tiskikonekin on? Työssäkäydessä vain lounas on se ruokailu joka eroaa kotonaolosta. Useimmat työssäkäyvät syövät aamiaisenkin vielä kotona. Ja miten ne lapsien sotkut sitten? Miten lapset siis sotkevat ja pitääkö oikeasti olla kotona siivoamassa koko ajan? Kyllähän sitä voi pölyjä pyyhkiä, leluja siivota vaikka joka tunti jos haluaa mutta ei ole pakko. Mitä ap:n lapset tekevät kotonaollessa jotta pyykkiä on jotenkin ihmeellisesti enemmän kotonaollessa kun silloin kun vanhemmat käyvät töissä?

Mitä ap:n lapset tekevät töiden jälkeen? Eivät sotke yhtään, eivät syö enää klo viiden jälkeen? Ap:llä ei ole pyykinhoitoa enää klo viiden jälkeen. Sitä pyykkiä oli vain silloin kun oltiin kotona? Vaatteet pysyvät puhtaina itsestään ja päiväkotiin hoituvat puhtaat vaatteet itsestään? Ap:llä ei ole tarvetta kotisiivoukseen enää kun ei olla päivällä kotona. Jotenkin ihmeellisesti ap:n koti pysyy puhtaana vain sen takia että kotona ei olla päivisin. Ei tarvetta imurointiin, pölyjen pyyhkimiseen tai lelujen keräämiseen. Ap:n lapset eivät leiki illalla kotona. Menevät kai suoraan nukkumaan kotiin tultuaan tai istuvat tikkuna sohvalla.