Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Hanna Temmekselle matkailu on henki ja elämä. Koronakesänä hän on saanut kuulla olevansa maanpetturi

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että siinä vaiheessa kun nousee isoon koneeseen jossa on itsensä lisäksi pari muuta tyyppiä välähtäisi kuinka ympäristöä turhaan kuluttavaa ja itserakasta tuollainen jatkuva lentomatkailu on. Kumma kun pitää monta kertaa vuodessa päästä. Tosin lentelee ja saastuttaa meidän muidenkin edestä varmaan ihan tyytyväisenä itseensä.

Vierailija
42/148 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

" En suostu siihen, että se mistä pidän eniten, viedään minulta pois."

Myönnän, että tämmöiset huvimatkailija Hannat ovat risoneet tänä kesänä suht paljon. Minä pidän (rakastan) eniten perhettäni ja sukulaisiani ja heidän näkemistään pari kertaa vuodessa, mutta nyt korona kevään ja kesän olen viettänyt kiltistä asuinmaassani (ulkomailla) ottamatta riskejä. Juuri tällaisien Hannojen takia perhe-, työ- ja muista käytännön syistä Suomeen tulevat eivät uskalla matkustaa kun ei koskaan tiedä, kuinka täyteen nämä huvimatkaajat täyttävät koneet ja kentät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen itsekeskeinen ihminen. Hän ei suostu siihen, että häneltä viedään pois hänelle niin tärkeää matkailu, mutta hänellä on kyllä oikeus omalla toiminnallaan viedä toisilta pois normaali elämä, terveys ja jopa henki.

Vierailija
44/148 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkeesti vaativan alan asiantuntija.

Näkee jo kuvasta.

Tämä palsta täynnä niitä.

Vierailija
45/148 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä on paljon nuorissa naisissa ja sitten heillä on vihreät arvot muka!

Juttuun haastateltu nainen ei ole nuori (43 v) eikä mikään mitä hänestä googlaamalla löytää, viittaa varsinaisesti vihreisiin tai humaaneihin arvoihin. 

Vierailija
46/148 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan matkailua ja kyllä käyn useaan otteeseen vuodessa jossain. Nyt kuitenkin kun tammikuussa kotiuduin matkalta olen pysynyt kiltisti kotimaassa. Henkisesti valmistautunut, että pariin vuoteen ei mennä mihinkään. On mielenkiintoinen näkökulma, että hänen huvinsa on tärkeämpää kun mahdollisesti muiden ihmisten henki. Sekä täällä että siellä päässä. Meneekö yksilön oikeudet(matkustelu ei mielestäni ole perusoikeus) muiden ihmisten perusoikeuksien edelle?

Vierailija
47/148 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on tulevien sukupolvien murhaaja!

Vierailija
48/148 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iänikuisen matkaamisen sijaan juuri nyt voisi käyttää aikansa siihen, että hankkii uusia taitoja itselleen, harrastusten tai muun vastaavan kautta.

Vierailija
49/148 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

selkeesti vaativan alan asiantuntija.

Näkee jo kuvasta.

Tämä palsta täynnä niitä.

Luulin äkkiseltään +50 vuotiaaksi, mutta onkin 43 vee kiinteistövälittäjä tai vastaava.

Vierailija
50/148 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai olisko se eläminen kuitenkin mahdollista ilman matkailua?

Mitä sitten instaan, Twitteriin ja faceen laittaisi, jos ei voisi poseerata maailmanmatkaajana kun muuta identiteettiä ei näytä olevan.

Vierailija
51/148 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kyseessä on varsinaisesti itsekkyys vaan jonkinlainen muutosvastarinta. Itselle tärkeistä asioista voi olla vaikea luopua, varsinkin jos esim. Asuu alueella jossa Korona ei ole näkynyt. Se ehkä luo illuusion siitä että ollaan turvassa. Sama ilmiö näkyy ehkä myös eri tapahtumissa ja huvipuistossa jne.

En silti oikein tykkää lynkkays-mentaliteetista ja käyttämisestä. Sekään ei vie asioita oikeaan suuntaan.

Vierailija
52/148 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä nyt ekan kerran täällä ottaa esiin kateuskortti. Mitä se teidän napaa kaivaa, että joku haluaa reissata harrastuksenaan? Ilmeisesti itsellänne on rahat niin vähissä, että pitää olla kateellinen muiden matkoista.

Kysytkö tätä nyt ihan tosissasi? Jos olet yhtään seurannut uutisia, niin koronan ensimmäinen aalto levisi matkailun myötä, ja niin näyttää leviävän toinenkin.

Vierailija
53/148 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muija näyttää ihan Aileen Wuornosilta, katsokaa lentokonekuva 😂. Varmaan yhtä sekopää.

Vierailija
54/148 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pyrkivät pakoon omaa tylsyyttään monella tavoin - suosituimmat keinot ovat varmasti päihteet ja 'matkailu'. 

Matkailu lainausmerkeissä siksi, että a) se tuntuu pakonomaiselta, täysin ehdollistetulta, esim.loma on loma vain, jos se sisältää ulkomaanmatkan tai useammankin, muu olisi hukkaan heitettyä aikaa suorastaaan b)ennen matkailu tarkoitus oli tutustua uusiin paikkoihin, uusiin kulttuureihin, nyt matkailun tarkoitus on matkailu itse (matkasta kertominen muille, nykyään myös blogit, instagrammit ym ym).

Itsekin liehuin nuorena pitkin maailmaa ja oli niin paljon jänskiä juttuja, mitä reissuilla tapahtui - joita kukaan ei jaksanut kuunnella. Mutta pääasiahan olikin, että ne oli itse kokenut - vai oliko? No, matkailu on kyllä jäänyt, nyt vanhemmiten olen tehnyt vain joko työmatkoja ja tarkoin harkittuja kaupunkimatkoja jonkin konsertin, teatterin tai näyttelyn mukaan esim. Eikä kirpaise kauheasti, kun en niitäkään pysty nyt tekemään. Mutta kaipa tämä on helppoa nyt sanoa, kun nuorena on aikoinaan saanut liehua pitkin maailmaa.

Nyt olen viimeisillä lomapäivilläni ja olen ihan kotona ja olen rakentanut tässä pienoismaailmaani munankoteloita materiaalina käyttäen astioita, lautasia, kuppeja ja kannun. Aamupäivällä kävin kissan ja koiran kanssa lenkillä ja uimassa ja sitten ammuin jousella. Illalla katselen Kalevan Kisoja ja soittelen syntsaa ja kitaraa. Teen drinkkejä ja hyvää safkaa. Ei tällainen elämä nuoria kiinnosta, niiden elämä suuntautuu enemmän ulospäin kuin sisäänpäin, he hakevat tietenkin sitä kontakti muihin rakentaessaan sitä elämää, jossa voi sitten vanhana käänyt niin halutessaan sisäänpäin.

Vierailija
55/148 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä v*tuttaa niin sanoikuvaamattomasti vihreitä äänestäneenä henkilönä, että puolueen toiminnassa mukana ollut henkilö elää näin helvetin vastuuttomasti. Sekä ympäristön, että muiden ihmisten kannalta. Sietääkin saada selkäänsä.

Googlella löytyi tämmöinen linkki: https://henkilot.vihreat.fi/hanna.temmes/

Linkki ei toimi enää, mutta joskus on ainakin ollut mukavihreä.

Vierailija
56/148 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikeaa ymmärtää, mistä tällainen pakkomielteinen matkustelu johtuu. Ihan ilman koronaakin ihmetyttää ihmiset joiden on vaan "pakko päästä pois" kotoa useamman kerran vuodessa. Jo pienellä päiväretkellä lähikaupunkiin tai vaikka lähimetsään voi nollata hyvin päänsä, tarvitseeko sitä varten aina lähteä toiselle puolelle maailmaa?

Vierailija
57/148 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua ärsyttää se, että ollaanko me kohta täydellisessä eristyksissä juurikin ihmisten takia, jotka eivät voi olla kotona nyt hetken aikaa. Tämä kiinteistövälittäjä jää kyllä minulta väliin, kun asuntoa etsin.

Vierailija
58/148 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itsekin matkustelusta mutta en pysty uskomaan, että huvikseen matkailu olisi kenellekään oikeasti niin välttämätöntä, että pitää ottaa tartuntataudin levittämisen riski. Ongelma on ihan jossakin muualla kuin tilanteessa, jos ei kykene pysymään kotimaassaan tässä tilanteessa.

Vierailija
59/148 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen reissaillut ympäri maailmaa ja paljon olen nähnyt ja ihania asoita ja elämää kokenut siellä.Kohteet ovat olleet lähinnä muita kuin suositumpia turistikohteita, arabimaita, hiekkadyynejä, Borneon viidakkoa ym.Se on paljon antanut ja aion vielä matkoja tehdä,monta kohdetta katsomatta ja keväältä perustui yksi pitempi matk.MUTTA nyt pidän taukoja ja pysyn Suomessa, en halua tautia itse enkä tuoda tautia Suomeen ja olla tartuttamaan.Pesen käsiä ja pidän pidän todellakin turvaväliä, vaikka jotkut siitä viisveissavat Suomessakin.Kieltämättä odotan että Korona menisi ohi ja voisi taas matkailla.Haaveena on muuttaa lopulta palmumaahan asumaan.Suomi on minulle liian kylmä maa.

Vierailija
60/148 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä v*tuttaa niin sanoikuvaamattomasti vihreitä äänestäneenä henkilönä, että puolueen toiminnassa mukana ollut henkilö elää näin helvetin vastuuttomasti. Sekä ympäristön, että muiden ihmisten kannalta. Sietääkin saada selkäänsä.

Googlella löytyi tämmöinen linkki: https://henkilot.vihreat.fi/hanna.temmes/

Linkki ei toimi enää, mutta joskus on ainakin ollut mukavihreä.

Myös henkilö etunimi.sukunimi on ollut aiemmin mukana vihreiden toiminnassa jos tuolle linjalle lähdetään, eikä sivusto kyllä Googlen haullakaan tullut vastaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan