YLE: Hanna Temmekselle matkailu on henki ja elämä. Koronakesänä hän on saanut kuulla olevansa maanpetturi
Kommentit (148)
"Kenellä on oikeus sanoa, että matka on turha?"
Ööö, ihan kaikilla?
Näitä on paljon nuorissa naisissa ja sitten heillä on vihreät arvot muka!
Eikös tuo jatkuva reissaaminen ole samanlainen sairaus kuin alkoholismi.
Lentovero.
Vierailija kirjoitti:
Näitä on paljon nuorissa naisissa ja sitten heillä on vihreät arvot muka!
Aivan. Opiskelijoita vielä moni. Tuet pois kun rahat menee reissaamiseen. Kiitos.
Aika ikävää että elämä on noin tyhjää. Kun tekee arjesta mieluisaa elämä on paljon mukavempaa eikä tarvi jatkuvaa matkustelua.
Matkustelu silloin tällöin on mukavaa extraa.
Mutta toisten hengen uhalla sitä ei pitäisi tehdä.
Aika surkeaa jos elämä on kiinni matkustelusta.
Opintotuki meneekin ulkomaille ja Finnairille.
Hänen turistimatka oli tarpeen, mutta aasialaiset turistit pilaavat kuvansa😅😅😅
Tuleepa kuva avarakatseisesta maailmanmatkaajasta😒
Minä, Minä ja Minä. Me, Myself and I.
Nämä lomailijat ja matkailusta elämänsisältönsä löytävät ovat tässä tilanteessa todella itsekkäitä. Olen joutunut omaa tilannettani pohtimaan myös tarkoin, kaksoiskansalaisena matkustin sukulaisteni luo etelä-eurooppaan perheenjäseneni pitkälle edenneen yllättävän syövän takia. Kuitenkin pidin huolen ettei kyseessä ollut mikään viikon parin reissu, vaan olen ollut ulkomailla jo yli kuukauden lähinnä kotona pysytellen, yrittäen pitää huolen ettei pöpö tartu matkaan viikon visiitillä ym. liian lyhyellä aikavälillä tartuntaa huomaamaan.
Tilanteen huomioon ottaen olisin toivonut ettei tätä matkaa olisi tarvinnut tehdä. Kahdessa maassa asuvana matkustamisessa ei ole mitään hohtoa. Lentokentät turhauttavat ja ärsyttävät muutenkin. Reissaaminen reissaamista varten ja elämyksiä keräten on jotenkin outoa, muuten puuhataan ekologisuudesta mutta Balille on päästävä...
"– Se oli paras loma ikinä. Kuvatkin onnistuivat, koska aasialaisten turistiporukoiden päät eivät olleet pilaamassa maisemaa." Oi, kuinka ihanaa! Kunpa kaikki turistit olisivat tajunneet jäädä kotiin.
Ihan varmasti ilmastoprinsessa tuokin. Lennellä vain täytyy kumminkin.
Ihmiset pitävät eri asioista, joku ostaaa kalliin auton, toinen sisustaa, kolmas haluaa matkustella.
Itse rakastan matkustelua, ja kamala olo on kun nyt ei mihinkään pääse.
MUTTA matkoja enemmän haluan olla hengissä, olen tehnyt ajatustyötä itseni kanssa siitä, etten matkoilla päässe pariin vuoteen.
Vaikka reissuun toki kyllä nytkin voisi lähteä, en lähde, koska tietty arvojärjestys pitää olla, nyt se on se että pandemia saataisiin kuriin. Vältän myös kotimaassa nyt turhia kontakteja, olen ostanut maskeja jne.
Eniten ihmetyttää, kun nämä nimellään ja naamallaan tulevat julkisuuteen ilmaisemaan itsekeskeisyytensä, ajattelemattomuutensa ja typeryytensä. Muutenhan siitä olisi tiennyt vain lähipiiri. ”En suostu, että jotain mulle tärkeää viedään pois”. Voi veetu, jollekin terveys ja elämä on tärkeä.
Voi, kun kaikki tekisivät näin! Kiitos sinulle tuhannesti muiden puolesta ajattelemisesta <3
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää, kun nämä nimellään ja naamallaan tulevat julkisuuteen ilmaisemaan itsekeskeisyytensä, ajattelemattomuutensa ja typeryytensä. Muutenhan siitä olisi tiennyt vain lähipiiri. ”En suostu, että jotain mulle tärkeää viedään pois”. Voi veetu, jollekin terveys ja elämä on tärkeä.
Oikea lainaus: ”En suostu, että se mistä pidän enoten viedään pois”.
Sama
Hän mainitsee useaan kertaan Suomen lomakohteissa olleet ruuhkat, mutta meillä oli siinä vaiheessa kaksi tartuntaa päivässä ja olisimme ihan mielellämme pitäneetkin tilanteen sellaisena. Jos virusta ei väestössä juurikaan ole, niin turhahan liikkumista sitten on rajoittaa.
Vai olisko se eläminen kuitenkin mahdollista ilman matkailua?