Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsesi kummi eroaa. Eikö hän enää kelpaa kummiksi?

Vierailija
15.08.2020 |

Niin. Elämässä ei kaikki käy ja mene kuin saduissa. Ei tule "happily ever after" vaan ihmiset eroavat. Näin tapahtui itsellenikin.

Minulla on kummilapsia. Ihania, mahtavia tyyppejä, joita rakastan suuresti. Eroamisen jälkeen en ole ollut tervetullut kahden kummilapseni synttäreille. Itseasiassa en ole heidän elämässä enää ollenkaan, koska eron jälkeen minulle käännettiin selkä. Kummilahjat kyllä kelpaavat kuten ennenkin, sekä muu muistaminen, muu yhteydenotto ja läsnäolo ei. Käsittääkseni erosin vain miehestäni, en kummilapsistani. Ja ei, kummilapsieni vanhemmat eivät ole mitään hartaita uskovaisia, jotka paheksuvat, ettei liitto päättynytkään toisen osapuolen kuolemaan.

Tätä ihmettelen. Olen kysynyt eron jälkeen, kun huomasin ettei olemassaoloani kaivata, syytä mutta en ole saanut mitään vastausta.

Teitkö sinä noin lapsesi eronneelle kummille? Mikä oli syysi?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ex-puolisosi kummilasten verisukulainen?

Vierailija
2/33 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko eron syy sinun uskottomuutesi?

Vierailija
4/33 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Ilmeisesti kyseessä ex puolisosi ystävät.

Vierailija
5/33 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kelpaa. Kummius on krisitiillen posti, kummin tehtävä on opettaa lapselle kristillisä arvoja. Sinä rikoit sen minkä jumala oli liittänyt yhteen. Miksi edes kysyt?

Vierailija
6/33 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakatkaa miettimästä noita kummiasioita. Kummi on merkityksetön kummilapsille.

Vierailija
7/33 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään kelpaa. Kummius on krisitiillen posti, kummin tehtävä on opettaa lapselle kristillisä arvoja. Sinä rikoit sen minkä jumala oli liittänyt yhteen. Miksi edes kysyt?

Jos helvetti on olemassa, niin olen varma että kaltaisesi tuomitsevat hörhöt valitaan sinne ensimmäisten joukossa.

Vierailija
8/33 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa. En tiedä mikä logiikka näissä. Olen kuullut tosi paljon siitä että eron jälkeen ihmiset ei ole enää tervetulleita jonnekin. Minulle on yksi ero käynyt eikä mitään eroa ole ollut kutsumisissa.

Vierailija
9/33 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mä taas olin huojentunut kun pääsin

kiusallisesta pestistä.

Ei olisi kannattanut suostua kummiksi.

Siitä seuraa riesaa ja valitusta.

Vierailija
10/33 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi ihan samalla tavalla. Elämässä en saa enää olla, mutta lahjat kelpaa. Olisi helppo vaan pistää välit kaikkiin poikki ja sanoa että kummius oli siinä, mutta toistaalta mitä pahaa lapset ovat tehneet tämän ansaitakseen? Surullista, miten aikuisten ihmisten pitää käyttäytyä näin.

Vierailija
11/33 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut..

Käsittääkseni eromme syyt eivät kuulu kenellekään muille kuin meille kahdelle eronneelle.

Vierailija
12/33 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että tunnet kummilapsiesi vanhemmat ex-puolisosi kautta ja olet alunperinkin päätynyt kummiksi ja kutsutuksi kekkereihin nimenomaan puolison ominaisuudessasi?

Ja kenties se ex-puolisosi saa edelleen kutsun näihin kekkereihin, jolloin sinun kutsumisesi olisi kiusallista?

Vierailija
13/33 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Ilmeisesti kyseessä ex puolisosi ystävät.

Ei sitäkään. Toki siis tunsivat hänet mutta minun kanssa olivat enemmän tekemisissä ennen yhdessäoloamme ja ennen kummilapsieni syntymää.

Vierailija
14/33 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos lapseni kummi eroaa kirkosta?

Vierailija
15/33 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut..

Käsittääkseni eromme syyt eivät kuulu kenellekään muille kuin meille kahdelle eronneelle.

On se silti aika olennainen tieto siinä että ymmärtää, minkä takia välit on kokonaan katkaistu.

Kai sillä nyt on aika suuri merkitys, onko ero tapahtunut sen takia että petetty miestä selän takana, vai siksi koska mies on muuttanut pohjoisnavalle äitinsä omaishoitajaksi.

Vierailija
16/33 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kummit erosivat, mutta kummitäti (joka ei ole verisukulainen kuten eksänsä, kummisetä, on) on pysynyt meidän elämässä ystävänä. 

Tämä eksä kohteli silloista vaimoaan niin rumasti, että en kykene varmaan ikinä oikeasti unohtamaan sitä. Lähti työmatkalle Kaukoitään ja jätti kotiin pyykkikoneen päälle valokuvan sikäläisestä tyttöystävästä vaimon löydettäväksi.  Ilmoitti haluavansa eron kun vaimo oli kymmenen vuoden yrittämisen jälkeen lopulta tullut raskaaksi. 

Vierailija
17/33 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos helvetti on olemassa, niin olen varma että kaltaisesi tuomitsevat hörhöt valitaan sinne ensimmäisten joukossa.

Sinähän se tässä tuomiset. Minä kerroin vain kirkon kannan asiaan. Mutta nähdään perillä :D

Vierailija
18/33 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä harras uskovainen ilmeisesti?

No, kummilapsieni perheet eivät todellakaan ole, joten en alkuunkaan usko että tuo olisi syynä.

Vierailija
19/33 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikki kummit on edelleen naimisissa. Yksi heistä jatkoi lahjojen lähettämistä toisesta maasta kunnes olin melkein 20, muut katosi joskus 8v. jälkeen. Minua henkkoht ahdisti kaikki tämä koska otan hengellisyyden vakavasti ja minusta tällainen lahjapesti tuntui aika ikävältä. Enemmän tervetullutta olisi ollut kummin osallistuminen omaan henkiseen kehitykseeni. Vaikka että kutsuvat edes joskus käymään. En nähnyt kummeja ollenkaan.

Vierailija
20/33 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakatkaa miettimästä noita kummiasioita. Kummi on merkityksetön kummilapsille.

Ilmeisesti.

Mikä on valitettavaa, sillä itselläni kummit ovat olleet tärkeitä aikuisia elämässäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi