Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kuukautissovellusta käytätte?

Vierailija
15.08.2020 |

Mikä olisi ilmainen, helppo ja suomenkielinen kuukautissovellus puhelimeen? Tyttärelleni suosittelisin nyt kuukautisten alettua.

Entä käyttävätkö nykyään nuoret tamponeja alusta lähtien? Kannattaako niitä hankkia kaappiin?

Tytär sanoo kaikkeen en tiedä ja kavereidensa kanssa eivät kuulemma näistä puhu.

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ihan vaan kalenteri minkä avulla voi laskea kiertonsa? Miksi tuohon mitään erillistä sovellusta tarvitsisi? Ja lapselle kannattaa hankkia siteitä. Tamponien käyttö on tuossa vaiheessa yleensä vielä liian kivuliasta ja hankalaa. 

Mutta m-i-k-s-i sitä kiertoa pitäisi laskea johonkin erilliseen paperikalenteriin, jos ja kun on olemassa helppoja sovelluksia, jotka laskevat sen yhdellä klikkauksella mun puolesta? Noissa on muitakin hyviä puolia, mä olen esimerkiksi vasta sovellusta käyttäessä ymmärtänyt, miten eräs terveysjuttu X yhdistyy mulla ihan vaan kuukautiskierron vaiheeseen eikä sillä kannata sen kummemmin vaivata päätään. 

No jestas, eiköhän tuo tarkoittanut ihan puhelimen kalenteria!

Juu, samaa mieltä olen, tuohon mitään sovelluksia tarvita, kalenteriin vaan merkintä.

Mutta edelleen se sovellus on vaan kätevämpi... Jokainen toki käyttää sitä mitä tykkää, mutta ei kannattaisi tuomita kokeilematta :)

Noh. Puhelin on muutenkin piukkana kaikenmaailman sovelluksista, ei kiitos mulle enempää. Merkkaan kalenteriin kuukautisten alkupäivän tietyllä symbolilla. Samalla lasken seuraavan päivän, ja merkkaan senkin (sulkuihin, vaihdan sitten oikealle päivälle kun menkat alkaa). Muuta informaatiota en tarvitse, koska lapset tehty. Aikaa tuo vie minuutin, eikä tarvitse kirjautua mihinkään sovellukseen ja merkinnät näkyvissä aina kun kalenteria muista syistä käytän.

Vierailija
82/121 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ihan vaan kalenteri minkä avulla voi laskea kiertonsa? Miksi tuohon mitään erillistä sovellusta tarvitsisi? Ja lapselle kannattaa hankkia siteitä. Tamponien käyttö on tuossa vaiheessa yleensä vielä liian kivuliasta ja hankalaa. 

Mutta m-i-k-s-i sitä kiertoa pitäisi laskea johonkin erilliseen paperikalenteriin, jos ja kun on olemassa helppoja sovelluksia, jotka laskevat sen yhdellä klikkauksella mun puolesta? Noissa on muitakin hyviä puolia, mä olen esimerkiksi vasta sovellusta käyttäessä ymmärtänyt, miten eräs terveysjuttu X yhdistyy mulla ihan vaan kuukautiskierron vaiheeseen eikä sillä kannata sen kummemmin vaivata päätään. 

Juu, samaa mieltä olen, tuohon mitään sovelluksia tarvita, kalenteriin vaan merkintä.

Mutta edelleen se sovellus on vaan kätevämpi... Jokainen toki käyttää sitä mitä tykkää, mutta ei kannattaisi tuomita kokeilematta :)

Noh. Puhelin on muutenkin piukkana kaikenmaailman sovelluksista, ei kiitos mulle enempää. Merkkaan kalenteriin kuukautisten alkupäivän tietyllä symbolilla. Samalla lasken seuraavan päivän, ja merkkaan senkin (sulkuihin, vaihdan sitten oikealle päivälle kun menkat alkaa). Muuta informaatiota en tarvitse, koska lapset tehty. Aikaa tuo vie minuutin, eikä tarvitse kirjautua mihinkään sovellukseen ja merkinnät näkyvissä aina kun kalenteria muista syistä käytän.

Ja lisäänpä vielä senkin, että kroppa kyllä ilmoittaa menkkojen alkamisen lähestyvän, ei tarvitse kalenterista katsoa. Merkintä kalenterissa auttaa suunnittelemaan mahdollisia menoja, koska Itselläni pari ensimmäistä vuotopäivää on aika kenkut, ja jos voin valita, en suunnittele niille päiville mitään ylimääräistä tai erityistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on semmoinen puhelin jossa tilaa riittää kyllä. Sovellukseen ei tarvitse kirjautua joka kerta erikseen, se on siinä klikkauksen päässä kuten kalenterikin. Se laskee näppärästi tulevat menkat vaikka puolen vuoden päähän, mikä helpottaa reissujen varaamista (toki siihen ei 100% voi luottaa että tulevat täsmälleen ajallaan). Tottahan ne voisi laskea käsinkin, jos haluaisi. Erityisen hyvä tuo sovellus on ollut kun on ollut pientä epäsäännöllisyyttä, se osaa useamman kuukauden perusteella analysoida todennäköisesti alkupäivän ihmeen hyvin.

Mutta siis toki, laske käsin ja merkkaa kalenteriin jos se on sinusta hyvä. Ei silti tartte tuputtaa sitä muille ainoana oikeana vaihtoehtona ja tuomita turhaksi sovelluksia edes kokeilematta, se on vaan typerää.

Vierailija
84/121 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän naiset ennenvanhaan vuonna viis ennen lumisotia hoitivat tämän homman? Lasku- ja lukutaito oli hommattu käymällä kiertokoulua viikko, hyvässä lykyssä jonkin sortin rippikoulu. Ei tainnu olla kännykkäsovelluksia käytössä? 😆

Kai ne huomas asian sitten kun pöksyt (jos niitä yleensä oli) punasteli

Vierailija
85/121 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko runkkusovelluksia myös, että tietää milloin pitää?

Vierailija
86/121 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ziisus jos ei kuukautisista selviä ilman kännykkää niin kyllä on asiat melko huonosti !!!!!!!

Vierailija
87/121 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä aihe keskusteltava täällä ? Kamalaa. 

Siis aivan JÄRKYTTÄVÄÄ!!!!! Mikä tabu! Lopettakaa HETI 🥴

Vierailija
88/121 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta aggressiota herättää kuukautissovellukset 😅😅😅😅

Vierailija
89/121 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä asia ei minua varsinaisesti koske, mutta kiinnostukseni heräsi otsikosta. Voiko kuukautiset tosiaan hoitaa jo puhelin-äppillä?

Vierailija
90/121 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä asia ei minua varsinaisesti koske, mutta kiinnostukseni heräsi otsikosta. Voiko kuukautiset tosiaan hoitaa jo puhelin-äppillä?

Joo voi. Osoitat luurilla haaroväliä kohti niin simsalabim, tamppooni vaihdettu.

Vierailija
91/121 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

WomanLog on hyvä.

Vierailija
92/121 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on aina riittänyt allakan reuna, teinarista alkaen

Vierailija
93/121 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan hyödyllinen, jos joku näin kokee. Itse en kyllä tiedä mihin tuommoista sovellusta tarvisin.

Vierailija
94/121 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta nuo kai jo loppuukin, niin että en tarvitse. 

Vierailija
95/121 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun saataisiin hevoset takaisin arkiliikenteeseen

Vierailija
96/121 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampax

97/121 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai vielä kuukautis sovellus. On se naisten elämä hankalaa.

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
98/121 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää päivää- miksi niitä ei kirjoittaa pieneen vihkoon 

Tuollaiseenkin sovellus. viemään kännykän akkua ...

Sä siis ostat pienen vihkon ja kanniskelet sitä mukanasi vaikka voisit käyttää kännykkää? Ja mistä se vihko tietää sun kierron yms.

Entisaikaan mummuni piti soittaa puhelinsantralle  mitä minulle kuuluu ja pittääkö laettaa pyyhe persiiseen.....nykyään jonnet tyrkyttää ihtiään soomessa

Vierailija
99/121 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponia

Vierailija
100/121 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo voi. Osoitat luurilla haaroväliä kohti niin simsalabim, tamppooni vaihdettu.

Ja voi myös lähettää someen kans kuvan revastansa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi