Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kuukautissovellusta käytätte?

Vierailija
15.08.2020 |

Mikä olisi ilmainen, helppo ja suomenkielinen kuukautissovellus puhelimeen? Tyttärelleni suosittelisin nyt kuukautisten alettua.

Entä käyttävätkö nykyään nuoret tamponeja alusta lähtien? Kannattaako niitä hankkia kaappiin?

Tytär sanoo kaikkeen en tiedä ja kavereidensa kanssa eivät kuulemma näistä puhu.

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kuukautissovellus? Suurimmalla osalla maailman ihmisistä ei ole sellaista ja ovat kuitenkin vielä elossa.

Ei kai, Einstein. Suurimmalla osalla ei ole koko älypuhelinta ja ovat kuitenkin vielä elossa. Heitä siis omasi mäkeen.

Vierailija
62/121 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautissovellus. Kaikkea ne keksiikin. Terveisin vanha täti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ihan vaan kalenteri minkä avulla voi laskea kiertonsa? Miksi tuohon mitään erillistä sovellusta tarvitsisi? Ja lapselle kannattaa hankkia siteitä. Tamponien käyttö on tuossa vaiheessa yleensä vielä liian kivuliasta ja hankalaa. 

Vierailija
64/121 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites ihan vaan kalenteri minkä avulla voi laskea kiertonsa? Miksi tuohon mitään erillistä sovellusta tarvitsisi? Ja lapselle kannattaa hankkia siteitä. Tamponien käyttö on tuossa vaiheessa yleensä vielä liian kivuliasta ja hankalaa. 

Mutta m-i-k-s-i sitä kiertoa pitäisi laskea johonkin erilliseen paperikalenteriin, jos ja kun on olemassa helppoja sovelluksia, jotka laskevat sen yhdellä klikkauksella mun puolesta? Noissa on muitakin hyviä puolia, mä olen esimerkiksi vasta sovellusta käyttäessä ymmärtänyt, miten eräs terveysjuttu X yhdistyy mulla ihan vaan kuukautiskierron vaiheeseen eikä sillä kannata sen kummemmin vaivata päätään. 

Vierailija
65/121 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullutkaan. Miksi moinen?

Kuukautisia neuvotaan seuraamaan. Itse ainakin haluan tietää milloin kuukautiset on tulossa, jotta pystyn varautumaan niihin.

Minä merkkaan ihan vaan puhelimen kalenteriin kuten paperiseen aikana ennen kännyköitä. Millään sovelluksella en tee mitään.

Vierailija
66/121 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kierron pääsee näkemään ihan siitä paperikalenteristakin ja seuraaviin kuukautisiin varautumaan. Kuukautisten kesto merkataan kalenteriin alusta loppuun, ja kun takana on parin kuukauden merkkaukset niin kierron keston näkee jo helposti.

Kätevää, eikä tarvitse olla huolissaan siitä että sovelluksen tietoja käytettäisiin johonkin toiseen tarkoitukseen. Nythän Yhdysvalloissa on kehotettu naisia poistamaan kuukautissovellukset puhelimistaan, jotta viranomaiset eivät voi sovelluksen antamien tietojen avulla määrittää henkilön hakeneen aborttia. Tästä ei nyt Suomessa ole kyse, mutten silti antaisi omia tietojani sovellukselle.

Vierailija
67/121 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivikautiset ihmiset täällä mölisemässä. Teillä ei varmaan ole muitakaan elämää helpottavia sovelluksia? Puhelin on VAIN soittamista ja tekstailua varten. "Miten ennen tultiin toimeen ilman kirjastojen sovellusta ja sähköistä järjestelmää?" 🤔 Käytte varmaan kirjaston tiskillä varaamassa ja uusimassa lainat. KOSKA ENNENKIN TEHTIIN NIIN!!!!! 11!!!

No musta on hyödyllistä toimia sen eteen, että kirjastotyöntekijöille olisi jatkossakin työpaikkoja. Kirjastotyöntekijät ovat monelle ainoita sosiaalisia kontakteja, jotka auttavat paperien tulostamisessa ja nettisivujen käyttämisessä. En sitten tiedä, mitä sinä pidät hyödyllisenä ja arvokkaana.

Vierailija
68/121 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta m-i-k-s-i sitä kiertoa pitäisi laskea johonkin erilliseen paperikalenteriin, jos ja kun on olemassa helppoja sovelluksia, jotka laskevat sen yhdellä klikkauksella mun puolesta? Noissa on muitakin hyviä puolia, mä olen esimerkiksi vasta sovellusta käyttäessä ymmärtänyt, miten eräs terveysjuttu X yhdistyy mulla ihan vaan kuukautiskierron vaiheeseen eikä sillä kannata sen kummemmin vaivata päätään. 

No jestas, eiköhän tuo tarkoittanut ihan puhelimen kalenteria!

Juu, samaa mieltä olen, tuohon mitään sovelluksia tarvita, kalenteriin vaan merkintä.

Vierailija
69/121 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen selvinnyt ilman kuukautisseurantaa ja aion selvitä jatkossakin.

Ei kukaan ole sellaista edes kysellyt.

Vierailija
70/121 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullutkaan. Miksi moinen?

Kuukautisia neuvotaan seuraamaan. Itse ainakin haluan tietää milloin kuukautiset on tulossa, jotta pystyn varautumaan niihin.

Olen pystynyt seuraamaan kuukautisiani ja varautumaan niihin ilman puhelintakin. Luulin, että aloitus on joku vitsi, mutta ei se taida ollakaan.

Niin minäkin olen pystynyt, ennen sovelluksia merkkasin kalenteriin menkat. Nyt siihen sovellukseen, kun en kanniskele mitään kalenteria mukana. Ja onhan tämä nykysysteemi paljon kätevämpää, samaan voi helposti merkata oireet jos on, ja se myös muistuttaa muutaman päivän etukäteen. Minulla on käytössä Garmin connect, ennen älykelloa käytin muistaakseni WomanLogia.

Vierailija
71/121 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä aihe keskusteltava täällä ? Kamalaa. 

Vierailija
72/121 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jestas, eiköhän tuo tarkoittanut ihan puhelimen kalenteria!

Juu, samaa mieltä olen, tuohon mitään sovelluksia tarvita, kalenteriin vaan merkintä.

Mutta edelleen se sovellus on vaan kätevämpi... Jokainen toki käyttää sitä mitä tykkää, mutta ei kannattaisi tuomita kokeilematta :)

Vierailija
73/121 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat antaa intiimitietoja sovellukseen? Joku paha setä katsoo, kerää ja myy niitä.

Vierailija
74/121 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä aihe keskusteltava täällä ? Kamalaa. 

Tuota, missäs sitten jos ei anonyymillä palstalla jossa on paljon nuoria/kuukautisikäisiä naisia?

Vierailija
75/121 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinne kaappiin ei vaan voi ostaaa muutamaa erilaista sidepakettia ja tamponipakettia? Siellä ne on ku tulee tarve.

Vierailija
76/121 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat antaa intiimitietoja sovellukseen? Joku paha setä katsoo, kerää ja myy niitä.

Evvk, jos joku haluaa minun menkkoja seurata niin siitä vaan.

Vierailija
77/121 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkaa kalenteriin. Kalenteri löytyy joka puhelimesta valmiiksi.

Vierailija
78/121 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautosten seuraamiseen käytin flow:ta ja oli muuten tarkka arvaamaan minä päivänä mun kuukautiset alkoi ja loppui vaikka itsellä ei omasta kierrosta ymmärrystä, jotain 30-31 pv yleensä? Ja vaikka imetysten jälkeen alkoi epäsäännällisenä niin silti se tiesi. Ihan ihme homma... tamponia itse käytin ekan kerran toisen lapsen synnyttyä, en osannut sitä ennen kaivata ennenkuin uskalsin uimahalliin päästäkseni kokeilla. Aiemmin olin kokeillut 18 v neitsyenä enkä saanut milliäkään laitettua ilman kipua. Mulla oli ja on kyllä vähän vaginismia vieläkin, mutta en tamponeja tai kuukuppeja kovin hehkuttaisi alaikäiselle jos ei harrasta just uintia. Toki esittelisin vaihtoehdon.

Vierailija
79/121 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen tarvitaan sovellusta tai edes kalenteria?

Hyvin olen pärjännyt yli 40v ilman mitään merkintää mihinkään.

Vierailija
80/121 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä hyötyä noista sovelluksista on? Minulla toimii parhaiten ihan paperinen kalenteri. Toki se ei hälytä, kun on kuukautiset tulossa, mutta onhan minulla silmät päässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi