Mitä kuukautissovellusta käytätte?
Mikä olisi ilmainen, helppo ja suomenkielinen kuukautissovellus puhelimeen? Tyttärelleni suosittelisin nyt kuukautisten alettua.
Entä käyttävätkö nykyään nuoret tamponeja alusta lähtien? Kannattaako niitä hankkia kaappiin?
Tytär sanoo kaikkeen en tiedä ja kavereidensa kanssa eivät kuulemma näistä puhu.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kierron pääsee näkemään ihan siitä paperikalenteristakin ja seuraaviin kuukautisiin varautumaan. Kuukautisten kesto merkataan kalenteriin alusta loppuun, ja kun takana on parin kuukauden merkkaukset niin kierron keston näkee jo helposti.
Enpä ole paperikalentereita käyttänyt enää kymmeneen vuoteen mihinkään.
Sama se on suoraan merkata alku/loppu kuukautissovellukseen joka laskee seuraavan alun mun puolesta. Kuin siihen viereiseen kalenterisovellukseen joka ei laske.
Biologista: Vähän kiukuttaa, masentaa, koko ajan nälkä - jaahans, menkat alkamassa lähipäivinä. Jomottaa alaselkää - menkat alkaa huomenna. Jomottaa alavatsaa - vuoto alkamassa. Tämä noin 4 vkon välein.
Noin viikko menkkojen loppumisen jälkeen juilii taas alavatsaa - ovulaatio. Näin 43-vuotiaana tätä ei tapahdu enää kovin usein - onneksi.
Kolme lastakin saatu pykättyä tämän sovelluksen avulla.
Miksi ei voi almanakkaan merkata?
Puhelimessa on kalenteri. Käytän sitä samoin kuin paperikalenteria aikanaan.
Hyvä kuukautissovellus on kun housut on puhtaat, ei menkkoja. Housut veriset kas menkat alkaneet ja sitä rataa.
Olen aina vain merkannut puhelimen kalenteriin milloin alkaa. Eipä ole koskaan tullut mieleenkään, että tarvitsisi jonkun sovelluksen... ei kaikesta tarvitse tehdä niin suurta numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kierron pääsee näkemään ihan siitä paperikalenteristakin ja seuraaviin kuukautisiin varautumaan. Kuukautisten kesto merkataan kalenteriin alusta loppuun, ja kun takana on parin kuukauden merkkaukset niin kierron keston näkee jo helposti.
Enpä ole paperikalentereita käyttänyt enää kymmeneen vuoteen mihinkään.
Sama se on suoraan merkata alku/loppu kuukautissovellukseen joka laskee seuraavan alun mun puolesta. Kuin siihen viereiseen kalenterisovellukseen joka ei laske.
No voi hyvää päivää. Laiskuus huipussaan. Miksi edes pitää merkata milloin loppuu? Eihän sillä ole mitään merkitystä.
Eikö tuohon seurantaan riitä ihan vain kalenteri? Miksi pitää olla joku sovellus?
Siis kai tämä on joku vitsi? :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi almanakkaan merkata? Sovellus on paljon helpompi. Näen siitä suoraan, koska parit seuraavat kuukautiset ovat ja montako päivää seuraavien kuukautisten alkamiseen on. Sovellus myös huomautti, että valtaosa kierroistani on nyt lyhyempiä kuin normaali kuukautiskierto on.
Sinä saat ihan vapaasti merkata almanakkaan, kukaan ei kiellä. Mä otin sovelluksen käyttöön juuri siksi, että en koskaan muista merkata kalenteriin.
Mulla työkaveri ei pitänyt ehkäisystä ja kaytti jotain sovellusta.
On nyt pienen tyttövauvan äiti.
En kysynyt mikä sovellus oli kyseessä...
Mitä pyllynpyyhkimissovellusta käytätte?
Sovellus kertoo, minkä pituisen palan vessapaperia tarvitset pyllyn pyyhkimiseen. Sinun tarvitsee vain syöttää sovellukseen käyttämäsi vessapaperin merkki.
Sovellus muistuttaa, kun vessapaperia täytyy ostaa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi almanakkaan merkata? Sovellus on paljon helpompi. Näen siitä suoraan, koska parit seuraavat kuukautiset ovat ja montako päivää seuraavien kuukautisten alkamiseen on. Sovellus myös huomautti, että valtaosa kierroistani on nyt lyhyempiä kuin normaali kuukautiskierto on.
Sinä saat ihan vapaasti merkata almanakkaan, kukaan ei kiellä. Mä otin sovelluksen käyttöön juuri siksi, että en koskaan muista merkata kalenteriin.
Niin, ja oon käyttänyt Clueta nyt kolme vuotta. Kätevää katsoa, onko vuodon määrässä ollut muutoksia. Kimmoke käytön aloittamiseen tuli siitä, kun kuukautisista oli tullut hirveän runsaat, eikä mulla ollut oikein kokonaiskuvaa siitä, miten monta runsasta vuotopäivää oikein on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus!
Täytyy toivoa ettei puhelimesi vaan häviä.
Sun elämä loppuisi varmaan siihen.
USA:ssa näitä voidaan käyttää abortintekijöiden etsintään. Ei kannattaisi luopua yksityisyydestään jonkun sovelluksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus!
Sun elämä loppuisi varmaan siihen.
Ei puhelimen häviämisellä ole mitään vaikutusta sovelluksen käyttöön.
Osaatko sanoa, mistä tuohtumisesi johtuu? Onko kuukautiskierron seuraamisessa mielestäsi jotain pahaa? Eikö sitä yleensä suositella?
Vain täysi torvelo antaa kaupalliselle taholle noin tarkkaa tietoa itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus!
Sun elämä loppuisi varmaan siihen.Ei puhelimen häviämisellä ole mitään vaikutusta sovelluksen käyttöön.
Osaatko sanoa, mistä tuohtumisesi johtuu? Onko kuukautiskierron seuraamisessa mielestäsi jotain pahaa? Eikö sitä yleensä suositella?
Koittaisitko tajuta ettei koko elämää pidä tallentaa puhelimeen?
Seurata voi menkkoja vaikka seinäkalenterilla. Pidän kaltaisiasi ihmisiä sinisilmäisinä ja yksinkertaisina.Oma yksityisyytesi ja tietosuojasi eivät merkitse sinulle mitään. Olet oman elämäsi kävelevä tietosuojariski.
eri
Minäkin käytän flo:ta ja ihan sitä ilmaisversiota. Koskaan en ole siitä mitään maksanut eikä tarvitsekaan, jos haluaa seurata omaa kiertoa. Voi seurata myös ovulaatiota, merkitä mahdollisia pms-oireita yms.