Mitä kuukautissovellusta käytätte?
Mikä olisi ilmainen, helppo ja suomenkielinen kuukautissovellus puhelimeen? Tyttärelleni suosittelisin nyt kuukautisten alettua.
Entä käyttävätkö nykyään nuoret tamponeja alusta lähtien? Kannattaako niitä hankkia kaappiin?
Tytär sanoo kaikkeen en tiedä ja kavereidensa kanssa eivät kuulemma näistä puhu.
Kommentit (121)
Mulla on Flo. Ollut jo vuosia enkä ole siitä mitään maksanut. Mitä ihmettä jotkut pilkkaa näitä sovelluksia? Älyttömän kätevää. Itsellä ainakin helposti unohtuisi kirjata kuukautiset kalenteriin, mutta tämä sovellus muistuttaa asiasta pari kertaa kun uusi kierto on alkamassa. On kiva kun näkee kuukausien päähän etukäteen milloin suunnilleen on menkat, jos vaikka jotain lomamatkaa suunnittelee. Ja tosiaan helppo katsoa sovelluksesta jos vaikka lääkäri tarvitsee tietoa menkoista. Raskauden suunnittelu alkaa olla ajankohtaista ja tämä sovellus on siinäkin kätevä. Kyllä, kaiken tämän voisi laskea ihan itse lyijykynän ja kalenterin avulla! Mutta miksi, kun on kätevä sovellus olemassa joka tekee sen sun puolesta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullutkaan. Miksi moinen?
Kuukautisia neuvotaan seuraamaan. Itse ainakin haluan tietää milloin kuukautiset on tulossa, jotta pystyn varautumaan niihin.
Olen pystynyt seuraamaan kuukautisiani ja varautumaan niihin ilman puhelintakin. Luulin, että aloitus on joku vitsi, mutta ei se taida ollakaan.
Samaa pohdin, mutta appeja käyttävät ovat uusavutonta porukkaa. ehehehee! Paperinen kalenteri ja kynä, niillä jos ei pärjää on typerä ihminen kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on oikestaan outoa, että sovellus on koristeltu söpöillä piirroskissoilla ja sitten tarkoitettu ehkäisyyn/raskaaksituloon.
Ap
Ei noita sovelluksia ole tarkoitettu lapsille. Ei tarvitse mitään söpöjä kissoja.
Oletko ihan pihalla? Kuukautiset voi alkaa jo 10-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullutkaan. Miksi moinen?
Kuukautisia neuvotaan seuraamaan. Itse ainakin haluan tietää milloin kuukautiset on tulossa, jotta pystyn varautumaan niihin.
Olen pystynyt seuraamaan kuukautisiani ja varautumaan niihin ilman puhelintakin. Luulin, että aloitus on joku vitsi, mutta ei se taida ollakaan.
Samaa pohdin, mutta appeja käyttävät ovat uusavutonta porukkaa. ehehehee! Paperinen kalenteri ja kynä, niillä jos ei pärjää on typerä ihminen kyseessä.
Täällä taas riehutaan. Miksi voit pahoin? Onko sinulla yhtään ystävää? Eikö Martina ketjut riitä?
Kumma kyllä minulla on kuukautiset tulleet jo 30 vuotta ilman mitään sovellusta, enkä tamponejakaan ole ikinä käyttänyt.
Mulla oli joskus vuosia sitten Clue, nykyisin Flo kun. Mutta mua on alkanut ärsyttämään Flon maksullisen version tyrkytys, joutuu aina katsomaan sen (toki lyhyen, 4-5 sek) mainoksen ja muutenkin se mainostus harmittaa. Oon miettinyt että vaihtaisin tuon takia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kahvinjuontisovellusta käytätte?
Samsung health, siellä voi seurata kofeiinin saantia :) Lukuisten muiden asioiden joukossa. Oikeasti tosi kätevä sovellus ja löytyy myös kuukautisseuranta joka itsellä miehenä tosin on kytketty pois päältä. Erityisesti yhdistettynä Samsung älykelloon on erittäin monipuolista terveyden seurantaa. Esim galxy Watch Active on suht edullinen mutta loistava älykello terveyden seurantaan.
Kiitos vastauksista. Isoveljet tiesivät kertoa, että kaikki noita sovelluksia käyttävät. Itselläni ei ole ollut tarvetta vuosiin (kuukautiset olleet viimeeksi ennen kuin aloin odottaa tätä tyttöä.
Ei tähän tilanteeseen liity, mutta katselin, että osa noista on "pariskuntasovelluksia". Aika kätevää, että mieskin tietää milloin luvassa verta tai paras aika lapsenteolle. Oispa ollut aiemminkin noita.
Tyttö vähän kiinnostui kalenterista, jossa on jotain maskotteja. Kun katsoo mainoksia, saa lisää koriste-eläimiä sovellukseen. Meidän pieni iso tyttö.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kahvinjuontisovellusta käytätte?
Samsung health, siellä voi seurata kofeiinin saantia :) Lukuisten muiden asioiden joukossa. Oikeasti tosi kätevä sovellus ja löytyy myös kuukautisseuranta joka itsellä miehenä tosin on kytketty pois päältä. Erityisesti yhdistettynä Samsung älykelloon on erittäin monipuolista terveyden seurantaa. Esim galxy Watch Active on suht edullinen mutta loistava älykello terveyden seurantaan.
Täälläkin ääni Samsung Healthille. Löytyy kuukautisseuranta. Lisäksi seuraan sillä askeleita, liikuntasuorituksia, portaiden kävelyä, painon kehittymistä, stressitasoja ja unenlaatua. Samsung älykelloon yhdistettynä toki.
Jos löytyy Samsung puhelin niin tuo taitaa olla esiasennettu, suosittelen kokeilemaan.
Moona, laitoin jo jokin aika sitten, kun epäilen endometrioosia itselläni, niin saan merkattua mitä kipuja ja oireita minulla on. Voi sitten tulevaisuudessa näyttää lääkärille/gynelle, että mitä olen kokenut, jos helpottaisi mahdollista diagnoosia.
Onpa osa kommenteista lapsellisia. Eikä näitä sovelluksia voi verrata vaikka saunomiseen. Vai merkitsettekö kalenteriin saunomiset ja moniko lääkäri on kysynyt teiltä, koska kävitte viimeksi saunassa ja saunotteko säännöllisesti?
Itse käytän Womanlogia. Kätevää, kun voi suoraan katsoa ennusteen jopa kuukausia etukäteen, koska menkat on tulossa. Eikä tarvitse laskeskella aina omaan paperikalenteriin. Ei se minusta akkua kuluta ja onhan minulla turhempiakin sovelluksia. Sovelluksesta näkee myös helposti pisimmän ja lyhimmän kierron. Ihan hyödyllistä tietoa ja voi tosiaan auttaa mm. raskautta yrittäessä tai vaihdevuosia odotellessa.
Kivikautiset ihmiset täällä mölisemässä. Teillä ei varmaan ole muitakaan elämää helpottavia sovelluksia? Puhelin on VAIN soittamista ja tekstailua varten. "Miten ennen tultiin toimeen ilman kirjastojen sovellusta ja sähköistä järjestelmää?" 🤔 Käytte varmaan kirjaston tiskillä varaamassa ja uusimassa lainat. KOSKA ENNENKIN TEHTIIN NIIN!!!!! 11!!!
Ei kai jotkut tämän ketjun ihmiset voi oikeasti olla tosissaan näiden kommenttiensa kanssa? Toivottavasti ei, nyt eletään kuitenkin vuotta 2020, jos se jollekin oli vielä epäselvää. Mitä se ketään haittaa että nykyään on olemassa tällaisia käteviä sovelluksia, ihan kun niitä oikeasti turhia sovelluksiakin ei olisi. Itse voisin esimerkiksi sanoa että kaikki pelit ovat täysin turhia ja ne eivät ainakaan yleensä hirveästi vaikuta kenenkään terveyteen positiivisesti. En kuitenkaan kehtaa alkaa jankkaamaan jostain pelien turhuudesta, toisinkun nämä kuukautissovelluksista valittajat. Jo on joillain ihmisillä ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Isoveljet tiesivät kertoa, että kaikki noita sovelluksia käyttävät. Itselläni ei ole ollut tarvetta vuosiin (kuukautiset olleet viimeeksi ennen kuin aloin odottaa tätä tyttöä.
Ei tähän tilanteeseen liity, mutta katselin, että osa noista on "pariskuntasovelluksia". Aika kätevää, että mieskin tietää milloin luvassa verta tai paras aika lapsenteolle. Oispa ollut aiemminkin noita.
Tyttö vähän kiinnostui kalenterista, jossa on jotain maskotteja. Kun katsoo mainoksia, saa lisää koriste-eläimiä sovellukseen. Meidän pieni iso tyttö.
Ap
Hienoa koko perheen voimin pohtia pikkusiskon kuukautisia. Ei kuulu isoveljille tai vauvapalstalle tuo.
Mikä on kuukautissovellus? Suurimmalla osalla maailman ihmisistä ei ole sellaista ja ovat kuitenkin vielä elossa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kuukautissovellus? Suurimmalla osalla maailman ihmisistä ei ole sellaista ja ovat kuitenkin vielä elossa.
Koska elämästä ja kuolemastahan tässä olikin kyse...
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä mikä se on, mutta varmuuden vuoksi tulet haukkumaan. Eli kokeilematta paska.
Ei noita sovelluksia ole tarkoitettu lapsille. Ei tarvitse mitään söpöjä kissoja.