Olen kristitty, onko kysyttävää? #2 osio
Kysymyspalsta.
Älä lue tätä keskustelua, jos se millään tavalla voi loukata sinua.
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Jeesushan oli aikanaan melkoisen vapaamielinen ja liberaali, jopa kapinallinen. Tästä huolimatta moni tämän päivän uskovainen on konservatiivi, jotkut aika suvaitsemattomiakin.
Tätä ristiriitaa en ole koskaan ymmärtänyt. Miksi uskovat eivät seuraa Jeesuksen esimerkkiä, vaan toimivat aivan päinvastaisella tavalla?
Olet käsittänyt väärin - Jeesus, jos kuka toimi AINA Kirjoitusten mukaan.
Hän ei koskaan ollut Kirjoituksia kohtaan millään lailla liberaali tai kapinallinen - vaan Häntä ärsytti fariseusten ja publikaanien tekopyhyys ja kiusaaminen sanoilla kietomalla.
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Mormonit uskovat Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisena vapahtajanaan ja pelastajanaan.
Kristityt eivät kuitenkaan pidä mormoneja kristittyinä. Osaatko kristittynä perustella, miksi eivät?
En voi varmasti sanoa, onko heidän uskonsa se oikea vaiko ei. Mutta minun mielestäni se ei ole kristillisyyttä pitää Smithiä profeettana. Ap.
Raamatussa on profeettoja sekä Vanhassa että Uudessa testamentissa. Yksi armolahjoista on apostolienkin mukaan profetoimisen lahja. Missään Raamatussa ei sanota, että profetoiminen loppuu - eli Jumala lakkaa ilmoittamasta tahtoaan kansalle. Mormoneilla on ollut kirkon alusta asti profeetta, joka mormonien uskon mukaan saa ilmoitusta suoraan Jumalalta, Kristuksen välityksellä.
Joten mielestäni selitys ei ole nyt hyvä.
Mormonit eivät ole missään nimessä ole kristittyjä, he eivät usko Jeesuksen Jumaluuteen, eivätkä ylipäätään kolminaisuuteen. Heillä on myös muut ihan eri opit, jotka eivät perustu lainkaan Raamattuun.
Mm. mormoneilla ehtoollinen on vain vettä ja leipää, eikä viiniä ja leipää ja kuitenkin juuri viini puhuu Jeesuksen pelastavasta verestä - vain ja ainoastaan Jeesuksen sovitustyön kautta pelastutaan.
Mormonit uskovat Jeesuksen jumaluuteen. Mormonit uskovat kolminaisuuteen, mutta niin, että siihen kuuluu kolme erillistä persoonaa, joista Pyhä Henki on henkipersoona.
Mormonien ehtoollinen oli alunperin leipä ja viiniä, mutta viinin käytöstä luovuttiin kun mormonivihamielisten viinintuottajien viiniä oli syytä epäillä myrkytetyksi, eivätkä mormonit itse Utahissa viiniköynnöstä voineet viljellä.
Koska mormonit uskovat jatkuvaan ilmoitukseen, he uskovat saaneensa Jumalalta uutta ilmoitusta, esimerkiksi Viisauden sanan, joka kieltää tupakan, alkoholin ym.
Ja itse siis en ole mormoni. Olen vain aina ihmetellyt kristittyjen suhtautumista mormoneihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
]
Suomessa on uskonnonvapaus. Olet vapaa uskomaan vaikka esi-isiesi Jumaliin. Ihmiset ovat myös vapaita hylkäämään vanhempiensa uskonto ja aloittaa elämänsä kuten tahtoo. Ja aika monikin niin tekee.
Ap
Jos katsot tilannetta vähän pitemmällä historiallisella perspektiivillä (viimeiset tuhatkunta vuotta), huomaat, ettei tilanne ole ihan tällainen. Kristinuskoa on kansalle puskettu väkipakolla ja surutta tuhottu täkäläinen alkuperäiskulttuuri. Lähetystyötä tehdään edelleen ympäri maailmaa, asia mikä pitäisi rinnastaa esim. sademetsien tuhoamiseen. Ihmiskunnan kulttuurinen monimuotoisuus ansaitsisi suojelua.
Sitä paitsi kristillisillä instituutioilla on yhä edelleen vahva yhteiskunnallinen asema länsimaissa, jopa niin että kristinuskoa syötetään kodeissa ja kouluissa lapsille paljon ennen kuin he ovat siinä iässä, että pystyisivät itsenäisesti punnitsemaan näitä asioita. Se ei ole mitään aitoa uskonnonvapautta, pikemminkin henkistä väkivaltaa!
Lapsien pitää antaa oppia kieli, sillä susilapset eivät opi puhumaan.
Lisäksi minusta on näppärämpi uskoa yhteen Jumalaan kuin lukuisiin hahmoohin, mutta kukin tyylillään.
Minusta uskonnon tärkeä merkitys on rituaalien palauttavassa vaikutuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juutalaisten jumala oli aika paskiainen, käski abrahamin tappamaan poikansa, hukutti kaikki vedenpaisumukseen. Luuletko että kristittyjen jumala on sama kuin vanhan testamentin jumala?
Sanotaan, että ihminen voi muuttua. En tiedä, onko Jumalalla samaa oikeutta.
Tiedän, että hän käski Abrahamin tappaa oma poikansa, mutta lopulta hän kuitenkin kielsi tehdä niin. Ja hän tappoi kaikki vedenpaisumuksessa. En tiedä, mitä ajatella tästä.
Mutta Jeesuksen kuoleman jälkeenhän sai kaikki synnit anteeksi vain pyytämällä tosissaan anteeksi Jumalalta. En tiedä, oliko niin ennen Jeesuksen kuolemaa..
Ap
Et tiedä kovinkaan paljon kristillisyydestä, jos et edes näitä tiedä - miksi pyydät silti ihmisiä kysymään asioita itseltäsi, kun et edes kristillisyyden perusasioita tiedä? Äskenkääntyneen intoako? =D
Minusta on ihan hyvä, että Ap avasi tämän keskustelun ja mukavan maltillisena tämä on pysynyt, enimmäkseen. Mielestäni ei tarvitse kaikkea tietää kristinuskosta voidakseen keskustella. Itse olen pitkän linjan kristitty ja Raamattu on aika tuttu mutta en silti osaisi vastata kaikkiin kysymyksiin.
Mielestäni on hyvä, että myös tämä elämänalue on edustettuna täällä palstoilla. Moni voi miettiä näitä asioita itsekseen, erityisesti tällaisina aikoina, mutta ei tunne ketään, jolta voisi kysyä. Täällä kynnys on aika matala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti joku niin tyhmä, ettei tajua, että kaikki länsimaat kasvattavat ihmiset kristilliseen käsitykseen.
Ei täällä ole silmä silmästä käskyjä, vaan raamatun käskyjä, oikeuslaitoksesta lähtien.
Zinc
Juuri se "silmä silmästä ja hammas hampaasta" on Mooseksen kirjoista, Raamatusta.
Kuitenkin Jeesus korjasi sitä kertomalla, että älä kosta. Juutalaisethan tietysti ajattelivat Jeesuksen puheita Jumalan pilkaksi.
Ap
Annappa tästä Raamatun kohta, vai puhutko omiasi - kukaan Jeesusta etsivä ei ole kiinnostunut sinun astianmakuisista mutu-mielipiteistäsi, vaan totuudesta.
Tuo "korjasi" oli tässä vähän huono sanavalinta, mutta kyllähän tuo muuten pitää paikkansa. Tuo silmä silmästä - löytyy Mooseksen kirjoista, niin kuin tuossa lukee. Älä vastaa pahaan pahalla, löytyy mm vuorisaarnasta. Mikähän tässä oli ongelma?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Eikö kristinusko ole aivan toisen kansan uskonto, Lähi-Idän tuontitavaraa? Mitä ajattelisitte, jos kansallislaulumme olisi vaikkapa syyrialaista alkuperää?
Onhan meillä oma alkuperäinen uskontommekin, miksemme päivittäisi sitä nykyaikaan ja uskoisi omiin jumaliimme, emmekä muiden? Mielestäni meidät on huijattu hylkäämään esivanhempiemme uskonto, joka on oma aito henkinen perintömme.
Tämä on mielenkiintonen ajatus! On totta, että kristinusko oli alunperin vain Israel-Palestiina -alueen uskonto sekä pieni juutalainen lahko, eikä siten ns. meidän suomalaisten oma. Kuitenkaan suomalainenkaan muinaisusko ei ole siinä mielessä ”täysin” suomalaisten oma, että siinäkin on vaikutteita monista muista uskonnoista ja tällä vyöhykkeellä perinteiset uskonnot vaikuttavat olleen alunperin hyvin samankaltaisia keskenään. Kalevalankin tarinoissa on nähty viitteitä moniin eri myytteihin ja vanhempiin uskontoihin, joskin niin on myös esim. Raamatun tiettyjen tarinoiden kohdalla. Lisäksi suomalaistakin ”alkuperäistä” uskontoa on kahta sorttia (tai näin nykyaikana erotellaan), ensin karhukulttiin keskittyvä ja sitten viljelyn vakiintuessa Ahdit, Tapiot ja muut jumaluudet. Kumpaan pitäisi siis palata tai kumpi on sitä alkuperäistä vai pitäisikö ne yhdistää? Kansallislaululla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä, mutta itse asiassahan Suomen nykyinen kansallislaulu on tuontitavaraa... Mutta joka tapauksessa, Suomessahan toimii uskonnollinen yhteisö nimeltä Karhun kansa, joka elvyyttää vanhoja uskomuksia. Itse en tiedä tästä nimeä enempää, mutta kannattaa varmaan googlata jos suomenusko kiinnostaa enemmän :)
Olen huonoin kristityistä ehkä ja syntiä kai täynnä.
Neuvon teille annan
Toinen toistanne rakastakaa
Kiistelkö älkää turhista
Kuka oikeassa on
Kirjoitukset opetelkaa tuntemaan
Mutta toisianne vain rakastakaa
Niin rauhan löydätte
Ettehän fariseuksia olla halua
Viisas yksikään ole meistä
Lukekaa ja tutkikaa
Vastaukset löydätte
Kun ympärillenne katsotte
Mikä tekee jeesuksen jumalana? Ai koska hän syntyi ilman isää. Entäs ensimmäinen ihminen Aatami, joka syntyi ilman isää ja äitiä. Onko hän sitten super jumala.
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Mormonit uskovat Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisena vapahtajanaan ja pelastajanaan.
Kristityt eivät kuitenkaan pidä mormoneja kristittyinä. Osaatko kristittynä perustella, miksi eivät?
En voi varmasti sanoa, onko heidän uskonsa se oikea vaiko ei. Mutta minun mielestäni se ei ole kristillisyyttä pitää Smithiä profeettana. Ap.
Raamatussa on profeettoja sekä Vanhassa että Uudessa testamentissa. Yksi armolahjoista on apostolienkin mukaan profetoimisen lahja. Missään Raamatussa ei sanota, että profetoiminen loppuu - eli Jumala lakkaa ilmoittamasta tahtoaan kansalle. Mormoneilla on ollut kirkon alusta asti profeetta, joka mormonien uskon mukaan saa ilmoitusta suoraan Jumalalta, Kristuksen välityksellä.
Leila. Mormonit eivät ole kristittyjä. Eikä kaikenmaailman vouhotus seurakunnat raamatun sanomaa seuraa.
Näytät raamatun tuntevan, ja hyvä jos asioita kyseenalaistat.
Tänä yönä kauniita unia näe. Sinusta välitetään.
Tieän, että kristityt ei yleensä pidä mormoneita kristittyinä. Perusteluita mielipiteelle tässä ketjussa kysyn, kun ketjun idea on kysyä kristityltä. En kaipaa makeilua, vaan asiallisia vastauksia.
On mielestäni loukkaavaa vihjailla, että mormoniseurakunnat olisivat jotain vouhotusseurakuntia. Olen käynyt useimmissa suomessa toimivissa kirkoissa ja vapaissa suuntauksissa ja enemmän olen niissä vouhotusta nähnyt, Vapaakirkko ja helluntaiseurakunta oikein kunnostautuivat uskolla meuhkaamisessa, adventistit ja babtistit oli aika perus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juutalaisten jumala oli aika paskiainen, käski abrahamin tappamaan poikansa, hukutti kaikki vedenpaisumukseen. Luuletko että kristittyjen jumala on sama kuin vanhan testamentin jumala?
Jumala = Taivaallinen Isä + Poika Jeesus + Pyhä Henki.
Hän on kolmiyhteinen Jumala, joka on aina ollut, on nyt ja tulee aina olemaan.
Jumala on Alfa ja Omega, Alku ja Loppu.
Israelin jumala kyllä katui tulvaa, ja gomorrassakin olisi tappanut kaikki jos aabraham ei olisi rauhoitellut. Vähän eri asia kuin kristittyjen jumala joka on kaikkitietävä ja kaikkivoiva.
”Enkö minä voi tehdä teille, te Israelin huone, niin kuin tuo savenvalaja tekee, sanoo Herra . Katso, te olette minun kädessäni niin kuin savi savenvalajan kädessä, te Israelin huone. Joskus minä uhkaan temmata pois, hajottaa ja hävittää kansan ja valtakunnan, mutta jos tuo kansa kääntyy pois pahuudestaan, jonka tähden minä sitä uhkasin, niin minä kadun onnettomuutta, jonka ajattelin tuottaa sille. Joskus minä taas lupaan istuttaa ja rakentaa kansan ja valtakunnan, mutta jos se tekee sitä, mikä on pahaa minun silmissäni, eikä kuuntele minun ääntäni, niin minä kadun sitä hyvää, mitä olin sanonut tekeväni sille.
Sano siis nyt Juudan miehille ja Jerusalemin asukkaille: Näin sanoo Herra : Katso, minä valmistan teille onnettomuutta, minulla on suunnitelmia teitä vastaan. Kääntykää siis kukin pois pahalta tieltänne ja parantakaa vaelluksenne ja tekonne.” Jer 18Eikö se vaan osoita, että Herra kuulee ja tarkkaa meitä ja on meille armollinen.
No tässäkin jumala myöntää että ei ole kaikkitietävä. Jos israel toimii hyvin niin hyvää sataa israelille. Muuten sataa pahaa. Kaikkitietävä jumala on kristittyjen keksintö.
Jumala näkee sinunkin sydämesi ajatukset.
Älkää enää puhuko niin ylpeästi, älköön suustanne lähtekö julkeita sanoja, sillä Herra on kaikkitietävä Jumala, hänen edessään punnitaan teot. 1. Sam. 2
Ok, hyvä nosto. Mutta jos katsotaan vanhaa testamenttia kokonaisuutena niin edelleen jumala katui vedenpaisumusta, sodoman suhteen jumala muutti mieltään, baabelin tornin jumala tuhosi koska pelkäsi ihmisten valtaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kristinusko ole aivan toisen kansan uskonto, Lähi-Idän tuontitavaraa? Mitä ajattelisitte, jos kansallislaulumme olisi vaikkapa syyrialaista alkuperää?
Onhan meillä oma alkuperäinen uskontommekin, miksemme päivittäisi sitä nykyaikaan ja uskoisi omiin jumaliimme, emmekä muiden? Mielestäni meidät on huijattu hylkäämään esivanhempiemme uskonto, joka on oma aito henkinen perintömme.
Ei pidä paikkaansa, usealla taholla tiedetään, että Suomi-neito (maamekin on naisenmuotoinen) on neitsyt Israel ja sieltä lähtenyt tänne.
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Leila. Mormonit eivät ole kristittyjä. Eikä kaikenmaailman vouhotus seurakunnat raamatun sanomaa seuraa.
Tänä yönä kauniita unia näe. Sinusta välitetään.Tieän, että kristityt ei yleensä pidä mormoneita kristittyinä. Perusteluita mielipiteelle tässä ketjussa kysyn, kun ketjun idea on kysyä kristityltä. En kaipaa makeilua, vaan asiallisia vastauksia.
On mielestäni loukkaavaa vihjailla, että mormoniseurakunnat olisivat jotain vouhotusseurakuntia. Olen käynyt useimmissa suomessa toimivissa kirkoissa ja vapaissa suuntauksissa ja enemmän olen niissä vouhotusta nähnyt, Vapaakirkko ja helluntaiseurakunta oikein kunnostautuivat uskolla meuhkaamisessa, adventistit ja babtistit oli aika perus.
Leila. Laitoin hetki sitten kaikille kristityille viestin. Se oli sinullekin myös.
Mutta runoilut jos unohdetaan, niin ymmärrän ajatuksesi.
Tiedän nuo asiat.
Näin sinut toisessa ketjussa toinen päivä, ja ajatukseni sinusta positiiviseksi alkavat muuttua
Älkää itseänne korottako tai lusiferin ylpeyteen lankeatte
Herra hiuksillaan jalat pesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
]
Suomessa on uskonnonvapaus. Olet vapaa uskomaan vaikka esi-isiesi Jumaliin. Ihmiset ovat myös vapaita hylkäämään vanhempiensa uskonto ja aloittaa elämänsä kuten tahtoo. Ja aika monikin niin tekee.
Ap
Jos katsot tilannetta vähän pitemmällä historiallisella perspektiivillä (viimeiset tuhatkunta vuotta), huomaat, ettei tilanne ole ihan tällainen. Kristinuskoa on kansalle puskettu väkipakolla ja surutta tuhottu täkäläinen alkuperäiskulttuuri. Lähetystyötä tehdään edelleen ympäri maailmaa, asia mikä pitäisi rinnastaa esim. sademetsien tuhoamiseen. Ihmiskunnan kulttuurinen monimuotoisuus ansaitsisi suojelua.
Sitä paitsi kristillisillä instituutioilla on yhä edelleen vahva yhteiskunnallinen asema länsimaissa, jopa niin että kristinuskoa syötetään kodeissa ja kouluissa lapsille paljon ennen kuin he ovat siinä iässä, että pystyisivät itsenäisesti punnitsemaan näitä asioita. Se ei ole mitään aitoa uskonnonvapautta, pikemminkin henkistä väkivaltaa!
Kristinusko ei ole mitään henkistä väkivaltaa, päinvastoin - vilpitöntä uskoa ja luottamusta Jumalaan Jeesuksen nimessä ja Hänen hyvyyteensä, lähimmäisen rakkautta, sivistystä, hyviä tapoja, kauneutta ja hyvyyttä.
Jos katsot maita ja kansakuntia, jotka eivät ole alunperin kristillisiä, näet pelkkää kurjuutta, onnettomia ja äärimmäisen köyhiä ihmisiä, noituutta ja pahoja lakeja sekä kieroja ja epärehellisiä ihmisiä. Heillä tuntuu olevan merkillistä kirousta elämässään, toisin kuin ns.kristityissä maissa.
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Tänä yönä kauniita unia näe. Sinusta välitetään.Tieän, että kristityt ei yleensä pidä mormoneita kristittyinä. Perusteluita mielipiteelle tässä ketjussa kysyn, kun ketjun idea on kysyä kristityltä. En kaipaa makeilua, vaan asiallisia vastauksia.
Leila. Laitoin hetki sitten kaikille kristityille viestin. Se oli sinullekin myös.
Tiedän nuo asiat.
Näin sinut toisessa ketjussa toinen päivä, ja ajatukseni sinusta positiiviseksi alkavat muuttua
Juu ja aivan, mutta edelleen toivon asiallista ja perusteltua vastausta kysymykseeni. Asiallisen vastauksen kannalta on yhdentekevää, onko sinulla kysyjästä positiivisia vai negatiivisia ajatuksia. Asiat asioina vaan, älä sotke mukaan muuta, vaan vastaa kun kerran vieläpä kirjoitat "Tiedä nuo asiat".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israelin jumala kyllä katui tulvaa, ja gomorrassakin olisi tappanut kaikki jos aabraham ei olisi rauhoitellut. Vähän eri asia kuin kristittyjen jumala joka on kaikkitietävä ja kaikkivoiva.
”Enkö minä voi tehdä teille, te Israelin huone, niin kuin tuo savenvalaja tekee, sanoo Herra . Katso, te olette minun kädessäni niin kuin savi savenvalajan kädessä, te Israelin huone. Joskus minä uhkaan temmata pois, hajottaa ja hävittää kansan ja valtakunnan, mutta jos tuo kansa kääntyy pois pahuudestaan, jonka tähden minä sitä uhkasin, niin minä kadun onnettomuutta, jonka ajattelin tuottaa sille. Joskus minä taas lupaan istuttaa ja rakentaa kansan ja valtakunnan, mutta jos se tekee sitä, mikä on pahaa minun silmissäni, eikä kuuntele minun ääntäni, niin minä kadun sitä hyvää, mitä olin sanonut tekeväni sille.
Sano siis nyt Juudan miehille ja Jerusalemin asukkaille: Näin sanoo Herra : Katso, minä valmistan teille onnettomuutta, minulla on suunnitelmia teitä vastaan. Kääntykää siis kukin pois pahalta tieltänne ja parantakaa vaelluksenne ja tekonne.” Jer 18Eikö se vaan osoita, että Herra kuulee ja tarkkaa meitä ja on meille armollinen.
No tässäkin jumala myöntää että ei ole kaikkitietävä. Jos israel toimii hyvin niin hyvää sataa israelille. Muuten sataa pahaa. Kaikkitietävä jumala on kristittyjen keksintö.
Älkää enää puhuko niin ylpeästi, älköön suustanne lähtekö julkeita sanoja, sillä Herra on kaikkitietävä Jumala, hänen edessään punnitaan teot. 1. Sam. 2
Ok, hyvä nosto. Mutta jos katsotaan vanhaa testamenttia kokonaisuutena niin edelleen jumala katui vedenpaisumusta, sodoman suhteen jumala muutti mieltään, baabelin tornin jumala tuhosi koska pelkäsi ihmisten valtaa.
Huomaa, että noihin vedenpaisumukseen ja Sodomaan liittyi ne muutamat (olikohan 8 molemmissa?) hurskaat israelilaiset, joita Jumala muisti ja heitä kuuli. He kuulivat Jumalaa ja noudattivat hänen sanaansa, siksi hän oli heille armollinen.
Vedenpaisumuksen jälkeen Jumala käski ihmisten lisääntyä ja täyttää maa, mutta he eivät halunneet noudattaa Jumalan sanaa vaan ylpistyivät ja olivat itsekkäitä, halusivat tulla suuriksi.
He sanoivat: ”Rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, jonka huippu ulottuu taivaaseen. Tehkäämme itsellemme nimi, ettemme hajaantuisi yli koko maan.” 1. Moos 11
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mukava, kun sinäkin olisit ensin tutustunut aiheeseen ja lukenut aiheen huolellisesti, ennen kuin kirjoittelet tänne väitteitäsi.
Vedenpaisumuksesta Jumala totesi, ettei hukuta ihmiskuntaa enää vedenpaisumuksella ja laittaa siitä todistuksensa sateenkaarensa pilviin, joka voidaan nähdä meidänkin ajassamme aina usein sateen jälkeen.
Gomorran Jumala kylläkin tuhosi ihan täysin - ja siitä on nykyään enää tuhoutuneet ääriviivat jäljellä.
Kyse on kuitenkin samasta Jumalasta - Jeesuskin sanoo, että Hän ja Isä ovat yhtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit todella lukenut tuon Raamatun kertomuksen, jossa Jumala koetteli Abrahamia käskemällä uhraamaan oma poikansa Jumalalle, olisit tajunnut sen todella olevan vain koe - ei Jumala oikeasti olisi halunnut Abrahamin tappavan poikaansa, vaan siinä katsottiin Abrahamin kuuliaisuus Jumalalle.
Raamattuhan sanoo, että synnin palkka on kuolema - niinpä synnissä elävät, Jumalaa vastaan kapinoivat ihmiset hukkuivat vedenpaisumukseen.
Ja se hukkuminen tulee tapahtumaan jälleen, vaikkakin ei vedenpaisumukseen, eli aikojen lopulla he joutuvat lopulliseen ja ikuiseen kadotukseen, jos eivät tee parannusta.
No joo hieno opetus voidaan löytää tästä, mutta olihan se nyt aika mulkero jumala. Antiikin aikana jumalat oli usein mulkeroita, niitä piti vaan sietää.
On ollut VAIN yksi Raamatun Jumala aina ja ikuisesti - antiikin "jumalat" eivät ole koskaan jumalia olleetkaan.
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Tiedän nuo asiat.
Näin sinut toisessa ketjussa toinen päivä, ja ajatukseni sinusta positiiviseksi alkavat muuttuaJuu ja aivan, mutta edelleen toivon asiallista ja perusteltua vastausta kysymykseeni. Asiallisen vastauksen kannalta on yhdentekevää, onko sinulla kysyjästä positiivisia vai negatiivisia ajatuksia. Asiat asioina vaan, älä sotke mukaan muuta, vaan vastaa kun kerran vieläpä kirjoitat "Tiedä nuo asiat".
Vastaan jos kuuntelet