Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kristitty, onko kysyttävää? #2 osio

Vierailija
14.08.2020 |

Kysymyspalsta.

Älä lue tätä keskustelua, jos se millään tavalla voi loukata sinua.

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen, ihan multa ei ole sitä kyllä koskaan kysytty, että haluanko olla

Zinc

Ei siinä laskussa mitään kysyttävää

Olet kristitty? Miten sinulta ei ole koskaan kysytty sitä? Suomessahan on uskonnonvapaus. Ap.

Yritin huutaa vastaan, mutta kastoivat silti kun olin tosi pieni

Zinc

Vierailija
22/140 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti joku niin tyhmä, ettei tajua, että kaikki länsimaat kasvattavat ihmiset kristilliseen käsitykseen.

Ei täällä ole silmä silmästä käskyjä, vaan raamatun käskyjä, oikeuslaitoksesta lähtien. 

Zinc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkasteletko asioita ensisijaisesti Uuden testamentin näkökulmasta? Mitä mieltä olet ihmisistä, jotka takertuvat Vanhan testamentin yksittäisiin kohtiin (esim. homoseksuaalisuus)?

Vanhassa testamentissa on monta kohtaa, joita pitää vähän tarkastella, koska sehän on suunnattu juutalaisille. Ja olen kristitty, mutta uskon osin vanhan testamentinkin sanomaan kristittynä tietenkin.

Kun Jesus tulee Uudessa testamentissa, hän korjaa opetuksissaan joitakin vanhoja Mooseksen lakeja. Juutalaisethan väittivät Jeesuksen puhetta Jumalanpilkaksi.

Ap

Vierailija
24/140 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kysyttävää, mutta kiitos tarjouksesta. 

Vierailija
25/140 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pidät yllä suhdettasi Jumalaan? Miten uskosi näkyy elämässäsi ulospäin, vai näkyykö?

Olen aika sisäänpäin suuntautuva ihminen, jotkut ovat. Se ei kuitenkaan häiritse elämääni ja tavoitteena onkin hankkia uusi ristikoru. En tiedä, näkyykö usko ulospäin muuten.

Keino ylläpitää mitä tahansa suhdetta on puhuminen. Minä puhun Jumalalle. En aina saa vastausta, mutta tiedän Hänen kuulleen sen.

Ap

Ehkä se vastaus löytyy sieltä hänen sanastaan, Raamattua lukien ja rukoillen?

Vierailija
26/140 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juutalaisten jumala oli aika paskiainen, käski abrahamin tappamaan poikansa, hukutti kaikki vedenpaisumukseen. Luuletko että kristittyjen jumala on sama kuin vanhan testamentin jumala?

Sanotaan, että ihminen voi muuttua. En tiedä, onko Jumalalla samaa oikeutta.

Tiedän, että hän käski Abrahamin tappaa oma poikansa, mutta lopulta hän kuitenkin kielsi tehdä niin. Ja hän tappoi kaikki vedenpaisumuksessa. En tiedä, mitä ajatella tästä.

Mutta Jeesuksen kuoleman jälkeenhän sai kaikki synnit anteeksi vain pyytämällä tosissaan anteeksi Jumalalta. En tiedä, oliko niin ennen Jeesuksen kuolemaa..

Ap

Tykkään että olet rehellinen siitä että et tiedä kaikkea.

Niin näkyy ollakin! :)

Ap

Vierailija
27/140 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudoksuttavaa kyllä, on useasti todettu, että Kristitty ratkaisee ongelmia tutkittaessa hyvinvoivan yhteiskunnan rinnalle muodostuneita epäkohtia.

Mikä on oma mielipiteesi tästä asiasta?

Vierailija
28/140 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juutalaisten jumala oli aika paskiainen, käski abrahamin tappamaan poikansa, hukutti kaikki vedenpaisumukseen. Luuletko että kristittyjen jumala on sama kuin vanhan testamentin jumala?

Sanotaan, että ihminen voi muuttua. En tiedä, onko Jumalalla samaa oikeutta.

Tiedän, että hän käski Abrahamin tappaa oma poikansa, mutta lopulta hän kuitenkin kielsi tehdä niin. Ja hän tappoi kaikki vedenpaisumuksessa. En tiedä, mitä ajatella tästä.

Mutta Jeesuksen kuoleman jälkeenhän sai kaikki synnit anteeksi vain pyytämällä tosissaan anteeksi Jumalalta. En tiedä, oliko niin ennen Jeesuksen kuolemaa..

Ap

Tuli tästä vastauksesta mieleen, että kuinka paljon tai usein luet Raamattua?

Tykkään tutkia Raamattua näin vapaa-ajalla. Olen sillä mielellä, että ne tekstit ovat alunperin todella kirjoitettu kauan aikaa sitten. En tietenkään kokoaikaa lukemiseen käytä, muutakin täytyy tietenkin tehdä. Ap

Vierailija
29/140 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti joku niin tyhmä, ettei tajua, että kaikki länsimaat kasvattavat ihmiset kristilliseen käsitykseen.

Ei täällä ole silmä silmästä käskyjä, vaan raamatun käskyjä, oikeuslaitoksesta lähtien. 

Zinc

Juuri se "silmä silmästä ja hammas hampaasta" on Mooseksen kirjoista, Raamatusta.

Kuitenkin Jeesus korjasi sitä kertomalla, että älä kosta. Juutalaisethan tietysti ajattelivat Jeesuksen puheita Jumalan pilkaksi.

Ap

Vierailija
30/140 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläpeukutatko omille vastauksillesi?

Vierailija
31/140 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pidät yllä suhdettasi Jumalaan? Miten uskosi näkyy elämässäsi ulospäin, vai näkyykö?

Olen aika sisäänpäin suuntautuva ihminen, jotkut ovat. Se ei kuitenkaan häiritse elämääni ja tavoitteena onkin hankkia uusi ristikoru. En tiedä, näkyykö usko ulospäin muuten.

Keino ylläpitää mitä tahansa suhdetta on puhuminen. Minä puhun Jumalalle. En aina saa vastausta, mutta tiedän Hänen kuulleen sen.

Ap

Ehkä se vastaus löytyy sieltä hänen sanastaan, Raamattua lukien ja rukoillen?

Kyllä. Joskus voi tehdä niinkin, että katsoo jonkun random psalmin tai sananlaskun, joka osuu juuri omalle kohdalle. Ap

32/140 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mormonit uskovat Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisena vapahtajanaan ja pelastajanaan.

Kristityt eivät kuitenkaan pidä mormoneja kristittyinä. Osaatko kristittynä perustella, miksi eivät?

Vierailija
33/140 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudoksuttavaa kyllä, on useasti todettu, että Kristitty ratkaisee ongelmia tutkittaessa hyvinvoivan yhteiskunnan rinnalle muodostuneita epäkohtia.

Mikä on oma mielipiteesi tästä asiasta?

En tiedä, ratkaiseeko ongelmia sillä, että vain tutkii epäkohtia. Siihen tarvitaan vielä enemmän. Pitää ymmärtää asia ja lähettää tieto eteenpäin. Vihakommentit on osattava ottaa vastaan, mutta se asia itsessään on tärkeä.

Mutta joskus voi tehdä niin, että kun tajuaa jotain, eikä voi lähettää tietoa eteenpäin, huolen voi jättää Jumalalle. Ap

Vierailija
34/140 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläpeukutatko omille vastauksillesi?

Hei, tykkään kommenteista, joita pidän järkevinä. Eikä omia kommentteja saisi pitää järkevinä? :)

Ap

Vierailija
35/140 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesushan oli aikanaan melkoisen vapaamielinen ja liberaali, jopa kapinallinen. Tästä huolimatta moni tämän päivän uskovainen on konservatiivi, jotkut aika suvaitsemattomiakin.

Tätä ristiriitaa en ole koskaan ymmärtänyt. Miksi uskovat eivät seuraa Jeesuksen esimerkkiä, vaan toimivat aivan päinvastaisella tavalla?

Vierailija
36/140 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on taivas? Entä mikä on taivasten valtakunta?

Vierailija
37/140 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Mormonit uskovat Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisena vapahtajanaan ja pelastajanaan.

Kristityt eivät kuitenkaan pidä mormoneja kristittyinä. Osaatko kristittynä perustella, miksi eivät?

En voi varmasti sanoa, onko heidän uskonsa se oikea vaiko ei. Mutta minun mielestäni se ei ole kristillisyyttä pitää Smithiä profeettana. Ap.

Vierailija
38/140 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesushan oli aikanaan melkoisen vapaamielinen ja liberaali, jopa kapinallinen. Tästä huolimatta moni tämän päivän uskovainen on konservatiivi, jotkut aika suvaitsemattomiakin.

Tätä ristiriitaa en ole koskaan ymmärtänyt. Miksi uskovat eivät seuraa Jeesuksen esimerkkiä, vaan toimivat aivan päinvastaisella tavalla?

En tiedä, miten toiset uskovat, mutta itse seuraan parhaani mukaan Jeesuksen opetuksia. Kukaan ei ole kuitenkaan täydellinen, kaikki varmasti yrittävät elää täydellisesti tai sitten eivät.

Kuitenkin, Suomessa on uskonnonvapaus, joka ei tarkoita pelkästään kristinuskoa ja pidän siitä kiinni. Muslimeilla on edelleen oikeus olla halutessaan muslimeita, homoilla on oikeus olla halutessaan homoja, ihmisillä on oikeus. Ja niistä tietenkin haluan pitää kiinni.

Ap

Vierailija
39/140 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on taivas? Entä mikä on taivasten valtakunta?

Esitit nyt monimutkaisen kysymyksen. Mehän käytännössä voidaan tietää vain se, joka meille on kerrottu. Kuvitellakin voi, mutta kuvitelma ei välttämättä ole todellisuus.

Raamatussa lukee ainakin (Ilmestyskirja 21.1-2.):

"Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen maa ja ensimmäinen taivas ovat kadonneet, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupunkin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan luota, valmistettuna kuten morsian, todella kaunis."

Ap

Vierailija
40/140 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmestyskirja 21.3-4:

(Jatkuu edellisestä vastauksestani)

"Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katsokaa, Jumalan talo on ihmisten keskellä! Ja hän on astuva heidän luoksensa, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa. Ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta, eikä itkua, eikä kipua, sillä kaikki entinen on mennyt."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi