Olemme todella rikkaita, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (105)
Oletko minua rikkaampi? Omaisuus no 26milj arvoinen.
Jettikommentti validi. Kauhea vaiva ja kustannus, ellei liiku todella paljon, tarvitse työssä ja/tai tykkää lentää itse.
Jahtia ei ehkä tarvitse jos kavereilla on ja haluaa hoitaa sosiaaliset suhteet muussa ympäristössä. Kyllä te tosin paljosta jäätte paitsi jos ette y
htään edes veneile.
Pointsit hyväntekeväisyydestä. Keräättekö taidetta, erikoisautoja tms varallisuutta vaativaa?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 12:52"]
Oletko pettänyt?
[/quote]
En
Eli siis tiedän kaikkien omaisuus yhteensä? Minulla yksin 26€ omaisuus, ja päälle pääoma ja korkotulot sekä säästöt. Minä kyllä asun ihan tavallisesti.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 12:53"]
Annatko tonnin? :)
[/quote]
Jos sulla on tarpeeksi hyvät ja mun mielestä järkevät perustelut miten aiot sen käyttää ;)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 12:56"]
[/quote]
Mikä rahayksikko on kyseessa?
Kotimme arvo on tällä hetkellä noin EUR10milj, siihen vielä muut kiinteistöt, sijoitukset, irtaimisto ja yritys niin sanoisin että aika reilusti tuon yli mennään.
[/quote]
AP kuullostaa tosi paljon mun aupair perheeltä, hekin olivat silloin nuoria ja kunnianhimoisia ja nykyään tosi varakkaita ja menestyviä. Ollaan edelleen tekemisissä ja musta on ollut tosi kiva huomata että niillä on jalat pysyneet maassa. Ne oli ja on hirmu kivoja ja reiluja ja niiden lapset aivan ihania!
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 12:41"]
Mun mielestän todella rikas ihminen voi viettää aikaa läheistensä kanssa. Se että vanhemmat riekkuvat ympäri maailmaa ja lapset seuraavat lastenhoitajien kanssa perässä ei kuulosta kovin rikkaalta. Tai sitten me vaan arvostetaan eri asioita
[/quote]
Me ei varsinaisesti riekuttu ympäri maailmaa vaan rakennettiin perheemme tulevaisuutta ja lapset kulkivat mukana siksi että pystyisimme viettämään heidän kanssaan mahdollisimman paljon aikaa. Kuten aiemminkin mainitsin perhe on tärkein, oli silloin ja on nyt.
Hain siis ennemminkin talouden työllistämiä henkilöitä: opettajia, lastenhoitajia, puutarhureita, siivoojia, sisäkköjä, palvelijoita, kokkeja, hovimestareita, assistentteja, turvamiehiä yms apuporukkaa. Pt:t, lakimiehet, lääkärit, seuralaiset jne voi laskea jos eivät tee juuri muille hommia kuin teille.
[/quote]
Taisin mainita jo aiemmin että meillä on vain täysipäiväinen taloudenhoitaja, nannysta luovuimme kun lapset ovat jo niin isoja että viettävät suuren osan päivästä koulussa.
Siivooja käy kolmesti viikossa ja muutkin palvelut ostamme tarvittaessa, turvamiehiä emme tarvitse sillä emme ole kuuluisia emmekä asu vaarallisessa maassa, kodin turvallisuudesta vastaa turvallisuusfirma ja taloyhtiön oma ovimies. Lomakotien siivouksesta ja turvallisuudesta huolehtivat paikalliset firmat tarvittaessa. Firman palkkalistoilla oleva autonkuljettaja hoitaa myös vapaa-ajan ajelut. Sekä minulla että miehelläni on tehokkaat assistentit töissä jotka samalla hoitavat henk koht asioita tarpeen mukaan ja sitäpaitsi Centurion- kortin concierge on niin tehokas ja kaikkitietävä ettei sen lisäksi kokopäiväistä henkilökuntaa juuri tarvitse.
Eli summa summarum, taloutemme työllistaa kokoaikaisesti vain yhden henkilön.
Oletko pettänyt?
[/quote]
En
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 12:53"]
Annatko tonnin? :)
[/quote]
Jos sulla on tarpeeksi hyvät ja mun mielestä järkevät perustelut miten aiot sen käyttää ;)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 12:56"]
[/quote]
Mikä rahayksikko on kyseessa?
Kotimme arvo on tällä hetkellä noin EUR10milj, siihen vielä muut kiinteistöt, sijoitukset, irtaimisto ja yritys niin sanoisin että aika reilusti tuon yli mennään.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 12:57"]
Jahtia ei ehkä tarvitse jos kavereilla on ja haluaa hoitaa sosiaaliset suhteet muussa ympäristössä. Kyllä te tosin paljosta jäätte paitsi jos ette y
htään edes veneile.
Pointsit hyväntekeväisyydestä. Keräättekö taidetta, erikoisautoja tms varallisuutta vaativaa?
[/quote]
Tuota ne kaikki meri-ihmiset meille sanovat :) Toistaiseksi kavereiden jahdeilla vietetyt viikonloput ovat riittäneet meille, ehka se merikirppu puree meitäkin vielä joskus.
Minä kerään Roald Dahlin ja Oscan Wilden kirjojen ensipainoksia, mies vanhoja urheiluautoja (ei kannata kysyä tarkemmin sillä osaan just ja just kertoa niistä värin ja merkin, en ole kiinnostunut autoista ollenkaan) taiteen keräily on vasta alussa ja toistaiseksi olemme ostaneet tosi maltillisesti enemmän omaa makuamme kuin asiantuntijoiden mielipiteitä kuunnellen.
Mutta nyt mun lento lähtee joten tämä kysymys ja vastaustuokio taisi oli tässä, kiitos kommenteista ja kysmyksistä ja ehkä "nähdään" vielä joskus. ;)
Ankeeta jos oot oikeesti rikas ja käytät aikaasi päivystämällä av:lla. Silloin on Jumala antanut leipää sille kellä ei ole hampaita...
Se taloudenhoitajako kuljettaa lapset harrastuksiin? Kuulostaa oudolta.
Millainen on teidän tämän syksyn marja- ja sienisaalis? Oletteko nauttineet luonnosta. Tuntevatko lapsenne Suomen luontoa?
Hih! AV:n kroisos, niinpä... Koyhää on elämä, kun täällä meitin kans roikkuu:).
No ei kyllä asu jenkeissä kun viestittelyllä on ihan Suomen ja Porvoon kellonaikarytmi, luulisi viestejä tulevan rapakon takaa hieman oudompiin aikoihin kuin lopetus kl 23:04.. Voi säälitys.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 07:31"]
Se taloudenhoitajako kuljettaa lapset harrastuksiin? Kuulostaa oudolta.
[/quote]
Taloudenhoitajalla on takuulla muutakin tekemistä, koskapa isäntäväki tekee työtä ja reenaa PT:n kanssa...
Musta tosirikkaus ei ole kadehdittavaa. Jos asuu Suomessa, missä esim. lasten koulutus on verovaroin puoli-ilmaista niin pienemmätkin tulot ja omaisuus riittää, ihminen tarvitsee rahaa niin ettei tarvitse kitkuttaa. Tällä tarkoitan että esimerkiksi voi olla täydet hoitovapaatt kotona, tehdä lyhennettyä työviikkoa, käydä perheen kanssa 1-2 krt vuodessa 1 viikko ulkomailla ja saa ostaa aina ne vaatteet ja ruoat ja harrastukset mitkä haluaa tai ainakin ne mitkä tarvitsee.. On auto ja asunto.
Ei sen ylimenevällä rahalla ei tee mitään. Sen ymmärrän, jos ahdistaa kun on huima asuntovelka tai tarvitsee kuun lopussa syödä pelkkää einestä tai joutuu tekemään lastenhoidollisia ratkaisuja rahan takia esim. asuntolainaa maksaakseen palata töihin. Liika raha tuo vastuuta ja huolia, en kadehdi yhtään ap:ta, en haluaisi työllistää 150 henkeä jne. Sitä paitsi ne pienemmätkin elämykset esim. lomilla tuntuvat suuremmilta kun ei ole luxus-luxus kohteissa (joo sellaisessa en ole käynyt kuin 2 viikkoa häämatkalla mutta luulen aavistavani).
Miten olette sijoittaneet "ylimääräiset" tulot tuottavasti? Mikä on tulonsaajan ansiotuloveroprosentti?
Lähipiirissäni on eräs "rikas" pariskunta, ammattiurheilija. Ansaitsee useampia miljoonia vuodessa. Eipä heidän arkensa silti mitään sen kummallisempaa ole.
(Toisaalta eihän muutama miljoona vuodessa nyt vielä nykymittapuulla rikkaaksi tee)
Aivan upeita ihmisiä. Varmasti lajinsa nöyrimpiä tyyppejä, ja jalat maassa. Helppoutena se että voi ostaa esimerkiksi auton sen enempää miettimättä jos sellaisen tarve tulee, eikä tarvitse murehtia raha-asioista.
Itse en ole rikasta nähnytkään (paitsi lähipiirissä), omat vuositulot tässä maassa vain kuusinumeroiset, joten viideskymmenesosalla kaverin tuloista mennään. :D Mutta mahtavaa nähdä ystävämme menestyneinä, eikä heille ole kusi noussut hattuun! Terveisiä Kanadasta.
Euroissa kuusinumeroiset tulot on riittävä, jopa se alin :) Ei tartte enempää jos kolme lasta ja molemmat vanhemmat tienaa tuon.
Oletko pettänyt?