Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olemme todella rikkaita, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
15.08.2013 |

Kiinnostaako miten tosirikkaat elävät?

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 23:42"]

Meillä on koko ajan jotain projekteja meneillään ja harrastamme paljon kaikenlaista niin yksin kuin perheenäkin ja meillä on paljon tavoitteita jotka eivät liity rahaan tai mammonaan joihin ei ole bisneksen rakentamisen aikana ollut mahdollisuutta paneutua.

[/quote]

Mitä nämä perheen yhteiset projektit ja harrastukset ovat? Entä tavoitteet?

Vierailija
62/105 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen arki-iltanne ohjelma yleensä on? Onko lapsilla paljon harrastuksia? Entä teillä vanhemmilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 01:48"]

Laitatko yhtään rahaa hyväntekeväisyyteen,kuten esim lastensairaalalle tai nuorten mielenterveystyöhön tai mihinkin nyt mikä sinusta tuntuu tärkeältä.

Tiedäthän että auttaa voi vaikka 10 eurolla per kuukausi. Rikashan sinä olet. No further questions.

[/quote]

Laitan vuosittain noin 10% henkilökohtaisista vuosituloistani kolmeen eri kohteeseen, yksi niistä on ollut sama jo parikymmentä vuotta, kaksi muuta vaihtuvat parin vuoden välein. Miehellä on omat kohteensa ja firmalla vielä omansa, joten kyllä hyväntekeväisyyteen tulee laitettua ihan kohtuullisesti vuosittain, enemmänkin tietysti voisi.

Lisäksi teemme perheenä aika paljon hyväntekeväisyysjuttuja,  esim. järjestämme tapahtumia joissa kerätään rahaa milloin mihinkin kohteeseen.

Yksi näistä perheen yhteisistä projekteista on oman hyväntekeväisyysjarjestön perustaminen, kohteena nuoret. Tämä on vielä suunnitteluasteella mutta tarkoitus olisi lanseerata 2015.

Vierailija
64/105 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko onnellinen?

Vierailija
65/105 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko Berliinissä?

Vierailija
66/105 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko anonyyminä pröystäily pröystäilyä? Minä en ainakaan koe sitä sellaisena, on ihan kiva lukea toisen ajatuksia tai haaveita, rikkaan tai köyhän.

Jos arkipäivän keskusteluissa kehuskelisi tuttavilleen mammonillaan, niin se olisi ärsyttävää mutta anonyyminä keskustelupalstalla ei edes tiedä kenelle tässä pitäisi olla kateellinen.

Vierailija
67/105 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hauska ketju. Hassu vastaus jo ensimmäinen: viikolla smoothieita ja viikonloppuna brunsseja. Se mitä minä tunnen tosi rikkaita niin eivät ne mitään smoothieita tai brunsseja syö, ihan vaan vedetään leipää ja munakkaita. Ap ei ole tainnut todella rikasta nähdä kuin unissaan.

Vierailija
68/105 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko, että lapset ovat kärsineet panostuksestanne yritykseenne pikkulapsivaiheessa?

Vierailija
69/105 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen, en asu Berliinissä.

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 10:43"]

Koetko, että lapset ovat kärsineet panostuksestanne yritykseenne pikkulapsivaiheessa?

[/quote]

Tätä olen pohtinut paljon, lasten vauva-aika ja pikkulapsivaihe oli aikamoista hulinaa ja kun firma alkoi juuri samaan aikaan kasvaa ja menestyä nopeasti. Matkustimme paljon ja teimme töitä kellon ympäri. Lapset ja au pair kulkivat mukana, muttei se silti niin täysipainoista vanhemmuutta ollut kuin olisin toivonut. Ajattelimme kuitenkin että kunhan yritys on vakaalla pohjalla meillä on tarjota lapsillemme enemmän aikaa ja paremmat mahdollisuudet tulevaisuudessa  kuin jos olisimme silloin luovuttaneet. Ihan tasapainoisen oloisia noista silti onneksi kasvoi ja meillä on tosi tiivis ja läheinen perhe. Onneksi meillä oli mahtava au pair.

Vierailija
70/105 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vielä tähän ja sitten on pakko lähteä asioille ja lentokentälle, mies ja lapset ovat olleet isovanhempien luona jo viikon ja minä liityn seuraan tänään, Kamala ikävä.

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 02:10"]

Millainen arki-iltanne ohjelma yleensä on? Onko lapsilla paljon harrastuksia? Entä teillä vanhemmilla?

[/quote]

Minä pyrin olemaan kotona lasten tullessa koulusta, vaihdamme kuulumiset samalla kun lapset syövät välipalaa, sitten he tekevät läksyt ja lähtevät harrastuksiinsa ja minä teen duunia siihen saakka että mies tulee kotiin noin klo 19.

Jos meillä ei ole iltamenoja (2-3 iltaa viikossa) niin syömme koko perhe yhdessä illallisen ja lasten mentyä nukkumaan, me miehen kanssa teemme usein vielä hetken töitä.

Esikoisella on yksi aikaavievä harrastus ja viikonloppuisin usein kisoja joihin mahdollisuuksien mukaan menemme koko perheen voimin kannustamaan, mies harrastaa samaa lajia joten he treenailevat usein yhdessä ja kilpailevatkin monesti samassa paikassa saman päivän aikana.

Kuopuksella on kolme harrastusta mutta se ei suhtaudu niistä yhteenkään samalla palolla kuin esikoinen omaansa.

Itse treenaan kuntosalilla 3-4 aamuna viikossa, harrastan kaikenlaisia kulttuuririentoja ja kokkailen suurella intohimolla.

Koko perheen voimin laskettelemme talvisin ja teemme fillariretkiä kesällä.

Arkeen tulee suuri muutos syyskuussa kun esikoinen aloittaa yläasteen sisäoppilaitoksessa, itse se sinne hinkui (lukenut varmaan liikaa Harry Pottereita ja Mallory Towerseja) ja on ihan innoissaan, minä luultavasti kuolen ikävään.

Vierailija
71/105 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meill oli au pair jo 15v sitten kun mies oli ihan tavallinen opettaja ja minä toimistoassari ja au pair hoiti miehen poikaa ja teki kotihommia :D Ei siihen miljoonia tarvittu.

Ollaan edetty uralla kumpikin ja siivooja kyllä käy mutta siitäkin on luopumassa kun ei tuo siivoaminen niin kauan aikaa vie ja yhteiset lapset olen hoitanut itse ja miehen poikakin muuttaa pian omaan asuntoon.

Vierailija
72/105 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 12:23"]

Meill oli au pair jo 15v sitten kun mies oli ihan tavallinen opettaja ja minä toimistoassari ja au pair hoiti miehen poikaa ja teki kotihommia :D Ei siihen miljoonia tarvittu.

Ollaan edetty uralla kumpikin ja siivooja kyllä käy mutta siitäkin on luopumassa kun ei tuo siivoaminen niin kauan aikaa vie ja yhteiset lapset olen hoitanut itse ja miehen poikakin muuttaa pian omaan asuntoon.

[/quote]

Niin no silloin kun meillä oli au pair ei meillä vielä ollut miljoonia vaan aluillaan oleva yritys, sittemmin au pairista tuli nanny joka sai ihan kunnon palkkaa ja oman asunnon, mutta nykyään meillä on vain taloudenhoitaja, siivooja ja satunnaisesti joku (usein tuo ex-nanny) lasten kanssa jos ollaan reissussa.

Vierailija
73/105 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 12:23"]

[/quote]

Niin no silloin kun meillä oli au pair ei meillä vielä ollut miljoonia vaan aluillaan oleva yritys, sittemmin au pairista tuli nanny joka sai ihan kunnon palkkaa ja oman asunnon, mutta nykyään meillä on vain taloudenhoitaja, siivooja ja satunnaisesti joku (usein tuo ex-nanny) lasten kanssa jos ollaan reissussa.

[/quote]

Niin no, meillä lapset ovat mummon kanssa jos ollaan miehen kanssa reissussa. Ei ole tarvetta Nannyille tai taloudenhoitajille; ei ne kotityöt ole muuttuneet sen vaikeammiksi vaikka tilille on tullut enemmän rahaa. Tietty jos on vanhemmat aina menossa niin onhan se toki kätevää kun joku muut hoitaa lapset ja kodin mutta onneksi ei siihen ole tarvinnut mennä.

Vierailija
74/105 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teköökö rikkaus onnelliseksi?

Vierailija
75/105 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks jettii, onks jahtii? Millaiset? Millaiset haluaisitte? Paljonko työllistätte henkilökuntaa suoraan? Jos noi ei kiinnosta, niin hieno juttu silti ja onnittelut varallisuuden johdosta!

Vierailija
76/105 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 12:34"]

Teköökö rikkaus onnelliseksi?

[/quote]

Ei, mutta omien unelmien toteuttaminen tekee. Ja perhe, perhe on suurin yksittäinen onnellisuuden lähde.

Vierailija
77/105 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestän todella rikas ihminen voi viettää aikaa läheistensä kanssa. Se että vanhemmat riekkuvat ympäri maailmaa ja lapset seuraavat lastenhoitajien kanssa perässä ei kuulosta kovin rikkaalta. Tai sitten me vaan arvostetaan eri asioita

Vierailija
78/105 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 12:38"]

Onks jettii, onks jahtii? Millaiset? Millaiset haluaisitte? Paljonko työllistätte henkilökuntaa suoraan? Jos noi ei kiinnosta, niin hieno juttu silti ja onnittelut varallisuuden johdosta!

[/quote]

Omaa jettiä ei kannata hankkia kun se on niin helppo vuokrata ja siten se on aina siellä missä sitä milloinkin tarvitsee. Jahtiakaan ei ole, ei olla oikein merenkävijöitä, tykätään ihan kuivalla maalla olevista lomakodeista.

Firma työllistää tällä hetkellä noin 150 henkeä.

Vierailija
79/105 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 12:41"]

Mun mielestän todella rikas ihminen voi viettää aikaa läheistensä kanssa. Se että vanhemmat riekkuvat ympäri maailmaa ja lapset seuraavat lastenhoitajien kanssa perässä ei kuulosta kovin rikkaalta. Tai sitten me vaan arvostetaan eri asioita

[/quote]

Ajattelen vähän samoin (olen se, joka kysyi pikkulapsiajasta)...siis arvostan ap:n ja miehensä saavutuksia, ja en usko, että olisin pystynyt samaan, en ole yrittäjähenkinen enkä kovin aikaansaava. Ja minusta on todella hienoa, että jotkut tuottavatja luovat työpaikkoja. Mutta mulle kaikkein tärkeintä elämässä ja asia, jota en olisi mistään hinnasta vaihtanut mihinkään, on ollut se, että olen saanut olla paljon lasteni kanssa vauva- ja pikkulapsiaikana. Mulla on silti ns. ura (tutkijana) ja olemme jakaneet miehen kanssa hoitovapaat, mutta en olisi mistään hinnasta jättänyt väliin omia hoitovapaaosuuksiani, enkä tehnyt yli 8h päiviä kun lapset olivat pk-iässä.

Vierailija
80/105 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 12:38"]

[/quote]

Omaa jettiä ei kannata hankkia kun se on niin helppo vuokrata ja siten se on aina siellä missä sitä milloinkin tarvitsee. Jahtiakaan ei ole, ei olla oikein merenkävijöitä, tykätään ihan kuivalla maalla olevista lomakodeista.

Firma työllistää tällä hetkellä noin 150 henkeä.

[/quote]

Hain siis ennemminkin talouden työllistämiä henkilöitä: opettajia, lastenhoitajia, puutarhureita, siivoojia, sisäkköjä, palvelijoita, kokkeja, hovimestareita, assistentteja, turvamiehiä yms apuporukkaa. Pt:t, lakimiehet, lääkärit, seuralaiset jne voi laskea jos eivät tee juuri muille hommia kuin teille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän