Siivoojalta ihmeellistä käytöstä
Näin rappukäytävässä aamulla siivoojan, jota tervehdin mielestäni ystävällisesti ja totesin hänelle, että se on siivoaminen todella tärkeää työtä, että kyllä näkyisi jos ei paikkoja siivottaisi. Tämä siivooja suorastaan kiukustui tästä kommentista ja hyvä ettei minun suorastaan karkuun tarvinut juosta. Voiko joku sanoa, että teinkö kenties jotain väärin? Eikö ihmisiä saa enää kannustaa ja kehua työssään?
Kommentit (70)
Itse olen myös sanonut jtk tälläistä ja ihmemuminaa saanut. Nyt yritän olla tervehtimättä jokaista.
No se on tottunut tuollaiseen, että keskiluokkaiset ihmiset käyvät kiittelemässä miten teet niiiiiin raskasta työtä ja voi juku sinua sankaria, mutta sitten yhtiökokouksessa vaihdetaan kuitenkin siivousfirma siihen halvimpaan riistofirmaan, jonka afganistanilaisten työntekijöiden laillinen asema on ihmiskaupan uhri. Se arvostus pitää osoittaa teoilla tai olla osoittamatta kokonaan, koska sanojahan maailmaan mahtuu eikä ne mitään merkitse.
Tuon voi helposti tulkita alentuvuudeksi.
Mitähän tj tuumaisi kun menisit alentuvaan sävyyn toteamaan hänelle kuin 5-vuotiaalle, että "teet kyllä tosi tosi tosi tosi tärkeää työtä, hienosti!"? Ehkä kohtaa noita ylentämällä alentajia ihan riittävästi työssään. Anna hänen vaan tehdä sitä, mistä saa palkkansa. Riittää kun olet tahallasi sotkematta, siinä on kiitosta riittävästi.
Mieti kun sanoisit kaupan kassalle että "onpa mukava juttu kun täällä saa ruokaa ostaa rahalla, teet hyvää työtä kun en muuten saisi ruokaa". Siis vähän kuin lapselle sanoisit...
Juuri noin, jokainen arvostaa omaa työtään ja on sen paras asiantuntija, ei kaipaa ulkopuolisen kuluneita fraaseja
Et sinä niille ihmisille pysähdy rappuköytövässä kertomaan, miten tärkeänä pidät heidän työtään, joiden työtä oikeasti pidät tärkeänä. Itsestäänselviä tosiasioita kun ei ääneen hoeta.
Sä vaan hyvesignaloit siivoojan kustannuksella.
Typerää lässytystä. Ihan kuten se, että hoitajille sanotaan, että tekevät arvokasta työtä. Kyllä jokainen hoitaja sen tietää, mutta sen sanominen muiden suusta on vain sanahelinää, kun rahalla ja työoloilla ei arvosteta.
Bussikuskille on myös hyvä joka kerta bussiin noustessa muistaa kiitellä häntä siitä miten tärkeää työtä hän tekee.
Vierailija kirjoitti:
Tuon voi helposti tulkita alentuvuudeksi.
Omasta mielestäsi tietenkin olit NIIN mukava... Pelkkä tervehdys riittää.
Jos minä olisin ollut tuo siivooja, niin olisin kiittänyt kauniisti hymyillen ja sanonut, että tiedän.
Minulle on sanottu noin silloin kun siivosin opiskeluaikana. Siis ihan vieras ihminen, joka halusi kertoa kuinka tärkeää on siivoojan työ. Tunsin itseni maanmatoseksi.
Kertoisitko ap opettajalle, että sinun työsi on oikeasti tosi tärkeää ja että kyllä sen huomaisi jos lapset eivät saisi opetusta?
ottaisin tuon vittuiluna! Tee sinä tätä tärkeää työtä niin minä menen pyörittelemään pännää ja ajattelemaan joutavaa kuudentonnin palkalla.
Tervehtiminen riittää. Jos on pakko sanoa jotakin niin voi sanoa: kiitos kun siivoat täällä.
Minä sanon samat sanat pienipalkkaisille ja sujautan samalla vitosen setelin duunarin taskuun.
Kiittävät ja kumartelevat nöyrinä ja kiitollisina.
Vierailija kirjoitti:
Tervehtiminen riittää. Jos on pakko sanoa jotakin niin voi sanoa: kiitos kun siivoat täällä.
"Kiitos kun siivoat täällä" No tuo jos joku on kyllä sellainen haistaa vee kommentti :D
Mä sanon aina huoltomiehelle miten tärkeää työtä hän tekee kun käy korjaamassa jotakin asunnossa.
Pelkkä tervehdys olisi riittänyt.