Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisinä ostitte ensimmäisen kotinne?

Vierailija
28.08.2026 |

Yksin vai kumppanin kanssa? Olitteko säästäneet pitkään? Saitteko apua vanhemmilta? Olisi kiva kuulla myös vuosikymmen, jolloin ostitte.

En tiedä miksi edellinen keskustelu poistettiin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1980-luvun lopulla ostin kerrostaloasunnon yhdessä poikaystävän kanssa. Se tapahtui vähän ennen kuin pankit rupesivat tyrkyttämään rahaa. Asunto oli aravalainoitettu ja me saatiin hämmästyksemme pankkilaina ilman mitään etukäteisäästöjä. Olin silloin 23-vuotias. 

Vierailija
2/9 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

37-vuotiaana vuonna 2025. Kumppanin kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 vuotiaana yksin. 720 000mk.

Vierailija
4/9 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

37-vuotiaana vuonna 2025. Kumppanin kanssa. 

Säästöjä oli molemmilla kertynyt runsaasti vuosien varrelta, niistä käytettiin osa käsirahaan ja muihin kuluihin. 

Vierailija
5/9 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2005 kun olin 24-vuotias, joku aika sitten valmistunut ja päässyt töihin. ASP-lainan sain ja ko. tilin olin avannut yo-lahjarahoillani.

Vierailija
6/9 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

21-vuotiaana ostettiin kaksio Oulusta. Sillon 2000-luvun alussa riitti saantiin opiskelupaikat ja vanhempien pieni takaus,  summaltaan noin 80 000€ lainaan. Oltiin 2.vuoden yliopisto-opiskelijoita ja tuloina vain opintotuki. 

Vierailija
7/9 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iällä ei ole merkitystä. Ostin, kun vanhemmat neuvoivat ostamaan ja itse olin valmistunut ja työllistynyt vakituisesti kohtalaisen hyväpalkkaiseen työhön alalle, jossa tiesin töitä riittävän. Ei ollut puolisoa eikä lapsia huollettavana. Vanhemmat auttoivat takuun saamisessa. Vanhan ostin. 

Vierailija
8/9 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme mieheni kanssa ok-talon v. 1974, olin silloin 29 v. Vanha talo, jota remppasimme ja laajensimme vuosien kuluessa. Hiukan oli säästöjä, jotka menivät remontointiin. Koska ostimme vanhan talon, meille tuli hyvin vähän velkaa.

Vierailija
9/9 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksion ostin 90-luvulla käteisellä 35-vuotiaana. Palkasta olin säästänyt 65 prosenttia hinnasta, vanhemmat antoivat loput ennakkoperintönä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä