Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyväntuulinen teinivuosien muisteluketju -peukutusketju

Vierailija
13.08.2020 |

Tule tänne muistelemaan mukavia asioita teinivuosistasi! Millaiset isot tai pienet jutut ovat jääneet mieleen? Mitä kaipaat? Mikä kuului teininä arkeesi? Peukku ylös = minäkin muistan tämän omista teinivuosistani, peukku alas = minulla ei ollut teinivuosina tällaista.

Iltapäivät koulupäivän jälkeen. Vanhemmat eivät olleet vielä tulleet kotiin, telkkarista katsottiin Marienhofia ja Jyrkiä, tehtiin lämpimiä voileipiä välipalaksi. Hengailtiin kavereiden kanssa aina jonkun kotona.<3

Ap

Kommentit (488)

Vierailija
261/488 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempinimet oli ihan supertärkeitä! Varsinkin lähimpien kaverien kesken oli tosi tärkeää, että käytettiin lempinimeä. Minulla oli pienessä kaveriporukassa pari lempinimeä, joita vain nuo kaverit käyttivät. Lempinimet eivät mitenkään viitanneet omaan oikeaan nimeeni, vaan olivat ihan muuta. :D

Vierailija
262/488 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lempinimet oli ihan supertärkeitä! Varsinkin lähimpien kaverien kesken oli tosi tärkeää, että käytettiin lempinimeä. Minulla oli pienessä kaveriporukassa pari lempinimeä, joita vain nuo kaverit käyttivät. Lempinimet eivät mitenkään viitanneet omaan oikeaan nimeeni, vaan olivat ihan muuta. :D

Tämä!

Nyt jos joku työkaveri kutsuisi Lapeksi, Nipsuksi tai Suuskuksi, niin tuntuis aika oudolta.😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/488 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka torstai keitettiin äidin kanssa iso kannu teetä ja tehtiin sen kylkeen jotain suolaista naposteltavaa. Sitten katsottiin Kotikatu ja Teho-osasto.

Minulla ja äidilläni taas la ilta ja TV2 saksalaiset poliisisarjat 😉 😍

Vierailija
264/488 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisotalolle eli nutalle ei päästetty täysi-ikäisiä, joissakin ikäraja oli vieläkin alempi. Ohjaajat pitivät ovet usein lukossa ja katsoivat etenkin nuorempien perään. 

Oman kuntani nuta on nykyään sellainen paikka, että vajaa kolmekymppisetkin pääsevät sisään- en todellakaan anna oman tyttäreni mennä sinne hengailemaan tiedätte-kyllä-millaisten-miehenalkujen kanssa!!

Vierailija
265/488 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yves Rocher

Miten teillä muuten lausuttiin tämä?

Juuri niin kuin kirjoitetaankin. Hävettää aina hakea paketti, kun en tiedä miten se pitäisi lausua.

Lausutaan "Iiv Rochee". Ärrää soristaen, tietty ;)

Vierailija
266/488 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Täydelliset naiset, House, C.S.I Miami, Avaraluonto, näitä tuli seurattua.

-Aamupalalla aina kaakaota ja jotain leipää

-Tyyliä sai vaihdella vaikka päivittäin oman mielensä mukaan, hiusten värikin vaihteli usein.

-Koulun jälkeen hyvä kirja, teetä ja kurkku sämpylöitä.

-Huoleton, pitkä kesäloma, kaverit, pitkään valvotut yöt ja musiikki<3

Vierailija
267/488 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilaan vieläkin Yvesiltä  välillä ( käytin  itse tätä helppoa nimeä) ja Ellokseltakin joskus. Hassua, että joku kertoi saaneensa fleecen tilaajalahjaksi, kun oikeasti sieltä sai pari vuotta sitten vieläkin fleecetuotteita. Minullakin on kaksi aamutakkia ja kaksi fleecetakkia sieltä käytössä ihan melkein päivittäin ( nytkin fleece aamutakki päällä).  Tosin oma "postimyynti tilaaminen" loppui, kun muutimme maalta kaupunkiin, kun olin nuorempi ja sain sitten itse käydä ihan liikkeessä ostoksilla.

Musiikista tuli myös mieleen, että kuuntelin itse joka Radio Nova tai Radio Rock- kanavia. Yleensä aina, kun tein läksyjä tai luin oli radio päällä ja yleensä kuulokkeilla kuuntelin. Vieläkin sitä törmää sellaisiin biiseihin, mitä tuskin on koskaan niiden vuosien jälkeen kuullut ja sitten alkaa ihmettelemään mitä tuttua siinä on ja yhdistää sen sitten niihin hetkiin, kun on radiosta nuorempana kuullut, kun ovat olleet siellä soitossa. Tosin välillä jopa lapsuudestakin tulee jokin biisi mieleen johon sattumalta tubessa törmää ja tajuaa, että on kuullut sen lapsena automatkalla radiosta. Nämä ovat aina aika hauskojakin hetkiä ja musiikki on ollut minulle aina tärkeää ja niihin hetkiin liittyy ja biiseihin paljon muistoja ja on kivaa löytää unohduksissa olevia biisejä ja muistaa jostakin pienestäkin jutusta, että tässä se kadonnut biisi onkin.

Vierailija
268/488 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arki oli ihanan yksinkertaista. Ruoaksi oli jauhelihakeittoa, käytiin jumpassa ja herkuteltiin poppareilla. Nykyisin tuntuu, että ruoan pitäisi olla supereksoottista, harrastusten extremeä ja herkkujen vegaanisia luomutuotteita.

Tuo yksinkertaisuus. Makaroonia ketsupilla. Kahvipöytään riitti keksipaketti, jos muuta ei ollut tai pelkkä kahvi. Kanssakäyminen ihmisten kanssa oli mutkattomampaa. Ei tarvinnut olla huippuunsa erikoistunut.

Vierailija
269/488 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin piti olla Jansportin reppu, kunnes Dakine syrjäytti sen. Farkkujen tuli ensin olla todella leveälahkeiset, sitten super tiukat skinny-farkut. Ja legginsit oli yhdessä vaiheessa ihan must, myös erilaiset jegginsit ja tregginsit.

Hiukset mahdollisimman tuuheat. Ne piti tupeerata, sitten suihkuttaa lakalla ja harjalla siloittaa päällimmäiset hiukset. Silmän sisänurkkiin laitettiin valkoista luomiväriä, todella runsaasti ripsiväriä ja huuliin peitevoidetta....

Vapaa-ajalla luettiin Demiä ja Suosikkia, kuunneltiin NRJtä, katsottiin musiikkivideoita Voicelta sekä mesetettiin kavereiden kanssa. Kuvia laitettiin ii2 ja myöhemmin irc-galleriaan. Tietysti myös ajettiin mopolla torille ja hengailtiin siellä suurissa porukoissa sekä kuikuiltiin poikia. Ja toivottiin, että puhelimen saldo riittää.

Vierailija
270/488 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloisen 1990 luvun radio mafian heinähässäkkä-ohjelma. Pertti Salovaara juonsi, muistan että oli hulvattomia juttuja..

Samalla kanavalla oli myös Anssi "pa*ka" peltosen ohjelma, mikä muistaakseni hyllytettiin jossain vaiheessa, koska meno äityi liian kovaksi. :)

Oli kyllä mahtavia aikoja siinä täysi-ikäisyyden kynnyksellä. Ei huolta huomisesta, niinkuin sanonta kuuluu.

Vierailija
271/488 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yves Rocher

Eve's Roger

Vierailija
272/488 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teini 80-luvun lopussa. Heräsin joka aamu kastelemaan permanentatut hiukset ja puristelemaan niihin geeliä, että menivät kiharalle. Silmämeikki oli violetti Isadoran kajal ja huulissa oli Isadoran siniseen taipuvaa vaalenapunaista huulikiiltoa. Mulla oli edessä hiuksissa heitto ja sitten muutama hius otsatukkana.  Ihastukset vaihtui päivittäin ja välitunnit oli jänniä, kun saattoi esimerkiksi kävellä ihastusta vastaan käytävällä ja sitten heti kavereille raportoimaan että "se katto mua!!!". Discossa pussailtiin ja tanssittiin hitaita, ei muuta. Ei olisi tullut mielenkään harrastaa seksiä, petting riitti oikein hyvin vaatteet päällä, Eki-tohtorin ohjeilla. Kaikki oli tosi viatonta ja niin jännää. Koulussa oli kivaa. Olin tosi paljon poikien perään ja aina löytyi jotain kirjekavereita ja soittelijoita, en sitten kuitenkaan tykännyt niistä tai halunnut seurustella, se ihastuksen tuoma jännitys ja alkututustuminen riitti mulle.

Vierailija
273/488 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kesäisin telkkarista tuli Summeri, jossa parasta oli Klaani -sarja.

- yökyläilyt kavereiden kanssa,kuunneltiin musiikkia, syötiin sipsiä, juoruiltiin ihadtuksista ja ennustettiin korteista toisillemme.

- treenikämpällä hengailu

- ernuteininä olemisen kohokohtia oli aina se, kun lähdettiin kavereiden kanssa junalla helsinkiin. Shoppailtiin Morticiassa ja Backstreetillä , otettiin toisistamme kuvia kaupunkimiljöössä ja ihasteltiin sitä, että paikallisissa oli paljon enemmän ernuja. Toivoimme aina että HelLooksin kuvaaja kävelisi vastaan ja pääsisimme sen sivuille edustamaan omasta mielestämme upeaa tyyliämme.

274/488 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kypsän viljan tuoksun syksyllä ja sen ylpeyden tunteen, kun sai ensimmäistä kertaa yksin ajaa puimuria.

Kotieläimet olivat tärkeitä jo ennen teinivuosia, samoin vuodenajan mukaan vaihtuvat työt tilalla.

Lauantain saunahetket olivat myös ihania, kun sai pestä viikon työt iholtaan. Puusaunan savun tuoksu ja lämmin kesäilta.

Konfirmaatio oli myös yksi unohtumaton kokemus, jonka muisto säilyy pyhänä loppuiän.

Odotan esikoistamme, enkä malttaisi millään odottaa hänen syntymäänsä ja sitä, että saamme mieheni kanssa näyttää hänelle kaiken, mikä meille on tärkeää ja mukavaa.

Vierailija
275/488 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yves Rocher

Yves Rosher :D Näin lausun tänäkin päivänä ja teen edelleen satunnaisia ostoksia.

Sama täällä :D  Palasin takaisin asiakkaaksi vuosien kuluttua, esim. shampoot ja suihkugeelit tilaan sieltä liimailemalla lipukkeita.  Ihanaa nostalgiaa.   

Vierailija
276/488 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokallani oli yläasteella paljon tyttöjä, jotka eivät pesseet illalla meikkejä pois ollenkaan, vaan lisäsivät vain uutta pakkelit vanha päälle aamulla. Hyi yök yök.

Moni sheivasi kulmakarvat pois ja piirsi tilalle mustalla kynällä ohuet kulmat. Näky oli hurja.

Pari luokkalaistani tyttöä sai yhdellä yökyläilyreissulla selville, että minulla oli kevyesti topatut t-paitaliivit. He kutsuivat minua valehtelijaksi. Kaikenlaisille topatuille liiveille oli täyskielto. XD

Yläasteellani oli jossain vaiheessa yleinen mielipide, että hienoin vaatekappale mikä ihmisellä saattoi olla, oli Fila-merkkinen toppatakki. Pojilla oli Fubu- ja Karl Kani-merkkisiä vaatteita.

Vierailija
277/488 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Discossa pussailtiin ja tanssittiin hitaita, ei muuta. Ei olisi tullut mielenkään harrastaa seksiä, petting riitti oikein hyvin vaatteet päällä, Eki-tohtorin ohjeilla. Kaikki oli tosi viatonta ja niin jännää. Koulussa oli kivaa. Olin tosi paljon poikien perään ja aina löytyi jotain kirjekavereita ja soittelijoita, en sitten kuitenkaan tykännyt niistä tai halunnut seurustella, se ihastuksen tuoma jännitys ja alkututustuminen riitti mulle.

Joo, ei yläasteella vielä seksiä. Varmaan jotkut oli jo tuossa vaiheessa menettäneet neitsyytensä, mutta suurin osa ei todellakaan. Tuo diskoilu ja pussailu oli aika viatonta vielä. Itse asiassa me ei diskossa edes pussailtu, oltiin vaan tosi tiiviissä liimaotteessa niiden hitaiden ajan....

Suutelointi kuului sitten kaupungille, kun joku täysikäinen (tai siltä näyttävä) oli hommannut perjantaijuomiseksi Omppuviinin tms. Siellä hengattiin, kun ei vielä baariin päästy.

Vierailija
278/488 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- kesäisin telkkarista tuli Summeri, jossa parasta oli Klaani -sarja.

- yökyläilyt kavereiden kanssa,kuunneltiin musiikkia, syötiin sipsiä, juoruiltiin ihadtuksista ja ennustettiin korteista toisillemme.

- treenikämpällä hengailu

- ernuteininä olemisen kohokohtia oli aina se, kun lähdettiin kavereiden kanssa junalla helsinkiin. Shoppailtiin Morticiassa ja Backstreetillä , otettiin toisistamme kuvia kaupunkimiljöössä ja ihasteltiin sitä, että paikallisissa oli paljon enemmän ernuja. Toivoimme aina että HelLooksin kuvaaja kävelisi vastaan ja pääsisimme sen sivuille edustamaan omasta mielestämme upeaa tyyliämme.

Mulla on edelleen Backstreetistä 16 vuotta sitten ostettu kello esillä asunnossa :D

Vierailija
279/488 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
280/488 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Suosikki

- Beverly Hills 90210

- Radiomafia / Salovaara