Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies saa raivokohtauksia oudoista asioista

Vierailija
13.08.2020 |

Eilen: lapsen laittama kuppi tiskikoneessa. Oli laitettu "väärin". Mies raivosi ja paiskoi tavaroita vihaisesti kaappiin.

Toissa päivänä: Tiskikone, joka oli täytetty "väärin". Minä olin täyttänyt. Uhkaili erolla.

Viime viikolla: Koti ei ollut tarpeeksi siisti, lapsen leluja oli lattialla. Raivosi minulle tästäkin, sanoi mm. ettei minulla ole aivoja ym.

Suhteesta on kadonnut kaikki rakkaus, kosketus ja arvostus:( Kun otan ruman puhetavan esille, on vika aina minussa. Huolehdin aina kodin perussiisteydestä, välillä lasten kanssa jotain ei ehdi/ jotain unohtuu. Raivokohtaukset tulevat minulle puskista. Onko kellään kokemusta, mikä auttaisi? En jaksa enää ja olen onneton. Tämä on alkanut hiljalleen ja pahentunut koko ajan.

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvikone kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Eksä raivosi siitä, kun keitin vettä ja kahvia väärin, heitin paperit väärään roskikseen, kun siivosin hänen jälkiään kämpässäni myöhään illalla kun HÄN halusi jo nukkua. On häiriintynyt ihminen ja suhde oli todella myrkyllinen. Aitoa rakkautta tai mitään aitoa tunnetta hänen puolestaan tuskin koskaan olikaan. Minä olin tietysti aivan liian herkkä ja epänormaali, kun en kestänyt normaalia juttelua :D. Ja hänen sananvapautta kuulemma törkeästi rajoitettiin, demonisoin ja mustamaalasin häntä, kun lopulta sanoin, että minulle voi puhua kauniistikin eikä jatkuvasti tarvitse olla arvostelemassa ja huomauttelemassa milloin mistäkin.

Söin myös väärin, meikkasin liikaa, minulla oli vääriä harrastuksia ja tein vähäpätöistä työtä, käytin liikaa hajuvettä...

Elämäsi on paljon ihanampaa ilman tuota ukkoa ap, usko pois. Maailmasta löytyy hyviäkin miehiä. Sellaisia jotka eivät missään nimessä halua alistaa, kontroloida ja raivota, vaan he haluavat vain, että toisella on hyvä olla heidän kanssaan ja tekevät kaikkensa, että näin olisi. Tuollainenkin mies voisi elämässäsi olla luonnehäiriöisen sijaan, mieti ap sitä.

Tämä on hyvin sanottu. Jos naiset useammin lähtisi huonoista suhteista niin ne kunnollisetkin miehet saisi joskus mahdollisuuksia.

Miten niin? Aloittajalla on lapsia. Niiden itsearvioitujen ”kunnollisten miesten” mielestä kaikki eroäidit ovat ongelmajätettä ja jännikset ja k***ikarusellit siihen päälle. Itsekin olen lapset jo tehneenä eroamassa varsin nuorena alkaneesta liitosta miehestä, jonka mielestä kävelen, syön, nukun ja peseydyn väärin, mutta ei minusta taida tulla ”mahdollisuutta” kenellekään.

Vierailija
62/121 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on tuollainen kun käy töissä.

Työttömänä on ihana.

Nykyään työelämä Suomessa on ajettu niin kurjaksi ja mahdottomaksi että se vie pinnat mieheltä kuin mieheltä. Hän saattaa olla kuusikin tuntia syömättä välipalatta ja tauotta, pakotettuna puoliväkisin ylitöihin ja kotiin tullessa ovet paukkuu ja häntä harmittaa kun ei uskalla sanoa suoraan että _ittuun ylityöt ja hommatkaa _aatana lisää työntekijöitä _erkele _elvetti "lyöntiä keittiön oveen nyrkillä kunnes veri vuotaa kädestä".

Kärsii myös lyhyistä yöunista, koska elimistö ei kerkeä palautua pitkistä päivistä.

Tosiaan olen oppinut olemaan välittämättä. Sanoon vain et ota potkut sieltä.

Työttömänä on ihana. Hän on yleensä vuoden aikana kolmekin kuukautta työttömänä. Sen vuoksi jaksaa olla yhdessä. Työttömänä on myös ihan erilainen isä lapsilleen. Täydellinen.

No niin oikeen. Kas siinäpä tervettä isän mallia lapsille.

Mun isällä oli myös aina kovasti työstressiä. Siksi räyhäsi kotona, olihan ylitöissä niin rankkaa.

Mutsilla kesti 25 vuotta tajuta, että riehuminen johtui ihan vain kunnioituksen puutteesta. Isällä oli jatkuvasti useita sivusuhteita, joista yksi 25 vuoden jälkeen hänet lopulta vei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksällä kanssa samanlaisia raivonpuuskia ja tiedän kokemuksesta että aivan hirveätä olla suhteessa tuollaisen kumppanin kanssa. Tuollaiselta henkilöltä puuttuu emotionaalista kypsyyttä. Eksän tapauksessa myös oli jonkin verran masennusta hänellä ja jotenkin purki sen masennuksensa raivona.  

Vierailija
64/121 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvikone kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Eksä raivosi siitä, kun keitin vettä ja kahvia väärin, heitin paperit väärään roskikseen, kun siivosin hänen jälkiään kämpässäni myöhään illalla kun HÄN halusi jo nukkua. On häiriintynyt ihminen ja suhde oli todella myrkyllinen. Aitoa rakkautta tai mitään aitoa tunnetta hänen puolestaan tuskin koskaan olikaan. Minä olin tietysti aivan liian herkkä ja epänormaali, kun en kestänyt normaalia juttelua :D. Ja hänen sananvapautta kuulemma törkeästi rajoitettiin, demonisoin ja mustamaalasin häntä, kun lopulta sanoin, että minulle voi puhua kauniistikin eikä jatkuvasti tarvitse olla arvostelemassa ja huomauttelemassa milloin mistäkin.

Söin myös väärin, meikkasin liikaa, minulla oli vääriä harrastuksia ja tein vähäpätöistä työtä, käytin liikaa hajuvettä...

Elämäsi on paljon ihanampaa ilman tuota ukkoa ap, usko pois. Maailmasta löytyy hyviäkin miehiä. Sellaisia jotka eivät missään nimessä halua alistaa, kontroloida ja raivota, vaan he haluavat vain, että toisella on hyvä olla heidän kanssaan ja tekevät kaikkensa, että näin olisi. Tuollainenkin mies voisi elämässäsi olla luonnehäiriöisen sijaan, mieti ap sitä.

Tämä on hyvin sanottu. Jos naiset useammin lähtisi huonoista suhteista niin ne kunnollisetkin miehet saisi joskus mahdollisuuksia.

Miten niin? Aloittajalla on lapsia. Niiden itsearvioitujen ”kunnollisten miesten” mielestä kaikki eroäidit ovat ongelmajätettä ja jännikset ja k***ikarusellit siihen päälle. Itsekin olen lapset jo tehneenä eroamassa varsin nuorena alkaneesta liitosta miehestä, jonka mielestä kävelen, syön, nukun ja peseydyn väärin, mutta ei minusta taida tulla ”mahdollisuutta” kenellekään.

Kyllä aina on mahdollisuuksia. N 40 v eroaa moni mies kun vaimo hakee eroa. Minä sain uuden mahdollisuuden vaikka minulla oli kaksi lasta. Muuten asiat oli toki mallillaan.

Vierailija
65/121 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde äkkiä kun vielä voit. Seuraavaksi mies polttaa lapsenne ja hakkaa sinut hengiltä.

Vierailija
66/121 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki normaali mies.

Vierailija
67/121 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvikone kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aina on mahdollisuuksia. N 40 v eroaa moni mies kun vaimo hakee eroa. Minä sain uuden mahdollisuuden vaikka minulla oli kaksi lasta. Muuten asiat oli toki mallillaan.

Kiitos! Eronneiden miesten joukossa myös on varmasti kunnollisia tyyppejä. Päätä pystyyn siis ja toivomaan parasta.

Vierailija
68/121 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa puolisoltani, hänellä on liuta mielenterveyshäiriöitä. Masennuksesta ja ahdistuneisuushäiriöstä epävakaaseen persoonnallisuuten. Välillä saattaa vuosikin mennä melko tasaisen hyvin, ja sitten tulee kausi kun raivostuu vähän väliä. Hän huutaa todella rumia vihaisena, muttei tarkoita aina niitä. Sitä on jotenkin vaikea käsittää, kun itse sanon vihaisena niitä asioita, joita mietin tavallisestikin, mutten halua pahoittaa toisen mieltä.

Lapsiin ei kohdista onneksi noita kohtauksia, sellaista en olisikaan näin pitkään kohdellut. Nyt on taas huono kausi, ja alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että jos tämän vielä jaksan, niin en enää seuraavaa.

Vierailija
69/121 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä nalkuttaa myös juurikin tuosta väärin avatusta mehupurkista ja väärin suljetusta voirasiasta ...

ap

Niin, jos avaat mehupurkin niin, että siitä kaadettaessa on mehut pitkin pöytiä ja voirasia on ihan voista liukas ja klähmätty, niin en yhtään ihmettele, että kiukuttaa...

Vierailija
70/121 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät miehet ei riehu tai ole tolloja.

Vierailija
71/121 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde äkkiä kun vielä voit. Seuraavaksi mies polttaa lapsenne ja hakkaa sinut hengiltä.

Että semmoista. Miesvihatrolli vain vahvistuu.

Mutta mammat lähtevät aina mukaan.

Vierailija
72/121 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei apua:D Siis nämä vastaukset ovat niin hauskoja että naurattaisi jos ei itkettäisi. Mies on nimenomaan perfektionisti. Mutta raivarit ovat alkaneet vuoden sisällä ja pahenevat vaan pahenemistaan !

ap

Mies on perfektionisti ja häntä raivostuttaa epäjärjestelmällisyys ja sotku ja esimerkiksi työstressi aiheuttaa sen, että kotiin tullessa kun näkee näitä väärin täytettyjä tiskikoneita, väärin avattuja mehupurkkeja, sormet sotkevia räävittyjä voirasioita, niin napsahtaa. Kun on rento fiilis, niin ei ota päähän niin paljon ja katsoo läpi sormien, vaikka perfektionistin hermoon käy pienetkin epäsymmetriat...

Vierailija
73/121 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla alentunut testosteronitaso. Kannattaa käydä mittauttamassa. Toisin kuin usein luullaan, niin testosteroni ei aiheuta mitään aggressiota. Sen puute voi aiheuttaa, sillä tällöin estrogeeni on liikaa vallassa voi aiheuttaa joillain miehillä henkistä epätasapainoa. Nämä miehet ovat yleisesti raportoineet että kun on testohoito aloitettu niin mielikin on rauhoittunut paljon ja olo leppoisampi.

Vierailija
74/121 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei aikaisemmin ollut tuollainen, vaan muutos on tapahtunut viime aikoina, sitten hänellä on jokin ongelma. Stressi, masennus, sairaus, tai joku muu.

Sinuna ottaisin asian puheeksi ehkä kirjeellä tai sähköpostilla, jos ei suostu asiasta puhumaan. Kysy mikä kiristää pinnaa ja miten voisit häntä tukea ja auttaa. Älä lähde valittamaan siitä, että sinua ottaa kaaliin vaan aloita siitä että miten hän voi ja mikä häntä vaivaa, silloin voit ehkä saada vastauksiakin.

Kun saat selville syyn, sitten voitte miettiä mitä tehdä asialle.

Vierailija
75/121 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletkohan ns. liian kiltti ihminen? Usein jos toinen on kiltti ja toinen hyvin temperamenttinen, jälkimmäistä alkaa vituttamaan se jossain vaiheessa. Voin kertoa myös omasta kokemuksesta, kahden tällaisen miehen kanssa seurustellut. Vaikka tein mitä, oli aina jotain marmatettavaa enkä koskaan sanonut vastaan koska pelkäsin näitä raivareita ja halusin kaikin tavoin vältellä. Fyysistä välivaltaa ei sentään ollut, mutta henkistä senkin edestä. Tuollainen ihminen ei muutu eikä tule tekemään sinua koskaan täysin onnelliseksi...kuten joku aikaisemmin jo kirjoitti; elämä on liian lyhyt.

Vierailija
76/121 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, meillä oli aika tarkalleen samaa. Johtui stressistä. Helpotti kun stressi loppui. Nyt käydään pariterapiassa.

Vierailija
77/121 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sillä on merkitystä kuinka ne astiat sinne koneeseen laittaa...

Ja sillä miten sen kommenttinsa esittää. 

Vierailija
78/121 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sillä on merkitystä kuinka ne astiat sinne koneeseen laittaa...

Ja sillä miten sen kommenttinsa esittää. 

Toki, mutta jos on esim. työstressiä (tai muuta hermoja kiristävää huolta) ja taipumusta perfektionismiin, niin esimerkiksi se, että saa vedet päällensä väärinpäin olevista astioista, niin siinä saa kyllä purra huulta, että pystyy olemaan rauhallinen... Ja jos/kun asioista on monta kertaa sanottu ja ihan lempeästikin ja silti ei mene jakeluun, niin arrgh...

Vierailija
79/121 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi en usko sanaakaan? Taas joku miesvihatrolli.

Minä uskon, läheltä liippaa.

Vierailija
80/121 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin toinen nainen. Tämän lisäksi miehellä on narsistinen luonnehäiriö. Haluaa että sinä sanot haluavasi erota mutta kyllä se itsekin ne eropaperit lopulta lähettää. Onko lapsi vienyt paljon huomiotasi? Onko mies joutunut hoitamaan lasta? Tuon tyyppiset miehet eivät kestä sitä että joku muu saa huomiota, esim lapsi. Onko ollut jotain vastoinkäymisiä esim rahahuolia tms.? Jostain syystä kokee että elämä ei ole mennyt niinkuin on toivonut ja syyttää sinua jostain. Ei rakasta enää.

Mitä ihmettä täälä puhutaan RAKASTAMISESTA. kyllä jokaisen täytyisi tietää ,että se rakkaus loppuu viimeistään 1000 kuhertelupäivän jälkeen, kun aivot normalisoituu rakkastumisen huumasta. Jäljelle jää kumppanuus.

Lukekaa hyvät ihmiset hieman aivojen toiminnasta- netti on pullollaan tutkittua tietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän