Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies saa raivokohtauksia oudoista asioista

Vierailija
13.08.2020 |

Eilen: lapsen laittama kuppi tiskikoneessa. Oli laitettu "väärin". Mies raivosi ja paiskoi tavaroita vihaisesti kaappiin.

Toissa päivänä: Tiskikone, joka oli täytetty "väärin". Minä olin täyttänyt. Uhkaili erolla.

Viime viikolla: Koti ei ollut tarpeeksi siisti, lapsen leluja oli lattialla. Raivosi minulle tästäkin, sanoi mm. ettei minulla ole aivoja ym.

Suhteesta on kadonnut kaikki rakkaus, kosketus ja arvostus:( Kun otan ruman puhetavan esille, on vika aina minussa. Huolehdin aina kodin perussiisteydestä, välillä lasten kanssa jotain ei ehdi/ jotain unohtuu. Raivokohtaukset tulevat minulle puskista. Onko kellään kokemusta, mikä auttaisi? En jaksa enää ja olen onneton. Tämä on alkanut hiljalleen ja pahentunut koko ajan.

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Why Does He Do That? Väkivaltaisten ja kiukuttelevien miesten psykologinen opus. Suosittelen kaikille naisille luettavaksi, olipa hankala mies elämässä puoliso, veli, isä, ukki, appi, kaveri, pomo, kolleega, ymv.

https://www.docdroid.net/py03/why-does-he-do-that-pdf

Vierailija
102/121 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa exältä. Luojan kiitos ei tehty lapsia eikä menty naimisiin mutta avoliitossa asuttiin. 2 vuotta meni hyvin, sen jälkeen alkoi raivarit milloin mistäkin pikkuasiasta kuten että farkut oli laitettu narulle kuivumaan vääriin tai mehupurkki oli avattu väärin. Pelkäsin miestä noiden kohtausten aikana kun paiskoi ovia ja huusi. Ja sitten kun huomasi pelkoni, ärsyyntyi lisää. Kun koetin kysellä onko kyllästynyt minuun tai löytänyt toisen, vastaus  oli että hän ei jaksanut enää yksin siivota ja pitää järjestystä yllä. Yhtenä päivänä  join kahvia ja jätin melkein tyhjän kupin sohvapöydälle siksi aikaa että menin vessaan, tarkoitus oli hakea lisää kahvia, kohta mies tuli kotiin ja heitti huutaen kupin seinään. Se oli viimenen niitti ja muutin pois. Mies laittoi pitkään ikävöiviä viestejä ja suostuin lähtemään kahville, mutta sain huudot kun vein tarjottimen pois väärin ja hyvän muistutuksen siitä, miksi halusin erota. En tiedä, kai mies tuli hulluksi...

Näissä tavaroiden heittelyissä ja rikkomisissa kannattaa katsoa, rikkooko mies myös omia tavaroitaan. Jos ei, hän tekee ihan tietoisesti valinnan. Ei pieksä sinua, mutta pieksää sinun jatkeitasi eli sinun tavaroitasi. Se on yksi kontrollin muoto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 vuoden yhdessäolon jälkeen mies muuttui täysin. Aiempi, riidaton arki ja seesteinen yhdessäolo muuttui, kun mies kilahti minulle milloin mistäkin, kuten perunoiden keittämisestä tai että pakkasin ruokaostokset väärin. Tuli aggressiiviseksi, alkoi hajottaa tavaroita, huutaa ja huoritella. Syy selvisi parin vuoden päästä - toiset naiset. Avioero ja sain uuden alun ja elämän.

Hui, kuulostaa niin tutulta 🙄

Vierailija
104/121 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miltei, kun ap:n mies. Syynä kokoajan sähläävä ja sotkeva mies! Joka päivä joutuu sanoa monta kertaa sotkemisesta ja hutaisten tehdyistä hommista. Astiat pääsääntöiseti ihan p.skaisia ja vaan nopeasti virutettu ennen kaappiin laittoa. Vessanpöntössä odottaa ulosteet heti aamusta vetämättä, En osaa muka pedata vaan ottaa lapsen pikkulakanan jonka vaan länttää keskelle parivuodetta, en juo kahvia ja hän ei pese ikinä pannua ja suodatinosaa, kun tuli vieraita kurkkasin keitintä, jossa oli homeinen suodatinpussi yms. Kyllä kiristelee jollei halua asua läävässä.

Vierailija
105/121 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on kyllä perussiistiä, paskat ei todellakaan loju pytyssä.

ap

Vierailija
106/121 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sitä astianpesukonetta ei voi täyttää kunnolla, kun asia häiritsee miestä? Mua häiritsee tasoilla lojuvat tavarat ja hutaisten tehdyt kotityöt. Olin 2 päivää  pois kotoa ja tullessani tuli tuttavapariskunta käymään. pariskunnan miehen ilme ja kommentti olei mieleenpainuva. "Mitä täällä on tapahtunut?". Oli kahvia lattioilla, multaa, matossa kengänjälki, tiskit ympäri keittiötä, tomaattikastiketta tasoilla, pyykit lattialla korin vieressä yms. Olen muuttunut kireäksi, kun toinen porsastelee.

Vierailija
107/121 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on toinen nainen. Purkaa nyt kaiken kakan sinuun.

Vierailija
108/121 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli tuollainen, kun olin lapsi. Sai raivareita aivan yllättäen mitä ihmeellisimmistä asioista, paiskoi tavaroita, huusi ja haukkui meitä muita perheenjäseniä. Pyyteli kyllä aina rauhoituttuaan anteeksi, mutta ei tuollainen ailahtelevaisuus hyvää minun ja sisarusteni hermoille tehnyt, ja se näkyy yhä.

Vierailija
109/121 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli jotenkin oma faija mieleen. 1980-luvulla, kun olin lapsi, tapahtui kotona monenlaista Kummaa (juu, Kummaa isolla k:lla).

Se oli semmonen, mikä raivosi ihan oudoista jutuista. Esim. jos keittiökaapin ovi vähän kolahti, niin olohuoneesta alkoi kuulua apinan raivoa: YYMMMM! MITÄ HELVETTIÄ SIELLÄ OIKEIN TAAS KOLISTELLAAN! Ja hirveä messuaminen perään.

Sama jos vessan tai huoneen ovi päästi vähäisenkin äänen suljettaessa. Kauhea huuto seurasi. Sama oli kaikessa muussakin. Milloin oli äiti ostanut vääriä tuotteita ruokakaupasta, milloin oli markan liian suuri puhelin- tai sähkölasku jne.

Välillä hän oikein kierteli pitkin asuntoa ja syynäsi kaikki nurkat sun muut, että jos löytäisi jonkin huutamisen aiheen. Oli vähän semmoinen ukko, jonka oli aina päästävä jostain huutamaan. Kerran oli hyvä, kun tuli koulun luokkakuvat. No, yksi poika mun luokalta oli vääntänyt naamaansa kuvaushetkellä. Siitä faija rupesi mulle huutamaan niin kuin minä olisin vääntänyt naamaa luokkakuvassa.

Lauantai-iltana kävi huutamaan siitä, kun olimme lottokuponkiin rastittaneet viereiset numerot.

Vierailija
110/121 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tuo hulluus alkoi?

Vierailija
111/121 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen millä ajalla hän toista naista tapailisi. Toisaalta tekee niin paljon töitä että en tietäisi missä milloinkin on. Eli olisi aika helppoa piilotella sivusuhdetta. Kertoisi kyllä varmaan minulle suoraan kun vaikuttaa kaikin puolin minuun kyllästyneeltä.

ap

Niinhän sitä luulisi, mutta kukas sitten hoitaa kodin ja lapset ilmaiseksi.... mietis hiukan tarkemmin mikä motivaatio  miehellä on pitää ilmainen kotiapulainen siellä kämpässä. Joka ehkä myös maksaa puolet kaikesta elämisestä siitä ilosta että saa kokata ja pyykätä räjähtelevälle miehelle.

Ei ne miehet tyhmiä ole. 

Ja tuo käytös jatkuu niin kauan kuin annat sen jatkua. Noihin tehoaa vaan teot, ei sanat.

Sori, helpompaa keinoa ei ole.

Vierailija
112/121 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
113/121 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

down

Vierailija
114/121 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peitto ei heilu niin tähän se johtaa.

Vierailija
115/121 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt suoraan rakastaako enää. Vastaukseksi saan syyttelyä ja listan asioista, jotka teen kaiken väärin. On kuin mies olisi minulle vieras ihminen nykyään.

aloittaja

Sittenhän asia on selvä. Ei helppo, mutta selvä. 

Vierailija
116/121 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-vitamiinin vajaus aiheuttaa myös hermojen palamista, joten joku vahva ja laadukas B-vitamiini usein auttaa asiaan.

Vierailija
117/121 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut lapsuuteni elää juurikin tollasissa oloissa. Asiat oli aina isän mielestä väärin ja raivokohtauksia tuli. Päätin, että omassa kotonani mun ei ikinä tarvi pelätä tai sietää tommosta. En ole mikään maailman siistein luonteeltani ja mieheni tietää sen, mutta yhden kerran kun otettiin yhteen tästä kaikesta ja kerroin hänelle, että teen parhaani ja otan hänet huomioon, mutta raivoamista en kotona siedä, enkä jatkuvaa huomauttelua, että olen jotenkin huono kun teen asiat erillä tavalla. Sen jälkeen meillä on pystytty keskustelemaan näistä asioista. Mies on ehkä vähän laskenut vaatimustasoaan ja minä tsemppaan. Mut asun mieluummin yksin, kun enää koskaan elän siinä ahdistuksessa missä lapsuuteni meni.

Vierailija
118/121 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työhön pakeneminen viittaa siihen, että ei halua olla kotona tai keskustella käytöksestään tai ongelmistaan jotka ko. käytöksen aiheuttavat.

Kyllä toinen nainen voi olla mahdollinen. Varsinkin jos töissäoloaika on vain lisääntynyt.

Kuten sanoit, et tiedä missä mies aikaansa viettää kun sanoo olevansa töissä. Varsinkin kun on yrittäjä niin saa itse päättää.

Toinen nainen, stressi, sairaus, totaalinen kyllästyminen, rahavaikeudet, joku addiktio, tässä muutama vaihtoehto. Tai usea niistä yhteensä.

Vierailija
119/121 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko töissä sitten joku ongelma? Nostaisin kissan pöydälle...Kysy suoraa haluaako erota?

Vierailija
120/121 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko töissä sitten joku ongelma? Nostaisin kissan pöydälle...Kysy suoraa haluaako erota?

Itse sanoisin suoraan että minä haluan erota jos käytös ei muutu ja että alkaa olla aika kiire korjata asia.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän