Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kuinka voin auttaa?"

Vierailija
12.08.2013 |

Tykkäätkö kun myyjä tulee tarjoamaan apuaan?

Mua alkaa ärsyttää kun ei missään saa rauhassa tehdä esim. hintavertailuja kun joka kaupassa on alettu ottaa käyttöön tämä tapa että myyjät tulevat kesken katselemisen kiekumaan voisivatko auttaa jotenkin.

Kassalle ei kukaan ehdi rahastamaan kun kaikki päivystävät myymälässä vaanimassa asiakkaita.

Alkaako noilla kaikilla olla provikkapalkka vai mistä on kyse?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkkään kyllä kun tullaan palvelemaan. Mä osaan tehdä myös hintavertailuja vaikka myyjä esittelisikin tuotteita samaan aikaan ja mulla riittää myös pokeria sanoa suoraan, että "olen vasta vertailukartoitusvaiheessa, kiitos tiedoista, palaan asiaan."

Sen sijaan mua joskus ärsyttää asiantuntemattomat myyjät. Applen liikkeen jätkä, joka kuiski kainaloonsa, että vekotin on sökö ja muka pitää vaihtaa, vaikka oikeasti laturin vaihto auttoi. Elektroniikkalikkkeen myyjä, joka ei keksinyt pakastimista mitään vertailtavaa, kun "kaikki ne on valkoisia".

Vierailija
2/30 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 13:13"]

Mua alkaa ärsyttää kun ei missään saa rauhassa tehdä esim. hintavertailuja kun joka kaupassa on alettu ottaa käyttöön tämä tapa että myyjät tulevat kesken katselemisen kiekumaan voisivatko auttaa jotenkin.

Kassalle ei kukaan ehdi rahastamaan kun kaikki päivystävät myymälässä vaanimassa asiakkaita.

[/quote]

Ootko ikinä koittanut sanoa että "ei kiitos, en tarvitse apua juuri nyt mutta jos tarvitsen niin kysyn."

Kyllä mut ainakin jätetään rauhaan sen jälkeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 13:13"]

[/quote]

Ootko ikinä koittanut sanoa että "ei kiitos, en tarvitse apua juuri nyt mutta jos tarvitsen niin kysyn."

Kyllä mut ainakin jätetään rauhaan sen jälkeen

[/quote]Siis tottakai sanon, mutta se ärsyttää että lähes joka liikkeessa nykyään myyjä tulee tarjoamaan apuaan. Kyse ei ollut siitä että jäävät jotain jankuttamaan vaan ylipäätään tuo teennnäinen "Kuinka voin auttaa" -kysely liian monessa myymälässä jos vaikka kauppakeskuksessa kiertelee. ap

Vierailija
4/30 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain paikoissa myyjille on tarkat toimintaohjeet, ja esimiehet sitten kyttäävät, että ohjeita noudatetaan. Jos myyjä mielii pitää hyvät välit esimieheensä, niin ei auta käyttää maalaisjärkeä vaan on tehtävä annettujen ohjeiden mukaan.

Vierailija
5/30 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samassa myymälässäkin saattaa moni myyjä tulla kyselemään. ap

Vierailija
6/30 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin kyllä nopeasti potkut jos jätän kaikki asiakkaat rauhaan :D meidän pitää aina lähestyä. Saat puolestani suuttua siitä, mutta siitä minä saan palkkaa. Voi voi. sano että ei kiitos niin asia ratkeaa, vai onko siinä jotain hemmetin vaikeaa?!

Vierailija
7/30 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään, että tullaan kyselemään. En kauheasti tykkää shoppailusta, joten helpottaa, kun myyjä etsii puolestani. Myyjähän kuitenkin tietää, missä mikin on.

Vierailija
8/30 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielest se on hyvää asiakaspalvelua,että tarjotaan apua,jos haluan katsella rauhassa,sanon sen kyllä. Enemmän vituttaa kaupat,joissa ei saa apua,vaikka tarvisi,koska myyjiä ei näy,tai juoruavat keskenään.

Vierailija
9/30 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet typerä ap.... Ihan väsyttää tuollaiset ihmiset, jotka eivät osaa alkeellistakaan kanssakäymistä myyjien kanssa. Onhan myyjissäkin niitä yli-innokkaita, mutta yleisesti myyjän tärkeimpiin tehtäviin kuuluu asiakkaan palvelu, myyminen, tervehtiminen jne. Fakta on se, että vaikka asiakas ensin torjuisi avun, niin hän voi hetken päästä tarvitakin apua... Itseasiassa useimmiten asiakas ensin sanoo haluavansa katsella ja hetken päästä kuikuileekin myyjää kohti haluten apua. Sen takia myyjä jää yleensä siihen lähelle eikä karkaa heti pois, ellei asiakkaita ole enemmältä. Myyjän tehtäväkin on taitolaji, pitää tunnistaa ap.n kaltaisen myyjien vihaajat ja siirtyä kauemmas heti ekasta torjumisesta. Itse yritän olla hienovarainen ja helpostilähestyttävä ja antaa asiakaalle tilaa, mutta myös huomiota.

Sano vaan seuraavan kerran myyjille ihan reippaasti että haluat katsella rauhassa ja pyydät apua heti kun tarvitset, niin yksinkertaista se on! 

Itse taas kuulen usein valitusta ettei myyjiä näy missään, mutta ehkä se riippuu myymälästä...

T. Myyjä

Vierailija
10/30 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa on tarkoitus myydä, itsepalveluliikkeet ovat sitten erikseen. Se myyjä yrittää saada sinut ostamaan sen puseron liikkeestä eikä netistä, eikö ole törkeää!

Vierailija
11/30 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän se menee aina niin, että myyjiä pyörii ympärillä pilvin pimein silloin kun en tarvitse apua ja "vain katselen" mutta esim. rautakaupassa, kun oikeasti tarvitsisi apua, myyjiä ei näy missään? Saati sitten jossain jättiruokakaupassa, jossa saa kävellä ties kuinka kauan ympyrää etsimässä jotain tiettyä tavaraa.

Vierailija
12/30 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään, että kysytään, voinko auttaa. Jso on jotain kysyttävää tai etsin jotain, niin sitten on tilaisuus saada apua. Jos vaan katselen, niin sanon reippaasti, että en tarvitse apua / en etsi mitään erityistä / ole vain katselemassa. Tämän jälkeen saa aina olla rauhassa.

Vierailija
13/30 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaupassa töissä ja meille tuli vasta isompi pomo ulkomailta kertomaan, miten yrityksemme ottaa käyttöön uuden asiakasystävällisemmän palvelustrategian. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kaikki asiakkaita pitää pyrkiä puhuttelemaan. Kyseessä on kauppa jossa asiakkaat ovat tottuneet omassa rauhassa katselemaan ja tästä on tullut positiivista palautettakin. Olemme tähän asti palvelleet kun asiakas on tullut kysymään neuvoa. Ehkä me emme oikein osaa tätä strategiaa vielä, mutta tuntuu, että monet asiakkaat lähinnä säikähtävät ja lähtevät nopeammin pois.  Eli asiakkaille tiedoksi: emme epäile teitä varkaiksi tai ettette selviä ostoksistanne itse vaan meidän täytyy ottaa teihin kontakti tai muuten periaatteessa laiminlyömme työtämme.

Tämä palvelutyyli on tietenkin myynnin lisäämiseksi ajateltu, toivottavasti toimii. Mitään lispalkkaa tai provikkaa emme kuitekaan saa. Kiitokset tulee jos myynti kasvaa tällä menetelmällä, ei muuta.

Vierailija
14/30 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset myyjät vastauksistanne. Siirränkin ostokäyttäytymisen verkkoon, jossa saa rauhassa tutkia asioita. En liene yksin ajatuksineni joten toivottavasti teillä riittää asiakkaita ettei mene työpaikka alta. ap

Vierailija
15/30 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään siitä että kysytään KERRAN, voidaanko olla avuksi. Lauantaina olin kosmetiikkaostoksilla ja ainoastaan ns. parempien merkkien myyjät osasivat tämän tahdikkuuden, Lumenella meinattiin käydä päälle suorastaan kun hetken pohdin kahden vaihtoehdon välillä. :P

Ap, minusta olet lapsellinen jos otat itseesi myyjien käytöksen. Kävikö mielessä, että myyjät yrittävät aidosti auttaa ja heidät on ehkä opastettu siihen, myös? Olen ollut töissä myyjänä ja myyjien aktiivisuus oli siksikin tarvittua, että sillä ehkäistiin varkauksia.

Vierailija
16/30 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 19:10"]

Tykkään siitä että kysytään KERRAN, voidaanko olla avuksi. Lauantaina olin kosmetiikkaostoksilla ja ainoastaan ns. parempien merkkien myyjät osasivat tämän tahdikkuuden, Lumenella meinattiin käydä päälle suorastaan kun hetken pohdin kahden vaihtoehdon välillä. :P

Ap, minusta olet lapsellinen jos otat itseesi myyjien käytöksen. Kävikö mielessä, että myyjät yrittävät aidosti auttaa ja heidät on ehkä opastettu siihen, myös? Olen ollut töissä myyjänä ja myyjien aktiivisuus oli siksikin tarvittua, että sillä ehkäistiin varkauksia.

[/quote]Siis mua haukuttiin typeräksi tuossa muutama viesti ylempänä joten todellakin otan itseeni. Näinkö myyjät todella ajattelevat kun heidän apu ei kelpaakaan?! Jatkossa tosiaankin suoritan hintavertailun netissä ja uskon, että jokin ulkomainen nettikauppa tulee edullisemmaksi kuin suomalaiset myymälät. Siinähän sitten ihmettelette kun ei myyntiä tule, jos joku muukin kyllästyy teihin, myyjät.

Lisäksi avaus koski nimenomaan sitä että kauppakeskuksessa vaikka kiertää ja etsii reppuja. Mennään kaikki urheiluliikkeet ja laukkukaupat ja joka ikisessä tulee myyjä kysymään "Jaa reppujako ollaan vailla?" kun todellakin halusimme katsoa vain hintoja. Budjettini ei ollut suurikaan mutta ostin Prismasta 50 euron repun kun en jaksanut muissa liikkeissä parveilevia myyjiä. ap

Vierailija
17/30 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mieluummin niin, että tullaan kysymään, kuin että en löydä myyjää mistään, kun sellaista tarvitsisin.

Vierailija
18/30 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Suomessa tuo palvelukulttuuri on vielä todella lapsenkengissä verrattuna joihinkin maihin. Ehkä perinteiselle suomalaiselle "katselijalle" voi tulla kauhistuksena, jos myyjä tuleekin tarjoamaan apuaan ja joutuu jopa sanomaan tälle jotain, mutta en ymmärrä, miksi monelle on niin vastenmielistä vaihtaa pari sanaa myyjän kanssa ja saada apua tarvittaessa. Minä ainakin nautin jatkuvasti yhä enemmän siitä, että shoppailu on vaivatonta: minua tervehditään liikkeeseen tullessani/myyjän vastaan tullessa ja tarjotaan apua, ja jos sitä tarvitsen, myös saan sitä, eikä se mene niin, että joutuu itse etsimään myyjää tai jonottamaan kassalle vain kysymään apua, jos siellä ainoa näköpiirissä oleva myyjä on. Tähän vaivattomuuteen kuuluu myös esimerkiksi liikkeen siisti yleisilme, mukavat sovituskopit (jos on kyse vaatekaupasta) sekä se, ettei sinne sovitukseen eikä kassalle tarvitse jonottaa ainakaan kauaa. Tämän vuoksi olenkin alkanut yhä enemmän suosia pienempiä (erikois-)liikkeitä, joissa asiat usein sujuvat vähän paremmin. Mielestäni kuitenkin kukin tyylillään, jos tällaisia asioita ei halua eikä arvosta, kannattaa toki suosia suurempia kauppoja, joissa myyjien määrä mitoitettu suppeammaksi.

Vierailija
19/30 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulospäinsuuntautunut ihminen, mutta mua kans ahdistaa myyjien kysely ja se, että jäävät kyttäämään sen jälkeen, jos vaikka sattuisin tarvimaan apua. Osaan kyllä oma-aloitteisesti pyytää, jos tarvin, ja haluan katsella rauhassa!!!

Painajaismaisin paikka on Oulun Vima. Myyjät kiertää ku haukat ympärillä, ja kun yhden saan pois kimpusta niin toinen ellei kolmaskin tulee kyselemään ja jää kytikselle. Huoh. Kävelen nykyään Viman läpi niin nopeasti kuin pääsen, ja syrjäsilmällä äkkiä vilkaisen uudet kengät siinä ohi pinkoessa.

Vierailija
20/30 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua mikä kysymys :D  se kuuluu työhön... ei se huvikseen siellä kysele,tai vaani niinkuin sanoit huhu.. oletko mykkä ap?  Vai onko sinulle muutenvaan vaikeaa vastata kiitos ei, haluan vain katsella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän