Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

38v ja menkat myöhässä, eiiiih ...

Vierailija
16.05.2013 |

Toisaalta tahtoisi vielä lapsen, mutta kun muut lapset jo aikuisia, niin mietityttää, että jaksaako sitä enää tällä iällä lasta kasvattaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset lapset auttaa?

Ja toisaalta ethän sä mikään iäkäs ole, tuossa iässä unentarvekin on pienempi kuin 20-vuotiaana.

Vierailija
2/23 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menopaussi? Tee kuitenkin raskaustesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma, ettei oo jo vaihdevuosista kyse?

Vierailija
4/23 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menopaussi tuossa iässä on hyvin harvinaista, kyllä raskaudelta enemmän kuulostaa (mikäli sitä seksielämää on ollut).

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 08:21"]

Menopaussi? Tee kuitenkin raskaustesti.

[/quote]

Vierailija
5/23 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Sain kuopuksen 39-vuotiaana. Paremmin olen jaksanut kuin vanhempien lasten kanssa. Hoida itseäsi hyvin.

Vierailija
6/23 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saman ikäinen, ja kierto heittelee välillä ihan miten sattuu. Edelliset menkat oli viikon myöhässä, jonkun kerran tullut viikon etuajassa. En enää seuraa kalenterista menkkoja vaan PMS-oireilusta...

Vierailija
7/23 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin yksilöllistä tuo jaksaminen ja unentarve. Minusta tuntuu, että nuorempana pärjäsin vähemmällä unella kuin nyt vanhempana ja olin energisempi. Menopaussi, ehkä juu, mutta tähän asti on kuukautiset olleet aivan säännölliset, mutta tokihan tuo on jo mahdollista.

Vierailija
8/23 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen 38v ja menkat olleet nyt myöhässä reilut 32 viikkoa ;) Tosin esikoinenkin vasta 6-vuotias ja tuntuisi kevyesti hullulta ajatukselta, että mulla olisi jo aikuisia lapsia... Mutta, jos sulla on jo noin isot lapset, niin sittenhän sä saat ihan rauhassa keskittyä vaan vauvaan, jos raskaudesta on kyse.

Vierailija
9/23 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 38 ja olen lapsettomuushoidoissa ja olen ollut jo vuosi kausia. Tasan ei käy onnenlahjat.

Vierailija
10/23 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, Minäkin tässä ehdin jo miettiä tuosta samasta näkökulmasta asiaa. Kerrastako tosiaan tärppäsi, kun ei tuo seksielämä niin viriiliä ole viime aikoina ollut. ap

Vierailija
11/23 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 38 ole millään tapaa vielä erityisen iäkäs äiti! Se nyt vaan ap susta ehkä tuntuu siltä, koska olet saanut aiemmat lapset nuorena ja vauva-ajasta on vierähtänyt aikaa. Monet saa ekansa vasta kolmekymppisenä ja jos meinaa useampaa lasta hankkia niin juuri tuohon ikään se pukkaa menemään. 40v.kin on minusta vielä ihan normaalia, sen yli alkaa olla jo vähän sellainen "ohhoh, vielä tärppäsi"-olo ja 45v. on sitten jo vanhan kuuloinen synnyttäjä. Ikä on sikäli vähän kärsinyt inflaatiota nykyaikana, että minusta 20v. on vielä ihan pentu ja naivi (vaikka omasta mielestään ei tietystikään ;-)!), 30v. alkaa olla perus äitikamaa ja 40v. on sellainen nuoruuden päättymisen pykälä, ehkä samaan tapaan kuin ennen oli 30v. (?).

Onnea raskaudesta, jos menkkojen myöhästyminen sitä enteilee =)

Vierailija
12/23 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, Niin, parikymppisenä sain ensimmäiset lapseni ja nyt kun ovat itsenäistymisajan kynnyksellä ja jäisin ukon kanssa kahden, niin tämä on melkoinen yllätys. Koirasta on ollut puhetta, mutta ei lapsesta. No ei ne menkat ole kuin viikon vasta myöhässä, joten ei pidä vielä ennakoida tulevaa. Toisaalta ajattelisin, että "nyt tai ei koskaan" eli kohtahan se kuitenkin oma biologinen kelloni on kulkenut ehtoo puolelle ja sitten ei enää voikaan saada lasta. ap

Vierailija
13/23 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 37-vuotias ja laskettuun aikaan vajaa kuukausi.

Hyvin olen jaksanut, meillä esikoinen vasta 5-vuotias.

Vierailija
14/23 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Mä vasta aloitin 38-vuotiaana. Nyt mulla on 3 alle 5-vuotiasta. Hyvin jaksan, tosin on hyväuniset kiltit lapset.

Äiti 43 v.

Vierailija
15/23 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen menopaussia on tavallista että kuukautiset alkavat heitellä, myöhästellä jne. Joten teisin nyt kuitenkin ensin raskaustestin.

Vierailija
16/23 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisesti kuukautiskierto LYHENEE ennen menopaussia.

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 10:03"]

Ennen menopaussia on tavallista että kuukautiset alkavat heitellä, myöhästellä jne. Joten teisin nyt kuitenkin ensin raskaustestin.

[/quote]

Vierailija
17/23 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, Onko nykyisin jo sellaisia testejä, että aivan varhaisessa vaiheessa antavat tuloksen?

Vierailija
18/23 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on jo viikon myöhässä niin mikä tahansa testi on riittävän herkkä.

Vierailija
19/23 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 08:13"]

Toisaalta tahtoisi vielä lapsen, mutta kun muut lapset jo aikuisia, niin mietityttää, että jaksaako sitä enää tällä iällä lasta kasvattaa.

[/quote]

Olen 47 ja pitkän yrittämisen jälkeen lopultakin raskaana.

Vanhin lapsista jo 30 v, eikä todellakaan mietitytä jaksamiseni.

Vierailija
20/23 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, minäpä apteekissa seuraavan kerran asioidessani ostan testin, jos menkat eivät ennen sitä ala. Ja toki myönteinen tulos on iloinen yllätys, en sillä tuota jaksamistani tarkoittanut etteikö lapsi olisi toivottu. :) ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi