Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yrittäjät!Miksi haluatte maksaa vuokratyöfirmalle eikä suoraan työntekijälle?

Vierailija
11.08.2013 |

Minulla olisi yksi työpaikka, joka on siis vuokratyöpaikka. Palkka minulla on 2500 euroa/kk. Kokonaiskustannus palkkaavalle yrittäjälle on 4500-5000 eur/kk.

Jos yrittäjät eivät ole halukkaita palkkaamaan suoraan, miksi ei esim. Eezyn kautta? Silloin kustannut yrittäjälle olisi esim. 2600 eur/kk?

Itselläni on myös toiminimi ja voisin laskuttaa sen kautta. Mutta ei, yrittäjät haluavat maksaa siinä välissä vuokratyöfirmalle, miksi?

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 14:08"]

niin tämän yhden työn kuukausilaskutus on 2600 euroa.

[/quote]

Haluaisin todella nähdä sen firman, joka ostaa toiminimeltä tilitoimistopalvelua 2600 € / kk.

T: Yrittäjä minäkin

[/quote]

Helposti esim. talouspäällikköpalvelut. Näistä voi maksaa jopa 6000 euroa kuukaudessa. Monet kokeneet tilitoimistoyrittäjät myyvät näitä. Itse olen ostanut kun laajensin yritystäni ja tarvitsin siihen apua.

Vierailija
102/105 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 14:08"]

niin tämän yhden työn kuukausilaskutus on 2600 euroa.

[/quote]

Haluaisin todella nähdä sen firman, joka ostaa toiminimeltä tilitoimistopalvelua 2600 € / kk.

T: Yrittäjä minäkin

[/quote]

Miten olis ihan tilitoimisto? Näin mä tän kuvion ymmärsin. Ap on kirjanpitäjä, joka tekee mm. freelancer-keikkaa oman toiminimen ohella vuokrafirmalle, joka on buukannut ap:lle keikkaa tilitoimistoon. Nyt ap ihmettelee, että miksi tämä tilitsto ei osta hänen toiminimeltään palveluja suoraan, vaan haluaa pitää sitä vuokrafirmaa välissä.

Monessa asiantuntijahommassa, jossa on isot ruuhkapiikit silloin tällöin vuodessa, tämä on tosi tavallinen kuvio. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat maksaa vuokratyö firmalle, kun ovat arkoja ja pelkureita, ievät uskalla ottaa vastuuta työntekijästä.

Vierailija
104/105 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän tähän vanhaan, mutta yhä vaan ajankohtaiseen aiheeseen yhden pointin, ellei ole jo toisaalla käsitelty. Kirjanpitäjiä ja muita asiantuntijoitahan netissä löytyy valaisemaan.

Nimittäin: olen ymmärtänyt että liiketoiminnan kuluja voi joillain perusteilla koittaa vähentää verotuksessa. Vakinaisen väen palkkoja varmaan vaikeammin kuin **vink vink** vuokratyöfirman lähettämää laskua? Puhun nyt ajatuksella, jonka mukaan työtä, siis vain sitä abstraktia (mutta yhtä kaikki lisäarvoa tuottavaa ja jalostusastetta nostavaa) työtä ostetaan, myydään, välitetään ja vuokrataan - siis laskutetaan - kuin peltiä tai muuta liiketoiminnalle oleellista raaka-ainetta.

Vierailija
105/105 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tähän vanhaan ketjuun yhden pointin, joka näissä keskusteluissa ei yleensä tule ilmi. En käynyt läpi kaikkia vastauksia tosin.

Nimittäin: yrittäjä tai kirjanpitäjähän tietää että liiketoiminnalle oleelliset kulut ovat verovähennyskelpoisia. Ja laskuahan vuokratyöfirmat pukkaavat. En ole kuullut että vakinaisen väen palkat olisivat vähennyskelpoisia. 9 e/päivä -väen ohella vuokratyöntekijät muodostavat jo KOLMANNET työmarkkinat, päinvastaisesta lässytyksestä huolimatta. Lopputulemaksi:

Joka iikka voi ryhtyä yrittäjäksi. Esim. vuokratyöyrittäjäksi. Firma Tallinnan yritysverotuksen piiriin ja myy omaa työtään oman vuokrafirmansa kautta huolehtien kumminkin velvoitteista. Koska systeemi siihen patistaa ja yhä kiistää