Yrittäjät!Miksi haluatte maksaa vuokratyöfirmalle eikä suoraan työntekijälle?
Minulla olisi yksi työpaikka, joka on siis vuokratyöpaikka. Palkka minulla on 2500 euroa/kk. Kokonaiskustannus palkkaavalle yrittäjälle on 4500-5000 eur/kk.
Jos yrittäjät eivät ole halukkaita palkkaamaan suoraan, miksi ei esim. Eezyn kautta? Silloin kustannut yrittäjälle olisi esim. 2600 eur/kk?
Itselläni on myös toiminimi ja voisin laskuttaa sen kautta. Mutta ei, yrittäjät haluavat maksaa siinä välissä vuokratyöfirmalle, miksi?
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 12:45"]
Ap tuskin on mikään tilitoimistoyrittäjä, he kun eivät alkaisi laskuttamaan palkkojaan minkään Eezyn kautta.
[/quote]
Sehän kirjoittaa toiminimestä, minkä kautta laskuttaa.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 10:12"]
Ja sitä paitsi olen kirjanpitäjä, en kielitieteilijä.
ap
[/quote]
Meinaat sitten vissiin, että vain kielitietelijä pystyy tuottamaan ymmärrettävää tekstiä.
[/quote]
Jos kerran ammattikoulun kokki ymmärtää mitä ap on halunnut sanoa, niin kyllä pitäisi muidenkin. Peruskoulun penkille sitten, jos ymmärrys ei riitä.
Kummallista
Minusta on päässyt eroon ja minä olen päässyt duunareista eroon.
Mulle on annettu kahdesti potkut, 80 luvulla kun kummtkin kyllästy toisiinsa
työn antaja kerkesi ensin. 90 luvulla kun palkkaa alennettiin niin piti päästä
näppärästi huilimaan. Itse olen antanut jätkille potkut ja ilmoittanut, että
ei oo duunii. Ei oo kukaan selkään jäänyt roikkumaan.
Työnvuokrausfirmat toimii kuin työnhakijat, kyselevät pääsyä töihin.
Tossa on ollut joitakin virolaisia firmoja, jotka todella pienellä tuntiveloituksella
tarjoavat "tekiöitä". Tiedän, että Virosta tulevat "rakennusmiehet" ovat omassa
maassaan joidenkin muiden ammattien edustajia kuten toimistopuolen.
Mitä minä teen sellaisella miehillä jos minulla ei ole apumiehen hommia
tarjota. Jos onkin heitä joutuu vahtimaan kokoajan muuten töö pysähtyy.
Joo kokki ja yrittäjä ja muut ymmärtäjät: ap:n olisi kannattanut kysyä, miksi asiakas haluaa maksaa samsta duunista isompaa katetta. Oleellisempi kysymys on kuitenkin, miksi ap haluaa mielummin samasta työstä huomattavsti vähemmän rahaa ja turhautuu kun häntä ei osteta.
En ostaisk omaan firmaani alihinnoiteltua työtä, koska hyvästä työstä maksetaan asianmukainen korvaus enkä halua riistää ketään. Lisäksi haluan hyvän ja täysjärkisen työntekijän, joka ymmärtää itse työnsä arvon ja antaa almunsa vaikka Unicefille.
Ap tuskin on mikään tilitoimistoyrittäjä, he kun eivät alkaisi laskuttamaan palkkojaan minkään Eezyn kautta.
[/quote]
Ei tietenkään ole, näkeehän sen sokeakin. Mutta esimerkillinen provo kyllä. Sopivasti ristiriitaisuuksia härnäämässä. Ottkaa muutkin mallia tästä.
Joo, tässä ketjussa on ainesta palstaklassikoksi. Ap, pari pönttöä peesaajaa (joista osa ehkä ap) ja pari järjen ääntä.
Surullisinta on se, että tuon tasoisia tilitoimstoja todella on ja luultavasti 10-20 prosenttia koko tarjonnasta. Asiakas on tosi suojaton ja saa olla tarkkana valinnassaan.
Meillä on nyt töissä yksi työntekijä, joka vihjailee, että meidän pitäisi palkata se suoraan töihin. No ei todella palkata. Tää ihminen on kyllä ihan ammattitaitoinen työtehtävissään. Mutta työntekijänä on huono: on tyhmä kuin saapas, poissaoloja on liikaa, on rasittava tyyppi (esim. seurankipeyttään vie muiden aikaa liikaa), käyttää työaikaansa kaikkeen muuhunkin kuin työntekoon ja luulee, ettei sitä huomata.
Tää ihminen on meillä töissä nyt vain siksi, että kyseessä on työvoimapulaa kärsivä ala. Heti kun löydetään parempi työntekijä, niin nykyisen ei tarvi enää tulla. Mutta paremman puutteessa on pakko sietää tuota, kun joku tekijä kuitenkin tarvitaan.
Tuo ihminen myös varmasti ap:n lailla ihmettelee, että miksi ei palkata häntä, vaikka työvoiman tarve on ilmeinen. Siinähän ihmettelee.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 12:49"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 12:06"]
Joo, mutta ei sen otsikon pitäisi tarkoittaa eri asiaa kuin avaus, niin kuin se tässä tekee. Ap olisi välttynyt kaikelta vänkäämiseltä, jos otsikko ei olisi johtanut harhaan.
[/quote]
Miten niin? Otsikossa lukee suoraan työntekijälle eli kyllä se menee suoraan työntekijälle Eezyn ja toiminimenkin kautta, siis ilman välikäsiä.
Suurin vänkääminen tässä oli noista sivukuluista, kun vänkääjät eivät ymmärrä että muitakin tuloja voi olla. Esim. muissa tuloissa suuremmat katteet, joihin sitten "kohdistaa" näitä sivukuluja.
t. yrittäjä, joka ymmärtää vähän kirjanpidostakin
[/quote]
Ihan käytännön maalaisjärjestähän tässä on kyse. Otsikossa mainittiin vuokrafirma vs. suoraan palkkaaminen, mikä ei kuitenkaan ollut ap:n varsinainen kysymys. Vaikka kuinka haluatkin saada itsesi kuulostamaan nyt erityisen fiksulta, moni muukin meistä ymmärtää kyllä ap:n kysymyksen, mutta myös sen, että on fiksua muotoilla otsikko niin, ettei se anna asiasta näin väärää käsitystä.
[/quote]
Käytännön maalaisjärkeä on se, että ap laskuttaa eri katteilla eri asiakkaita. Olenko minä ainoa joka ymmärtää?
Silloin ei tarvitse jurnuttaa noista sivukuluista, koska ne otetaan huomioon suurempikatteiselta asiakkaalta.
t. yrittäjä
[/quote]
Oi sinä suuri ymmärtävä yrittäjä, nythän oli kyse otsikon laatimiseen liittyvästä maalaisjärjestä. Etkö ymmärtänyt sitä?
Ja tyhmätkin tajuavat että toinen jankkaaja on vuokrafirman edustaja, joka pelkää tulojensa puolesta. Tämä on niin läpinäkyvää.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 13:06"]
Joo kokki ja yrittäjä ja muut ymmärtäjät: ap:n olisi kannattanut kysyä, miksi asiakas haluaa maksaa samsta duunista isompaa katetta. Oleellisempi kysymys on kuitenkin, miksi ap haluaa mielummin samasta työstä huomattavsti vähemmän rahaa ja turhautuu kun häntä ei osteta.
En ostaisk omaan firmaani alihinnoiteltua työtä, koska hyvästä työstä maksetaan asianmukainen korvaus enkä halua riistää ketään. Lisäksi haluan hyvän ja täysjärkisen työntekijän, joka ymmärtää itse työnsä arvon ja antaa almunsa vaikka Unicefille.
[/quote]
Ai minä käsitin että ap olisi saanut sen työpaikan vuokrafirman kautta, mutta haluaisi laskuttaa sen kuitenkin oman yrityksen kautta. Että mikä logiikka tässä on?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 13:17"]
Joo, tässä ketjussa on ainesta palstaklassikoksi. Ap, pari pönttöä peesaajaa (joista osa ehkä ap) ja pari järjen ääntä.
Surullisinta on se, että tuon tasoisia tilitoimstoja todella on ja luultavasti 10-20 prosenttia koko tarjonnasta. Asiakas on tosi suojaton ja saa olla tarkkana valinnassaan.
[/quote]
Mitä tarkoitat tuon tasoisia? Monet tilitoimistot laskuttavat eri katteilla esim. talouspäällikköpalvelut 150 eur tunnilta, ostoreskontrapalvelut 30 euroa tunnissa tms.
AP siis laskuttaa eri asiakkailla eri katteita tai eri työstä eri katteita.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 13:38"]
[/quote]
Ei tuosta kyllä tuollaista kuvaa saanut. Vaan kyllä ap vain sanoi, että tämä ei ole hänen ainoa tulonlähteensä. Se nyt voi tarkoittaa ihan mitä vain. Vaikka että hän olisi halukas tekemään töitä vaikka ihna ilman katetta, kunhan saisi nimeään leviämään.
Ap puhui tuossa avauksessaan kuukausipalkasta. Ei siitä että hän laskuttaisi eri asiakkaita eri hinnoilla eri tehtävistä.
[/quote]
Mitä tarkoitat tuon tasoisia? Monet tilitoimistot laskuttavat eri katteilla esim. talouspäällikköpalvelut 150 eur tunnilta, ostoreskontrapalvelut 30 euroa tunnissa tms.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 13:33"]
Ai minä käsitin että ap olisi saanut sen työpaikan vuokrafirman kautta, mutta haluaisi laskuttaa sen kuitenkin oman yrityksen kautta. Että mikä logiikka tässä on?
[/quote]
Ja minä ymmärsin, että ap pääsisi töihin vuokravälitysfirman kautta ja ihmetteli, että miksi ei pääse suoraan.
Ja sitten minä käsitin, että yritys vaatii laskutuksen Eezyn kautta, vaikka ap voisi laskuttaa toiminimen kautta.
Ja sitten käsitin, että kuitenkin se vuokravälitysfirma on jossain osassa näissä ap:n pohdinnoissa, vaikka hän tuolla ketjun mittaan moneen kertaan painotti, että aloituksessa puhui Eezystä.
Ja sen ainakin käsitin, että kukaan ei saisi ihmetellä, että miksi ap haluaa laskuttaa tekemästään työstä alihintaa.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 13:45"]
Ap puhui tuossa avauksessaan kuukausipalkasta. Ei siitä että hän laskuttaisi eri asiakkaita eri hinnoilla eri tehtävistä.
[/quote]
[/quote]
[/quot
niin tämän yhden työn kuukausilaskutus on 2600 euroa.
[/quote]
kyllä täällä on muitakin jotka tajuavat, jos sinä et tajua lue ajatuksella ketju läpi. Sulla sitä aikaa näyttää olevan.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 13:11"]
[/quote]
Ei tietenkään ole, näkeehän sen sokeakin. Mutta esimerkillinen provo kyllä. Sopivasti ristiriitaisuuksia härnäämässä. Ottkaa muutkin mallia tästä.
[/quote]
voi luoja, pelottavaa ja huolestuttavaa että jollakin voi olla aikaa ja mielenkiintoa etsiä jotain ristiriitaisuuksia jonkun tuntemattoman ihmisen nettikirjoituksessa O_0
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 14:08"]
niin tämän yhden työn kuukausilaskutus on 2600 euroa.
[/quote]
Haluaisin todella nähdä sen firman, joka ostaa toiminimeltä tilitoimistopalvelua 2600 € / kk.
T: Yrittäjä minäkin
Vuokravälitysfirman käyttäminen on kannattavaa, koska ei tarvitse hallinnoida monia sopimuksia, ei tarvitse hankkia itse sijaista, jos työntekijä sairastuu, henkilöä on helppo vaihtaa, maksaa vain tehdyistä tunneista. Eikä tarvitse asioida reppufirmojen kanssa,vsuurten toimijoitten toiminta on luotettavaa ja sujuvaa.
[/quote]
Mun ystävä on kotona toimiva tilitoimistoyrittäjä ja tekee töitä Eezyn kautta muilla, jotta saa ihmiskontakteja.