Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei kokemattomalle anneta edes mahdollisuutta parisuhdemarkkinoilla?

Vierailija
11.08.2020 |

Kokemattomuus on näköjään suuri turn off naisille. En tiedä miten on toisin päin mutta näin ainakin miehen näkökulmassa. Ikää on jo 28v enkä ole vielä koskaan seurustellut. Syistä nyt ei sen enemää, sen jokainen nyt jo varmaan arvaakin: lyhyys, rumuus, ujous ja nämä klassikot.

Tuntuu vähän siltä, että tuo kokemattomuus on kuitenkin se suurin riippakivi joka pitäisi saada karistettua pois jotta olisi edes vähäiset mahdollisuudet parisuhteeseen. Mikä siinä kokemattomuudessa on niin iso kirous? Muutenkin noilla ominaisuuksilla vaikea päästä parisuhteeseen niin miksi siitä kokemattomuudesta vielä rangaistaan, kun ei ole edes oma valinta olla ikisinkku.

Vähän sama kuin työttömillä: joka paikassa vaaditaan työkokemusta, mutta kun ei pääse töihin, ei saa kokemusta. Ja kun ei ole kokemusta, ei pääse töihin.

Kommentit (378)

Vierailija
301/378 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, mitä ihminen itsestään ajattelee, näkyy ulospäin. Jos ap:n ajatusmaailma on se, että "olen lyhyt, ruma ja liian ujo, mutta voisiko joku silti antaa mulle mahdollisuuden", niin et anna itsestäsi kovin hyvää vaikutelmaa ja saatat vaikuttaa siltä, että sinulla on huono itsetunto. Se ei koskaan houkuta seurustelumielessä.

Miksi et ajattele, että "olet mukava, rehti, reipas, huumorintajuinen mies, joka tykkää patikoinnista ja ulkoilusta ja huolehtii kunnostaan, varmasti on olemassa samanhenkisiä naisia, jotka tykkäävät samoista asioista ja pitävät seurastani"?

Jokainen on "riittävän komea", kun huolehtii hieman ulkonäöstään, on käynyt vaate kaupassa parin viime vuoden sisään, pesee vaatteensa, käy säännöllisesti parturissa ja huolehtii hygieniastaan eikä kasvata hirveää risupartaa. Monelle naiselle se riittää. Ei kaikki naisetkaan ole sadun lumoavia prinsessoja.

Tähän pitää kommentoida, että opiskeluaikoina porukassa oli mukana eräs mies, jolla oli todella silmiinpistävä ja poikkeava ulkonäöllinen vika (tai vamma). Hän oli selvästi sinut sen kanssa eikä selvästikään määritellyt itseään puutteensa mukaan. Sosiaalisesti hän oli varmasti meistä taitavin ja jutut olivat fiksuimmasta päästä. Kuitenkin vuosien varrella tyyppi oli ainoa, joka jäi paitsi naisten kiinnostuksesta. Ei juuri kukaan varsinaisesti ilkeillyt, mutta ei myöskään halunnut kaveruutta kummempaa. Mun on todella vaikea uskoa, että mikään muu olisi selittänyt lopputulosta.

Eräs mies oli myös aivan huippuhauska ja mukava tyyppi, mutta naista ei myöskään ollut. Syyksi arvelisin runsaan ylipainon sekä vahvat silmälasit ja hieman karsastava katse. Aina näissä ikuisissa poikamiehissä on jotain selkeitä ulkoisia juttuja, mistä voi päätellä ettei ole naisille kelvannut vaikka olisi miten mukava tyyppi.

Vierailija
302/378 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se mahdollisuuden antaminen oikeastaan tarkoittaa? 

Minä ajattelen, että se voisi tarkoittaa sitä, että ei heti pelkän ulkonäön perusteella hylkää ajatusta siitä, että tuo voisi olla mukava tyyppi. Että juttelee hetken ja antaa mahdollisuuden sille, että henkilö on tosi mukava ja samalla alltopituudella kanssasi. Tiedän, että on niitäkin naisia, jotka katsovat ulkonäköä ja hylkäävät heti juttelematta, jos ei ole lihaksikas, pitkä ja muodikkaasti pukeutunut. Mutta kyllä suurin osa naisista on valmiita hetkisen juttelemaan. Jos sitten juttu ei luista tai ei yhteistä säveltä löydy, niin ei asialle ole mitään tehtävissä. Ei sen kummempaa mahdollisuutta voi antaa.

Miksei mies voisi itse toimia naisten kohdalla noin? Antaa mahdollisuuden niille, jotka eivät fyysisesti viehätä. Esimerkiksi niille "tankeille", kuten joku tässä keskustelussa kuvasi. Jos se nätein nainen kadulla ei lähestymisestäsi innostu, senkun siirryt sitten seuraavaan vastaantulijaan, vaikka olisikin sitten vähemmän nätti. Ei pitäisi olla ongelma, kun ulkonäöllähän ei ole väliä. Vai miten se menikään?

Ylipaino kertoo huonoista elintavoista ja olemattomasta liikunnallisuudesta. Itse olen liikunnallinen mies, syön terveellisesti, juoksen ja käyn salilla usein joten näin ollen minulla ei elämäntavat sovi yhteen lihavan kanssa ellei sitten ole juuri kunnon laihdutuskuuria aloittamassa. Mutta pituus on geenien määräämä asia joten sitä ei voi perustella muulla kuin pinnallisuudella.

Pinnallisuudessa ei ole mitään pahaa. Meillä jokaisella on oma "makumme", mitä tulee vastakkaiseen sukupuoleen. Se on hyvin syvällä. On aivan yhdentekevää, onko kyse hankituista vai geneettisistä ominaisuuksista; jos jokin asia ei tunnu puoleensavetävältä, se ei sellaiseksi muutu.

Minä en pidä hintelistä miehistä, joilla on kapeat hartiat, ohuet ranteet jne. On aivan yhdentekevää, onko kyse geeneistä vai ei, he eivät vain yksinkertaisesti ole haluttavia. En ole koskaan nähnyt pienintäkään syytä yrittää väkisin kiinnostua miehestä, joka ei ole ensisilmäyksellä haluttava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/378 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä nainen sen tietäisi oletko kokematon vai ei? Onko tapaamasi naiset vaatineet jotain parisuhde/seksi-CV:tä?

Ei sitä mitenkään pysty tietämään onko se ujo ja kiltti kokenut tai onko se itsevarma jännä poika vielä kokematon.

Vierailija
304/378 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä nainen sen tietäisi oletko kokematon vai ei? Onko tapaamasi naiset vaatineet jotain parisuhde/seksi-CV:tä?

Ei sitä mitenkään pysty tietämään onko se ujo ja kiltti kokenut tai onko se itsevarma jännä poika vielä kokematon.

Jokaiselle treffikerrallani naiset ovat kysyneet aikaisemmista suhteista. Tämä on yksi tapa. 

Monet naiset myös huomaavat, jos mies on epävarma eikä osaa toimia ns. oikein. Tämä paljastaa asian tai aiheuttaa ainakin epäilyn varsinkin, jos mies ei ole enää mikään teini vaan aikuinen mies.

Ja itsestäni tiedän sen verran, että jos makuuhuoneen puolelle pääsisin niin viimeistään siellä se paljastuisi.

Vierailija
305/378 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitä ei kannata tuoda esille heti alkuun, vaan tutustua ihan normaalisti. Sitten kun tuntuu sopivalta, voi asiasta mainita. Jos se toinen tykkää susta, niin se ei todellakaan ole este. 

Vierailija
306/378 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle treffikerrallani naiset ovat kysyneet aikaisemmista suhteista. Tämä on yksi tapa. 

Monet naiset myös huomaavat, jos mies on epävarma eikä osaa toimia ns. oikein. Tämä paljastaa asian tai aiheuttaa ainakin epäilyn varsinkin, jos mies ei ole enää mikään teini vaan aikuinen mies.

Ja itsestäni tiedän sen verran, että jos makuuhuoneen puolelle pääsisin niin viimeistään siellä se paljastuisi.

Voi kuule, kyllä naisilla ennen kokemattomuutta tulee mieleen että mies on oikeasti homo ja siksi tuntee olonsa vaikeaksi naisten seurassa. Ainakin jos vähänkään katseenkestävämpi mies.

Vierailija
307/378 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sitä ei kannata tuoda esille heti alkuun, vaan tutustua ihan normaalisti. Sitten kun tuntuu sopivalta, voi asiasta mainita. Jos se toinen tykkää susta, niin se ei todellakaan ole este. 

Niin mutta kun miehet kysyvät edellisistä jutuista. Mitä siihen pitäisi vastata jos ei halua valehdella?

Vierailija
308/378 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, kyllä naisilla ennen kokemattomuutta tulee mieleen että mies on oikeasti homo ja siksi tuntee olonsa vaikeaksi naisten seurassa. Ainakin jos vähänkään katseenkestävämpi mies.

Ehkä ovat sitten luulleet homoksi. En osaa sanoa, koska eivät ole kertoneet miksi tapailu on loppunut. Olen kuitenkin joitain tapaamiani naisia suudellutkin. Ehkä suudelma ei ollut tarpeeksi vakuuttava?

Vierailija
309/378 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ovat sitten luulleet homoksi. En osaa sanoa, koska eivät ole kertoneet miksi tapailu on loppunut. Olen kuitenkin joitain tapaamiani naisia suudellutkin. Ehkä suudelma ei ollut tarpeeksi vakuuttava?

Itsehän olen pikkupaikkakunnan leimattu Homo(tm), kun ei koskaan näy naisia seurassa (eikä kyllä miehiäkään). Aikoinaan kun nuorempana arastelin innokkaiden tyttösten kanssa, sivukorvalla kuulin kun epäilivät homoksi. Sama pätee vielä vanhempanakin, kun menee ns. vellit housuun kiinnostavien naisten seurassa. Normaali heteromieshän käy naiseen kiinni kuin sika limppuun. Usko pois, näin se naisen logiikka toimii.

Vierailija
310/378 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos minä naisena täällä valittaisin, että mulle kuuluu parisuhde. Yhyy, miehet on ilkeitä ja sanoneet ilkeästi mun isoista jaloista, pituudesta, isoista rinnoista, leveistä hartioista, isoista luista, ylipainosta  (mulla oikeasti on noita ominaisuuksia), mutta kun mulle kuuluu parisuhde miehen kanssa, koska haluan ja maailmanjärjestys on niin. Mulle jonkun miehen on pakko uhrauduttava, kuuluu miesten velvollisuuksiin. Miehet katsovat, kaikki miehet, vain laihoja ja siroja naisia, koska kaikki miehet on samanlaisia. Miltä kuulostaa?

No kun naiset eivät uhriudu tuolla lailla. Ei minullekaan kukaan mies ikinä tehnyt reaalimaailmassa yhtään ainutta aloitetta, vaikka koitin itse tehdä itseäni tykö ja osoittaa kiinnostusta. En kuitenkaan syytä siitä miehiä. Ehkä kemiat olivat yksisuuntaiset tai sitten oli joku muu syy, miksi eivät olleet kiinnostuneet tai halunneet parisuhdetta.

T: Se 36-vuotiaana netistä miehen löytänyt

Vierailija
311/378 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos minä naisena täällä valittaisin, että mulle kuuluu parisuhde. Yhyy, miehet on ilkeitä ja sanoneet ilkeästi mun isoista jaloista, pituudesta, isoista rinnoista, leveistä hartioista, isoista luista, ylipainosta  (mulla oikeasti on noita ominaisuuksia), mutta kun mulle kuuluu parisuhde miehen kanssa, koska haluan ja maailmanjärjestys on niin. Mulle jonkun miehen on pakko uhrauduttava, kuuluu miesten velvollisuuksiin. Miehet katsovat, kaikki miehet, vain laihoja ja siroja naisia, koska kaikki miehet on samanlaisia. Miltä kuulostaa?

No kun naiset eivät uhriudu tuolla lailla. Ei minullekaan kukaan mies ikinä tehnyt reaalimaailmassa yhtään ainutta aloitetta, vaikka koitin itse tehdä itseäni tykö ja osoittaa kiinnostusta. En kuitenkaan syytä siitä miehiä. Ehkä kemiat olivat yksisuuntaiset tai sitten oli joku muu syy, miksi eivät olleet kiinnostuneet tai halunneet parisuhdetta.

Ehkä ero on siinä, ettette tee mitään varsinaisia aloitteita ja tiedostatte sen, ettette juurikaan tehneet mitään asian eteen ja vierititte miehen vastuulle sen suuren lähestymisen joten myös se on helpompi hyväksyä jos sitä aloitetta ei sitten tule. Loukkaantuuhan monet aloitteen tehneet naisetkin verisesti, jos saa rukkaset ja täällä vannovat etteivät koskaan enää tee aloitetta. Se on todella nöyryyttävää useimmille ja siinä vaiheessa tulee se toisen syyllistäminen. Hei, mä laitoin itseni likoon ja sä noin vaan kieltäydyit, ei se käy päinsä.

Vierailija
312/378 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut mahdollisuuden kahdelle suht kokemattomalle miehelle. En anna enää. Syy kokemattomuuteen selvisi aika nopeasti. Itsekeskeisiä ja sosiaalisilta taidoiltaan rajoittuneita. En usko, että pariutuvat koskaan ilman radikaalia muutosta. Kyse on siis kolmekymppisistä miehistä. Ennemmin otan vaikka pelimiehen seksisuhteeseen. Tai olen ihan ilman.

Vierailija
313/378 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun oma mieheni kertoi olevansa kokematon, olin jo niin ihastunut, ettei kokemattomuudella ollut väliä. Olimme tapailleet muutaman kuukauden, kun asia tuli puheeksi. Olin vähän yllättynyt, koska mikään hänen ulkonäössään tai käytöksessään ei viitannut siihen, että hän olisi neitsyt. Olin ollut suhteen alussa aktiivinen: minä pyysin häntä treffeille ja kysyin parien treffien jälkeen, haluaako hän suudella.

Ensimmäiset seksikerrat olivat vähän sähläystä ja hätäilyä, mutta aika pian homma alkoi sujua.

Missä tuollaisia naisia on, jotka ei heti luovuta kun mies kokemattomuuttaan häpeillen hermoilee epäitsevarmasti naisen seurassa? Moni kun näyttää välittömästi liikahtavan etäämmälle jos mies ei ole jatkuvasti se itsevarma naistennaurattaja.

Olet siis yrittänyt lähestyä vain yhdenlaisia naisia?

-eri

Hiljaisia, äänekkäitä, kaikenlaisia. Kaikille tuntuu olevan myrkkyä miehen epävarmuus.

Minulla on todella paljon huonoja kokemuksia epävarmoista miehistä. En tiedä mikä ihmeen fetissi minulla on kiinnostua juuri epävarmoista miehistä. Aina kohtelu on ollut huonoa, mutta silti jatkan vaan. Ehkä mulla on jotain daddy-issues koska isäni on epävarma mies, eikä hänestä ollut perhe-elämän paineisiin. 

Etsin jotain isähahmoa kenties? 

Kaikilla ystävilläni on hyvät, itsevarmat miehet ja sättivät minua miesvalinnoistani, mutta en mahda mitään sille mistä kiinnostun. Otan aina epävarman miehen ja päädyn aina petetyksi/jätetyksi. En kiinnostu itsevarmoista, ne vaan ärsyttää minua! 

Vierailija
314/378 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä sitä, miksi kokematon mies olisi huono asia. Minä ottaisin mielelläni sinut makuuhuoneeseeni. Haluaisin kokeilla kanssasi, miten pystyisimme parhaiten tuottamaan nautintoa toisillemme. Innokas ensikertalainen sängyssä on minusta tosi kiihottava ajatus. Tuo on itse asiassa yksi minun fantasioistani. Rutinoitunut, monen tempun mies, joka luulee tietävänsä, mikä kiihottaa jokaista naista, ei ole ollenkaan houkutteleva ajatus. En toki väitä, etteikö muunkinlaisia miehiä olisi, kuin nämä kaksi vaihtoehtoa.

Vierailija
315/378 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ero on siinä, ettette tee mitään varsinaisia aloitteita ja tiedostatte sen, ettette juurikaan tehneet mitään asian eteen ja vierititte miehen vastuulle sen suuren lähestymisen joten myös se on helpompi hyväksyä jos sitä aloitetta ei sitten tule. Loukkaantuuhan monet aloitteen tehneet naisetkin verisesti, jos saa rukkaset ja täällä vannovat etteivät koskaan enää tee aloitetta. Se on todella nöyryyttävää useimmille ja siinä vaiheessa tulee se toisen syyllistäminen. Hei, mä laitoin itseni likoon ja sä noin vaan kieltäydyit, ei se käy päinsä.

No varsinaista ja varsinaista, miehet olivat täydellisen passiivisia seurustelumielessä, minä kuitenkin yritin. En pyytänyt esim. kahville, mutta hakeuduin isommassa seurassa miehen kylkeen, tervehdin lämpimästi, jossain vaiheessa pyysin sähköpostiosoitetta ja puhelinnumeroa (siihen aikaan ei ollut whatsappia ja facebookkissakaan ei juuri kukaan), koitin tehdä tikusta asiaa, mutta eivät vastanneet viesteihin muuten, kuin johonkin selkeään kysymykseen, vaikka olisi ollut mahdollisuuksia tarttua johonkin, mitä kirjoitin tai jatkaa keskustelua siitä, mihin oltiin livenä jääty. Ei tuosta minusta voi vetää muuta johtopäätöstä, kuin ettei heitä kiinnostanut tutustua lähemmin, vaikka oltiin käyty useita vilkkaita keskusteluja niissä isommissa porukoissa. En minä mieheltäkään odottanut heti jotain isompaa juttua, "aloitetta" eli treffikutsua, mutta semmoista pientä vastaantuloa ja merkkiä siitä, jos on kiinnostunut. Eivät vaikuttaneet kiinnostuneilta muussa mielessä, kuin keskustelukumppanina ja ehkä se vaan oli niin.

Nykyään kannattaa olla facebookissa tai instassa, pyytää kiinnostavaa ihmistä kaveriksi/seuratuksi siellä ja sitten voi kommentoida mukavasti toisen kuvia ja kirjoituksia ja katsoa, tulisiko jotain, mistä laittaisi yksityisviestiäkin. Tuon voi aloittaa aika neutraalistikin. Harmi kun noita ei ollut silloin, kun minä olin nuori. Hölmöksi tunsin itseni niistä muutamista yksipuolisista viestittelyistä ja seuraan hakeutumisista, mutta elämä on.

Vierailija
316/378 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä sitä, miksi kokematon mies olisi huono asia. Minä ottaisin mielelläni sinut makuuhuoneeseeni. Haluaisin kokeilla kanssasi, miten pystyisimme parhaiten tuottamaan nautintoa toisillemme. Innokas ensikertalainen sängyssä on minusta tosi kiihottava ajatus. Tuo on itse asiassa yksi minun fantasioistani. Rutinoitunut, monen tempun mies, joka luulee tietävänsä, mikä kiihottaa jokaista naista, ei ole ollenkaan houkutteleva ajatus. En toki väitä, etteikö muunkinlaisia miehiä olisi, kuin nämä kaksi vaihtoehtoa.

On huojentavaa kuulla, että näinkin ajattelevia naisia on olemassa. Se antaa hieman toivoa ja uskoa siihen, että ehkä se minkä ajattelin mahdottomaksi ei ehkä olekaan sitä. En tiedä miten paljon kaltaisiasi on ja miten heidät löytää, mutta jo tämä yhden ihmisen mielipide oli jonkinlainen kannustus jatkaa yrittämistä ja sen oikean naisen etsimistä.

Vierailija
317/378 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On huojentavaa kuulla, että näinkin ajattelevia naisia on olemassa. Se antaa hieman toivoa ja uskoa siihen, että ehkä se minkä ajattelin mahdottomaksi ei ehkä olekaan sitä. En tiedä miten paljon kaltaisiasi on ja miten heidät löytää, mutta jo tämä yhden ihmisen mielipide oli jonkinlainen kannustus jatkaa yrittämistä ja sen oikean naisen etsimistä.

Niitä on. Jaksan edelleenkin ehdottaa toista vaihtoehtoa deittisivuille. Erilaiset harrastukset, avoimet opinnot, päivätoimintakeskukset ja jopa leipäjonosta saattaa löytyä se oikea. Avartakaa mieltänne! Ja hei, uuden oppiminen tuskin tekee kellekään hallaa viitaten noihin avoimiin opintoihin.

Vierailija
318/378 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä on. Jaksan edelleenkin ehdottaa toista vaihtoehtoa deittisivuille. Erilaiset harrastukset, avoimet opinnot, päivätoimintakeskukset ja jopa leipäjonosta saattaa löytyä se oikea. Avartakaa mieltänne! Ja hei, uuden oppiminen tuskin tekee kellekään hallaa viitaten noihin avoimiin opintoihin.

Voihan noita ollakin. Epäilen silti, että avarakatseisuus kokemattomuuden suhteen on suoraan riippuvainen siitä miten vanha tuo kokematon mies on.

Vierailija
319/378 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava seuralainen, kenestä et viehety on kaveri. Mukava seuralainen, kenestä viehetyt on mahdollinen kumppani. Turha minusta valittaa, jos itse ei viehetä muita. Jossain määrin asialle voi jotain tehdä, jossain määrin se on vain elämän arpajaisten tulos. Kun nyt kumppani ei ole samallalailla pakollinen kuin aikoinaan, niin ihmisillä on mahdollisuus valikoida. 

Vierailija
320/378 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita keksiä joku muu puheenaihe äläkä mainosta sitä kokemattomuuttasi niin paljon. Miksi sinun siitä edes tarvitsee puhua? Eihän kukaan kerro eksistäänkään uudelle treffikumppanille. Jos joku kysyy, voit vastata, että ei ole ollut paljoa mitään sen vakavampaa tai jotain muuta vastaavaa.

Yrittäkää jo päättää.

Joko sillä kokemattomuudella ei ole merkitystä ja siitä voi puhua avoimesti. Tai sitten sillä on todella paljon merkitystä, koska siitä kehotetaan olemaan kertomatta ja valehtelemaan. Se ei voi olla kumpaakin.

Ymmärrät kai, että iällä on tässä valtavan iso merkitys. On täysin eri asia olla kokematon 19- kuin 39-vuotiaana. Minä en olisi huolinut parisuhdekokematonta enää siinä vaiheessa, kun itse olin lähempänä kolmeakymmentä kuin kahtakymmentä, koska historiamme olisi ollut aivan liian erilainen. Mutta tässäkin ketjussa on naisia, jotka ovat parisuhteessa kokemattoman miehen kanssa. Ikinä ette ryhdy heidän kanssan dialogiin ja kysy, mikä heidät sai kiinnostumaan siitä miehestä tms. Ei, te ignooraatte ne kommentit, koska ne eivät anna mahdollisuutta uhriutua ja syyllistää naisia.

Sitten ei kannata olla niin epämääräinen vaan kertoa suoraan missä iässä kokemattoman pitää alkaa valehtelemaan ja mihin ikään asti kokemattomuus on miehellä hyväksyttävää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan