Miksi ei kokemattomalle anneta edes mahdollisuutta parisuhdemarkkinoilla?
Kokemattomuus on näköjään suuri turn off naisille. En tiedä miten on toisin päin mutta näin ainakin miehen näkökulmassa. Ikää on jo 28v enkä ole vielä koskaan seurustellut. Syistä nyt ei sen enemää, sen jokainen nyt jo varmaan arvaakin: lyhyys, rumuus, ujous ja nämä klassikot.
Tuntuu vähän siltä, että tuo kokemattomuus on kuitenkin se suurin riippakivi joka pitäisi saada karistettua pois jotta olisi edes vähäiset mahdollisuudet parisuhteeseen. Mikä siinä kokemattomuudessa on niin iso kirous? Muutenkin noilla ominaisuuksilla vaikea päästä parisuhteeseen niin miksi siitä kokemattomuudesta vielä rangaistaan, kun ei ole edes oma valinta olla ikisinkku.
Vähän sama kuin työttömillä: joka paikassa vaaditaan työkokemusta, mutta kun ei pääse töihin, ei saa kokemusta. Ja kun ei ole kokemusta, ei pääse töihin.
Kommentit (378)
Jos todella AP olet sitä mieltä, että kokemattomuutesi on ehdottomasti se yksi ja ainoa syy miksi et saa parisuhdetta niin tuohan nyt hoituu puolessa tunnissa pois päiväjärjestyksestä eikä tarvitse turhaan vinkua vuosikausia vauvapalstalla.
Miksi hakkaat päätäsi kiveen etkä ratkaise pulmaasi kun ratkaisu siihen on näinkin yksinkertainen.
Vaikea oikein edes uskoa että olet noin saamaton. Vissiin sen maksullisen naisenkin pitäisi tulla sinut kotoa hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos todella AP olet sitä mieltä, että kokemattomuutesi on ehdottomasti se yksi ja ainoa syy miksi et saa parisuhdetta niin tuohan nyt hoituu puolessa tunnissa pois päiväjärjestyksestä eikä tarvitse turhaan vinkua vuosikausia vauvapalstalla.
Miksi hakkaat päätäsi kiveen etkä ratkaise pulmaasi kun ratkaisu siihen on näinkin yksinkertainen.Vaikea oikein edes uskoa että olet noin saamaton. Vissiin sen maksullisen naisenkin pitäisi tulla sinut kotoa hakemaan.
Verkkokaupasta saa tilattua korvikkeen. Nehän tuodaan ovelle asti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hakkaat päätäsi kiveen etkä ratkaise pulmaasi kun ratkaisu siihen on näinkin yksinkertainen.Vaikea oikein edes uskoa että olet noin saamaton. Vissiin sen maksullisen naisenkin pitäisi tulla sinut kotoa hakemaan.
Sitten katoaisi hyvä tekosyy naisten syyllistämiseen ja u l i naan.
Moni täällä tuntuu pitävän naisia jotain erillisenä ihmislajina, jonka kanssa pitäisi erikseen olla. Seurustelukin on jotain ihme säätöä, johon liittyy kaikenlaisia vaatimuslistoja, sääntöjä oikeaoppisista treffeistä ja niin edelleen.
Omassa lähipiirissäni kaikki parisuhteet ovat alkaneet tosi luontevasti, ihan samalla tavalla kuin ystävyyssuhteetkin. Tavataan uusi ihminen harrastuksen tai yhteisten kavereiden kautta, jutellaan niin kuin ihminen ihmiselle (ei mitään ihmeen iskutaktiikkaa tai hurmausmoodia), todetaan että tämän ihmisen kanssahan on kiva olla ja meillä on yhteisiä kiinnostuksenkohteitakin, mitä jos tehtäisiin ensi viikonloppuna asiaa x yhdessä. Siitä se sitten lähtee. Eikä sitten viikonloppuna mitään ihme treffisäätöä, vaan kivaa yhdessä tekemistä - jos kemiat kohtaavat, niin ne kyllä kohtaavat ilman mitään temppuilua.
Moni varmaan pääsisi aika pitkälle jo sillä, että opettelisi suhtautumaan naisiin neutraalimmin. Ei olisi koko ajan joku haku ja projekti päällä, vaan eläisi elämäänsä, tapaisi ihmisiä ja siitä sitten jossain vaiheessa jonkun kanssa alkaisi kehittyä jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitäisi salata koko elämän naisilta tuota käyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en henkilökohtaisesti usko, että käynti maksullisella auttaisi millään tavalla. Tietysti se tarjoaisi sen kokemuksen, että miltä akti miehestä tuntuu, mutta naisen "käsittelyssä" se ei auttaisi mitään. Kokemattoman miehen ongelma ei ole vain se, että hän ei tiedä miten naista kosketaan ja miten suuseksiä annetaan (sitä paitsi jokainen nainen on yksilöllinen, toinen tykkää kovemmista otteista kuin toinen ja yksi pitää suuseksiä itsestäänselvyytenä kun taas toinen toivoo pettingiä ja yhdyntää) vaan se, että hänen on todennäköisesti hyvin vaikea suhtautua asiaan rennosti ja heittäytyä opettelemaan juuri kyseisen naisen kanssa olemista. Kokenut mies ei ota itseensä, jos nainen ohjaa hänen kättään tai pyytää tekemään jotain toisin. Hän tietää, ettei ole kyse siitä ettei hän osaisi vaan siitä, että tälle naiselle pitää olla hellempi/kovaotteisempi kuin edelliselle.
Yksi kerta maksullisen kanssa ei anna sellaista itsevarmuutta. Eikä maksullisen kanssa opi tyydyttämään naista, koska siinä maksetaan omasta tyydytyksestä. Vaikka mies pyytäisi saada oppia kuinka naista kosketellaan, hän ei voisi koskaan tietää, nauttiko maksullinen oikeasti vai esittikö vain jotta asiakas olisi tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuollaista muuten kuin kysyttäessä muutenkaan kertoisi? Ja itseäni ei haittaisi jos mies olisi täällä kotimaassa maksullisella käynyt. Varsinkin jos motiivi on ollut poikuudesta eroon pääseminen aikuisiällä. Kunhan ei minun kanssani seurustellessa/tapaillessa muita naisia katsele kuin minua, niin ei mua se menneisyys hirveän paljon kiinnostele.
Voisihan se maksulliset la käynti sillä tavalla auttaa, että olisi ainakin kokeillut mitä siinä yhdynnässä teknisesti tapahtuu. Jospa joku lukko kuitenkin aukeamista. Koska se kokemattomuus sinällään on joillekin paha juttu itselle.
Se on tosi, että naisen kanssa oleminen siinä ei periaatteessa selviä.
Mutta kokeneena naisena olen huomannut, että se on hiukan sama mystinen juttu kuin on se kemiakin.
Sitä joko on tai ei. Eli joku mies vaan jotenkin vaistonvaraisesti on hyvä rakastaja ja joku ei koskaan, oli tämä sitten vaikka kuinka monen naisen kanssa ollut hyvänsä.
Minua aina suututtaa kun sanotaan, että voihan nainen opettaa miehen. Kun ei voi, ei kannettu vesi kaivosta pysy. Voi ehkä johonkin tasoon saakka, mutta minulle se ei ainakaan riitä. Jos mieheltä itseltään puuttuu se taju ja vaisto niin puisevaa on.
Enkä saa fiilistä jos koko ajan sanon: nyt painat siitä ja nyt raportit siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuollaista muuten kuin kysyttäessä muutenkaan kertoisi? Ja itseäni ei haittaisi jos mies olisi täällä kotimaassa maksullisella käynyt. Varsinkin jos motiivi on ollut poikuudesta eroon pääseminen aikuisiällä. Kunhan ei minun kanssani seurustellessa/tapaillessa muita naisia katsele kuin minua, niin ei mua se menneisyys hirveän paljon kiinnostele.
No mua taas haittaisi. Neitsytmies sata kertaa parempi kuin teknisen suorituksen maksullisella tehnyt. Seksin ostaminen turruttaa palan sielusts ja tukee ihmiskaupan ajatusta vaikka juuri kyseinen nainen olisikin voimaantunut seksityöntekijä.
Toki en asiaa kysyisi. Mutta todellakin ällöttäisi jos jotenkin tulisi ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mua taas haittaisi. Neitsytmies sata kertaa parempi kuin teknisen suorituksen maksullisella tehnyt. Seksin ostaminen turruttaa palan sielusts ja tukee ihmiskaupan ajatusta vaikka juuri kyseinen nainen olisikin voimaantunut seksityöntekijä.
Samaa mieltä. Maksullisella käynti ei kerro miehestä mitään hyvää. Jos tuollainen asia paljastuisi, sen verran ällöttäisi että se juttu olisi siinä.
Vierailija kirjoitti:
Moni täällä tuntuu pitävän naisia jotain erillisenä ihmislajina, jonka kanssa pitäisi erikseen olla. Seurustelukin on jotain ihme säätöä, johon liittyy kaikenlaisia vaatimuslistoja, sääntöjä oikeaoppisista treffeistä ja niin edelleen.
Omassa lähipiirissäni kaikki parisuhteet ovat alkaneet tosi luontevasti, ihan samalla tavalla kuin ystävyyssuhteetkin. Tavataan uusi ihminen harrastuksen tai yhteisten kavereiden kautta, jutellaan niin kuin ihminen ihmiselle (ei mitään ihmeen iskutaktiikkaa tai hurmausmoodia), todetaan että tämän ihmisen kanssahan on kiva olla ja meillä on yhteisiä kiinnostuksenkohteitakin, mitä jos tehtäisiin ensi viikonloppuna asiaa x yhdessä. Siitä se sitten lähtee. Eikä sitten viikonloppuna mitään ihme treffisäätöä, vaan kivaa yhdessä tekemistä - jos kemiat kohtaavat, niin ne kyllä kohtaavat ilman mitään temppuilua.
Moni varmaan pääsisi aika pitkälle jo sillä, että opettelisi suhtautumaan naisiin neutraalimmin. Ei olisi koko ajan joku haku ja projekti päällä, vaan eläisi elämäänsä, tapaisi ihmisiä ja siitä sitten jossain vaiheessa jonkun kanssa alkaisi kehittyä jotakin.
Kaikki vastaukset ovat miehille mutta muistutan että myös meitä kokemattomia naisia on joilla tämä painaa mieltä. Kuvailemasi tapaamistapa on mukava ja olenkin sen itsekin kokenut - ja saanut ystävän. Joka kerta. En ymmärrä miten kaikki muut saavat kokea molemminpuolisia ihastuksia kun itse joutuu aina friendzonelle. Ja kyllä, olen tehnyt selväksi missä mielessä olisi kiinnostanut. Ei minulla ole jatkuva haku päällä mutta tietenkin kiinnostun kun tapaan kivan miehen jonka kanssa tulen juttuun...
Jos ei ole koskaan ollut parisuhteessa, se ihminen pitää alkaa kouluttamaan alusta lähtien. Ihmiset jotka ovat olleet jo jonkun kanssa, ovat kehittäneet (yleensä) parisuhdetaitojaan, hoksanneet mitä kannattaa ja ei kannata tehdä/sanoa. Jos ei ole ollut, ei ole voinut harjoitella. Siihen vielä oksentaa päälle kaikki aikaisemmat ihmissuhdetraumat (kiusaajat, vanhemmat, ne joille en kelvannut jne) kun on ensimmäistä kertaa syvässä luottamussuhteessa.
Kyllä se vaatii ylimääräistä vaivaa jos ihan kokemattoman ottaa. Turha sanoa että kun minähän olen normaalisti kaikille mukava, kun parisuhde on sellainen suhde, että siinä ollaan parhaimmillaan ja pahimmillaan. Et ole vielä edes nähnyt sitä pahinta puolta itsestäsi, jos et ole ollut parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vastaukset ovat miehille mutta muistutan että myös meitä kokemattomia naisia on joilla tämä painaa mieltä. Kuvailemasi tapaamistapa on mukava ja olenkin sen itsekin kokenut - ja saanut ystävän. Joka kerta. En ymmärrä miten kaikki muut saavat kokea molemminpuolisia ihastuksia kun itse joutuu aina friendzonelle. Ja kyllä, olen tehnyt selväksi missä mielessä olisi kiinnostanut. Ei minulla ole jatkuva haku päällä mutta tietenkin kiinnostun kun tapaan kivan miehen jonka kanssa tulen juttuun...
Aivan sama kokemus minulla on miehenä, ja kyllähän se syö itseluottamusta kun hyvästä juttuun tulemisesta huolimatta ei herätä muissa mitään kiinnostusta.
Minullakin on itse asiassa kemiat kohdannut elämäni aikana vain yhden ainoan ihmisen kanssa, mutta yhdessä ollaan oltu nyt 15 vuotta. Veikkaan, että jos nyt jäisin yksin, niin aika pitkään kestäisi, ennen kuin löydän toisen. Eihän se kiva ole.
Ystäväni sanoi minulle aikoinaan, että voi olla hyväkin merkki, etteivät kemiat kohtaa kuin vain harvojen kanssa: kahden hyvin ainutlaatuisen ja harvinaisen ihmisen suhde voi olla hyvin ainutlaatuinen ja harvinainen. Ei tietysti paljoa lohduta, jos yksinoloa on takana jo pidempään.
365
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama kokemus minulla on miehenä, ja kyllähän se syö itseluottamusta kun hyvästä juttuun tulemisesta huolimatta ei herätä muissa mitään kiinnostusta.
Jep, vaikka kuinka yritän ajatella positiivisesti itsestäni, aina se ei vain onnistu. Siihen päälle täälläkin kirjoitetut "hyi, en ala opettamaan ihmissuhteita toiselle" -kommentit ja vierineet vuodet niin tadaa, hyvä on fiilis. Parasta on kun joku alkaa hyvää hyvyyttään neuvoa miten löytää kumppani, "minäkin olin pitkään sinkku, ainakin 6kk kesti ennen kuin löysin mieheni 22-vuotiaana". Kiitos vaan 😁.
Mukavaa perjantaita kuitenkin sinullekin. Yritetään olla hyvällä mielellä tänään :).
365 tässä vielä. Olen pohtinut, että jos tämä ensimmäinen ja ainoa suhteeni päättyisi ja sattuisi käymään niin, että uuden löytäisin, niin millaista parisuhdehistoriaa kumppanilta toivoisin.
Omat elämänarvot ja elämäntyyli on vähän sellainen, että epäilen, että tuskin natsaisi sellaisen kanssa, jolla on taustalla kovin monia suhteita. Eli käytännössä vaihtoehdot olisivat henkilö, jolla on taustalla yksi tai kaksi pidempää suhdetta, tai sitten joku, joka ei oikein koskaan ole ollut suhteessa. Jos taustalla on pidempi suhde, niin silloin taustalla on myös ero tai puolison kuolema, ja se on tavallaan aika iso painolasti (vaikka samanlainen kokemushan minullakin olisi siinä vaiheessa takanani). Jos suhteita ei olisi ja toinen osaisi ottaa sen enemmän siltä kannalta että ei aiemmin ollut löytynyt sopivaa, niin ei se ainakaan minun näkökannaltani olisi miinus. Tosin itsetuntemusta pitäisi olla ja pitäisi osata toimia ihmissuhteissa ylipäänsä.
Tänään kirjoittaneille yksinäisille toivon kaikkea hyvää ja haluaisin uskoa, että teitäkin joku odottaa jossain vaiheessa jonkun nurkan takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin meitä naisia on erilaisia. 😊 Ei minua toki se neitsyyskään haittaisi jos olisin mieheen ihastunut/rakastunut. Historiani on mullakin, eikä sekään ole kaikilta osin sellainen, mistä ylpeyttä tuntisin. Sen vuoksi en heti kavahda toisenkaan historiaa. Mutta mä olenkin jo "vanha akka", lähempänä viittäkymppiä kuin -neljää. Taitaa olla täällä minua 20 vuotta nuoremmat enemmän keskustelemassa.
Ne muutamat joita tapailin olivat miehistyneet vaikka myönsivät suoraan olevansa kokemattomia. Muut taasen.. Joukossa oli kokemattomien lisäksi kokeneitakin mitkä haki selvästi jotain aivan jotain muuta kuin tasa-arvoista suhdetta.
Miehet! Lakatkaa signalisoimasta etsivänne epätasa-arvoista suhdetta.