Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko köyhä saada terapiaa?

Vierailija
08.12.2023 |

voiko olla koskaan varaa sellaiseen? saako ilmaiseksi mistään esim. julkiselta puolelta? onko siitä apua, vai haittaa enemmän?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan kuntoutuspsykoterapian omavastuuosuudet ovat välttämättömiä terveydenhoitokuluja, joten ne otetaan huomioon toimeentulotukea haettaessa. Eli kyllä. 

Julkisella ei yleensä ole varsinaista terapiaa tarjolla. 

Vierailija
2/20 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko psykoterapiaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan kuntoutuspsykoterapian omavastuuosuudet ovat välttämättömiä terveydenhoitokuluja, joten ne otetaan huomioon toimeentulotukea haettaessa. Eli kyllä. 

Julkisella ei yleensä ole varsinaista terapiaa tarjolla. 

Mun lapsi saa juuri noin terapiaa, eli toimeentulotuki kattaa omavastuuosuuden. Muuten ei olisi varaa terapiaan ollenkaan, vaikka kyseessä on kelan myöntämä kuntoutuspsykoterapia.

Vierailija
4/20 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativana lääkinnällisenäkuntoutuksena ei maksa sitten enää omavastuutakaan vaan kela korvaa kaiken. Minulle ne tosin pani nyt stopin kun päätöksessä luki, ettei enää jatketa kun tämä jakso loppuu.

Vierailija
5/20 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseen terapiaan tarvitaan lääkärin lähete ellei sitten ole rikas ja maksa koko lystin itse. En saanut julkisella mt-palveluita sillä olin liian terve joten etsin halvimman terapeutin, maksoin itse ja elin suurin piirtein kaurapuurolla. :D Loppujen lopuksi sain kyllä kela-korvauksen johon vaikutti kyllä osasto-hoitoon joutuminenkin. 

Vierailija
6/20 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi. Typerä kysymys. Kauhean iso määrä ihmisiä saa ilmaista terapiaa tälläkin hetkellä. 

Vierailija
7/20 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitääkseni toimeentulotuki korvaa sen.

Vierailija
8/20 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä?

Vierailija
9/20 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseterapioinnin saa. Ja palstaterapian. Shamaaniterapia.

Vierailija
10/20 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapian saaminen ei ole kiinni varallisuudesta eikä varallisuutta kysytä terapiaan lähetettä tehdessä.

Terapian saaminen riippuu ihan siitä, kuinka vakava ongelmasi tai sairautesi on, ja millaista hyötyä lähettävä lääkäri arvelee sinun terapiasta saavan.

Jos olet toimeentulotuen asiakas, voit saada toimeentulotukea Kelan omavastuuosuuden maksamiseen.

Vierailija
11/20 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Vierailija
12/20 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat myönteisen psykoterapia päätöksen. Toimeentulotuki voidaan myöntää kattamaan toimeentulotuesta nämä psykoterapia käynnit kokonaan. Myös omavastuu osuus. Jos siis henkikilöllä on oikeus toimeentulotukeen ja hänelle on myönnetty se. Kokemusta on. En olisi itse pystynyt maksamaan edes sitä pientä omavastuuta kun olin työtön ja sain myös toimeentiulotukea. Onneksi sain myönteisen päätöksen. Olen kiitollinen. Jonkin aikaa meni saada myönteien psykoterapia päätös, lausunnot, ja mm. päihteiden käytöstä soitettiin ja kysyttiin siitä. Ja sen päiteettömyyslausunnonkin saamisessa meni jonkin aikaa. Sitten meni myös lisäaikaa ennen kuin toimeentulotukihakemus oli käsitelty ja minulle myönnettiin toimeentulotuen korvaavan nämä psykoterapiakäynnit. Joissain kunnissa on myös todella paljon asiakkaita ja erittäin vähän psykoterapeutteja joilla olisi yhtään vapaata aikaa ottaa yhtään uutta asiakasta. Tämä on kanssa tosi harmi monille jotka tarvitsivat apua.

Vierailija
13/20 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys johtuu todennäköisesti siitä ettei ole töissä. Miksi köyhä saisi ilmaista terapiaa? Ei ole taloudellisesti järkevää käyttää rajallisia resursseja tuottamattomiin yksilöihin.

Vierailija
14/20 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys johtuu todennäköisesti siitä ettei ole töissä. Miksi köyhä saisi ilmaista terapiaa? Ei ole taloudellisesti järkevää käyttää rajallisia resursseja tuottamattomiin yksilöihin.

Eihän niitä tuottamattomia yksilöitä sitten myöskään kannata vapaalla jalalla pitää.

Vierailija
15/20 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi kynnys alkaa aktiivisiin toimiin. Saattaa herättää ns. huomiota. Ketään ei kiinnosta jos köyhä ei saa ilmaista terapiaa joten se on helppo toteuttaa.

Vierailija
16/20 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä ilmaista pienen kynnyksen terapiaa ainakin Porissa, luulisi että muissakin kaupungeissa. Ei se sama asia ole kuin psykoterapia mutta sellaiseenkin voi kai päästä jos todetaan tarpeelliseksi.

Kannattaa mennä juttelemaan. Jos tuntuu ettei se olekaan avuksi niin ei siinä suurta menetystä tule kenellekään. Sen sijaan se saattaa olla isoksi avuksi.

Kaikkea hyvää ja voimia, mikä tilanteesi onkaan.

Vierailija
17/20 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ja omat rahat parasta terapiaa sinulle.

Vierailija
18/20 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaamosta saat varattua ajan terapeutille. Joku työkaveri kävi siellä joku muutana vuosi sitten. Oli kuulemma hyvät sessiot

Vierailija
19/20 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toimeentulotuki voi korvata psykoterapiankäynnit kokonaan. Jos onnistuu pääsemään sinne psykoterapiaan ja löytyy vielä joku psykoterapeutti  jolla on mahdollisuus ottaa uusia asiakkaita.

Vierailija
20/20 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tt korvaa psykoterapiakäynnit kokonaan.