Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä siinä maskissa niin nyppii?

Vierailija
11.08.2020 |

En tajua miksi se on suurimmalle osalle joku kamala mörkö käyttää maskia. Miksi? Jos se edes vähän auttaa tartuntojen ehkäisyssä, miksei sitä voi käyttää? Harva kai joka päivä tuntikausia juoksee kaupungilla, missä maskia täytyy pitää, joten on vaikea käsittää miksei sitä voi laittaa sen hetken ajaksi kun on julkisilla liikkeellä, tai kaupassa. Ihmeellistä paatosta vielä näillä kieltäytyjillä, ihan kuin olisi kyseessä joku pakkopaita 24/7.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä koulupäivä (6-8h) vie helposti maksimissaan sen 8 maskia ja lisäksi siihen pari jos menee julkisilla tai kauppaan yms. Se siinä nyppii, koska ei mulla ainakaan 253 euron opintotuesta ole varaa ostaa 6-10 maskia, vaikka olisikin kangasmaskeja.

Vähänkin fiksumpi ompelisi itse. Köyhällä ei ole varaa valittaa.

Vierailija
62/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän maskista, naama on niin ruma että näytän edes hieman paremmalta sen kanssa.

Sama. Silmät ok, mutta naaman alaosa jo pahasti valahtanut. Nainen 46 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua mikään nypi semmoisessa hensussa joka on paketissa, joka on kaupan hyllyllä. Tarkenen näin kesällä kylä ilman hensuakin. Helpompi hengittää ilman kuonokoppaa

Vierailija
64/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset häpeävät kaikkea. Häpeävät, jos joku katsoo. Maskit hävettävät suomalaisia, koska ne keräävät katseita. Suomalaiset haluavat olla harmaita hiiriä, massaan sulautuvia.

Vierailija
65/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolmenlaisia maskeja, kankaisia, ja paria erilaista kertakäyttömaskia. Käytän laseja. Aina on rillit huurussa. Kangasmaski on pahin, sen läpi ei hengitys kulje ollenkaan. Ei ole kiva käyttää. Se nyppii.

Vierailija
66/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän työssäni, suhtaudun neutraalisti. Kotona N95-maskeja, varuiksi. Inhottaa lähinnä se, että maskinaamat täällä paitsi asettelevat omiaan, myös unohtavat turvavälit. Maskin kanssakaan ei ole asiaa alle 2 metriin, kiitos.

Vierailija
67/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka maski ei paljoa suojaisi, suojaa se sen verran, että saattaa saada vain lievän koronan.

Itse siis käytän suojamaskia taas heinäkuisen tauon jäljiltä bussissa matkustaessa ja kaupassa käydessä. Välillä olen kulkenut muutaman korttelin matkoja maski kasvoilla julkisilla paikoilla, koska olen ollut vaihtamassa bussissa toiseen ja siis kävellyt pysäkkien välin sama edelleen käyttökelpoinen maski kasvoilla.

On niitäkin, jotka väittävät ettei käsien pesu auta koronaa vastaan. Itse olen jo ennenkin pessyt kädet kotiin saapuessa, ja nyt koronan takia se on hyvä keino varmistaa, ettei kodin pinnoille tule virusta. Sen ansiosta (ja parin muun toimintatavan kotiin saapuessa) kotona voi ottaa rennosti ja olla varma siitä, ettei virusta ole päässyt eteistä pidemmälle.

Mistä tämä ihmeellinen harha, että maski lieventäisi koronaa? Istuu tällä palstalla hyvin sitkeässä. Oikeastihan koronan voimakkuus on enimmäkseen kiinni geeneistä, iästä ja perussairauksista. Ei maski mitenkään pilko koronaa niin, että se mystisesti lievenee, kun tulee maskin läpi. Toki myönnän olevani väärässä, jos on näyttää luotettava tutkimus sille, että maski muokkaa koronavirusta lievemmäksi. 

On tutkimustietoa, että huononkin maskin käyttäminen aikaansaa, että joko ei saa ollenkaannkoronaa, tai saa sen lievänä. Eli ei saa vakavaa versiota. Johtuu siitä, että elimistö pystyy torjumaan immuuniouolustuksellaan pienemmän määrän viruksia.

Hämmästyttää lähinnä, että sinä et ole tästä nähnyt uutisia. Niitä on julkaistu eri kielillä, mtös suomeksi, keväästä lähtien.

Voitko laittaa linkkiä luotettavaan tutkimukseen.

Itkupotkuraivarit siellä taas. On hieman huvittavaa, kun av-mamma ei usko kansainvälisiä tutkimuksia ja lääketieteen professoreita maskien hyödyistä.

Hän vastustaa maskeja viimeiseen hengenvetoon asti, tupakka toisessa kädessä ja kännykkä toisessa kädesdä.

Vai onko kyseessä peräti se Purin-trolli, jonka työtehtävä on levittää maskien vastaista propagandaa Suomessa?

Kuka tässä raivarin sai? Haluan lukea mitä niissä tutkimuksissa lukee. Minulla ei ole mitään maskeja vastaan. En myöskään tupakoi.

Ohis

Vierailija
68/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun maskillahan nimenomaan suojataan muita itseltä. Moni maski ei suojaa käyttäjäänsä eikä kaikki osaa edes käyttää maskeja oikein.

Suomeen pitaisi ensin perustaa maskin kayton korkeakoulu ennenkuin osataan laittaa lenksut korvien taakse ja maski peittamaan nenan ja suun. Joku kehystettava diploomi olisi muos hyva.

Vierailija
69/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maskin pointtihan on vähentää käyttäjänsä ympäristöön levittämiä pisaroita, joita tulee jo ihan normaalissa puheessa enemmän kun arvaisikaan. Kukaan ei voi tietää, onko oireeton kantaja.

Vierailija
70/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan tee mieli hensua vetää päähänsä kun on yksinäinen ja epävarma ulkonäöstään, ollut sieltä yläasteelta asti ja tytöt oovat monesti vältelleet minua ja takinkauluksiin toisilleen naurelleet jos joku vaiks koulutaksissa on "joutunut" viereeni istummaan. Itsetunto siis on aika maanisdepis-asetuksilla yhä ja sillä tasolla johon se jäi alkuteini-iässä. Se  nousee ja laskee ihan mitättömistä syistä.  Tulisi itseinhoinen ja monin tavoin hankala olo ihmisten keskuudessa koppa nokalla. . En koskaan myöskään  käytä tööttiä liikenteessä ollessani. Siitä lähtee niin helvetillinen ääni, saa liikaa huomiota ja pelkää että joku katsoo vihaisesti tai anteeksipyytellen tai tulee puhumaan aisasta jälkikäteen.  Jonkun jos kuulen minulle töötäävän  niin se kuullostaa aika sieluaperivältä ja kaivaa esiin kaikenlaiset tympeät tunteet, itseinhosta alkaen.

Vierailija
71/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nyppii se, että heti kun matkustusrajoitukset höllennettiin, porukka ryntäsi ulkomaille, koska oli pakko pakko pakko saada heti matkustaa, vaikka kaiken järjen mukaan olisi kannattanut nyt vaan vielä toistaiseksi pysyä kotimaassa, eikä lähteä ulkomailta hakemaan tartuntaa.

Jos muilla on oikeus olla niin vastuuttomia, että oikein lähtevät hakemaan tartuntaa, on minullakin oikeus olla käyttämättä maskia, jos en pidä sitä tarpeellisena.

Vierailija
72/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se säästä miehen aikaa ollenkaan. Naiset säästyvät meikkaamisen vaivalta jos julkisilla paikoilla koppa nokalla hiihtävät. Enemmän siitä on hyötyä naiselle

Vierailija
73/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko nukkua niin että joku painaa tyynyä vasten naamaasi? Yhtä raikasta ilmaa saat kangasrätin läpi.

Vierailija
74/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No maskin pointtihan on vähentää käyttäjänsä ympäristöön levittämiä pisaroita, joita tulee jo ihan normaalissa puheessa enemmän kun arvaisikaan. Kukaan ei voi tietää, onko oireeton kantaja.

Olen yksinkertaisesti mieluummin etäällä muista kuin hengitän vaivalloisesti.

Vierailija
75/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyppisi kyllä käyttää sellaista mutta kun en käytä niin eivät ne  nypikään

Vierailija
76/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä mitään jos niitä pitää käyttää kaupassa käynnin ajan. Mutta koko koulupäivä, työpäivä... ne vähän hiertää.

Vierailija
77/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeata hengittää kun terveydellisistä syistä jo hiukan muutenkin. Joudun vähän väliä laskemaan maskia alas saadakseni paremmin ilmaa. Ymmärrettävästi ei kovin hyvä.

Vierailija
78/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä koulupäivä (6-8h) vie helposti maksimissaan sen 8 maskia ja lisäksi siihen pari jos menee julkisilla tai kauppaan yms. Se siinä nyppii, koska ei mulla ainakaan 253 euron opintotuesta ole varaa ostaa 6-10 maskia, vaikka olisikin kangasmaskeja.

Vähänkin fiksumpi ompelisi itse. Köyhällä ei ole varaa valittaa.

No mistä sen ompelukoneen ostaa? Kankaat? Langat? Mallit?

Ei sekään ilmaista ole. Varmasti halvempaa, mutta jos pitää valita ruuan tai muiden suojaamisen väliltä, niin monet valitsee sen ruuan.

Vierailija
79/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaa että enemmän niistä on haittaa käyttäjän mielenterveydelle kuin hengitykselle, uskoisin. Inhottaa kaikken nähen leikkiä hysteerikkoa.  Ite pidän töissä tuolla navetassa ollessani joka päivä paperitolloja korvissa, käyttänyt jo varmaan kymmenen vuotta. Eivät häiritte, ja pakko olla korvissa vaimentimet kun ei mielenterveys siedä metallin kalinoita ja elukoiden mölyä kuulla selvin korvin. Tuli mulle paperimöhnästä tukoskin korvaankerran, mutta sen pirrulla huuhteli terveyssisar eikä sen jälkeen ole vuosiin tukkeita syntynyt,, minkä takia uskallan jatkaa käyttöä. WC-paperivarositani varmaan 3/4- osaa meneekin korvatolloihin

Vierailija
80/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ressata koronasta. Ressi heikentää vastustuskykyä. Töllö ja iltalehti kiinni vaan niin pitkäksi aikaa että hiki kuivuu, hartiat löystyy, syke laskee, leukaperät pehmenevät  ja hampaat lakkaavat narskumasta toisiaan vasten. Ulos voan  reippailemaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan