Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä siinä maskissa niin nyppii?

Vierailija
11.08.2020 |

En tajua miksi se on suurimmalle osalle joku kamala mörkö käyttää maskia. Miksi? Jos se edes vähän auttaa tartuntojen ehkäisyssä, miksei sitä voi käyttää? Harva kai joka päivä tuntikausia juoksee kaupungilla, missä maskia täytyy pitää, joten on vaikea käsittää miksei sitä voi laittaa sen hetken ajaksi kun on julkisilla liikkeellä, tai kaupassa. Ihmeellistä paatosta vielä näillä kieltäytyjillä, ihan kuin olisi kyseessä joku pakkopaita 24/7.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta ja se suojaamattomuus.

Vierailija
22/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niistä mitään hyötyä ole. Tarkoitus on saada ihmiset tympääntymään niiden kanssa puljaamiseen, jotta mahdollisimman moni ottaisi tulevan rokotteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta, jätteen määrä, kyttääminen. Kaupassa ei tarvita maskia jos ei käy ruuhka-aikana eikä julkisessa jos ei ole paljon matkustajia ja maskista ei ole yhtään tutkimusta että se olisi estänyt viruksen leviämistä missään. 

Kertoisitko itse mikä siinä maskissa on hienoa?

Vierailija
24/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin itse käyttää, jos olisi pakko, mutta onneksi teen etätöitä. Ihmettelen, miten esim. lentoemännät jaksavat hengittää hiilidioksidia lähes koko työpäivän.

Vierailija
25/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta, jätteen määrä, kyttääminen. Kaupassa ei tarvita maskia jos ei käy ruuhka-aikana eikä julkisessa jos ei ole paljon matkustajia ja maskista ei ole yhtään tutkimusta että se olisi estänyt viruksen leviämistä missään. 

Yhteenkuuluvuuden tunne. Se, että ollaaan tässä yhdessä ja tehdään kaikkemme että selvittäisiin.

Vierailija
26/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteenkuuluvuuden tunne. Se, että ollaaan tässä yhdessä ja tehdään kaikkemme että selvittäisiin.

Me olemme tässä yhdessä maskin kanssa tai ilman. Se että anetaan ihmille tilaa ei tungeta toisen niskaan pestään kädet, ei yskitä eikä aivastella. Ihan sama onko maskia jos toimii urposti ei kuulu ryhmään eikä ole mukana yhdessä vaikka maski olisikin. Minua hieman säälittää se porukka joka kävelee tuolla ulkona maskit naamalla puistossa käytävän reunaa vaikka juur ketään ei ole liikenteessä. 

Miltä tuntuisi jos olisi niin hukassa että olisi pakko tehdä jotain plaseboa että kestäisi tämän tilanteen. Esim entisaikaan ruoskittiin itseä jne hullua, kun luultiin että jumala on vihainen kun antaa tällaisen vitsauksen. Sitä on varmaan myös kytätty että onko tuo yksi ymmärtäntyt ruoskia itseään kun muuten jumala ei lepy.

Maskieista on vauhkottu niin paljon sellaisten taholta joilla ei ole mitään käsitystä niiden suojaavuudesta että siksi on tulossa suositus jotta vouhottajat voivat siirtä kotkottamaan jostain musta. Tilaa on ymmärrettävä antaa ihmisille kädet pestävä vältettävä isoja ryhmiä, niin maskia ei tarvitse. 

Samalla voi sanoa ettei kannata jäädä kuppaamaan muiden eteen ja ruuhkauttamaan kauppoja jne. 

Vierailija
27/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on "mörkö" käyttää maskia siksi, että se ei juuri lainkaan suojaa mua itseäni ja lisäksi olen 100%:n varma, että ylihuomisessa maskisuosituksessa maskille ei aseteta mitään laatuvaatimuksia. Ts pala pitsiä tai shifonkihuivi naamalla ihmiset änkeävät sen jälkeen suunnilleen iholle kuvitellen, että he täyttävät nyt annetun suosituksen. Plus että kyseessä on vain suositus ja ne käyttää maskia, jotka haluavat käyttää. 

Mutta ei tuo mua sinällään haittaa, koska en aio mennä paikkoihin, joissa maskeja käytettäisiin. Jos joutuisin menemään, käyttäisin jo nyt kunnollista hengityssuojainta sekä suojalaseja, jolla suojaisin itse itseni välittämttä siitä, millainen kangaspala jollain toisella on naamallaan tai onko sillä mitään. 

Vierailija
28/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliita, hiostavia, lisää roskaa ja p***aa maapallolle. Noiden tuottamiseenkin menee taas järjettömät määrät materiaalia. (Miten esim. ne kiinalaiset maskigate-myrkkymaskit, joita ei voitukaan ollenkaan edes käyttää: Tuotetaan tuottamisen ja rahanahdeuden himoissa lusää roskaa. Ovatko ne nyt kaatopaikalle kärrätty? Kelluvat kenties meressä? )

Vierailija
29/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän työssäni maskia, koska on pakko. Siinä tulee ihan riittävästi sitä lajia. Ei kiitos vapaa-ajalle ellei ole 100% suojausteho, 

Vierailija
30/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha, ei suojaa mitään (ne eivät istu hyvin kasvoilla), kangas kostuu nopeasti ja sitä käytetään väärin ja huomaamatta sitä tulee näpelöityä ja siirreltyä ylös ja alas. Ei ole terveyden kanssa mitään tekemistä millään maskisuosituksilla tai -pakoilla, se on vain symbolinen juttu, jolla luodaan näennäisturvallisuutta.

Vierailija
31/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka maski ei paljoa suojaisi, suojaa se sen verran, että saattaa saada vain lievän koronan.

Itse siis käytän suojamaskia taas heinäkuisen tauon jäljiltä bussissa matkustaessa ja kaupassa käydessä. Välillä olen kulkenut muutaman korttelin matkoja maski kasvoilla julkisilla paikoilla, koska olen ollut vaihtamassa bussissa toiseen ja siis kävellyt pysäkkien välin sama edelleen käyttökelpoinen maski kasvoilla.

On niitäkin, jotka väittävät ettei käsien pesu auta koronaa vastaan. Itse olen jo ennenkin pessyt kädet kotiin saapuessa, ja nyt koronan takia se on hyvä keino varmistaa, ettei kodin pinnoille tule virusta. Sen ansiosta (ja parin muun toimintatavan kotiin saapuessa) kotona voi ottaa rennosti ja olla varma siitä, ettei virusta ole päässyt eteistä pidemmälle.

Vierailija
32/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha, ei suojaa mitään (ne eivät istu hyvin kasvoilla), kangas kostuu nopeasti ja sitä käytetään väärin ja huomaamatta sitä tulee näpelöityä ja siirreltyä ylös ja alas. Ei ole terveyden kanssa mitään tekemistä millään maskisuosituksilla tai -pakoilla, se on vain symbolinen juttu, jolla luodaan näennäisturvallisuutta.

Tämä on ihan silkka fakta, joka ei alapeukuttamalla muutu miksikään.

Vierailija
33/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka maski ei paljoa suojaisi, suojaa se sen verran, että saattaa saada vain lievän koronan.

Itse siis käytän suojamaskia taas heinäkuisen tauon jäljiltä bussissa matkustaessa ja kaupassa käydessä. Välillä olen kulkenut muutaman korttelin matkoja maski kasvoilla julkisilla paikoilla, koska olen ollut vaihtamassa bussissa toiseen ja siis kävellyt pysäkkien välin sama edelleen käyttökelpoinen maski kasvoilla.

On niitäkin, jotka väittävät ettei käsien pesu auta koronaa vastaan. Itse olen jo ennenkin pessyt kädet kotiin saapuessa, ja nyt koronan takia se on hyvä keino varmistaa, ettei kodin pinnoille tule virusta. Sen ansiosta (ja parin muun toimintatavan kotiin saapuessa) kotona voi ottaa rennosti ja olla varma siitä, ettei virusta ole päässyt eteistä pidemmälle.

Mistä tämä ihmeellinen harha, että maski lieventäisi koronaa? Istuu tällä palstalla hyvin sitkeässä. Oikeastihan koronan voimakkuus on enimmäkseen kiinni geeneistä, iästä ja perussairauksista. Ei maski mitenkään pilko koronaa niin, että se mystisesti lievenee, kun tulee maskin läpi. Toki myönnän olevani väärässä, jos on näyttää luotettava tutkimus sille, että maski muokkaa koronavirusta lievemmäksi. 

Vierailija
34/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä ihmeellinen harha, että maski lieventäisi koronaa? Istuu tällä palstalla hyvin sitkeässä. Oikeastihan koronan voimakkuus on enimmäkseen kiinni geeneistä, iästä ja perussairauksista. Ei maski mitenkään pilko koronaa niin, että se mystisesti lievenee, kun tulee maskin läpi. Toki myönnän olevani väärässä, jos on näyttää luotettava tutkimus sille, että maski muokkaa koronavirusta lievemmäksi. 

Jep. Kun virus tartuttaa onnistuneesti solun se alkaa puskemaan miljoonia kopioita ja siinä ei se naamari enää paljoa vaikuta.

Vierailija
35/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se maski siihen vaikuta saako lievän vai vakavan koronatartunnan. Jos sen viruksen saa, niin sen saa ja se on sitten jokaisen omasta kunnosta, tuurista jne. kiinni mitä se kunkin elimistössä tekee ja kuinka vaikuttaa.

Vierailija
36/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haju ja aivotoimintani pitää sitä maskia vastenmielisenä.

Mielummin pidän jotain omaa vaatettani hengitys suojaimen sijasta.

Vierailija
37/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskin käyttäminen luo näennäisturvallisuutta. Koronalta suojautumisen kanssa sillä ei ole juurikaan tekemistä. Tämä siksi, että maskia ei käytetä siten kuin se olisi tarkoitettu. Kokeilkaa vaikka ensin syödä se sokerimunkki ilman että nuolaisette huulianne välillä. Maskin käytössä on sama ongelma. Kun se menee silmille se laitetaan käsin koskemalla takaisin paikoilleen. jne, jne. Oikeaoppinen käyttö on liian hankalaa, parempi olisi pitää turvaväli muihin. Koulut ja päiväkodit pitää sulkea ja joukkokokoontumiset kieltää. Muuten me kuolemme!

Kuolemme siltikin.

Vierailija
38/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän maskista, naama on niin ruma että näytän edes hieman paremmalta sen kanssa.

Ainakin näin keski-ikäisenä oli mukava huomata kuinka maskilla saa kivasti peittoon sekä kaksarin, roikkuvat leukaperät että nasaalijuonteet. 

Vierailija
39/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyttänyt maskia mutta tuntuu olevan jatkuvasti loppuunmyyty. Tosin eilen tuli netissä vastaan https://nassu.fi/ josta tilasin kerralla 50kpl paketin maskeja. Toivottavasti tulevat pian.

Vierailija
40/84 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se maski siihen vaikuta saako lievän vai vakavan koronatartunnan. Jos sen viruksen saa, niin sen saa ja se on sitten jokaisen omasta kunnosta, tuurista jne. kiinni mitä se kunkin elimistössä tekee ja kuinka vaikuttaa.

Saattaa saatu virusmäärä vaikuttaakin taudin vakavuuteen:

https://www.hs.fi/tiede/art-2000006581585.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi