Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi älykkyydestä ollaan usein kateellisia?

Vierailija
11.08.2020 |

Oon ite keskiälynen. Luin kuitenkin tota ketjua siitä miten älykkäät havainnoi maailmaa ja toista jossa oli parisuhdeasiaa. Alettiin heti naljailemaan siitä että joku kirjottaja asettaa itsensä ylä puolelle, mitä ihmettelin koska en nähnyt asiaa niin. Minun keskiälyisen lopputulos: kateus? Luetaan rivien välistä jotain mitä siellä ei ole? Miksi??

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs pystyy huijaamaan toisia halutessaan, mutta älykästä on vaikea tyhmän naruttaa. Älykäs pystyy pääsemään korkeakouluun ja ainakin teoriassa kasvattamaan omaisuutta, ellei muita esteitä kauheasti kasaannu. Keskinkertaisen on puolestaan vaikea pärjätä enemmän kuin keskinkertaisesti, ellei oikein lykästä - koska rahkeet riittävät vain tiettyyn pisteeseen asti.

Älykkäällä on parhaassa tapauksessa parhaat mahdollisuudet vauraaseen elämään ja hyvään elintasoon. Tästä potentiaalista luulisin, että ollaan kateellisia.

Vierailija
2/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykäs pystyy huijaamaan toisia halutessaan, mutta älykästä on vaikea tyhmän naruttaa. Älykäs pystyy pääsemään korkeakouluun ja ainakin teoriassa kasvattamaan omaisuutta, ellei muita esteitä kauheasti kasaannu. Keskinkertaisen on puolestaan vaikea pärjätä enemmän kuin keskinkertaisesti, ellei oikein lykästä - koska rahkeet riittävät vain tiettyyn pisteeseen asti.

Älykkäällä on parhaassa tapauksessa parhaat mahdollisuudet vauraaseen elämään ja hyvään elintasoon. Tästä potentiaalista luulisin, että ollaan kateellisia.

Kyllä keskinkertainenkin voi päästä korkeakouluun, mä oon siitä yks esimerkki, pitää vaan tehä paljon töitä sen eteen. Mietin kuitenkin tota kateus asiaa myös, miten se on toiselta pois jos toinen on älykkäämpi? Ei maailma mee niin mutta vaikuttaa että ihmiset silti suuttuvat toisen älykkyydestä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on kateellisia ihan mistä tahansa, mitä itseltään puuttuu. Älykkäiden kadehtiminen ja tyhmien kouluttaminen on johtamassa Suomen alasajoon.

Vierailija
4/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisin kateellinen atomipommin keksijälle tai muovin keksijälle tai niille kaikkien historian saatteen ajan johtajille sekä älymystölle, jotka ovat saaneet maailman tähän nykyiseen "jamaan".

Vierailija
5/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä jos ap. itse luet rivien välistä jotain mitä siellä ei ole?

Ai niin. Olet älykäs, ja et sellaiseen sorru.

Vierailija
6/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmemmille tulee kiire kateuksissaan kiusata sut kaikkien ja kaiken ulkopuolelle, erakoksi nyt vähintään tai jopa sairaseläkkeelle. Rekryt eivät uskalla palkata viisaampiaan. Ei sitä (työ)elämää kestäisikä'n kyll'ä niitten Äo40 tampioiden seurassa kahvihuone"keskusteluineen".

Vierailija
7/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hyvistä ominaisuuksista ollaan kateellisia?

Vierailija
8/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä keskinkertainenkin voi päästä korkeakouluun, mä oon siitä yks esimerkki, pitää vaan tehä paljon töitä sen eteen. Mietin kuitenkin tota kateus asiaa myös, miten se on toiselta pois jos toinen on älykkäämpi? Ei maailma mee niin mutta vaikuttaa että ihmiset silti suuttuvat toisen älykkyydestä. ap

On kai se tavallaan kurjaa, jos toinen saa puolen tunnin lukaisemisella saman hyödyn kuin toinen vasta neljän tunnin puurtamisella. Yleensä molemmat saa kuitenkin saman verran aikaa tehdä tehtävät, saman verran opetusta, opintotukea... Mutta toisella jää aikaa ja energiaa muuhunkin. Mutta älykkäällä on tosiaan taakkana ymmärtää sellaistakin, mitä ei ole hauska ymmärtää ynnä muita haasteita, mitä on älykkäiden pariutumisketjussa jne. paljon käytykin tässä läpi.

Vierailija
9/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ehti tulla jo tuossa monta ajatusvirhettä. Skarppaa ja mieti uudelleen.

Vierailija
10/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä täällä ei olla toisille kateellisia?

Suomessa kateus voittaa tunnetusti kiimankin.

Vierailija
11/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ehti tulla jo tuossa monta ajatusvirhettä. Skarppaa ja mieti uudelleen.

Mikset kertoisi viisaampana miten asiat oikeasti ovat?

Vierailija
12/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ihminen kyllä luulee olevansa älykkäämpi kuin on. Ja muita yleensä ärsyttää ihmiset jotka luulee liikoja itsestään/se on vähän myötähäpeää herättävää. Itse olen normaaliälyinen ja ei haittaa minua vaikka jonku äö olisikin 160 😅 hyvä että jollakin! tyytyväinen olen omaan elämääni juuri näin...

Vierailija
13/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmemmille tulee kiire kateuksissaan kiusata sut kaikkien ja kaiken ulkopuolelle, erakoksi nyt vähintään tai jopa sairaseläkkeelle. Rekryt eivät uskalla palkata viisaampiaan. Ei sitä (työ)elämää kestäisikä'n kyll'ä niitten Äo40 tampioiden seurassa kahvihuone"keskusteluineen".

Työpaikkakiusaajat ovat syvältä, mutta työpaikkakiusaamisen kohteeksi joutuminen ei suoranaisesti ole mikään todiste älykkyydestä.

-erakoksi kiusattu tampio

Vierailija
14/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kaikkea kutsutaan nykyään kateellisuudeksi. Et voi esim oikeasti vaan yksinkertaisesti inhota jotain tyyppiä, vaan aina kaikki on kuulemma kateellisuutta. Tämä ihan yleisellä tasolla, liittyy ihan kaikkeen...

Vierailija
15/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entä jos ap. itse luet rivien välistä jotain mitä siellä ei ole?

Ai niin. Olet älykäs, ja et sellaiseen sorru.

En rivien välistä lukenut vaan siellä sanottiin ihan suoraan että ketjun älykkäät olettavat olevansa parempia ja että he vaikuttavat epäsosiaalisilta vaikka mitään sellasta en nähnyt itse! En ole tyhmä mutta en älykäskään. ap

Vierailija
16/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset yleensä ovat kateellisia? Ehkä juuri älykkyys on herkkä asia siksi, että se on synnynnäistä. Jos naapurilla on hieno auto, voin ainakin periaatteessa saada sellaisen joskus itsellenikin, mutta älyä en voi mitenkään saada lisää. Älykkyys myös vaikuttaa lähes kaikkeen, siksikään sitä ei pääse pakoon.

Vierailija
17/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos voisin valita olisin mieluummin viisas kuin älykäs, mutta en ole kummallekaan kateellinen. viisutta arvostan kyllä enemmän.

Vierailija
18/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jamaan plesit kirjoitti:

Miksi olisin kateellinen atomipommin keksijälle tai muovin keksijälle tai niille kaikkien historian saatteen ajan johtajille sekä älymystölle, jotka ovat saaneet maailman tähän nykyiseen "jamaan".

Niin, eipä yksikään lievästikeh.vabbaide olisi keksinyt muovia tai monia lääkkeitä joita löytyy pohjavesistöstä ja kalakannoistamme.

Kiitos älykkäille ihmisille meidän kusetuksesta.

Jos oikein miettii älykkyyttä niin mihin se on johtanut.

Ahneuteen ja räikyviin tuloeroihin. Silti älykkäät ovat onnistuneet peittoamaan kaiken loan romanttiseen mielikuvaan mystisestä hyvää tekevästä älymystöstä, joka tekee jatkuvasti kovasti töitä palkatta ihmiskunnan eteen...

Vierailija
19/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä älykkyys on merkittävä elämässä selviytymistä auttava ominaisuus. Evoluutiota...

Muilla eläinlajeilla monet muut piirteet ovat tärkeämpiä kuin äly.

Vierailija
20/111 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se on mitään kateellisuutta. Lähinnä pelkoa siitä miten älykkäät aiheuttavat mielivaltaisesti maailmalla asioita joita normaalit ihmiset eivät haluaisi tapahtuvan.

Kommunismilla huijattiin lähes vuosisata tavallisia työtätekeviä ihmisiä älykkäiden johdosta. Ympäri maailmaa. Sama kapitalismilla.

Tyhmiä viedään kuin lammasta pässin kartanoon vetoköydellä ilman että tarvii vetää.

Minkähän joukkotuhoaseen älykkäät seuraavaksi keksivät kun on keksitty ydinaseet, niin olisko tyhmiä ja köyhiä tappava virus jotain?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi