Pahimmat näkemäsi "Suutarin lapsella ei ole kenkiä" tapaukset?
- Lastantarhanopettaja ei todisteista huolimatta usko, että hänen lapsellaan on adhd
- Neurologi pyöräilee ilman kypärää
- Poliisi ajaa kännissä tutkaan
Kommentit (136)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 08:59"]
Ypäjällä oli eläinlääkäri, jonka koirien pidosta tehtiin eläinsuojeluilmoitus.
[/quote]
huoh, eikä tämä.
Minä turvallisuusalan asiantuntija, jolta kotoa uupuu muutama välttämätön palovaroitin, pakollisia kaiteita ja aiemmin palolevy kiukaan yltä (tämä onneksi on jo listasta poistettu tätä nykyä)... muitakin pieniä löytyy...
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 08:58"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 08:56"]
Olen alakoulussa aineenopettajana. Olen todella kärsivällinen oppilaiden kanssa enkä koskaan hermostu niin että se näkyisi.
Kotona huomaan välillä huutavani lapsille kuin palosireeni.
[/quote]
eikä tämä, eikä näköjään moni muukaan ketjussa.
[/quote]
Voi pyhä yksinkertaisuus.. Jos suutarin lapsilla ei ole kenkiä, se tarkoittaa että suutari itse ei hoida perheensä jalkineasioita kunnolla. Näinollen ketjussa voi varsin hyvin kertoa esimerkkejä ihmisistä, joilla ei välttämättä ole lainkaan lapsia, mutta joiden kohdalla mainittu ehto siitä huolimatta täyttyy.
Olen IT-alalla tietoturvahommissa (firmassa joka hoitaa valtioiden eri instanssien tietoturvaa), mutta en jaksa tehdä varmuuskopioita, ja salasanatkin ovat liian usein samoja monissa palveluissa.. Enkä jaksanut perheen koneitakaan päivittää ja korjata, vaan herjasi vaikka mitä kuinka pitkään. Työni teen huolella ja ammattitaidolla tietenkin.
Juu, minä ymmärsin kyllä kysymyksen, mutta koska näitä 'sattumuksia' on niin miksi ei niitäkin jakaisi. Mielestäni ne ovat hauskoja. Miksi pitää nipottaa moisesta?
t.64
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 09:09"]
Minä turvallisuusalan asiantuntija, jolta kotoa uupuu muutama välttämätön palovaroitin, pakollisia kaiteita ja aiemmin palolevy kiukaan yltä (tämä onneksi on jo listasta poistettu tätä nykyä)... muitakin pieniä löytyy...
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 09:13"]
Juu, minä ymmärsin kyllä kysymyksen, mutta koska näitä 'sattumuksia' on niin miksi ei niitäkin jakaisi. Mielestäni ne ovat hauskoja. Miksi pitää nipottaa moisesta?
t.64
[/quote]
[/quote]
Niin, mutta eiköhän useimmilla ihmisillä ole kotona lapsia, jos ihan kirjaimellisia ollaan, joten ihan asiallinen kommentoija.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 09:15"]
t.64
[/quote]
[/quote]
Niin, mutta eiköhän useimmilla ihmisillä ole kotona lapsia, jos ihan kirjaimellisia ollaan, joten ihan asiallinen kommentoija.
[/quote]
Kyseinen hokema on vertauskuvallinen, kuten sananparret yleensä...kirjaimellisestihan koskee ainoastaan suutareita ja heidän lapsiaan.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 21:49"]
Eläinlääkäri joka inhosi eläimiä, kaikkia muita kuin tuotantoeläimiä ja koiria joilla oli "paperit". Varsinkin kissoja inhosi, mutta myös sekarotuisia koiria.
Tällainen oli meidän kunnassa kunnan eläinlääkärinä, vielä muutama vuosi sitten.
Sanoi todella törkeästi, kun käytettiin sekarotuista koiraamme siellä rokotettavana, että "pyh, tällaisiakin rakkeja on pilvin pimein". Eikä edes kysytty siltä mitään., eikä edes puhuttu sille.
Ihan hullu äijä.
[/quote]
Lohja? Sama kokemus...
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 09:15"]
t.64
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vain 40% Suomen väestöstä asuu lapsiperheissä ja siinä on ne lapsetkin mukana...
Olen lastenvaatekauppias mutta ostan lasten vaatteet kirppareilta. Jäänyt tavaksi...
täälläkin raksa-alan ammattilainen, joka pistää minut, opettajan tekemään kotona kaikki remppahommat. minä, siis opettaja, unohdan kysellä lapsilta, josko he ovat tehneet läksynsä. ystäväperheessä insinööri-isä tekee lasten diagnoosit, kun he sairastavat ja huolehtii heidät lääkäriin. perheen äiti on lääkäri, eikä huomannut tyttärellään edes vesirokkoa.
Äitini on sairaanhoitaja. Kun olin lapsi, jouduin mm. kuumeisena kouluun, äitin vaan sanoi että "ei sinua mikään vaivaa, kouluun vaan".
Itse ostin omakotitalon perheeltä, jonka rouva oli siivooja. Taloa ei oltu siivottu varmaan koskaan, se piti remontoida ihan kokonaan että saatiin kaikki saasta pois.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 08:58"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 08:56"]
Olen alakoulussa aineenopettajana. Olen todella kärsivällinen oppilaiden kanssa enkä koskaan hermostu niin että se näkyisi.
Kotona huomaan välillä huutavani lapsille kuin palosireeni.
[/quote]
eikä tämä, eikä näköjään moni muukaan ketjussa.
[/quote]
Nettisukupolven sivistys on todella hassua. Mietipäs kommentoija ihan ajan kanssa, mítä tuo suutarin lasten kengät sanonta tarkoittaa.
Lisää listaan,
- besservisser-nettikommentoija, joka ei hallitse yleissivistystä ja sananparsia.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:08"]
Psykologi, jonka lapsi on niin epätasapainoinen, että on käynyt teinistä asti liki koko aikuisiässä jonkinlaisessa terapiassa.
[/quote]
Minä olen psykologi, psykoterapeutti, jonka lapsi on vaikeasti masentunut.
Mun appiukko on arvostettu hammaslääkäri. Kotona kulkee usein coca cola-tölkki kädessä ja tarjoaa colaa lapsenlapsilleenkin koko ajan.. cocis on kuulemma niin hyvää :D
Hoidan ammatikseni muiden ihmisten asioita ja omat asiat tulee hoidettua juuri ja juuri ripa pomppien.
Tunnen poliisin, jonka lapset ovat täysin heitteillä. Ei huolehdita, ei anneta ruokaa. Lapset käyvät kavereilla pyytämässä ruokaa. Eivät myöskään käytä pyöräilykypärää.
Tunnen erityisopettajan, joka on täysin tasapainoton sekopää, yrittänyt tappaa itseään, masentuu, ei kestä lapsia. Omat lapsensa vanhemiensa hoidossa.
Itse olen rehtorin tytär ja en tosiaan jaksa omien lasteni läksyjä tarkastaa, evvk.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:11"]
Tiedän erään viittomakielen tulkin joka ei ole ollut, eikä halua olla kuurojen kanssa juuri missään tekemisissä työnsä ulkopuolella. Itse opiskelen samaa alaa, ja pyrin viettämään aikaa kuurojen kanssa niin paljon kun vain pystyn.
[/quote]
Eihän tässä ole mitään epänormaalia. Moni ei halua olla työnsä kanssa tekemisissä työn ulkopuolella.
Minä olen perhepäivähoitaja, jolla hoidossa neljä alle kolmivuotiasta. Omat lapset ovat koululaisia, joten vapaa-ajallani en jaksa alle kouluikäisiä lapsia. En mitenkään hakeudu leikkipuistoihin tai pikkulasten tapahtumiin illalla, pitäisikö?
Ypäjällä oli eläinlääkäri, jonka koirien pidosta tehtiin eläinsuojeluilmoitus.