Oikeasti yksinkertaiset ihmiset miten havainnoitte maailmaa?
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mites ne tempparit??
Miksei kukaan vastaa oikeaa vastausta tempparikysymykseen! Ei tyhmyys täällä tiivisty. Pelkkää kerskailua tuo tyhmyytenne.
-tempsu
Jäikö sinulle trauma "Beirutista" tai jostain ilkeästä ihmisestä siinä älykkäiden munanheilutteluketjussa?
Etkö pääse yli?
En tiedä mistä Beirutista puhut. Minä vaadin ketjun retostelijoilta todisteita. Todistakaa nyt tyhmyytenne!
-tempsu
En tiedä mitään ketjun aiheesta mutta minä kerron sitten kuka vastaa oikein kun joku vastaa.
-tempsu
Vierailija kirjoitti:
Mä kelaan kaikenlaista. Vaikkapa sellasta että kuka loi jumalan ja voiko jumala luoda niin suuren kiven ettei voi sitä nostaa. Ja jos voi nostaa niin voiko luoda vielä suuremman kiven jne
Nyt tiedän olevani omieni joukosa. Siis jos jumala voi luoda niin kiven, ettei se jaksa sitä nostaa, niin silloinhan jumala ei ole kaikkivoipainen. Ja jos hän ei voi luoda sellaista, niin silloinkaan hän ei ole kaikkivoipa. Huhhuh, mitähän tästä sanoisi joku piispa? Olis kiva joskus jollain piispantunnilla kysyä tätä, vai vaikka Päikkä Räsäseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan vastaa oikeaa vastausta tempparikysymykseen! Ei tyhmyys täällä tiivisty. Pelkkää kerskailua tuo tyhmyytenne.
-tempsu
Jäikö sinulle trauma "Beirutista" tai jostain ilkeästä ihmisestä siinä älykkäiden munanheilutteluketjussa?
Etkö pääse yli?
Vink vink. Luulen että hän havainnollistaa yksinkertaisen ihmisen havainnoimistapaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-tempsu
Etkö pääse yli?
En tiedä mistä Beirutista puhut. Minä vaadin ketjun retostelijoilta todisteita. Todistakaa nyt tyhmyytenne!
-tempsu
En tiedä mitään ketjun aiheesta mutta minä kerron sitten kuka vastaa oikein kun joku vastaa.
-tempsu
Sinä et näytä ymmärtävän käsitteiden kysymys ja vastaus eroa.
Sinulla meni sormi suuhun kun sinulta penättiin, että esitäpä nyt älykkäitä kysymyksiä, koskien päivän uutista.
Sekoilet täällä vielä viikonkin jälkeen kuvitellen että sinun täytyisi vastata johonkin kysymykseen, kuin kansakoulussa.
Olet hyvin herttainen tuossa tilassasi.
Vierailija kirjoitti:
Möllöttelen suu auki ja välillä muistan jopa räpsäyttää ripsiä.
Ai jaaa........................................................joo..............................................................................niin mäki..........................höhöhöhöhöööö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-tempsu
Etkö pääse yli?
Vink vink. Luulen että hän havainnollistaa yksinkertaisen ihmisen havainnoimistapaa...
Eli on yksinkertaista testata itseään älykkääksi retostelevan älykkyyttä millään tavalla?
Vai on yksinkertaista jumittua tuolla tavoin moneksi päiväksi jostain palstalla tapahtuneesta vastapallosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kelaan kaikenlaista. Vaikkapa sellasta että kuka loi jumalan ja voiko jumala luoda niin suuren kiven ettei voi sitä nostaa. Ja jos voi nostaa niin voiko luoda vielä suuremman kiven jne
Nyt tiedän olevani omieni joukosa. Siis jos jumala voi luoda niin kiven, ettei se jaksa sitä nostaa, niin silloinhan jumala ei ole kaikkivoipainen. Ja jos hän ei voi luoda sellaista, niin silloinkaan hän ei ole kaikkivoipa. Huhhuh, mitähän tästä sanoisi joku piispa? Olis kiva joskus jollain piispantunnilla kysyä tätä, vai vaikka Päikkä Räsäseltä.
Nämä on näitä mitä tyhmät funtsii. Toinen hyvä on se muna vai kana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-tempsu
Etkö pääse yli?
Eli on yksinkertaista testata itseään älykkääksi retostelevan älykkyyttä millään tavalla?
Vai on yksinkertaista jumittua tuolla tavoin moneksi päiväksi jostain palstalla tapahtuneesta vastapallosta?
Nyt tulee hyvää yksinkertaista matskua.
-ei kykyä ymmärtää sarkasmia
-vetää herneet nenään
kaoottisesti ja vaistomaisesti, kaikki mahdolliset virheet tehden. Koskaan ei osaa olla varma siitä mitä mikin asia oikeasti on ja jää jahkailemaan eikä osaa tehdä päätöksiä elämässään.
Pidin nuorempana itseäni keskivertoa älykkäämpänä, mutta vasta näin keski-ikäisenä olen tajunnut, että oikeastihan olen keskivertoa tyhmempi. Koulujen huonon menestyksen kuittasin vain laiskuudella, mutta tosiasiassa siinä laiskuudessani oli paljon myös ymmärtämättömyyttä. On helppo heittää lekkeriksi, kun oppi menee yli hilseen.
Kysymystäkään en ihan täysin ymmärtänyt. Itse kaiketi havainnoin maailmaa kaikilla aisteilla ja tietenkin lukemalla. Toki lukemiseni on melkoisen hidasta, varsinkin vähänkään asiapitoisemmassa tekstissä, kun joudun lukemaan moneen kertaan ymmärtääkseni lukemani tekstin sisällön.
Siitä huolimatta minua ei juurikaan hömppä kiinnosta, vaan luen mieluummin asiapitoisia juttuja. Mitään tositeeveetä en seuraa lainkaan, enkä myöskään salkkareita ym hömppää. Paljon mieluummin katselen A-studiota, tai Maailman politiikan arkipäivää, ym asia- ja ajankohtaisohjelmia.
M53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-tempsu
Etkö pääse yli?
Nyt tulee hyvää yksinkertaista matskua.
-ei kykyä ymmärtää sarkasmia
-vetää herneet nenään
Sarkasmiyritykset voidaan ymmärtää, mutta ei silti kokea ihan mahtavan onnistuneiksi ja hulvattomiksi.
Olet ihan yhtä hauska, mitä ne valokuvat ovat, joita jengi lähtettää seiskalehteen.
Tuo klassikko, "herneet nenään" on tosiaan ihan hillitön. Kerran meni nauramisesta kurat housuun kun joku oli keksinyt vääntää herneen palkokasveiksi ja nenäkin oli joku hengityselin. Kjeh kjeh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-tempsu
Etkö pääse yli?
-tempsu
-tempsu
Niin. On siis joku ohjelmaformaatti jossa junttipullerot menevät pettämään toisiaan paratiisisaarelle tms.
Sitten jotkut sitä juopottelua, paneskelua, twerkkaamista, kirkumista, rääkymistä ja itkemistä katsoo?
Sitten toiset paheksuu ja halveksii näitä jotka sitä ohjelmaa katsoo?
Ohjelman katsojat halveksii niitä osallistujia niin ikään?
Ohjelman katsojat ylentävät itsensä osallistujiin nähden; mä en ainakaan oo tollanen, oon parempi.
Ohjelman katsojien halveksiat ylentävät ihan samalla lailla; mä en ainakaan kato tollasta, oon parempi.
No mitäs sitten? Mitä väliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lainaamasi kirjoittaja, mutta vähäisestä ymmärryskyvystäni huolimatta en nähnyt lainaamassasi tekstissä mitään mainintaa jumalansa kaikkivoipaisuudesta, enkä myöskään määritelmää siitä, minkälainen hänen jumalansa on. En ainakaan havainnut mitään mainintaa, että kirjoittajan jumala olisi ollut nimenomaan kristinuskon jumala.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi minuakin. Ymmärtääkö esim. pieni- ja keskituloiset itse etteivät ole kovinkaan fiksuja? Toki poikkeuksiakin on mutta eiköhän tämä ole pääsääntö.
Ei me oikeestaan mitään havannoida ollaan vaan. Mukavaa. Ei näyttäs älyköilläkään maalima havannoista muuksi muuttuvan.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi minuakin. Ymmärtääkö esim. pieni- ja keskituloiset itse etteivät ole kovinkaan fiksuja? Toki poikkeuksiakin on mutta eiköhän tämä ole pääsääntö.
Pääsääntö on. Sama koskee korkeakoulutettuja.
Itse havainnoin hyvin pitkälti semmottisen algoritmin kautta, joka alkaa näin: Onko tämä tilanne minulle jotenkin uhkaksi? Joo on! Voinko lähteä pois vai pitääkö puolustaututa? /Ei ole uhkaksi! Joo, no löllin sitten tässä tyytyväisenä niin kauan kun on uhkaksi.
Sitten joskus jos joku on uhkaksi, niin kysymyksiä voi tulla lisää. Mikä vttu tuon motiivi on? Miten sen saa muutettua ei uhkaksi?
Aika paljon pohdin, miksi ihmiset on niin hirveitä vattupäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää onko yksinkertainen?
Jos et koskaan kohtaa mielestäsi yksinkertaisia ihmisiä, hyvin suurella todennäköisyydellä sinä olet itse yksinkertainen.
Vähän kuin pokerissa; Jos et tiedä kuka pelipöytäsi huonoin pelaaja on, se olet sinä itse
Voi olla, mutta minä en kyllä ajattele muita yksinkertaisina koska kaikissa on mielestäni jotain älyä ja taitoa, mikä minä olen sitä arvioimaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma napa on tärkein ja ihmiset arvioidaan ulkonäön perusteella! Kova ääni ja runsas kiroilu höystää havainnointia.
Oon kuullu sellastakin että kiroilu yhdistetään myös älykkyyteen.
Olen lukenut väitteen, että kiroilu yhdistyy älykkyyteen. Sitä perusteltiin viittaamalla tutkimukseen, joka todisti, että sillä että saa mieleen mahdollisimman monta kirosanaa minuutissa, on yhteys laajaan sanavarastoon. Olin ihmeissäni. Jos on laaja sanavarasto, totta kai silloin tietää paljon sanoja, kirosanojakin, mutta on eri asia käyttääkö niitä. Kyseisestä tutkimuksesta ei siis edes voi päätellä, että kiroilu viittaa älykkyyteen - ainakaan yleisin kiroilun tyyli, jossa käytetään ihan perus kirosanoja.
(Tuo oli tietysti vain yksi tutkimus, en tiedä muista tutkimuksista.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmä tiiä mut mä söin just bansun.
mä en enää syö banskuja kun se päällys maistuu pahalta
Appelsiinejen päällys maistuu kans jänskän kirpukalta.
Ei vaan kukaan ei anna oikeaa kysymystä tempsuihin liittyen.