Oikeasti yksinkertaiset ihmiset miten havainnoitte maailmaa?
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma napa on tärkein ja ihmiset arvioidaan ulkonäön perusteella! Kova ääni ja runsas kiroilu höystää havainnointia.
Oon kuullu sellastakin että kiroilu yhdistetään myös älykkyyteen.
Olen lukenut väitteen, että kiroilu yhdistyy älykkyyteen. Sitä perusteltiin viittaamalla tutkimukseen, joka todisti, että sillä että saa mieleen mahdollisimman monta kirosanaa minuutissa, on yhteys laajaan sanavarastoon. Olin ihmeissäni. Jos on laaja sanavarasto, totta kai silloin tietää paljon sanoja, kirosanojakin, mutta on eri asia käyttääkö niitä. Kyseisestä tutkimuksesta ei siis edes voi päätellä, että kiroilu viittaa älykkyyteen - ainakaan yleisin kiroilun tyyli, jossa käytetään ihan perus kirosanoja.
(Tuo oli tietysti vain yksi tutkimus, en tiedä muista tutkimuksista.)
No niin no niin.
Ei sellainen miltään älykkäältä vaikuta jolla on suppea sanavarasto, ja joka toinen sata on vattu.
Kuitenkin jos on laajasanavarastoisia ihmisiä ja osataan "sivistyssanojakin" (inhoan koko käsitettä), niin itse pidän älykkäämpänä sitä joka välillä kiroileekin. Minulle se kertoo, että henkilö ei ole sellainen "näin pitää käyttäytyä, koska niin se vain on" ihminen.
Se tyyppi joka ei kiroile ja pierukin on "rupsu" tai "paukku", on mielestäni vähän sellainen ulkoaohjautuvampi.
Näen asiat musta valkoisena, kaikki on joko tai ja ahdistun harmaan sävyistä sillä niitå ei ole.
Äänestän tottakai persuja kun he sanoo niin kuin asiat on!!!!1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmä tiiä mut mä söin just bansun.
mä en enää syö banskuja kun se päällys maistuu pahalta
Appelsiinejen päällys maistuu kans jänskän kirpukalta.
Arvaa mitkä on kirpukkaita? No ananaat. Bananaat ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Näen asiat musta valkoisena, kaikki on joko tai ja ahdistun harmaan sävyistä sillä niitå ei ole.
Hyvää ja hauskaa läppää. Kaikkein paras oli tuo persujen totaalinen häpäiseminen.
Vierailija kirjoitti:
Yle ja hesari kertoo mitä pitää ajatella mistäkin. Äänestän vihreitä
Ai yle?
Olen tolkun ihminen, enkä mustavalkoinen. Äänestän vihreitä, koska maailma pelastuu ja ovat viisaita, mutta esitän julkisesti persua, koska maailma pelastuu ja ovat viisaita. En oikein osaa valita vihreiden ja persujen väliltä.
Ensi vuonna ehkä ääni persuille ja sitten kavereille vihreänä esiintyminen?
Vierailija kirjoitti:
Näen asiat harmaana ja olen äärikeskustalainen ja äärisosiaalidemari. Sellainen hybridi.
Haluaisin olla isona sellainen kuin Matti Vanhanen ja Erkki Tuomioja olisivat oikein paljon toisiaan rakastaneet ja siitä olisi syntynyt hedelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmä tiiä mut mä söin just bansun.
mä en enää syö banskuja kun se päällys maistuu pahalta
Appelsiinejen päällys maistuu kans jänskän kirpukalta.
Arvaa mitkä on kirpukkaita? No ananaat. Bananaat ei ole.
No näin on. Kaaltakin haisee ihan piarulle.
Olen varsin yksinkertainen ja reagoin esim. näin. Korona: maa suljetaan. Ihmiset karanteeniin. Ruoka-ja lääkehuolto kuntoon. Päästään koronasta viidessä viikossa. Puretaan rajoitukset, elämä jatkuu kuten ennenkin. Mutta ulkomaille ei saa mennä, eikä ketään päästetä Suomeen. Vasta sitten kun pandemia on talttunut kaikkialla. Hallituksen länkyttäjät ovat ilm. vielä yksinkertaisempia kuin minä, jos eivät vieläkään tuota tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma napa on tärkein ja ihmiset arvioidaan ulkonäön perusteella! Kova ääni ja runsas kiroilu höystää havainnointia.
Oon kuullu sellastakin että kiroilu yhdistetään myös älykkyyteen.
Olen lukenut väitteen, että kiroilu yhdistyy älykkyyteen. Sitä perusteltiin viittaamalla tutkimukseen, joka todisti, että sillä että saa mieleen mahdollisimman monta kirosanaa minuutissa, on yhteys laajaan sanavarastoon. Olin ihmeissäni. Jos on laaja sanavarasto, totta kai silloin tietää paljon sanoja, kirosanojakin, mutta on eri asia käyttääkö niitä. Kyseisestä tutkimuksesta ei siis edes voi päätellä, että kiroilu viittaa älykkyyteen - ainakaan yleisin kiroilun tyyli, jossa käytetään ihan perus kirosanoja.
(Tuo oli tietysti vain yksi tutkimus, en tiedä muista tutkimuksista.)
No niin no niin.
Ei sellainen miltään älykkäältä vaikuta jolla on suppea sanavarasto, ja joka toinen sata on vattu.
Kuitenkin jos on laajasanavarastoisia ihmisiä ja osataan "sivistyssanojakin" (inhoan koko käsitettä), niin itse pidän älykkäämpänä sitä joka välillä kiroileekin. Minulle se kertoo, että henkilö ei ole sellainen "näin pitää käyttäytyä, koska niin se vain on" ihminen.
Se tyyppi joka ei kiroile ja pierukin on "rupsu" tai "paukku", on mielestäni vähän sellainen ulkoaohjautuvampi.
Oma kiroiluni johtuu huonosta itsekontrollista. Ärtyessä ja eri asioihin keskittyessä ei riitä aivokapasiteettia sanojen hallintaan.
Jumala on luonut meidät omaksi kuvakseen.
Siispä Jumala katselee pieruverkkareissa lätkää ja juo kaljaa
Enkeleillä on isot K Y RV ÄT = jumala on homo
Enkelithän tekivät naisten kanssa lapsia=nephilimeitä
Jumala oottaa et sitä rukoillaan ja ollaan kiitollisia =tyhmiä
Vierailija kirjoitti:
Olen varsin yksinkertainen ja reagoin esim. näin. Korona: maa suljetaan. Ihmiset karanteeniin. Ruoka-ja lääkehuolto kuntoon. Päästään koronasta viidessä viikossa. Puretaan rajoitukset, elämä jatkuu kuten ennenkin. Mutta ulkomaille ei saa mennä, eikä ketään päästetä Suomeen. Vasta sitten kun pandemia on talttunut kaikkialla. Hallituksen länkyttäjät ovat ilm. vielä yksinkertaisempia kuin minä, jos eivät vieläkään tuota tajua.
slla ei oo YKSINKERTAISESTI rahaa mennä ulkomaille
mutta hoe tota itsellesi ...
Vierailija kirjoitti:
Mä haluun lomamatkalle ulkomaille vaik on koronaa. Paskat muista.
Onneks oot tyhmä ja KÖYHÄ= ei varaa matkaan
Jenkeissä oli PIILOKAMERA ohjelma
Siinä myytiin näkymättömiä kaloja ..ja ihmiset osti niitä
KIITOS JEESUS!!!!!
se varmaan ruokki ne ihmiset näkymättömillä kaloilla...
Ruotsissa menee huonosti kun miehet on johdossa olen havainnut ja Suomessa hyvin kun on naiset. Johdossa.
Vihaan sitä mikä on muodikasta. Nyt vihaan persuja. BLM!
Luen kirjoja paljon ja olen itsekseni. Jotkut ovat tämän kyseenalaistaneet ja olen heidän silmissään tyhmä ja saamaton mutta olen elämääni tyytyväinen. Nämä ihmiset tosin ovat akateemisia yleensä. Ammatiltani olen sairaanhoitaja ja harrastan vapaa-ajallani maalausta lukemisen lisäksi.
Höhö! Aha joooo tota niin joo... Empä tiiä tuota.