Oikeasti yksinkertaiset ihmiset miten havainnoitte maailmaa?
Kommentit (139)
Perussuomalaisen puolueen mainos takavuosina: peli CS, juoma ES, puolue PS. Näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi minuakin. Ymmärtääkö esim. pieni- ja keskituloiset itse etteivät ole kovinkaan fiksuja? Toki poikkeuksiakin on mutta eiköhän tämä ole pääsääntö.
Miksi tätä on alapeukutettu? Ei pystytä myöntämään totuutta edes itselleen?
Vierailija kirjoitti:
Olen vaativalla alalla asiantuntijana,akateeminen.
MInä havainnoin asia kerrallaan,miltä se tuntuu mielessä ja mitä tunteita tulee.
Siis susta se TUNTUU vaativalta, mutta oikeasti on täysin perus suojatyöpaikka.
Pidän tarpeellisena että Suomi verottaa ilmastoveroilla ihmiset vararikkoon samalla kun kehittyvät maat kuten Kiina ja Intia senkun rakentaa hiilivoimaloita. Äänestän myös Vihreitä.
Maailman havainnointi onkin mielipuuhaani. Kiva ketju, minkälainen maailman teilläpäin on?
No itse heikkolahjaisena voin vähän raottaa yksioikoisuuden ukseani. Minun mielipiteeni -tunteisiin perustuva maailmankuva - on aina oikeassa ja sorrun argumentaatiovirheisiin, kun olen jäämässä alakynteen. Ad hominem ja olkiukko, maalittaminen sekä doksaus ovat lempi keinojani viedä muilta uskottavuutta ja säilyttää asiantuntevuuteni asioista, joista minusta tuntuu, että tiedän paljon. Bandwagon ja dunning-kruger-efekti määrittelevät kognitioitani hyvin pitkälle. Esim. Äänestän vihreitä, koska kaverini tekevät niin ja en halua ostrakismisoitua.
Syön ruokasuositusten mukaisesti paljon vilja- ja maitotuotteita ja minulla onkin IBS:n. lisäksi myös yleistynyt ahdistuneisuushäiriö - täysin hypokondriton.
Olen karsinut kalusteitani ja irtaintani konmarituksen hengessä kuultuani asiasta kaveriltani. Sinne lähti suvun arvoesineet ja muut memorabiilit, mutta ilmasto varmasti kiittää. Uskon vakaasti, että rajoittamalla omaa elämää mahdollisimman paljon muutkin alkavat tehdä niin -varsinkin suuryhtiöt - ja tellus pelastetaan.
Voisin jatkaa tätä Sinuhen verran, koska en osaa lopettaa ajatusvirtaani, vaan papatan kuin moottoritu. rpa.
Vierailija kirjoitti:
Huomioin maailmaa kuin koirat. Pääni kääntyilee samalla tavalla sivulta toiselle, kuin koiralla joka kuulee tai näkee jotain mielenkiintoista
Mutta koirat on Kyllä ihania. Meillä on kaksi ja ne on tosi hienoja muotovalioita ja kun soskusta tulee rahaa niin ostetaan niille ensin ruoka sittwn vasta meille. Ne saa juosta vapaana kpska ne on tosi kilttejä.
Lapsena yritin kovasti oppia ymmärtämään maailmaa ja ihmisiä, mutta noin teininä sitten luovutin. En vaan tajua asioita, joten nykyään annan muiden puhua, hymyilen, yritän esittää kysymyksiä jotka antavat puhuvalla ihmisille syyn jatkaa puhetta (ihmiset rakastavat omaa ääntään ja kokevat itsensä älykkääksi kun heitä kuunnellaan).
Älykkäät ihmiset ovat monesti tosi ylimielisiä ja ilkeitä. Heistä pysyn kaukana. En halua että minut nolataan tenttaamalla varallisuuttani, vanhempien ammattia, koulutusta jne.
Ennen keskustelua avattuani ajattelin, että tänne on vaikea saada vastauksia, sillä harva yksinkertainen myöntää oman yksinkertaisuutensa. Keskustelua lukiessani havaitsin kuitenkin paljon yksinkertaisia vastauksia. Harva on yksityiskohtaisemmin kertonut havaintomaailmastaan (he jotka ovat, kiitos siitä). Luulisi tähän yksinkertaisenkin pystyvän, eikö? Itse vähemmän yksinkertaisena vaivauduin kirjoittamaan tämän, sillä kiinnostaisi tietää yksinkertaisten ajatusmaailmasta ja havainnoista. En aio muuten tähän ketjuun vastata, minä vähemmän yksinkertaisena ymmärrän, mitä tällä keskustelulla haettiin, informaatiota. Ellei ollut vastaisku toiselle ketjulle.
Joten yksinkertaiset, rohkeasti vastauksia kehiin.
Ruokailujen mukaan: aamupala, välipala, lounas, suklaapala, kakkupala, päivällinen, pullanpala, iltapala, yöpala.
Juoksukaljat kävin äsken. Vähän ehti jo kuumottaa, että pitääkö kovalla vaivalla hankittu kori hylätä, mutta perään kiirehtineeltä myyjältä loppui juoksukunto ratkaisevalla hetkellä. Nyt on mukava suorittaa nestetankkausta kovan urheilusuorituksen päälle.
Ootä vähä mä yritän googlettaan vastausta.
Ihmettelen mualiman mennoo. Käyn kaupalla ja sitten mää laitan ruokaa.
No mä kuuntelen mitä mestari sanoo ja kiusaan niitä joita maalitetaan ni tulee hyvä ja lämmin olo.
Pillunsilmälläni tiätty