Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeasti yksinkertaiset ihmiset miten havainnoitte maailmaa?

1kertainen
11.08.2020 |

Älyköt älkööt vaivautuko.

Kommentit (139)

Vierailija
41/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillunsilmälläni tiätty

Vierailija
42/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaisen puolueen mainos takavuosina: peli CS, juoma ES, puolue PS. Näillä mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi minuakin. Ymmärtääkö esim. pieni- ja keskituloiset itse etteivät ole kovinkaan fiksuja? Toki poikkeuksiakin on mutta eiköhän tämä ole pääsääntö.

Miksi tätä on alapeukutettu? Ei pystytä myöntämään totuutta edes itselleen?

Vierailija
44/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vaativalla alalla asiantuntijana,akateeminen.

MInä havainnoin asia kerrallaan,miltä se tuntuu mielessä ja mitä tunteita tulee.

Siis susta se TUNTUU vaativalta, mutta oikeasti on täysin perus suojatyöpaikka.

Vierailija
45/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

Vierailija
46/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tarpeellisena että Suomi verottaa ilmastoveroilla ihmiset vararikkoon samalla kun kehittyvät maat kuten Kiina ja Intia senkun rakentaa hiilivoimaloita. Äänestän myös Vihreitä.

Vierailija
47/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman havainnointi onkin mielipuuhaani. Kiva ketju, minkälainen maailman teilläpäin on?

Vierailija
48/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse heikkolahjaisena voin vähän raottaa yksioikoisuuden ukseani. Minun mielipiteeni -tunteisiin perustuva maailmankuva - on aina oikeassa ja sorrun argumentaatiovirheisiin, kun olen jäämässä alakynteen. Ad hominem ja olkiukko, maalittaminen sekä doksaus ovat lempi keinojani viedä muilta uskottavuutta ja säilyttää asiantuntevuuteni asioista, joista minusta tuntuu, että tiedän paljon. Bandwagon ja dunning-kruger-efekti määrittelevät kognitioitani hyvin pitkälle. Esim. Äänestän vihreitä, koska kaverini tekevät niin ja en halua ostrakismisoitua.

Syön ruokasuositusten mukaisesti paljon vilja- ja maitotuotteita ja minulla onkin IBS:n. lisäksi myös yleistynyt ahdistuneisuushäiriö - täysin hypokondriton.

Olen karsinut kalusteitani ja irtaintani konmarituksen hengessä kuultuani asiasta kaveriltani. Sinne lähti suvun arvoesineet ja muut memorabiilit, mutta ilmasto varmasti kiittää. Uskon vakaasti, että rajoittamalla omaa elämää mahdollisimman paljon muutkin alkavat tehdä niin -varsinkin suuryhtiöt - ja tellus pelastetaan.

Voisin jatkaa tätä Sinuhen verran, koska en osaa lopettaa ajatusvirtaani, vaan papatan kuin moottoritu. rpa.

Vierailija
49/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmätiä. Halki poikki ja pinoon

Vierailija
50/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma palstan kautta

mies52v

Vierailija
51/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomioin maailmaa kuin koirat. Pääni kääntyilee samalla tavalla sivulta toiselle, kuin koiralla joka kuulee tai näkee jotain mielenkiintoista

Mutta koirat on Kyllä ihania. Meillä on kaksi ja ne on tosi hienoja muotovalioita ja kun soskusta tulee rahaa niin ostetaan niille ensin ruoka sittwn vasta meille. Ne saa juosta vapaana kpska ne on tosi kilttejä.

Vierailija
52/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena yritin kovasti oppia ymmärtämään maailmaa ja ihmisiä, mutta noin teininä sitten luovutin. En vaan tajua asioita, joten nykyään annan muiden puhua, hymyilen, yritän esittää kysymyksiä jotka antavat puhuvalla ihmisille syyn jatkaa puhetta (ihmiset rakastavat omaa ääntään ja kokevat itsensä älykkääksi kun heitä kuunnellaan).

Älykkäät ihmiset ovat monesti tosi ylimielisiä ja ilkeitä. Heistä pysyn kaukana. En halua että minut nolataan tenttaamalla varallisuuttani, vanhempien ammattia, koulutusta jne.

Vierailija
53/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen keskustelua avattuani ajattelin, että tänne on vaikea saada vastauksia, sillä harva yksinkertainen myöntää oman yksinkertaisuutensa. Keskustelua lukiessani havaitsin kuitenkin paljon yksinkertaisia vastauksia. Harva on yksityiskohtaisemmin kertonut havaintomaailmastaan (he jotka ovat, kiitos siitä). Luulisi tähän yksinkertaisenkin pystyvän, eikö? Itse vähemmän yksinkertaisena vaivauduin kirjoittamaan tämän, sillä kiinnostaisi tietää yksinkertaisten ajatusmaailmasta ja havainnoista. En aio muuten tähän ketjuun vastata, minä vähemmän yksinkertaisena ymmärrän, mitä tällä keskustelulla haettiin, informaatiota. Ellei ollut vastaisku toiselle ketjulle.

Joten yksinkertaiset, rohkeasti vastauksia kehiin.

Vierailija
54/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä niinku kysyit?

Vierailija
55/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailujen mukaan: aamupala, välipala, lounas, suklaapala, kakkupala, päivällinen, pullanpala, iltapala, yöpala.

Vierailija
56/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksukaljat kävin äsken. Vähän ehti jo kuumottaa, että pitääkö kovalla vaivalla hankittu kori hylätä, mutta perään kiirehtineeltä myyjältä loppui juoksukunto ratkaisevalla hetkellä. Nyt on mukava suorittaa nestetankkausta kovan urheilusuorituksen päälle.

Vierailija
57/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootä vähä mä yritän googlettaan vastausta. 

Vierailija
58/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen mualiman mennoo. Käyn kaupalla ja sitten mää laitan ruokaa.

Vierailija
59/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliks tää kysymys mulle?

Vierailija
60/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kuuntelen mitä mestari sanoo ja kiusaan niitä joita maalitetaan ni tulee hyvä ja lämmin olo.