Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeasti yksinkertaiset ihmiset miten havainnoitte maailmaa?

1kertainen
11.08.2020 |

Älyköt älkööt vaivautuko.

Kommentit (139)

Vierailija
81/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elän hetkessä ja haluan saada kaiken heti. Jos ei ole rahaa, ei tarvitse kuin ottaa pikavippi: sitten on rahaa! En mieti ensi kuun vuokranmaksua, koska siihen on vielä yli kolme viikkoa ja tänään pitää päästä pilettääääään! Töihin ei oo mitään järkeä mennä, koska ulosottomies veis siitä yli kolmasosan: ja kuka urpo nyt ilmaseksi mitään tekis, hah! Sitä paitsi, jos oisin töissä niin sit ois paljon vähemmän aikaa vetää budia ja kattoo ex on the beachia.

Vierailija
82/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä kysyä tätä anopilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää onko yksinkertainen?

Jos et koskaan kohtaa mielestäsi yksinkertaisia ihmisiä, hyvin suurella todennäköisyydellä sinä olet itse yksinkertainen.

Vähän kuin pokerissa; Jos et tiedä kuka pelipöytäsi huonoin pelaaja on, se olet sinä itse

Mistä tietää, onko itse yksinkertainen?

Koen törmääväni usein ihmisten tyhmyyteen, mutta mitä jos olenkin itse tyhmä, koska en tajua? Ehkä muut vaikuttavat mielestäni tyhmiltä ja mustavalkoisilta, koska en näe miten he ovat päätyneet puhumaan jostain asiasta tietyltä kannalta. Ehkä he ovat salamannopeasti pohtineet asiaa ensin monelta kannalta sitä ääneen sanomatta, tajunneet että vain yhdellä osalla on merkitystä ja sen jälkeen vasta avaavat suunsa tai näpyttelevät nettiin, sitä yhtä seikkaa toistellen. Kun kysyn kysymyksiä tarkentaakseni kuvaa aiheesta tai tuon esiin eri näkökulmia, minua saatetaan pilkata. Ehkäpä he ovat kaikessa älykkyydessään oivaltaneet, että pilkkaamiseni on järkevää, vaikken itse sitä järkeä näe? Ehkei minulle haluta selittää itsestäänselvyyksiä, koska olen niin tyhmä, että muiden mielestä on todennäköisempää, että olen trolli kuin tyhmä. Ehkä en ole vain saanut kiinni muiden nopeasta ajatuksenjuoksusta ja siksi olen juuttunut pohtimaan asioita muita "syvällisemmin".

Voin olla muita älykkäämpi, tai sitten se on vain Dunning-Kruger...

Vierailija
84/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kelaan kaikenlaista. Vaikkapa sellasta että kuka loi jumalan ja voiko jumala luoda niin suuren kiven ettei voi sitä nostaa. Ja jos voi nostaa niin voiko luoda vielä suuremman kiven jne

Se voi tehdä sen kiven.

Kivi täyttää koko universumin ja ei ole enää tilaa minne nostaa sitä, vaikka habaa löytyisikin.

Vierailija
85/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuolla älykköketjussa kertomassa kuinka älykäs on ja muut tyhmiä.

Vierailija
86/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä ootte temppareiden tapahtumista?

Häh? Miksei kukaan vastaa! Ettekö te muka oo yksinkertaisia? Vastatkaa! Todistakaa yksinkertaisuutenne

-tempsu

En ole katsonut, mutta jos katsoisin voisin jäädä koukkuun. Jäin Love islandiin koukkuun myös. Pidän Big Brotherista kuin hullu puurosta.

Minusta on hauska seurata tuollaisia ohjelmia.

Vierailija
87/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmän ihmisen erottaa siitä kuinka se on nopeasti haukkumassa jotakin muuta tyhmäksi.

Vierailija
88/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle ja hesari kertoo mitä pitää ajatella mistäkin. Äänestän vihreitä

Vierailija
89/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmä tiiä mut mä söin just bansun.

mä en enää syö banskuja kun se päällys maistuu pahalta

Vierailija
90/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mites ne tempparit??

Miksei kukaan vastaa oikeaa vastausta tempparikysymykseen! Ei tyhmyys täällä tiivisty. Pelkkää kerskailua tuo tyhmyytenne.

-tempsu

Vierailija
91/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen uskoo siihen uskontoon minkä isi, äiti, mummi tai ukki on opettanut totuutena. Sitä puoluetta äänestetään minkä edellä mainitut ovat indoktrinoineet ainoaksi mahdolliseksi vaihtoehdoksi.

Yksinkertainen ei hahmota mitä eroa on promilleilla tai prosenteilla. Yksinkertaisen mielestä alkoholijuoma on vahvempaa jos siinä on 4 promillea alkoholia, kuin jos siinä olisi 4 prosenttia.

Ihminen on enempi kännissä jos se on promillen humalassa kuin jos olisi prosentin kännissä.

Yksinkertainen voi sanoa osaavansa puhua jotain kieltä, jos osaa vaikka kolme fraasia siitä kielestä.

Yksinkertainen ihminen luulee koko ajan muiden keljuilevan hänelle, ja loukkaantuu koko ajan ilman syytä.

Yksinkertainen ihminen voi kohdella itseään fiksumpia alentuvasti ja holhoavasti, vain sillä perusteella, kun toinen on nuorempi tai tiettyä sukupuolta.

Yhteiskunnan rakenteet eivät aukene yksinkertaiselle kokonaisuuksina, eikä häntä sellaiset kiinnosta.

Vierailija
92/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kukaan vastaa oikeaa vastausta tempparikysymykseen! Ei tyhmyys täällä tiivisty. Pelkkää kerskailua tuo tyhmyytenne.

-tempsu

Jäikö sinulle trauma "Beirutista" tai jostain ilkeästä ihmisestä siinä älykkäiden munanheilutteluketjussa?

Etkö pääse yli?

Vierailija
93/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma napa on tärkein ja ihmiset arvioidaan ulkonäön perusteella! Kova ääni ja runsas kiroilu höystää havainnointia.

Vierailija
94/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten väitettä omasta älykkyydestä/tyhmyydestä ei jostain syystä haluta uskoa. Jos väität olevasi älykäs, sinut yritetään todistaa tyhmäksi. Jos väität olevasi tyhmä, sinua ei helposti haluta uskota.

Seuraavaksi vastaava ketju keskivertoälykkäille?

Vierailija
95/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele ensin yksinkertainen.

Vierailija
96/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen uskoo siihen uskontoon minkä isi, äiti, mummi tai ukki on opettanut totuutena. Sitä puoluetta äänestetään minkä edellä mainitut ovat indoktrinoineet ainoaksi mahdolliseksi vaihtoehdoksi.

Yksinkertainen ei hahmota mitä eroa on promilleilla tai prosenteilla. Yksinkertaisen mielestä alkoholijuoma on vahvempaa jos siinä on 4 promillea alkoholia, kuin jos siinä olisi 4 prosenttia.

Ihminen on enempi kännissä jos se on promillen humalassa kuin jos olisi prosentin kännissä.

Yksinkertainen voi sanoa osaavansa puhua jotain kieltä, jos osaa vaikka kolme fraasia siitä kielestä.

Yksinkertainen ihminen luulee koko ajan muiden keljuilevan hänelle, ja loukkaantuu koko ajan ilman syytä.

Yksinkertainen ihminen voi kohdella itseään fiksumpia alentuvasti ja holhoavasti, vain sillä perusteella, kun toinen on nuorempi tai tiettyä sukupuolta.

Yhteiskunnan rakenteet eivät aukene yksinkertaiselle kokonaisuuksina, eikä häntä sellaiset kiinnosta.

Todella ansiokkaasti laadittu listaus. Vaikka se onkin lähes kaiken kattava, lisäisin siihen vielä yhden määritelmän:

Yksinkertainen ihminen tekee usein yleistyksiä asioista, sillä yksinkertaistettu ja poikkeuksia sisältämätön maailmankuva on yksinkertaisen ihmisen helpompi käsittää.

Vierailija
97/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen ihminen muuttaa totuutta oman ideologiansa mukaiseksi eikä suostu näkemään asioita realistisesti. Katselee vaaleanpunaiset lasit silmillään maailman menoa ja vauhkoaa.

Vierailija
98/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-tempsu

Jäikö sinulle trauma "Beirutista" tai jostain ilkeästä ihmisestä siinä älykkäiden munanheilutteluketjussa?

Etkö pääse yli?

En tiedä mistä Beirutista puhut. Minä vaadin ketjun retostelijoilta todisteita. Todistakaa nyt tyhmyytenne!

-tempsu

Vierailija
99/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma napa on tärkein ja ihmiset arvioidaan ulkonäön perusteella! Kova ääni ja runsas kiroilu höystää havainnointia.

Oon kuullu sellastakin että kiroilu yhdistetään myös älykkyyteen.

Vierailija
100/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-tempsu

Etkö pääse yli?

En tiedä mistä Beirutista puhut. Minä vaadin ketjun retostelijoilta todisteita. Todistakaa nyt tyhmyytenne!

-tempsu

Okei. Tässä:

Me tiedetään että koet olevasi nyt nokkela ja ihan hurja, kun tulit sieltä älykkyysketjusta tänne pelleilemään.

Eiks ollukki tyhmästi sanottu?